Origineel bericht van: AngelClear
Ik zit ook met deze vraag. Ik voldoe aan alle kenmerken.
Alleen vraag ik mij af of het niet wat hoogmoedig is om te denken dat je een "engelmens" bent.
En hoe kan je dat nu zeker zijn ? Hoe kun je dat nu zeker weten ?
Ook heb ik zoiets van: "is dat niet allemaal een beetje te mooi om waar te zijn ?"
Hier op aarde zijn we toch in eerste instantie mensen ?
Ik begrijp dit ook niet en kan dus ook niet antwoorden op deze vraag.
Alleen vraag ik mij af of het niet wat hoogmoedig is om te denken dat je een "engelmens" bent.
En hoe kan je dat nu zeker zijn ? Hoe kun je dat nu zeker weten ?
Ook heb ik zoiets van: "is dat niet allemaal een beetje te mooi om waar te zijn ?"
Hier op aarde zijn we toch in eerste instantie mensen ?
Ik begrijp dit ook niet en kan dus ook niet antwoorden op deze vraag.
Ik ook, ik ook, ik ook!!!
Uhm ik be het dus helemaal met je eens AngelClear. ^^
Origineel bericht van: gast
Ik blijf het wel grappig vinden dat "mensen" er als vanzelfsprekend van uitgaan dat engelen een "hoger" iets zouden zijn. Spiritueel gezien staan engelen onder de mens evolutionair gezien. Engelen waren er eerder dan mensen. De mens is ook nog niet geheel compleet en is nog in ontwikkeling, de engel is al compleet uitontwikkeld en staat volledig in contact met de bron. De engelmens is op aarde om de mens te helpen in hun ontwikkeling naar volledig mens die gelijk is aan God. (de mens wordt dus niet God maar gelijk aan God, net als een mensen kind niet zijn ouders kan zijn maar wel gelijk aan zijn ouders is genetisch gezien)
We zijn er nog niet.....maar bijna
We zijn er nog niet.....maar bijna
Ik heb het gedeelte waar ik het mee eens ben 'VET' gemaakt, de rest weet ik nou nog niet echt zo zeker namelijk.
Met de koran lessen heb ik geleerd dat Engelen God's dienaren zijn en geschapen door God net zoals alle wezens incl Djin's en Demonen en hun moeten knielen voor de mens .
En ik heb geleerd dat Engelen een mens dier of plant even voor een moment kunnen overnemen om hun werk uit te voeren en de wereld gaat in slowmotion voor de Engel of de Engelen gaan supersnel (wellicht met lichtsnelheid of gedachten snelheid^^) zodat hun hun werk beter en meer kunnen uitvoeren .
Er is ook een verhaal dat waneer je super snel en adequaat heb gereageerd op een situatie dat het dan een mogelijkheid was dat je even als instrument voor een Engel hebt gefunctioneerd …. het is zeker een mooie en voor mij een aannemelijke verhaal.
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Ik geloof dat niet alleen engelen boodschappen doorgeven, maar ook begeleiders, god, maar ook slechte spirits
En ik geloof ook dat er engelen even op aarde zijn om te helpen. Denk bijvoorbeeld op straat, dat je wilt oversteken, maar iemand trekt snel aan je jas, waardoor je niet onder de auto komt. Je knikt snel bedankt, en als je iets later omkijkt is diegene verdwenen.
Waarom zouden er geen engelen ook geschuilt gaan onder mensenuiterlijk?! Is het ooit bewezen dat het niet zo is? Dan zouden we die optie open moeten houden toch?!
Maar het lijkt me ook dat ze zichzelf wel zouden moeten (her)kennen, en het dus weten... TOCH????
Het is wel heel gemakkelijk gezegd van vind/zoek de engel in jezelf, want iedereen wil dit wel zijn, maar zal het van zich afschudden, om zichzelf niet op een zuil te willen plaatsen. (van: "zie mij eens, ik ben een engel")
En ik geloof ook dat er engelen even op aarde zijn om te helpen. Denk bijvoorbeeld op straat, dat je wilt oversteken, maar iemand trekt snel aan je jas, waardoor je niet onder de auto komt. Je knikt snel bedankt, en als je iets later omkijkt is diegene verdwenen.
Waarom zouden er geen engelen ook geschuilt gaan onder mensenuiterlijk?! Is het ooit bewezen dat het niet zo is? Dan zouden we die optie open moeten houden toch?!
Maar het lijkt me ook dat ze zichzelf wel zouden moeten (her)kennen, en het dus weten... TOCH????
Het is wel heel gemakkelijk gezegd van vind/zoek de engel in jezelf, want iedereen wil dit wel zijn, maar zal het van zich afschudden, om zichzelf niet op een zuil te willen plaatsen. (van: "zie mij eens, ik ben een engel")