Loading...
nl

Hoe weet je of je een engel bent?

Serenity
Serenity mei 4 '11
Origineel bericht van: AngelClear
Ik zit ook met deze vraag. Ik voldoe aan alle kenmerken.
Alleen vraag ik mij af of het niet wat hoogmoedig is om te denken dat je een "engelmens" bent.
En hoe kan je dat nu zeker zijn ? Hoe kun je dat nu zeker weten ?
Ook heb ik zoiets van: "is dat niet allemaal een beetje te mooi om waar te zijn ?"
Hier op aarde zijn we toch in eerste instantie mensen ?
Ik begrijp dit ook niet en kan dus ook niet antwoorden op deze vraag.

Ik ook, ik ook, ik ook!!!
Uhm ik be het dus helemaal met je eens AngelClear. ^^
Origineel bericht van: gast
Ik blijf het wel grappig vinden dat "mensen" er als vanzelfsprekend van uitgaan dat engelen een "hoger" iets zouden zijn. Spiritueel gezien staan engelen onder de mens evolutionair gezien. Engelen waren er eerder dan mensen. De mens is ook nog niet geheel compleet en is nog in ontwikkeling, de engel is al compleet uitontwikkeld en staat volledig in contact met de bron. De engelmens is op aarde om de mens te helpen in hun ontwikkeling naar volledig mens die gelijk is aan God. (de mens wordt dus niet God maar gelijk aan God, net als een mensen kind niet zijn ouders kan zijn maar wel gelijk aan zijn ouders is genetisch gezien)
We zijn er nog niet.....maar bijna laugh

Ik heb het gedeelte waar ik het mee eens ben 'VET' gemaakt, de rest weet ik nou nog niet echt zo zeker namelijk.
Met de koran lessen heb ik geleerd dat Engelen God's dienaren zijn en geschapen door God net zoals alle wezens incl Djin's en Demonen en hun moeten knielen voor de mens .
En ik heb geleerd dat Engelen een mens dier of plant even voor een moment kunnen overnemen om hun werk uit te voeren en de wereld gaat in slowmotion voor de Engel of de Engelen gaan supersnel (wellicht met lichtsnelheid of gedachten snelheid^^) zodat hun hun werk beter en meer kunnen uitvoeren .
Er is ook een verhaal dat waneer je super snel en adequaat heb gereageerd op een situatie dat het dan een mogelijkheid was dat je even als instrument voor een Engel hebt gefunctioneerd …. het is zeker een mooie en voor mij een aannemelijke verhaal.
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Ik geloof dat niet alleen engelen boodschappen doorgeven, maar ook begeleiders, god, maar ook slechte spirits
En ik geloof ook dat er engelen even op aarde zijn om te helpen. Denk bijvoorbeeld op straat, dat je wilt oversteken, maar iemand trekt snel aan je jas, waardoor je niet onder de auto komt. Je knikt snel bedankt, en als je iets later omkijkt is diegene verdwenen.
Waarom zouden er geen engelen ook geschuilt gaan onder mensenuiterlijk?! Is het ooit bewezen dat het niet zo is? Dan zouden we die optie open moeten houden toch?!


Maar het lijkt me ook dat ze zichzelf wel zouden moeten (her)kennen, en het dus weten... TOCH????

Het is wel heel gemakkelijk gezegd van vind/zoek de engel in jezelf, want iedereen wil dit wel zijn, maar zal het van zich afschudden, om zichzelf niet op een zuil te willen plaatsen. (van: "zie mij eens, ik ben een engel")

Het 'VET'gedeelte ben ik het me eens!! ^^
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos mei 4 '11
Boeken vind ik moeilijk te geloven, bijbels, en korans zijn geschreven door de mens, en dus mogelijk ook verder gemanipuleerd. Maar het kan je wel tot denken aanzetten.

Wat ik niet begrijp dat Engelen etc, zouden moeten knielen voor de mens.

Ik geloof wel dat in de nabije toekomst veel boeken waar waarde aan werd gehecht, in een ander dachlicht komen te staan, doordat er nieuwe feiten aan het licht komen.

Maar ik denk wel dat veel mensen het leuk vinden om deze naam eraan te geven, terwijl ze het niet eens zijn.
Tuurlijk ieder heeft zijn eigen waarheid. En het is belangrijk om verder te (blijven) zoeken.

En hoewel ik meestal het heerlijk vind dat ik niet in 1 vast hokje pas, zou ik soms wel duidelijkheid erin willen. Nee, ik hoef niet persé een engelmens te zijn, absoluut niet, maar een naam aan wat dan ook, is wel fijn.
(komt mede doordat ik een paar lichamelijke klachten heb, die nergens echt ondervallen en niet erkent worden, ik erken ze doordat ze er zijn, maar soms geeft het naar mijzelf en anderen duidelijkheid wat het is)
gast
gast mei 4 '11
Knielen betekend respect hebben voor datgene waar je voor knielt, niet onderdanigheid zoals het vaak geinterpreteerd wordt.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos mei 4 '11
Oke, maar dat doen wij andersom toch ook dan, vanuit godsdienstig inslag?
En wij mogen dan toch ook voor hun knielen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 4 '11
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Ik denk dat iedereen eigenlijk wel een engel in zich heeft.
En in de teksten, leuk, maar ik herken mezelf in heel veel dingen, dus daar heb ik niks aan. (ik pas tot nu toe nog niet in een hokje, en heb overal wel wat mee)
Ik kan me voorstellen dat mensen hun vleugels af en toe voelen, maar dit kan ook verbeelding/fantasie zijn.
En mensen kunnen het ook tegen je zeggen, maar dat is hun visie, en dat hoeft niet altijd te kloppen.

Dus hoe weet jezelf dat je een engel bent?



Ik las deze zin bij het Leger des heils en heb het gevoel dat deze ook hier van toepassing is:
"Geloven is vertrouwen op iets dat je niet kunt zien"

Want als ik jouw vraag lees, heb je volgens mij wel onbewust de weet dat je een engel bent, maar vind je het moeilijk om dit te geloven. En omdat je aan je geloof nog twijfelt wil je graag overtuigd worden.

Om jouw vraag te beantwoorden, zou ik zeggen. Krijg meer vertrouwen in jezelf, zodat je kunt geloven in wie je bent. Ik geloof winkdat je dan daadwerkelijk erachter komt of je nu wel of niet een engel bent.

Is een etiket erg belangrijk bij de ontdekkingstocht naar je ware zelf? Of is het geloven in jezelf niet veel belangrijker?
Serenity
Serenity mei 4 '11
Ik weet dat ik een moeder, vriendin, dochter, buurvrouw, collega, ex-vrouw, client, nummer en medemens ben en omdat ik dit weet handel ik hier ook na dus een etiketje is voor mij een houvast en daardoor een gegeven van wie ik nu eigenlijk ben het zet mij op een plaats en het leven heeft nu eenmaal rang orders en patronen als er geen patronen of linken waren dan was er alleen maar chaos en wanorde.
Net zoals kinderen regels nodig hebben als basis van wellicht hun bestaan.
En naarmate we ouder worden blijven we een kind en hebben regels nodig voor houvast daarmee voelen we ons zekerder en weten we waar we aan toe zijn want hoe oud je ook bent, niet weten waar je aan toe ben is voor mij in ieder geval een ramp, mijn alarm bellen gaan rinkelen waneer er iets niet volgens patroon gaan .
Daarom zijn waarnemingen op ieder vlak een aanwijzing in onze speurtocht naar ons leven want ik denk met spoorzoeken (gegeven waarnemingen) je de weg op je pad vind.
En net zoals de wandelroutes in bossen of steden heb je verschillende soorten routes in verschillende richtingen maar uit eindelijk kom je toch op bestemming of misschien wel terug bij af. (zowel voor positief en/of negatief zoals Alfa en Omega )
lemniscaat:∞ of in het latijns Ad infinitum : 'Tot het oneindige' is het teken van oneindigheid misschien toont deze site het tekentje ('alt', 5) niet maar het is een horizontale kleine acht.
Zie :
aquarel
aquarel mei 5 '11
mss ego dat een rol speelt ?

wij mensen hebben vaak iets tastbaar voor onszelf nodig om ons goed in ons vel te voelen en onszelf daarmee te identificeren.
aquarel
aquarel mei 5 '11
verlichting begint bij jezelf !
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos mei 5 '11
Waarom ik het wil weten, ik zou het fijn vinden om weer ergens een naam aan te geven.... niet om ermee te pronken ofzo, maar wat meer herkenning.
Ik had een boek erover gelezen over verschillende zielgroepen. En ik had echt zoiets van oke, ik ga mogelijk een stuk van mijzelf (terug) vinden.
Maar uiteindelijk was ik net zover als hiervoor, ik herkende mijzelf in meerdere aspecten van verschillende zielengroepen.

Ik geloof in mijzelf en mijn visies van dit moment. (immers deze veranderen ook vaak door leerlessen) En ik geloof ook serieuw dat er meer is. Ik weet alleen nog niet precies hoe en wat smile
Serenity
Serenity mei 27 '11
Origineel bericht van: aquarel
mss ego dat een rol speelt ?

wij mensen hebben vaak iets tastbaar voor onszelf nodig om ons goed in ons vel te voelen en onszelf daarmee te identificeren.

Juist ik denk het ook, maar wat is het tastbare waar ik naar zoek?
Tatora
Tatora jun 12 '11
ja;....dit is dus Het onderwerp waar ik tot nu toe zelf niet echt uitkom..
in de zin,van wat ik er,in een mensen lichaam ,mee kan..
ik heb ook moeite met dat er gezegd wordt dat een engel geen ziel heeft..
of wellicht dat er een degelijk verschil is tussen een engelmens zijn,en een engel...
enfin...
wie kan het mij zeggen?
ik weet dat ik altijd mijn vleugels gehad heb..twaalf paar zogezegd..
maar Nu ben ik mens,vrouw,....
en ook ik heb het verlangen om Samen te zijn met een partner;.in Liefde..
als mens/vrouw..
vreemd genoeg schijnt dat,tot nu toe,onmogelijk te zijn..
en is mijn Liefdes lichaam dus nog maagdelijk;.
vraag me in Godsnaam niet dit uit te leggen;.ben er zelf nog niet uit..maar Voel het;.
terwijl ik de Hogere Liefde zo danig Voel,dat die bijna meer tastbaar is,dan "menselijke" liefde..
Voel me soms gruwelijk eenzaam,ook al ben ik niet alleen,en heb ik ook geen moeite met alleen te zijn.
als je het schilderij "De oerschreeuw" kent..dat komt er dicht bij.
het weten van dingen ,die niet eens uit te leggen zijn in menselijke taal,en het met ,tot nu toe,Niemand echt kunnen delen.
Enfin..
ik kom nu waarschijnlijk helemaal als een lunatic over..
veel liefs
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 12 '11
tja... in mijn ogen, ben je gewoon een mens! Maar ik heb er totaal geen verstand van...
Ik voel wel dat het jou erg bezig houd! Maar om je nou meteen de stempel "lunatic" te geven...
Het lijkt me een moeilijk iets, om mee te moeten worstelen...
want er zijn maar weinig "mensen" die precies weten wat je voelt...
eigenlijk hoor je het je niet te kunnen herinneren, ik bedoel een vorig leven, of hoe je het ook noemt...
het gene wat je was voordat je als mens geboren werd, bedoel ik...
maar dan nog... het gevoel is erg sterk! voor jou dan...
Eerlijk gezegt zou ik ook niet weten hoe dit op te lossen is,
wel wil ik je bij deze laten weten, dat ik er wel voor open sta...( er zijn weinig dingen die ik me niet kan voorstellen)
ook weet ik dat er meer mensen zijn die dit hebben...
alleen er zijn er volgens mij niet zo veel!
misschien dat je hier iets aan hebt?

http://www.nieuwetijdskind.com/ben-jij-een-aarde-engel/
waarschijnlijk heb je het al wel een keertje gelezen, maar toch voeg ik het toe, omdat het misschien wel herkenbaar is voor andere mensen?

groetjes moonflowertje
New Moon
New Moon jun 12 '11
Hallo Tarora,

Ik herken eigenlijk best wel veel in je verhaal, ik moet ook zeggen dat je hetgene wat ik voel in je verhaal heel duidelijk verwoord hebt (met andere woorden, je woorden zijn juist erg helder en helemaal niet zo lunatic!).

Wat ik herken in je verhaal, is jouw zijn zoals je bent als wezen te delen met een ander wezen terwijl jullie beiden mens zijn op aarde.
Het is een alchemistisch principe waarvan ik je de uitleg zal besparen, maar het komt neer op dat jouw ziel in aarde-materie gaat zitten. Nu is er (bijna) niets mooiers dan de fusie van mensen-materie smile(oftewel 1 worden met elkaar tijdens een seksuele/spirituele ervaring).
Je verlangen is dan ook van ziele/engelen-aard voor mijn gevoel smileen ligt ook in jouw levenstaken.
Het woord engelengeduld komt nu ook in me op....
Ik vind het grappig dat je naar "de oerschreeuw" verwijst: "hallo, is hier iemand die hier ook naar verlangt?", roep je.
Je wacht op andere mensen die nog niet zo ver zijn...
Ik vind het bijna sneu om te zeggen, maar ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben... we zitten in bijzondere tijden zoals je weet. Wens het maar, wens naar een mannelijke engel op aarde, en ga vervolgens op je intuitie af, dan zal het vanzelf gaan...

Ik hoop dat je er wat mee kan en dat het niet een te wazig verhaal is geworden. Ik merk een beetje dat ik switch tussen bepaalde dimensies als ik dit verhaal schrijf, omdat ik sommige dingen niet goed op 1 manier/in 1 dimensie-lijn kan uitleggen, en omdat ik nog een beetje onzeker ben in deze manier van schrijven. smile

Liefs New Moon


Tatora
Tatora jun 12 '11
Origineel bericht van: New Moon
Hallo Tarora,

Ik herken eigenlijk best wel veel in je verhaal, ik moet ook zeggen dat je hetgene wat ik voel in je verhaal heel duidelijk verwoord hebt (met andere woorden, je woorden zijn juist erg helder en helemaal niet zo lunatic!).

Wat ik herken in je verhaal, is jouw zijn zoals je bent als wezen te delen met een ander wezen terwijl jullie beiden mens zijn op aarde.
Het is een alchemistisch principe waarvan ik je de uitleg zal besparen, maar het komt neer op dat jouw ziel in aarde-materie gaat zitten. Nu is er (bijna) niets mooiers dan de fusie van mensen-materie smile(oftewel 1 worden met elkaar tijdens een seksuele/spirituele ervaring).
Je verlangen is dan ook van ziele/engelen-aard voor mijn gevoel smileen ligt ook in jouw levenstaken.
Het woord engelengeduld komt nu ook in me op....
Ik vind het grappig dat je naar "de oerschreeuw" verwijst: "hallo, is hier iemand die hier ook naar verlangt?", roep je.
Je wacht op andere mensen die nog niet zo ver zijn...
Ik vind het bijna sneu om te zeggen, maar ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben... we zitten in bijzondere tijden zoals je weet. Wens het maar, wens naar een mannelijke engel op aarde, en ga vervolgens op je intuitie af, dan zal het vanzelf gaan...

Ik hoop dat je er wat mee kan en dat het niet een te wazig verhaal is geworden. Ik merk een beetje dat ik switch tussen bepaalde dimensies als ik dit verhaal schrijf, omdat ik sommige dingen niet goed op 1 manier/in 1 dimensie-lijn kan uitleggen, en omdat ik nog een beetje onzeker ben in deze manier van schrijven. smile

Liefs New Moon




New moon..
ik kan je bericht heel goed lezen,hoor.
je klinkt totaal niet warrig!
je raakt een punt,wat ik diep in me draag;.
ik weet dat mijn tweelingstraal niet op aarde is,;maar ik mag me verbinden in liefde met iemand die wel op aarde is ;
doch ik kan me niet zomaar met eender wie verbinden.
ook,en juist vanuit wie ik ben,en waarom ik hier ben.
maar juist ook de reden waarom ik hier ben,heeft veel te maken,met het verbinden met een gelijkwaardige ziel,want daardoor wordt het allemaal compleet.
ik woon samen met een lieve man,waar ik veel transformaties mee doormaak,en de rust en ruimte ontvang,waardoor er veel op plaats mag en kan komen,doch...DE volledige stap naar het complete is nog niet genomen,
heeft ook te maken met verwerking van een deel van mijn minder fijne ervaringen,waarbij er misbruik gemaakt werd van wie ik ben.
en zijn niet weten hoe en wat en waarom....in intieme toenadering naar mij toe..
we leven min of meer platonisch samen..ieder in eigen kamer..
hij is een zachte lieve ziel,en ziet "bijna" alle kanten van mij,alleen het fysieke gedeelte is nog niet..
hij weet dat ik een engel ben,en ziet mijn vleugels,ik kan bij hem terecht als ik verdrietig ben,of bang,of in de war,
doch mijn vrouw zijn,daar weet hij precies niet goed mee om te gaan.
tot nu.
ik weet dat mijn vrouw zijn in ere hersteld dient te worden;en dat de wijze waarop ik me verbind in het fysieke met partner,anders moet zijn,dan ooit voordien.
hij weet dat ook.
het dient vanuit Pure Liefde te gebeuren,vrij van alle trauma's.
op dit pad lopen wij.
het woord engelen geduld wat je aanhaalde ,is daarbij zeer goed op plek.
want de "oude" manier van fysieke sexuele toenadering is niet gewenst,door Boven niet,en mijn innerlijk wezen ook niet.
hij voelt dat.
dat ik puur dien te blijven,en dat er een zachtheid en zuiverheid nodig is.
soms is het heel moeilijk New Moon..
want er is liefde tussen ons,zacht,en teder,fragiel,en onschuldig...
maar ik dien hem de ruimte te geven,om vanuit zijn proces,te groeien,en zijn proces in bewustwording te laten geschieden.
en mijn heelwording.
het gaat bij ons compleet andersom als bij een "normale "relatie.
er is eerst de heelwording,het eigen proces,het groeien samen,herkennen en erkennen van elkaar,spiritueel ondersteunen,
en dat is prachtig en bijna onaards zacht en kwetsbaar.
maar ja..alweer het woord Geduld ...en vertrouwen..
komt voortdurend terug.
maar ik voel me heel blij,dat je dit zo duidelijk verteld..
en direct weet te pin pointen!
dank je lieverd..
warme knuff
New Moon
New Moon jun 13 '11
Hey Tarota,

Wat fijn dat je jezelf kon vinden in mijn reactie en dat ik je ergens een beetje kon steunen smile

Heel bijzonder dat je op deze manier samen bent met je partner, het lijkt mij echt fijn, zoveel steun voor en door elkaar bij deze processen.
Ik vind dit zelf (als jong mens) dan ook heel inspirerend om te lezen.

Zoals je waarschijnlijk weet uit je lichaam de blokkades in jezelf, (bijvoorbeeld verdriet, woede, en onbegrepen voelen) worden allemaal (extra snel!) naar boven gehaald tijdens vrijen met een man.
Dit kan heel erg heftig zijn, en je ook "op de grond" houden.
Hoe lichter je bent, hoe meer wonden er zijn geheeld, hoe hoger (ik bedoel dus jullie zielenlichamen tijdens het vrijen) jullie naar mijn gevoel kunnen komen tijdens het vrijen en dit een complete ervaring laten worden die bij je past.
Het woord compleet heeft dan naar mijn gevoel hier een hele diepe betekenis, die je ook kan terugkoppelen op het leven zelf smile
Deze ervaring ligt overgins ook aan de blokkades/wonden van de man, omdat je tijdens een seksuele ervaring 1 lichaam bent (en alle energie stroomt ook over).
Aangezien je waarschijnlijk ook heel erg gevoelig bent voor zijn energie, is zijn proces ook heel erg belangrijk, zoals je zelf al wist smile

Wat je lichaam hier dus mee kan: je lichaam is een uiting van hetgene wat jullie voelen.
Ik kan je aanraden om je lichaam goed te verzorgen, heb het lief, en dank het omdat je erin mag "rondlopen" dit leven.
Ik voel ook dat dit lastig kan zijn... het is niet erg om hiervoor hulp te vragen, dit hoeft niet persé op spiritueel vlak.
(zegt mijn gids).
Ga bijvoorbeeld eens met een paar vrienden (of je partner) naar een kuuroord en laat jullie eens lekker verwennen. smile

Nou, dit zijn zomaar wat ideetjes, een lichaam is naar mijn gevoel iets heel onnatuurlijks voor een engel.
Een warme knuffel terug smile

New Moon
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki