Loading...
nl

Gekibbel.....

gast
gast mei 9 '11
Wat is er nu in jou ogen gebeurd waardoor je spijt hebt gekregen, Esther?
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Ik vind de aanpak van NiMS wel erg goed in deze. Het is een open forum en NiMS wil het open houden. Om dat te doen moet NiMS ook onpartijdig zijn en kan hij niet zomaar ergens gaan ingrijpen en over die zaak of mensen zijn oordeel gaan uitspreken. Want dan zou NiMS oordelen en dat kan hij niet, want dan zou hij zondigen. Ook kan NiMS niet oordelen over ruzies of gekibbel. Hij is ook niet alwetend. Hij laat het los in de handen van God. Natuurlijk geldt dit niet voor extreme situaties. Dan moet NiMS ingrijpen of waarschuwen. Maar bekijk het ook eens zo : Als NiMS wil ingrijpen ... wie zijn dan de ruziemakers of onruststokers ? Zijn het diegene die "triggeren" of zijn het die mensen die net iets te fel of snel reageren ? Ik vind dit dan ook heel moeilijk voor NiMS om daarover te moeten oordelen. Ook weet NiMS perfect dat er geestelijke wetten en machten zijn die hem daar perfect in kunnen bijstaan.
Esther
Esther mei 9 '11
Foutje... ik dacht ff dat MoonFlowertje zich aangesproken voelde... maar ik had in mn gauwigheid (mmm.. is dat nou een Nederlands woord?) niet goed gelezen..... En dat zou natuurlijk niet mijn bedoeling zijn....
Maar Gast.. kijk naar de topics.. "geloven jullie in god? - kristallen schedels - osama bin laden".... ik vind dat t er soms toch wel aardig hard tegen hard gaat hoor.... ik zou er best wel moe van worden om daar zoveel energie in te moeten steken... Misschien is t handiger om soms gewoon niet meer te reageren op sommige dingen... lijkt mij zo... heeft toch geen zin....
Esther
Esther mei 9 '11
Hij is ook niet alwetend. Hij laat het los in de handen van God.....
zelf denk ik dat God zich niet echt met dit soort dingen bezig houdt..... Maarrrr.... ook dit is weer een mening hoe ik erover denk.... wink
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Nou Esther , nou moet jij nu ook niet beginnen ruzie maken hoor ! laugh
gast
gast mei 9 '11
Origineel bericht van: Esther
Foutje... ik dacht ff dat MoonFlowertje zich aangesproken voelde... maar ik had in mn gauwigheid (mmm.. is dat nou een Nederlands woord?) niet goed gelezen..... En dat zou natuurlijk niet mijn bedoeling zijn....


Kijk daar heb je het al laughIets niet of te snel lezen en dan ook nog te snel reageren geeft dit soort gekibbel. Als je voelt dat je er fel op wilt reageren (geldt voor iedereen) stop dan, wees je bewust van je gevoel, en lees het nog een paar keer. Ook als je wel een antwoord hebt geschreven, lees het eerst zelf één misschien twee keer voor je hem post.

Quote:

Maar Gast.. kijk naar de topics.. "geloven jullie in god? - kristallen schedels - osama bin laden".... ik vind dat t er soms toch wel aardig hard tegen hard gaat hoor.... ik zou er best wel moe van worden om daar zoveel energie in te moeten steken... Misschien is t handiger om soms gewoon niet meer te reageren op sommige dingen... lijkt mij zo... heeft toch geen zin....


Kost het jou energie door het te lezen? Misschien niet meer lezen...
Mij kost het geen energie iig. Ik weet dat mensen die mij nog niet zo kennen altijd deze reactie op mij hebben zoals oa. AngelClear en Moonflower. Voor mij dus heel gewoon. Als mensen eenmaal doorhebben waar het in zit zul je zien dat het veranderd. Of niet.....maar dan houd ik ook wel een keer op hoor wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 9 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Dus de vraag aan jou MoonFlower is dan: Waarom wordt jij geraakt als anderen kibbelen? Waar komt dit bij jou vandaan als je in jezelf gaat voelen?

Ik ben gewoon een gevoelig persoon, en daardoor voel meestal ook
wat een ander voelt, onder het schrijven van een bericht...
het gevoel voel ik vanuit mijn gevoel...
wat ik ook voel op zo'n moment is dat die mensen elkaar te letterlijk nemen, en dus misschien verkeerd begrijpen, waardoor er meteen in de verdediging wordt gegaan, terwijl het wel goed bedoeld wordt, of het gaat om een persoonlijke mening... die meteen de kop ingedrukt wordt, omdat een ander nou eenmaal anders tegen iets aan kijkt,en als je dan soms om opheldering vraagd, is die er niet, of is er wel maar dan houden ze die liever voor zichzelf... dan denk ik: begin er dan niet over!



Mooi hoe je hier wordt uitgenodigt om bij jezelf te blijven. Want als jij iets voelt, besef je dan dat JIJ het voelt. Het is inderdaad van een ander, maar toch ook stiekem een beetje van jou. Begrijp je wat ik hiermee bedoel?

Het resoneert namelijk ook met iets in jezelf. Wat je zegt is dat als mensen elkaar niet begrijpen, en er dan onrust ontstaat, dat je dit voelt. Als ik dit naar jou zou brengen, heb jij er moeite mee als mensen jou niet begrijpen en dat hier zelfs misverstanden door ontstaan?
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 10 '11
ik probeer het zo goed mogenlijk uit te leggen, en het klopt wel als je zegt: een ander interpreteert het heel anders dan ikzelf, als ik iets vanuit mijn gevoel onder woorden probeer te brengen, dan heb ik een bepaald gevoel en beeld in mijn hoofd gevormd tot een (voor mij) duidelijke taal laugh
en daar heb je het al-->> mijn duidelijke taal!
niet voor jullie duidelijke taal,
eigenlijk zijn we allemaal zo verschillend, met ieder een eigen versie van de waarheid, en een eigen mening...

het is verstandig als mensen zouden weten, dat ze niet worden aangevallen, of belachelijk gemaakt worden...
als het soms zo over komt, lees het dan later nog een keer, zoals Gast hierboven zegt ^^

groetjes tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 10 '11
@Esther,

Bedankt voor dit topic! Ik zie hoe er hele mooie inzichten uit zijn voortgekomen smile.
Esther
Esther mei 10 '11
Thnx Nims....

ps... dit topic wil niet zeggen dat ik jullie niet aardig vind hoor... want dat vind ik wel... maar t is gewoon hoe ik erover denk.... en dat wou ik ff kwijt....

En ik moet zeggen.. dat ik sommige mensen echt knap vind.... er zijn hier mensen bij die verbaal echt heel sterk zijn... ik moet overal bij nadenken ... (in t echt zou ik dan ... uhm... uhm... zeggen.. crazyen dan zou me na een uur invallen wat ik t beste had kunnen zeggen...).

Grtz Esther
Emuca
Emuca mei 10 '11
En daarom is het maar goed ook dat er kibbeltopics zijn. laughZo leer je lezen en duidelijk verwoorden wat je mening nou is. Beetje discussie hier en daar, daar word je niet ziek van.
Esther
Esther mei 10 '11

uhhh..... grin
Emuca
Emuca mei 10 '11
En bij elk bericht dat ik typ denk ik ook duizend keer: ehmmmm. Hoor laugh
AngelClear
AngelClear mei 10 '11
Origineel bericht van: Emuca
En daarom is het maar goed ook dat er kibbeltopics zijn. laughZo leer je lezen en duidelijk verwoorden wat je mening nou is. Beetje discussie hier en daar, daar word je niet ziek van.




Emuca , Ben je zeker dat je daar niet ziek van wordt ? sick
Emuca
Emuca mei 10 '11
Nah, heb een sterke maag.
Groene_heks
Groene_heks mei 10 '11
Je hebt discussieren en discussieren...dit is een discussie ja, maar gehakketak is in mijn ogen geen discussie.
Zodra er verwijten om de hoek komen is de discussie verdwenen en wordt het gekibbel of erger.

gast
gast mei 10 '11
Ook dat hoort bij het leven....
Lena
Lena mei 12 '11
Origineel bericht van: Esther
Thnx Nims....

ps... dit topic wil niet zeggen dat ik jullie niet aardig vind hoor... want dat vind ik wel... maar t is gewoon hoe ik erover denk.... en dat wou ik ff kwijt....

En ik moet zeggen.. dat ik sommige mensen echt knap vind.... er zijn hier mensen bij die verbaal echt heel sterk zijn... ik moet overal bij nadenken ... (in t echt zou ik dan ... uhm... uhm... zeggen.. crazyen dan zou me na een uur invallen wat ik t beste had kunnen zeggen...).

Grtz Esther


wees gewoon jij en heb vertrouwen in wie je bent..en wat je hier neer wil schrijven...

en vooral niet gaan nadenken wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki