Loading...
nl

Narcisme to whom it may concern..

Serenity
Serenity mei 12 '11
Gadverdamme, ik zit nog steeds met het hele idee dat ik misschien wel een narcist ben, in mijn hoofd, omdat waneer ik mensen help erg blij ben met een glimlach en/of die schittering in hun ogen dus wellicht help ik niet onbaatzuchtig maar voor liefde en aandacht te krijgen… zou het?
Maar daarin tegen accepteer ik wel weer hulp, tenzij dit weer als aandacht word gezien….pff op deze manier is het ook nooit goed wat je doet, confusedhumzzz.
Ik ga dit gewoon even met iemand professioneel bespreken..yep! laugh
Lena
Lena mei 12 '11
waarom vetrouw je niet wat meer op jezelf?
Serenity
Serenity mei 12 '11
Tja dat zou ook een optie kunnen zijn, maar dat is wel makkelijk gezegd dan gedaan al zeg ik het zelf! smile
Groene_heks
Groene_heks mei 12 '11
Ze gaan je gewoon vertellen dat je helemaal oke bent Lily smile
Serenity
Serenity mei 12 '11
….ik hoop het….
Esther
Esther mei 12 '11
Lily....

maak je niet zo druk joh!!! Als ik alles nakijk ben ik een autist en een ADHD-er... ieder mens heeft wel trekkjes van narcisme.... ADHD of Autisme... (ik wordt nerveus als ik aant opruimen ben en alles staat overhoop en er komt iemand (onaangekondigd) gezellig koffie drinken).... ik ben nog net zo netjes dat ik niet zeg: OPZOUTEN AUB!!!!!!..... ik stuiter de hele dag rond, maak niets af en ben zo impulsief als de pest en denk pas na als ik al iets stoms gezegd heb.. dus ADHD..mmm... dat laatste kan ook wel een vleugje borderline zijn.... en weet je... ik heb deze week onze eigen slaapkamer geverfd (incl oprit, garagvloer, schuurapparaat, mijn knieen en de rest... maar ik heb niet één loper... dus er is niemand zo goed in verven als mij!!!! Lekker narcistisch..... ik ken iemand die een echte narcisit is.... en geloof me.. die is lang niet zo aardig als jou.. en heeft gigantisch domme humor (waar hij zelf heel hard om moet lachen... en ik mn wenkbrauw maar ff bij optrek)....en weet je.. ik heb volgens mij ook wel een beetje een persoonlijkheidsstoornis... want soms is mijn gedrag een beetje (prettig) gestoord.... of zal ik al dement aant worden zijn... ik wil nog wel eens vergeten... shit.. de pindakaas vergeten bij de c1000... uhh.. hoe heet die jongen ook alweer???.... hoe laat moest ik ook alweer naar de tandarts...??? Soms kan ik ook niet heel goed lezen (Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het niet uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.).. dyslectisch?????

Dus maak je niet druk om iets dat je leest....

We blijven gewoon lekker onszelf.. doen we al gek genoeg.... laugh

Grtz Esther
admin
admin mei 12 '11
Hi Lily, natuurlijk ben je niet onbaatzuchtig! Dat ben ik ook niet! Voor mij betekent het dat er zometeen nog meer mensen rondlopen die gelukkig met zichzelf en het leven zijn! Ik streef er naar! Dit maakt dat als ik naar buiten ga eindelijk weer lachende gezichten en mensen passeer! en als je de een geholpen hebt, helpt deze weer de volgende! Sneeuwbal effect! smileWe gaan naar 21 december 2012, hoe liefdevoller de energie is die men is, hoe mooier de wereld zal zijn zometeen! Jij helpt mensen om inzicht te krijgen in de zogenaamde lasten die zij met zich meedragen! Jij helpt ze om het te kunnen loslaten. Hierdoor zal hun innerlijk "licht" weer voluit kunnen gaan schijnen. en als je dat ziet gebeuren...is het logisch dat dat jou ook GELUKKIG maakt! Zo zie ik het. Ik gun ieder mens die verbonden is met het Goddelijke verlichting van hun "lasten"! Ik kan dit alleen maar toejuichen....JOEPI DE POEPI........SHINE cool(even mijn bril op doen!) Xx

PS. Alles draait om liefde voor jezelf en je medemens....toch!
admin
admin mei 12 '11
Oja, nog even dit......TWIJFEL niet aan jezelf! Je moet weten dat je een pracht persoon ben. Om te weten wie je daadwerkelijk bent accepteer je jezelf met al je misstappen! Als je niet weet wat je slechte en goede kanten zijn, kunnen en zal men over je heen walsen. Ik geef altijd als voorbeeld:
Stel je voor dat je dominant bent! En het wordt tegen je gezegd dat men dat een vervelende eigenschap vindt....hoeft dit nog niet altijd te betekenen dat dit daadwerkelijk zo is! Soms kan iemand dit zeggen om je meer te kunnen te manipuleren, proberen boven je te staan, macht! Maar als jij vindt dat dit een kracht van je is.....laat je dan niet van de wijs brengen! Maar als je begeleiding vraagt (bijv. de Angels, zuivere liefdevolle begeleiding en inzichten) bij het process om te weten wie je bent, gaat het je lukken! De Angels zullen dan stap voor stap je een ingeving geven over je gedrag....de goede en de slechte! Ik kan me heugen dat ik toentertijd in mijn dagboek over de gewone dagelijkse dingen aan het schrijven was....en plotsing "lichtpuntje": Ik moet ook altijd het laatste woord hebben! Dit kwam gewoon binnen (Angels)...en ik gaf ze gelijk blushIk heb daar aan gewerkt door op mijn spiegel, toiletdeur, voordeur, onder aan de tv etc. een briefje op te hangen met de tekst..... SPREKEN IS ZILVER,ZWIJGEN IS GOUD Ik heb er nu nog maar zelden last van. Ik hou mijn eigen "tong" nu beter in bedwang! En dat voelt héérlijk! En dat heb ik bij elke stap gedaan waarvan ik het moeilijker vond om de oude gewoonte los te laten!

En vergeet niet, je mag alles vragen aan de Angels! Ik vraag ze zelf of ze me willen helpen voorbij de snoep en chips te lopen! En dat doen ze....I love our Angels Xx
Serenity
Serenity mei 13 '11
Estherrrrrr je bent zo grappig!! ik ervaar het idem, ja echt alles!!

Als een vlinder fladder ik overal heen, van de hak op de tak en nog een rondje erom heen! ^^

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo prettig gestoord door het leven gaat, ik vind het een vrolijke manier van leven want achteraf kan ik lekker om mezelf lachen, en dat vind ik leuk, ook als mensen meelachen en mij op mijn fouten wijs en dan de draak met me steken, nou dan met z'n alle lachen erom tot we tranen in onze ogen krijgen en kramp in onze buik van het lachen, ik vind dat toch zo leuk!!! laugh^^
(Maar belachelijk maken daarin tegen weer niet dat maakt me verdrietig en onzeker, daar houd in niet van. frown)

I Love our Angels to, Justlove! ^^
Ik heb zelf ervaren wat een baat ik bij hen lieverds heb en ben recent aan het oefenen en kleine stapjes maak ik en soms een stapje achteruit om vervolgens een grote sap vooruit te doen, voelt heel prettig en fijn aan.
Ik voel me gezegend met hen die mij helpen, echt vertroeteld en geliefd.
Bij mensen ervaar ik ook rond hun hartstreek een energie vanaf stralen wellicht omdat waneer men vanuit hun hart handelde door hun borstkast ademen en iets meer rechtop lopen met hun hoofd iets meer omhoog zodat men de boel (beter) kan overzien en daaruit een goede daad kan doen vanuit een verstandig-hart (helpt men dan, vind ik) en ik vind dat zo aandoenlijk, zo lief en liefdevol, dan voel ik mezelf echt gezegd dat iemand dát voor mij over heeft, ge-wel-dig gevoel! ^^
Die briefjes is een goed idee, en ook erg leuk, ik las ergens dat een moeder een briefje bij de kookplaat had gehangen met daarop in de gedachten van: 'ik houd van mijn kinderen en heb de kracht en wijsheid om geduld te tonen.'
Geschreven omdat tegen etenstijd iedereen in huis moe was en zij zelf een (voor haar gevoel) nare moeder werd die kort af en kribbig naar haar kinderen was en dat wilden ze niet, ik vond dat toch zo'n liefdevolle oplossing, je zou dat maar zelf kunnen bedenken, echt goed van die moeder, al zeg ik het zelf! ^^
Dus ik had mezelf voorgesteld om waneer ik moe was ook geduldig en liefdevol te trachten te blijven omdat ik dat wil voor mijn kind. (Punt)
Dus ik ging oefenen, iedere keer waneer ik moe was en door had dat ik moe was ging ik letten op mijn spraak, ik was te moe voor woorden dus zette ik door, vanuit mijn kracht, sprak ik de woorden toch duidelijk uit door goed te articuleren daardoor was ik bewuster bezig met mijn woorden en ook daarmee met mijn woorden keuzes (Eureka moment toen.) daarna deed ik de draak steken met mijn kind's gedrag, hihihi zo grappig om te doen.
Daarna probeerde ik er een spel van te maken en mocht dit niet lukken dan legden ik uit met woorden en gezicht uitdrukkingen en geluiden en lichaamstaal dat mama erg moe was en ik vroeg aan mijn kind of hij ook moe was en meestal kwam er 'ja' uit dus met een begrip volle toon gingen we een plan bespreken, en met een knuf en een kus gingen we daarna het plan uitvoeren en dat werkt (nog steeds) ge-wel-dig, al zeg ik het zelf! ^^
Alleen moet ik mezelf er af en toe wel weer aan herinneren en met behulp van de gidsen kom ik dan weer op dat idee maar het kan ook gewoon mijn innerlijke stem zijn, denk ik, maar goed die twee dingen liggen ook zo dicht bij/met elkaar verbonden dus het ook eigenlijk niet zo uit zolang het maar werkt. ^^

Spreken is zilver, zwijgen is goud; Zo blijf je ook lekker dicht bij jezelf plus met gedachten kracht kan je de meest bevoordelijkste situatie zelf creëren en daarmee hoef ik dan niet 'het idee' zelf (persoonlijk) te hebben uit gesproken, ik wil een ander dat 'gelukzalig moment' ook geven, dus het is niet erg zolang het maar werkt, (Eureka moment 'nu') mooie oefening voor onbaatzuchtigheid, hummz.
Serenity
Serenity sep 13 '11
"Niet met eigenliefde, maar juist met haar tegendeel is egoïsme identiek. De narcistische mens blijkt in diepste grond niet op zichzelf verliefd, maar juist van afkeer en haat jegens zichzelf vervuld."
Erich Fromm
Duits - Amerikaans filosoof en psycholoog (1900-1980)
Citaat afkomstig uit: Angst voor de vrijheid (1952)

wink
gil
gil feb 12 '12
Heel toevallig kom ik op deze topic terecht. Voor mij is er nu geen twijfel meer ... mijn ex is duidelijk een narcist. En dat verklaart ook heel veel van mijn gedrag tijdens onze relatie. Hoe discreet en onopvallend ze kunnen manipuleren. Hij is gelukkig niet agressief. Hij stelt zich nu eerder heel onderdanig en heel vriendelijk op ... naar de buitenwereld is het alsof hij eigenlijk 'slachtoffer' is en ik ben 'de harde' ... Maar ... ik blijf volhouden !!! En volgens de reading en tekening die ik hier mocht krijgen , staat er mij ooit nog wat geluk en echte liefde te wachten !!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 5 '13
Wordt dit niet gewoon borderline genoemd?

mijn moeder en zusje hebben dat smirk
en die kun je niet dumpen, zeggen het is uit...

ze geven altijd een ander de schuld, want stel je voor dat hun een fout maken....
misschien liggen borderliners en narcisme wel in elkaars verlengde
want bijna alle punten komen overeen...

tweelingzielen ja laughborderline en narcist tongue

wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki