Loading...
nl

zoveel haat, en zoveel verdriet!

juniors mom
juniors mom mei 14 '11
waar begin ik:

ik en mijn schoonzus niet goed,
ze probeert telkens tussen mij en mijn broer te komen.
wij wonen boven elkaar, en elke avond is het hetzelfde liedje.
(de kinderen slapen al kan het wat stiller)
terwijl we helemaal geen lawaai maken, wij hebben hier ook een 2jarig jongetje lopen en ik ga die niet vastbinden op de zetel omdat zij haar kinderen om 18u in bed legt!

en ik probeer telkens maar goed te doen, ik zwijg en laat haar doen. ze probeert me op elke manier dan ook uit te lokken,
ik reageer dan niet, ik vertel het is tegen mijn moeder of tegen mijn vriend en dan passeerd dat weer ff voor mij.

maar ik ben het zo beu,vorige week heb ik haar gezegt als er andere mensen boven jullie wonen kan je ook geen sms sturen om stiller te zijn en ik ga de kleine niet vroeger naar bed sturen voor jullie!
wat doet zij al wenend naar mijn vader bellen, mijn vader had tegen haar gezegt ik zal mijn dochter hier wel is over aanpakken dit heeft mijn vader niet gedaan omdat hij haar streken ook beu is!

wij houden allemaal maar onze mond voor mijn broer,
om het hem makkelijker te maken, hij zou heel graag bij haar weggaan maar omwille van de kinderen doet hij dit niet!

pffff het is misschien niet in het juiste topic maar ik moest het even kwijt!
Delen:
admin
admin mei 14 '11
Dat moet opluchten, of niet!! smile
juniors mom
juniors mom mei 14 '11
ghoh ja maar dat is dan weer goed voor even!
de laatste weken doe ik niet anders dan wenen en dat allemaal omdat ik mijn mond hou, omdat ik goed wil doen voor mijn broer en ook wat voor mijn ouders zodat zij er niet meer tussen zitten.

maar zo kan een mens toch niet blijven leven.
ik kan toch niet altijd maar blijven opkroppen?
ik word hier o zo moe van!
admin
admin mei 14 '11
Als je zo niet kan blijven LEVEN......dan is het tijd voor een oplossing! En ik denk dat je zelf wel weet wat je te doen staat!

Handboek: Strijders van het Licht (Paulo Coelho)
Blz 145

HET KAN GEBEUREN DAT DE strijder midden in het eindeloze strijdgewoel plots een idee krijgt, waarna hij in een oogwenk de strijd weet te beslechten.
En hij denkt: waarom heb ik zo moeten ploeteren, het gevecht had maar half zo lang hoeven duren.
Eenmaal opgelost, lijkt een probleem altijd heel eenvoudig. Een grote overwinning, die achteraf gemakkelijk lijkt, is steeds het resultaat van een reeks kleine, vrijwel onopgemerkte overwinningen.
Dan begrijpt de strijder wat er is gebeurd, en slaapt vervolgens heerlijk. In plaats van het zichzelf kwalijk te nemen dat hij er zo lang over heeft gedaan, is hij blij dat hij het heeft geklaard!
wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 15 '11
Pfff... misschien wordt het tijd om eens te gaan praten... want zoals het nu gaat, breekt eer of daags de "pleuris" uit!
( oud Hollands gezegde)
heeft jou schoonzus geen leven? dat ze zich zo stoort aan elk geluidje wat jullie maken?
wat ik uit jou verhaal op maakt, ergerd ze zich groen en geel!
ze is het niet eens met haar eigen situatie, waardoor ze niets kan hebben! misschien overspannen?
waarschijnlijk gaat het niet eens om dat jullie "herrie" maken,
maar gewoon het feit dat jullie boven haar wonen?
terwijl eigenlijk, als je het goed bekijkt... zij degene is die voor overlast zorgt, ik bedoel, jullie klagen niet... en zij alleen maar.
misschien is ze jaloers ofzo... op de band tussen jou en jou broer? en probeerd ze op deze manier wel een ruzie tussen jullie te creëren?
uiteindelijk creeerd ze alleen maar ruzie tussen zichzelf en jou broer... want jullie band wordt door haar echt niet minder...
jou broer kent jou veel beter dan dat hij haar kent, wat zegt hij ervan eigenlijk, als ik vragen mag?

ik vind het juist goed dat je erover praat...
want opkroppen is geen optie, in dit geval...
op een verkeerd moment kan bij jou ook een keer de "bom" barsten, waardoor je dingen gaat zeggen, waar je misschien achteraf spijt van krijgt.
en op dat moment gaat zij zeggen; zie je wel, ze mag me niet of iets dergelijks! en dan ben jij de gebeten hond!
en daar gaat een heleboel energie inzitten wat eigenlijk niet nodig is!
misschien moet je eens met je broer alleen praten, en zeggen dat je je verschrikkelijk in moet houden, omdat zij nou eenmaal zijn vrouw is, en jij geen ruzie wil!

succes ermee wink
groetjes moonflowertje
juniors mom
juniors mom mei 15 '11
dank je voor jullie reachtie!!

moonflowertje praten nee die stap kunnen we al overslaan, met haar valt gewoon niet te praten!
ze zal alles altijd draaien en keren zodat ze altijd gelijk zal krijgen, of ik haar uiteindelijk gelijk zal geven om weer maar zever te vermijden!

om het zo maar te zeggen moonflowertje ze heeft geen eigen leven, ze heeft 2 kinderen en ze doet niet anders dan er tegen roepen en roepen, komt kom enkel buiten als ze moet!
ze gaan dan samen (zij en mijn broer) 1x per week naar de winkel voor het hoogstnodige te halen en al wat ze vergeten zijn vragen ze aan mijn mama om mee te brengen van de winkel en ook te brengen, als ze geen zin heeft om haar dochter naar school te doen dan doet ze dit gewoon niet, en ze steekt het telkens op de klein want die had geen zin en als je dan vraagt cyara niet naar school dan trekt da kind een verdrietig gezichtje enz,
dus ale ja!

ze doet niet anders dan op facebook zitten en commentaar te geven op iedereen.
wel flowertje dat is het hem net het lukt haar om tussen mij en mijn broer te komen! mijn broer geeft haar altijd maar gelijk, het is mijn vrouw ik moet haar steunen is dan zijn antwoord, maar hij ziet niet in dat zij verkeerd bezig is!

ze verdraait zelkens zo haar woorden naar iedereen toe dat zij de goeie is en iedereen geloofd dat maar,

en praten met mijn broer mja veel zin heeft dat niet, sinds zijn relatie met haar is hij zo hard verandert.
je kan met mijn broer niet meer deftig praten want als je je gedacht zegt (op een goede manier dan) dat kan hij niet verdragen dan word hij boos, zo is hij nooit geweesd!
ik mis mijn broer van vroeger zo hard,
ok wij hebben vroeger als kleine kinderen zoveel ruzie gemaakt maar ik mis het broertje van toen we 18 waren toen hadden we het zo goed, wij waren 2 handen op 1 buik en niets of niemand kon daar tussen komen,

nou dat dacht ik dan toch :-s

p.s die gezegde ken ik maar al te goed, mijn wederhelft is een nederlander ;-)
Esther
Esther mei 15 '11
Pffff.... vermoeiend hoor..... maar ooit komt je broer er ook wel achter... (hoop ik voor m)... maar misschien zit háár wel wat dwars? Waarom zou ze zich anders zo druk maken om niets? (mensen die zich vaak druk maken om anderen mensen, en ook nog commentaar op iedereen hebben... hebben vaak zelf een probleem)....
admin
admin mei 15 '11
Hi Juniors Mom, zo te horen beschermt je broer zijn vrouw omdat er veel meer scheelt dan jij weet! Heeft ze "straatvrees"? in ieder geval er is iets met haar aan de hand wat ze niet onder controle heeft!? Ik denk dat je die richting op moet denken. Je schoonzus zit ergens mee en wilt waarschijnlijk niet dat een ieder haar zwakte kent! Je broer heeft haar waarschijnlijk een belofte gedaan...om het voorzich te houden. Ik kan me dan voorstellen dat ze op een ieder wat aan te merken heeft omdat ze zelf niet voluit kan leven. Als je dit wilt oplossen, zul je je zelf anders moeten opstellen! Ga haar en je broers gedrag maar observeren, vooral als ze samen de deur uitgaan voor de boodschappen! Hoe loopt ze, hoe kijkt ze, houdt ze je broer goedvast? Enne....weet je moeder misschien meer maar moet zij dit ook voor zich houden? Ik zou zeggen observeer en vraag het Goddelijke om inzicht in deze situatie! Het zal maar zo zijn dat jij je schoonzus en je broer van dienst zou kunnen zijn. Je krijgt dan alleen niet je broer terug maar ook een hele leuke schoonzus die jou voortaan voor de volle 100% vertrouwt! Praat ook met je moeder....en let op haar lichaamshouding, mimiek etc. Ik hoop van harte dat je jezelf maar ook je familie kunt helpen met deze voor jou onduidelijke situatie! Veel succes en sterkte! smile
juniors mom
juniors mom mei 15 '11
esther,
eigenlijk zit er haar heel veel dwars, al vanaf de relatie van mijn en mijn ventje (3j en half nu)
is ze jaloers hoe ik en mijn ventje met elkaar omgaan (ik heb een half jaartje bij mijn broer en zus gewoond) en toen heb ik mijn huidige vriend leren kennen,
en ze is altijd een beetje jaloers geweesd hoe hij met mij omgaat, omdat mijn broer dat niet doet,
mijn ventje is een romanticus en mijn broer niet, dat heeft ze toen proberen te veranderen. niet gelukt,

wij gaan binnekort een huisje kopen, dit is een hele grote droom van haar maar ze kunnen dit niet!
als ik dan ff terug kijk naar wat jij zegt justlove,
er zit totaal geen liefde tussen mijn broer en schoonzus,
mijn broer loopt vooor met zijn dochter, en zij loopt achter met haar zoon en alles gepakt en gezakt zonder dat hij haar helpt!

ik (en eigenlijk mijn ouders ook) denken dat ze in een depressie zit, ze doet totaal niets in het huishouden, komt niet buiten als ze niet hoeft, zou heel de dag kunnen slapen als ze de kinderen niet had, ze heeft een heel laag zelfbeeld, en zegt dat ze terug haar medicatie nodig heeft (weet niet juist welke) die kreeg ze vroeger ook voor haar adhd maar die krijgt ze niet van de dokter ze willen haar antidepri voorschrijven maar dit wil ze niet omdat zij niet vind dat ze een depressie heeft!

maar ik ga het zeker verder observeren, ik zou eigenlijk niets liever willen dat met haar overeen komen, als we zo onze momenten hadden vroeger maakte we lol enz was echt leuk, maar telkens komt er op de 1 of andere rede een einde aan en is het allemaal ineens zo gedraaid!

nog even vraagje justlove hoe vraag ik het goddelijke om inzicht?
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 15 '11
winkjou broer zit er veel meer mee, dan je denkt...
dat hij zo doet, is om zichzelf te beschermen, omdat hij niet wil gaan huilen, wordt hij boos of geirriteerd <-- dat is zijn muur...
er zit gewoon iets niet goed tussen hun, en allebei willen ze het niet zien, misschien voor de kinderen of voor de buitenwereld,
zodoende gaan ze ook de aandacht op een ander schuiven, door naar jou te wijzen...
eigenlijk zou je gewoon kalm en vriendelijk moeten blijven, volgens mij doe je dat al? maar degene die ongelijk hebben gaan meestal lopen schreeuwen of in ieder geval hun stem verheffen, om hun innerlijke stem (het geweten) de mond te snoeren wink
iedereen ziet dat! laat je niet gek maken hoor wink
anderen raken er misschien wel geirriteerd door, omdat ze het liever anders zien... en telkens uit hun eigen leven worden gerukt, doordat zij telkens zichzelf probeerd goed te praten...
ook is het zo dat , iemand die zich van geen kwaad bewust is, zichzelf niet hoeft goed te praten! of te verdedigen,
jij bent gewoon jezelf, laat je niet van de wijs brengen, zij zal uiteindelijk toch degene zijn die door de mand valt, omdat ze een rol speelt, en dat houd geen mens vol!

wink
suc6 ermee tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 15 '11
tongue
je zou eigenlijk een bordje moeten maken, waarop je schrijft:

een goede buur... heeft een paar oordoppen...

dat neerhangen in de gang, zodat als je de deur open doet...
ze meteen met die slogan geconfronteerd wordt shocked
whaha
juniors mom
juniors mom mei 15 '11
ik denk dat je daar wel is de nagel op de kop slaat moonflowertje.

ik probeer het alles sinds te negeren en te zwijgen als ze weer zo eens haar kuren krijgt, maar dit hou ik ook niet vol, ik ben normaal recht voor de raap (als ze het niet willen horen moeten ze maar niet luisteren zeg ik altijd)

en ik hou me echt lang in tot het weer eens ff teveel is dan geef ik mijn gedacht, maar ik hou het vriendelijk en rustig dat probeer ik dan om het toch ni 'te ' laten escaleren!

en de schone schijn om het zo maar te zeggen volgens haar zijn ze super gelukkig, en hij verkondigt tegen iedereen dat hij er bij weg wil maar niet doet omwille van de kinderen!

ach we zullen wel zien waar dit komt, ik doe in elk geval waar ik mee bezig ben, probeer me rustig te houden voor mijn broer.;-)

thx voor het luisteren en de goede raad in elk geval!!
xxx
admin
admin mei 15 '11
Gewoon vragen! Ik zeg altijd, het Goddelijke weet precies wat je nodig hebt! Ze kunnen je het alla minuut aan je geven! Maar als ze je het geven zonder dat je het vraagt, zul je nooit zien inzien wat jij nodig hebt om te groeien in dit leven! Gewoon om je vrij te voelen in dit leven! Lichamelijke klachten komen volgens mij grotendeels door onopgeloste "levenslessen"...... je houdt namelijk de spanning over de situatie altijd vast... en dat bezorgt klachten!

Bijvoorbeeld: Je gaat naar de bakker, maar je geeft niet aan wat je wilt! De bakker weet dat je "waarschijnlijk" voor brood komt, maar welke, of is het een gebakje etc. Jij moet weten wat je nodig hebt! En vragen staat vrij!

Ik vraag echt ALLES wat ik wil weten. Over mijn eigen gedrag (goed/niet zo goed)en wat ik laatst al ergens vermeldde, ik vraag zelfs of ze me helpen geen chips en snoep te kopen! En echt...het werkt! Terwijl ik toch met een lege maag aan het winkelen ben na mijn werk! laugh
Esther
Esther mei 16 '11
Als ik t zo hoor is je broer ook niet echt vriendelijk tegen haar.... en als je met iemand samen bent en je merkt dat diegene niet van je houdt en heel afstandelijk is, krijg je ook een raar sfeertje.... waarschijnlijk zou ik dan ook slechte zin krijgen... misschien is ze wel heel verdrietig hierom (iedereen wil liefde.. vooral van de persoon waar je zelf heel veel van houdt) en durft ze niet boos te worden op je broer.....(bang dat hij dan weg zal lopen).... waardoor ze haar frustraties jegens jou uit....(niet dat dat een reden is om zo tegen jou te doen..)
XFell
XFell aug 23 '11
Misschien kan je haar een brief schrijven, als er niet te praten valt met haar schrijf het dan op. En misschien ook nog eentje aan je broer. Niet te hard, want woorden kunnen wel hard aankomen. Maar wel dat ze gelijk weet hoe jij erover denkt, misschien is ze wel jaloers, of kan ze het niet uitstaan dat je boven haar woont, of is er iets anders aan de hand. Desnoods een keer met ze allen aan de tafel zitten met je ouders ect ect.. erbij Ze zal tegen de strijd in gaan, maar je broer ziet dit dan gelijk. En het is niet om de boel op te stoken, het is gewoon dat jij je rust krijgt, en zij ook een keer op die manier kan begrijpen hoe jij je voelt, en dat je broer dit ook gelijk weet... Ik hoop uiteindelijk voor een betere relatie tussen jou en je schoonzus en broer Dat zou het fijnst zijn!!

Gr. XFell
Claire
Claire aug 24 '11
Ik weet niet of dit binnen de cultuur van jullie gebruikelijk is, maar misschien is het een idee om iemand van buitenaf te vragen om te bemiddelen. Iemand waar beide partijen vertrouwen in hebben, deze staat er neutraler in en zie daardoor wat er speelt helderder. Terwijl jullie vanuit de emotie reageren en dan loop de spanning alleen maar op.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki