Loading...
nl

engel of demon?

admin
admin mei 12 '11
een aantal jaren geleden voelde ik ontzettend veel liefde rond mijn plexus solaris (buik), met deze liefde sprak ik (geen idee hoe dat begonnen is) alsof het een persoon was.

In 2006 liet ik deze liefde via de pc schrijven wat het mij zei,

het zei dat het god gezien had, die vroeg of ik rare problemen had.
het zei dat ik grote boeken ging schrijven (en ja heb wel schrijverstalent) en dat ik nog kinderen ging krijgen.

Maar het zei ook veel dingen die me nu enorme zorgen baren:

we gaan u omver rijden (nog het minst erge)
én: ik moet naar de heetste vuren van god!!, ik heb dat niet verdiend , gedachten van de hemel enzo.!!

Het stemmetje eindigde met: ik ben het engelenlied.

Nu ben ik doodsbang, elke dag denk ik of ik naar de hel moet of niet.
ik weet ook niet of dat wezentje het over zichzelf had, los van mij, of over mij.
Zag filmjes over bijna dood ervaringen, velen waren mooi en zalig, maar anderen waren hels afschuwelijk.

sinds 2008 ben ik dan steun gaan zoeken bij jezus christus, ook omdat ik soms letterlijk al vuur voelde (was het opgepropte kundalini, of was het hels vuur?)

dat vuur is nu beter, maar ben maar een beginneling in geloof in j-c, ook vooral omdat mijn vroegere intuities in reincarnatie enzo geloofden en dat GOD voor Iedereen goed is.

Bidden jullie voor me?
Hebben jullie verklaringen over dat stemmetje, of wat het zei?

Heb ik nog keuze of staat alles vast?

sorry moest ik anderen met dit in de war brengen of in de problemen brengen: ik wens niemand toe dezelfde zorgen te hebben als ik.

veel liefs voor allen
en het spijt me dat deze tekst negatief is.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 12 '11
Ayhalla, veel verstand heb ik niet van wat jij voelde...
maar voor mijn gevoel, is een stemmetje die jou zo van je stuk brengt, het niet waard om er aandacht aan te schenken...
hoe meer je er over nadenkt, hoe harder je het naar je toe roept...
belangrijk is dat jij je leven lijd, en gelukkig bent...

niets staat vast... jij hebt de touwtjes in handen, want jij speelt nou eenmaal de hoofdrol in jou leven!

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity mei 12 '11
Hoi Ayhalla, grappige naam er staat bijna Allah smile
Ik herken bepaalde gevoelens die je tijdens die filmpjes heb binnen gekregen ik droom soms heel verschrikkelijk ook over de dood en zelfs (zoals gisteren) over de dood en het begraven van mijn kind.
Nu droom ik wat minder heftig dan vroeger ik heb namelijk gemerkt waneer ik op mijn zij slaap helemaal bezweet wakker word, ik word amper wakker ik moet mezelf terug sleuren naar de werkelijkheid.
Ik slaap nu, nee wacht, ik ga liggen op mijn rug met iets onder mijn nek zodat de hele kundalini energie stroom goed kan door stromen en de chakra's lekker spinnen eventueel met de chakra geluiden erbij dan tel ik van 100 naar nul dat is een alfa oefening en dan laat ik gedachtes opkomen en ook weer gaan.
Ik denk dat ik meer mediteer dan ik zelf in de gaten had hahaha.
Dit helpt wel tegen nare dromen en zoals gisteren laat ik alle narigheid op me afkomen ik weet dat het een droom is dus vul ik de mogelijke oplossingen zelf in en ik weet dat het 'nep' is dus ik bepaal of ik verder met zo'n gedachtengang ga of niet.

Ik weet niet wat je zag want alles is mogelijk maar je leeft NU en waneer je te veel pieker leef je niet in het 'nu' maar in het 'mogelijke' of 'onmogelijke'
Waneer je weer die angsten krijg en gaat piekeren maar niet de gelegenheid of de tijd voor is om lekker te mijmeren dan kan je die gedachtes stoppen door jezelf af te vragen 'Waar ben ik nu mee bezig' En dat 'NU' is dan de aardse dingen waar je daadwerkelijk mee bezig was. ^^

Zo dat was het wat er in me op kwam en wat ik wilden delen met je, ik hoop het aller beste voor je!
admin
admin mei 12 '11
beste moonflower en lieve lily beau

het heeft, lily, inderdaad veel weg van een droom, je zet me tot nadenken, want ik leef vaak in een droom, ergens ijl weg en niet aanwezig bij hier en nu en bewust van dat enkele dat alleen werkelijkheid is.
Het is de grens met fantasie en de oplossing sluimert nog, maar mijn geest heeft vaak de neiging om me weg van mezelf te fantaseren.

toevallig ben ik vandaag bij een kennis van mijn moeder langsgegaan, die een heel heldere blik heeft op die zaken, door cursussen en zo, en die kan me hopelijk met mijn voeten op de grond zetten.
ze sprak over eigen keuzes en hier en nu aanwezig zijn.

in het hier en nu is het zo slecht nog niet, hoop ik.

moonflower, ja ik begrijp ongeveer dat wat je bezighoudt ook in zeker zin werkelijkheid wordt, door het gevoel erbij ofzo.

Ik heb nog heel wat werk (elijkheid)! om mij juist te ontdoen van dat onwerkelijkheidsgevoel.

ik voel me zo stom omdat ik oplossingen zie maar ze niet toepas,bv. tijdens meditatie gewoon "aanwezig" proberen zijn enzo, of alles laten gebeuren tijdens een diepteyoga ontspanning bijvoorbeeld, maar ik heb gemerkt dat ik toen ik enkel daarmee bezig was ik ver van de mensen om me heen stond, dus misschien is het zo slecht nog niet dat ik het simpel hou en gewoon mee probeer te leven met de mensen rond me heen.
denk dat dat de basis moet vormen, en is, en dat ik daardoor jaren verkeerd bezig was. Mijn tante sprak vandaag tijdens mijn kookkunsten over: God is de liefde tussen de mensen.

en dat vind ik een mooie afsluiter.

ps: bedankt voor jullie reacties! en als er nog anderen zijn die onbevooroordeeld of niet beoordelend (ben ik wat bang voor) iets meer kunnen zeggen, graag!

ik heb het gevoel dat er hier bepaalde sleutels voor me gevonden kunnen worden, misschien enkel alleen om mijn groene hart positief te openen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 13 '11
dit is geen veroordeling, of oordeel , ofzoiets hoor!

...voor mijn gevoel ben je veel te veel bezig met : goed en kwaad...je bent bang om dingen fout te doen...
maar het hele leven bestaat uit vallen en opstaan!
als je geen fouten maakt, leer je er ook niet van...
en als je je ogen sluit voor het "kwade", sluit je ook het goede buiten...
door schade en schande word je wijs... een mens mag fouten maken
als je er maar van leert!

en dit zeg ik niet omdat ik je wil veroordelen hoor! wink
het is gewoon de reactie die jou verhaal bij mij oproept!
ik loop over de "gulden-middenweg"
en onderweg ga ik bijna elk zij-straatje in, gewoon uit nieuwsgierigheid, denk...
maar toch kom ik altijd weer op die gulden-middenweg uit...


groetjes Moonflowertje
Serenity
Serenity mei 13 '11
Hoi hoi Ayhalla
Bedankt voor de positieve reactie terug ik vind het heel fijn om te lezen dat je je gevoelens kán uitdrukken al is het maar op dit forum, met kleine stapjes kom je er wel maar met stil staan niet.
En je schrijft over je problemen en daarmee sta je open en dus ben je al op pad en dat is goed! ^^

Ik heb voor een groot gedeelte het zelfde pad bewandeld, denk ik.
Ook lekker veel in mijn eigen fantasie wereldje geleefd en veel afgedwaald daarheen hihi heerlijk ontspannen vind ik dat wel. ^^
Ik weet niet of het goed of fout is maar de juiste moment en tijd ervoor nemen is denk ik wel bevorderlijk aangezien 'afdwalen' midden in het verkeer een tikje gevaarlijk kan zijn, ook op een verjaardag of temidden van mensen is 'afdwalen' onhandig aangezien het dan ongeïnteresseerd kán overkomen, althans zo heb ik dat ervaren. ^^
Concentratie Lily !!! Riep mijn rijinstructeur tegen mij, en ja dat hielp erg goed naderhand om als krachtwoordje te gebruiken voor alert te blijven, grappig hoe kleine dingen voor grote bevorderingen kan zorgen. ^^

Niets is goed en niets is fout, uit fouten kan je leren, is dat bevorderlijk of niet?
Stel je hebt promotie gekregen maar een ander is teleurgesteld daarover omdat diegene gepasseerd is, is dat bevorderlijk of niet?

Men moet eerst door een dal gaan eerdat men de bergen kan zien! ^^
En die bergen hebben paden die vanaf boven af beter kan overzien maar onderweg kom je nog meer moois tegen die je niet vanuit het dal of de top kon zien omdat het heel klein was….. snap je?!

Win informatie in en creëer vanuit je eigen kracht inzicht, want je weet het heus wel alleen zie je door het bos de bomen niet meer, tja er zijn ook zoveel mogelijkheden en keuzes en het lullige hiervan is dat niemand ze voor jouw maken kan dat moet je geheel zelf doen 'vrije wil' noemen ze dat! ^
Je komt er wel, laat je zorgen los of leer ze los te laten, de eerste stap is om een poging te doen en daarna om te oefenen want oefening baart kunst! ^^
lamama
lamama mei 13 '11
je hebt een slechte kant en je hebt een goede kant,
probeer vooral het beste te denken en toe te laten!
je weet waar je voor staat en waar je in gelooft,
laat je twijfel weg varen en sta achter je gevoel,je keuze in jouw geval sta achter god en vertrouw op hem!
negatieve dingen laat je vaak zelf toe in je leven aldan niet onbewust;)
veel sterkte en sucses

lieve groetjes lamama
admin
admin aug 4 '11
heeej lamama

wat bedoel je met: je weet waar je voor staat?
Bedoel je dat verschrikkelijke bijbels figuur, of had je het helemaal daar niet over?
Misschien, indien het daar niet op neer kwam, klinkt het nogal raar,
maar ik zie sinds een aantal jaren "tekens" en "verbanden" op mijn pad,
die hierop aansturen.

Ik weet niet goed meer waar ik in geloof, wel dat het sinds ik 18 ben niet goed meer met me gaat.

mijn geest, ziel en lichaam lijken geen geheel.

en wat moet ik ervan denken dat die onheilspellende boodschappen van wat ik hierboven schreef (dat stemmetje: engel of demon) met zoveel liefde kwamen?

Wat zijn de voorwaarden om de hemel te verdienen?
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 5 '11
Ayhalla,
Waarschijnlijk ben je nog een beetje aan het aftasten, betreft het geloof...
ik herken namelijk wel iets in wat je schrijft:
Namelijk het stukje van: ik weet niet meer goed wat ik geloof

In mijn leven heb ik lopen zoeken naar iets, om in te geloven...
Nu ik 34 ben, is voor mij 1 ding duidelijk...
Iedereen gelooft iets anders, ook al gaan ze naar de kerk, en lezen ze de bijbel...
tja... ik kon me er gewoon ontzettend kwaad om maken, als mensen tegen me begonnen te praten, over, dingen die waarschijnlijk 2000 jaar geleden gebeurt zijn... want, wat had dat met mij ( vandaag de dag) te maken??
Alle dingen die de mens vrolijk maken... tja, kijk...dat is nou God!En al het leed, is dan de duivel!
Als het zo makkelijk zou zijn, zijn we allang klaar denk?
Misschien omdat ik een nieuwetijds-mens ben? maar dit kan en wil mijn verstand, gevoel en ziel tot op de bodem uitzoeken!
ik moet eerlijk zeggen: ik werd er moe van...
Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten, betreft wat hij/ zij gelooft...
En niemand proberen op te dringen, te dwingen, hetgene te geloven wat jij gelooft, want zo ontstaat er wrijving, en zelfs oorlogen...
Iedereen krijg aanwijzingen en boodschappen op zijn pad.
Alleen de 1 ziet het niet, de ander wil het niet zien, de ander ziet het maar kunnen er niets mee, er zijn mensen die er wel wat mee doen...
zolang je het ziet, is het goed....
als het echt de bedoeling is dat je er iets mee doet, blijf je er net zo lang tegen aan lopen, tot je er iets mee doet...
tenminste zo is het bij mij...
en het klopt wel dat je verstand en gevoel daar mee in overeenstemming moeten komen, wat niet altijd de makkelijkste weg is!
Je ziel is daarbij de basis.
vanuit de ziel, weet je gewoon wat klopt, en wat niet...

dat je onheilspellende boodschappen kreeg met heel veel liefde zegmaar, kan zijn dat je solar plexus overactief is
Je zonnevlecht staat op zo'n moment té open...
je zou kunnen proberen als je er echt last van hebt, om je zonnevlecht-chakra te sluiten:
hier onder staan een paar links die ik ff voor je hebt opgezocht op merudi:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/92537/Signalen_en_informatiestroom_h.html#Post92537
http://www.gerardlenting.nl/zonnevlechtchakra/Zonnevlechtchakra.html

groetjes moonflowertje

Ps. over de voorwaarden om de hemel te mogen dienen, moet je eigenlijk niet te veel nadenken...
Het is eigenlijk belangrijk dat je je leven leeft,
hoe je dat doet, mag je zelf bepalen... fouten maken mag! het kan zelfs wel vaker als 1 x fout gaan
uiteindelijk word je er wijzer van... en dat is nu precies de bedoeling wink

oja... dit is niet om jou aan te vallen of iemand anders aan te vallen (k schrijf het er maar ff bij voor de zekerheid)
het is gewoon hoe ik erover in overeenstemming ben gekomen, met verstand en gevoel smile

groetjes moonflowertje
New Moon
New Moon aug 18 '11
Hoi Ayhalla,

Naar mijn gevoel is dit mogelijk je zielevlam.

Dit is een nogal ingewikkelde relatie in het begin, omdat jullie voor het eerst zijn uit elkaar gegaan toen jullie voor het eerst incarneerden op aarde.

Vandaar dat er ook sprake kan zijn van veel haat maar ook veel liefde, en "engel" beelden (niets blijft geheim).
------------------------------------------------------

Hoe dan ook, het is in ieder geval verstandig om je zonnevlecht chakra te sluiten, en bv een basischakra verbinding aan te gaan. smile
Vervolgens zou je kunnen vragen of deze engel/demon eerlijk kan vertellen over zijn identiteit (als je energieën namelijk vragen stelt hou je controle)

No worries. Heb vertrouwen. smile

Liefs, New Moon

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki