Loading...
nl

tanden

jo
jo feb 1 '07
ik heb een hele rare droom gehad...

ik was thuis en lag in bed en ik wilde gaan slapen. toen ik half weg zakte in slaap werd ik weer wakker en ik voelde aan mijn tand want die deed pijn en opeens voelde ik dat die las zat en dat ik al een paar tanden los in mijn mond had al mijn tanden behave mijn rijtje voortanden vielen eruit.. ik was helemaal in paniek

toen werd ik wakker
ik was blij dat ik mijn tanden nog had toen ik wakker werd

gr Jo
Delen:
Mirreke
Mirreke feb 1 '07
Volgens mij komt deze droom vaker voor.
Ik heb ff gekeken en dit is wat ze er over zeggen.
Droom verliezen van je tanden. Je uiterlijk speelt in het dagelijks leven een grote rol. Daarbij maken je tanden een onderdeel uit van hoe je eruit ziet. Om deze reden wordt er van uitgegaan dat het verliezen van je tanden staat voor de angst niet aantrekkelijk gevonden te worden. Mogelijk kan het verliezen van je tanden ook staan voor schaamte, of jezelf machteloos voelen.

Ik denk aangezien je probleem het laatste dan van toepassing is???
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '07
Wanneer je je tanden verliest betekend dat vaak een periode van onzekerheid ten opzichte wat men van jou denkt. Je tanden staan voor een schoonheidsideaal. Als je tanden uitvallen, is er iets met je zelfbeeld aan de hand.
Asghar
Asghar feb 1 '07
Volgens mijn oude boek refereren de tanden naar een persoon in de familie. De laatste tanden (kouwtanden) bijvoorbeeld refereren naar oma en opa, afhankelijk van boven en onder kaak. Afhankelijk van rechts of links refereren ze naar moeder en vader. Dus boven kaak links grootvader via je moeder.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '07
Uit mijn dromenboek:
Tanden verliezen kan een symbool zijn voor de vrees om oud of impotent te worden. Of het kan het aanbreken van een nieuwe fase in uw leven symboliseren.

Goh, wat veel verschillende uitleggen bij tanden zeg. :S.
jo
jo feb 2 '07
ja idd erg veel kan ik er zelf eentje uit kiezen!
ik heb deze droom vaker de laatste tijd en ik vind de eerste 2 toch wel het meest waarschijnlijke. ik voel me ook gewoon machteloos, en ben er ontzettend veel mee bezig wat andere wel niet van mij denken, onzeker dus. en dat was ik toch al maar nu nog veel meer..
iig bedankt voor jullie uitleg!

ik vind het iig verschrikelijk als ik dit droom die groeien niet meer aan he als ze er eenmaal uit zijn!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki