Loading...
nl

osama bin laden

AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: AngelClear
Neen Emuca , dat is niet waar ! Ik heb de berichten verwijderd omdat ik wist wat voor een commotie er terug ging rond komen en ik hier toch geen mening mag hebben en het al zeker niet kan halen tegen die van jullie. Dit heeft niets te maken met jezelf in een slachtofferrol te plaatsen, maar eerder met wegvluchten om een nodeloos conflict uit de weg te gaan, die ik nu niet kan gebruiken. Als ik geen andere mening mag delen hier op het forum dan die van jullie, dan plaats ik mezelf niet in een slachtofferrol, maar ben ik hier simpelweg ongewenst en heb ik geen andere keuze dan het aftrappen. Ik kan hier gewoon niets goed doen of zeggen. Jullie straffen een andere mening of visie dan die van jullie genadeloos af. Er is zelfs geen ruimte meer voor dialoog ! En dat heeft niets te maken met "een priemend vingertje naar de ander te wijzen". Wat ik erg flauw vind om te zeggen trouwens ! Dit is geen "open forum", maar jullie forum. En andere meningen of visies zijn hier van geen tel en laten jullie alzeker niet toe !


Leuk dat gejullie steeds. smileAlsof iedereen hier de boeman is behalve jij. Jij bent hier de enige die jezelf omschrijft als de boeman.. Althans, mij zie je hier geen vingerwijzen. Het valt me alleen op dat je zelf heel hard gilt dat je ongewenst bent.. terwijl niemand je dat verteld? Vind ik een beetje krom, daarom zeg ik het.

Ennn ik ga weer ontopic.

Ik ben het er mee eens dat, hoe beestachtig zijn daden ook waren, Osama inderdaad een mens is. Een mens waarvan er nog duizend meer bestaan met dezelfde ideeen, maar niet zo 'machtig' zijn/waren als hij was. Ik zie hem ook niet als de bron van het terrorisme, maar deels voor een zondebok voor de Amerikanen.





Goed Emuca, jij wint. Je hebt je punt duidelijk gemaakt en ik mag inderdaad niet veralgemenen en de vinger wijzen naar iedereen hier. Jij behoort dus niet tot deze groep. Ik wist dat niet. En inderdaad jij wijst niet met de vinger.



Maar laten we vooral "back on topic" gaan !



Ik vind dat Osama Bin Laden het wel degelijk gedaan heeft en achter de aanslagen van 11 september zit en nog veel meer op zijn kerfstok heeft dan duizenden mensen te doden in het World Trade Center.

Maar blijkbaar zijn die mensen van geen tel hier in dit topic ...

Osama Bin Laden moet nu éénmaal "evolueren", weet je wel ... wink
Groene_heks
Groene_heks mei 9 '11
En ik vind het verschrikkelijk zoals hij wordt veroordeeld, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Zolang wij in de mood van oordelen en veroordelen blijven zitten geven we onszelf totaal geen kans om naar onszelf te kijken, zo zul je ook niet jezelf de kans geven jezelf verder te ontwikkelen.

En zo zie ik het, en das dus persoonlijk, ik dring niemand mijn mening op, ik geef alleen weer hoe ik het zie.

==================================================

Observeer zonder te oordelen.

Observeren zonder te oordelen wordt soms 'onverantwoordelijke liefde' genoemd.
Alle mensen werden op het zelfde moment geschapen.
We zijn spirituele zielen die allemaal gelijk zijn ofwel er is geen enkele ziel die ouder, slimmer of beter is dan een andere.
Elke ziel kreeg een en dezelfde gave: vrije wil, keuzevrijheid,
De bron is volmaakt, en alles wat de bron heeft geschapen is volmaakt.
We werden spiritueel geschapen en zijn dat nog steeds, maar door onze gave geloven we het tegendeel en gedragen we ons anders.
We staan onszelf toe onszelf en anderen als minder dan volmaakt te zien en gunnen onszelf het avontuur om minder te zijn dan ons potentiële vreedzame ik.

Er zijn geen fouten in termen van het Eeuwige.
Je kunt geen fout maken, omdat het menselijke leven jouw geschenk is en je op onderzoek bent.
Je kunt observeren wat er gebeurt en, zonder het te veroordelen, besluiten dat het intuïtief niet ruikt, smaakt, of voelt voor je weg.
Daarna zegen je het en je wandelt voort.
Zo kun je voldoen aan de eis dat je van iedereen moet houden. Dat betekent niet dat je hun daden of gedrag prettig vindt. Maar je veroordeelt de persoon niet. Het maakt gewoon geen deel uit van jouw weg. Je steekt er geen energie in. Geen woorden, geen daden, geen gedachten. Als je oordeelt, moet je ook leren vergeven. Anderen vergeven, omstandigheden vergeven, jezelf vergeven.

Bij observeren zonder te oordelen is vergeven niet nodig. Observeren is gekoppeld aan begrip, aan de waarheid kennen dat alles in volmaakt Goddelijke Orde is, en als gevolg daarvan zal de wereld een goddelijke plaats worden. Uiteindelijk zullen we zien hoe een mooie gouden cirkel zich sluit.

Bron: www.farida.nu
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Vertel dat aan de mensen die op 11 september 2002 werden veroordeeld. Maar neen , je hebt gelijk Groene Heks ! Osama Bin Laden en Hitler waren beide hele lieve en brave mensen en we mogen die absoluut niet oordelen. Ook is het absoluut niet zeker dat Hitler en Osama Bin Laden dat gedaan hebben hé ? Die massa-moorden op Joden en zo ? wink
Groene_heks
Groene_heks mei 9 '11
Dat heb ik nergens geschreven.
Ik heb het echt geprobeerd AngelClear maar ik geef het op..
Wat hebben de mensen jou toch aangedaan ooit....
gast
gast mei 9 '11
Het was in 2001 AngelClear.
diebrabander
diebrabander mei 9 '11
Origineel bericht van: AngelClear
Vertel dat aan de mensen die op 11 september 2002 werden veroordeeld. Maar neen , je hebt gelijk Groene Heks ! Osama Bin Laden en Hitler waren beide hele lieve en brave mensen en we mogen die absoluut niet oordelen. Ook is het absoluut niet zeker dat Hitler en Osama Bin Laden dat gedaan hebben hé ? Die massa-moorden op Joden en zo ? wink


Ik weet nog niet echt wat ik over osama en 9/11 denk. Maar wat wel zeker is, is dat als Amerika
Osama als zondebok aan zou willen wijzen voor 9/11 etc, ze er alles voor zouden doen dat het ook echt leek voor ons. En dat kunnen ze.

En beiden heb je niet gekend, dus over hun persoonlijkheid kun je niets zeggen.

En Angelclear, dit is geen aanval op jou, maar ik twijfel gewoon in je antwoord en meldt dat tongue
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Dat recht heb je volledig Diebrabander ! Het is een open forum. Alleen vind ik dat de slachtoffers van 9/11 in het World Trade Center te snel worden vergeten in deze. Weet jij exact hoeveel dat er waren ? En wat de impact daarvan was op hun familie en Amerika in het algemeen. Stel je eens voor in hun plaats diebrabander. Hoe zou jouw familie bijvoorbeeld gereageerd hebben moest jij bijvoorbeeld omgekomen zijn of verwond zijn in één van die torens ? Zijn jullie dan 100% zeker dat Osama Bin Laden het niet gedaan heeft ? Ik kan hier evenveel bewijzen leggen en meer dat hij het wel gedaan heeft. Ook kan ik hier filmpjes beginnen opzetten dat hij het wel gedaan heeft. Het werkt in beide richtingen hoor Diebrabander. Mijn gedachten gaan in eerste plaats uit naar die slachtoffers !
gast
gast mei 9 '11
2974 doden en 24 vermisten.

Waar ik heilig van overtuigd ben is dat niemand voor zijn tijd overlijd. Dus ook de slachtoffers van deze aanslag niet.
Ik weet ook niet hoe ik gereageerd zou hebben als er familie of vrienden om het leven waren gekomen, want dat is niet zo. Neemt niet weg dat ik me heel goed in kan leven hoe het geweest is om in die toren te zijn op dat moment. Hoe het zou zijn als je weet dat er een geliefde in die torens aanwezig is op dat moment en hoe het kan zijn voor de nabestaanden. Maar dan nog is het invulling want echt mee gemaakt heb ik het niet.
Of ik dan anders tegen een persoon als Osama gekeken had? Nee, ik denk van niet want de beerput is veel dieper dan alleen maar deze naam die ze bovenop laten drijven. En het is shit van de hele wereld die erin zit.....
gast
gast mei 9 '11
Hoeveel slachtoffers denk je dat de oorlog daarna gemaakt heeft AngelClear? Dnek je ook wel eens aan die mensen of zijn die in jou ogen minder waard dan de slachtoffers van 9-11?
AngelClear
AngelClear mei 9 '11
Zeer juist Peejay , zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Hij eiste de aanslagen op en zat er mee te pronken. Hij zond alles open en bloot uit over televisie en internet. Hij was trots op wat hij gedaan had en zat met de Amerikanen te lachen en te greinzen en te spotten. Ook heb ik van horen zeggen dat hij lid was van een beweging genaam Al-Quaida. Sommigen zeggen dat hij de leider was van deze groep. Maar ja Peejay ... Dat is allemaal niet zeker hé ... Dat is maar van horen zeggen hoor ...
En wij mogen natuurlijk niet oordelen daarover hé .... wink
gast
gast mei 9 '11
Hij (en Al Quaida) schijnt ook een hulpje van de CIA geweest te zijn tijdens de oorlog tegen Rusland. En zelfs door Amerika opgeleid en bewapend te zijn.
Dus misschien hebben ze wel onder één hoedje gespeeld.....Wie weet, ik niet want ik ben er niet bij geweest.
Misschien was Osama allang dood en begraven, hij had een nierprobleem daar voor was hij 2 maanden voor de aanslag nog in Amerika geweest, schijnt.....Het is allemaal speculatie, niemand kan weten hoe het was, is of wordt tenzij ie er zelf bij is. En dan nog kun je door de mensen die er nog meer bij zijn gebrainwashed worden.

Als je maar weet wat het voor jou betekend want ook Osama is onderdeel van jouzelf, of je het wil of niet....
admin
admin mei 10 '11
Gast en Groene Heks....wat hou ik van jullie!
Origineel bericht van: aquarel
ik studeer veel als het gaat over de psychologie van de tv stations, en ben meer geinteressseerd in programmas met inhoud, documantiares waar je iets van bijleert, zoals nat.geo.gra.channel en canvas en soms nderland 1..
Misschien is het tijd om aan de citaat van Einstein te gaan houden! (je eigen handtekening) Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is BEGRENSD!

En Peejay en AngelClear: Het boek van Neale Donald Walsch "Eén met God" gaat over de 10 Illusies van mensen, hoe je de Illusie meester wordt en De Schepper in jezelf ontmoeten, zou ik aan jullie willen aanraden. wink
Dit zijn de 10 Illusies:
1. De Illusie van Behoeftigheid
2. De Illusie van Mislukking
3. De Illusie van Verdeeldheid
4. De Illusie van Ontoereikendheid
5. De Illusie van Vereisten
6. De Illusie van Oordeel
7. De Illusie van Veroordeling
8. De Illusie van Voorwaardelijkheid
9. De Illusie van Superioriteit
10. De Illusie van Ontwetendheid

Xx
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 10 '11
Met andere woorden, hou jezelf niet voor de gek?

of begrijp ik dit verkeerd? tongue
admin
admin mei 10 '11
Inderdaad, laat je niet voor de gek houden wat de "wereld" je wil laten geloven. Laat in deze tijd je hart spreken en niet je hoofd!Observeer en wees objectief! En weet wat je zegt en denkt! Oordelen en veroordelen is wat verdeeldheid brengt in deze wereld! Als we daar mee ophouden zijn we al een stuk dichterbij de EENHEID waar we naar mijn idee allen naar streven! Dus wees positief......en denk vooral niet slecht over de mens!(JEZELF!)Vergeet vooral niet dat je met een ieder op deze planeet verbonden bent, spreek je "slecht" over de één dan spreek je "slecht" over jezelf!Hoe vaak zeggen we niet... "Wat is de wereld toch klein"....... What goes arround comes arround! En in 2011 gaat dat héél snel! En vraag jezelf dan niet af hoe dit tot stand is gekomen.... shocked

Xx
AngelClear
AngelClear mei 10 '11
Als ik alles hier kort samenvat : Amerika is de schuld van alles en George W. Bush is de Anti-Christ. Ik ga daar heel zeker niet mee akkoord. Nu hebben jullie een zondebok uitgekozen en dat is George W. Bush. Hoe kunnen jullie oordelen over deze man ? En zeggen dat het allemaal zijn schuld is ? Het presidentschap is niet één man alleen. Daar staan honderden mensen onder die de beslissingen van George W. Busch beïnvloeden. Wat weten jullie over de innerlijke strijd die George W. Bush heeft moeten voeren ? En de nachten dat hij wakker gelegen heeft over deze problemen ? Nu zijn jullie jullie eigen regels van oordelen aan het overtreden en oordelen jullie Bush. Jullie die zo vergevingsgezind zijn en zo in jullie derde dimensie leven en geestelijk superieur zijn aan de rest van ons op Merudi hier zouden het toch wel best in jullie hart moeten vinden om deze man te vergeven. Het was niet Bush alleen hoor ! Die moest dat doen van het volk van Amerika en zijn eerste luitenanten en counselours en raadgevers ! Hij kon niet anders ! Heel de wereld was aan het wachten op een reactie van Super-America ! Hier komt heel wat meer bij kijken dan jullie denken hoor Just Love en Gast. Mijn vraag aan jullie is : Kunnen jullie George W. Bush vergeven en stoppen met hem te oordelen en verantwoordelijk te houden voor alles wat gebeurd is ? Want zoals ik het zie Gast en Just Love draait deze man hier voor alles op en maken jullie van hem de zondebok en dat is niet volgens jullie principes en eigen regels. Ook lees ik hier overal uitdrukkingen zoals : naar het schijnt, heb ik gehoord of gelezen, heb ik uit dat boek, enz... Dit zijn allemaal speculaties zoals Gast gezegd heeft. Jullie waren er ook niet bij en jullie weten het ook niet uit eerste hand hoor Just Love en Gast. Waarom zo'n bitter oordeel vellen naar Amerika ? Ik peroonlijk was hier nog niet ingetrapt van voor of na dat ik jullie berichten las, maar ik zie wel dat andere mensen het zomaar klakkeloos aanvaarden. Dat vind ik jammer. En als ik vragen mag Gast en Just Love en Groene Heks. Waarom nemen jullie het hier eigenlijk op voor de grootste terroristen en massamoordenaars en deugnieten die er rondlopen op aarde ? Osama Bin Laden. Wie is de volgende die jullie zullen verdedigen ? Hitler of Saddam Hoessein ? En waarom nemen jullie het niet op voor al de slachtoffers die deze mensen hebben gemaakt of bijvoorbeeld voor een goed mens als Jezus Christus ééns voor de verandering zo ... ? Dat is wat mij kwaad maakt aan jullie manier van denken ! Wat een abstracte manier van denken !
Emuca
Emuca mei 10 '11
Ik ga je weer 1 woord zeggen Angelclear. En nu goed opletten.

JULLIE.
AngelClear
AngelClear mei 10 '11
Origineel bericht van: Peejay
@ gast ja ! Dat heb ik ook al gehoord! Hij werkte vroeger voor de CIA, al quaida was begin zelfs gesponsord door de USA.. Ik kan het mij ergens wel voorstellen hoor zoveel chantage .. Zeker bij Bush waar het allemaal begon



Dit vind ik absoluut niet kunnen hoor. Wie zegt dat ? "Dat heb ik ook al gehoord !" Heb jij hier bewijzen van Peejay ? En het is allemaal begonnen bij Bush ? "Chantage en al quaida gesponsord door de USA" en "hij werkte vroeger voor de CIA" Allemaal leugens en illusies ! Wie zegt dat ? Zal ik ééns vertellen waar het allemaal begonnen is ! Op 11 september toen twee vliegtuigen op het World Trade Center invlogen of chrashten en duizenden doden en slachtoffers maakten ! Daar is het begonnen !
Emuca
Emuca mei 10 '11
Nee, al eerder. Veel eerder. Maar toen werd hij pas echt bekend, omdat Al'Quada toen een zeer groot terroristisch 'succes' behaalde. Terrorisme draait immers om het creeeren van angst. They did pretty well.
AngelClear
AngelClear mei 10 '11
Origineel bericht van: Emuca
Ik ga je weer 1 woord zeggen Angelclear. En nu goed opletten.

JULLIE.




Sorry Emuca , je hebt natuurlijk gelijk. Maar ik dacht dat ik het goed duidelijk had gemaakt in mijn bericht dat "jullie" staat voor : Gast en Just Love en ook een beetje voor Peejay. "Jullie" worden dus 2 of 3 mensen in dit geval. Ik wil hier zeker niet veralgemenen en daar heb je gelijk in.
diebrabander
diebrabander mei 10 '11
Origineel bericht van: AngelClear
Als ik alles hier kort samenvat : Amerika is de schuld van alles en George W. Bush is de Anti-Christ. Ik ga daar heel zeker niet mee akkoord. Nu hebben jullie een zondebok uitgekozen en dat is George W. Bush. Hoe kunnen jullie oordelen over deze man ? En zeggen dat het allemaal zijn schuld is ? Het presidentschap is niet één man alleen. Daar staan honderden mensen onder die de beslissingen van George W. Busch beïnvloeden. Wat weten jullie over de innerlijke strijd die George W. Bush heeft moeten voeren ? En de nachten dat hij wakker gelegen heeft over deze problemen ? Nu zijn jullie jullie eigen regels van oordelen aan het overtreden en oordelen jullie Bush. Jullie die zo vergevingsgezind zijn en zo in jullie derde dimensie leven en geestelijk superieur zijn aan de rest van ons op Merudi hier zouden het toch wel best in jullie hart moeten vinden om deze man te vergeven. Het was niet Bush alleen hoor ! Die moest dat doen van het volk van Amerika en zijn eerste luitenanten en counselours en raadgevers ! Hij kon niet anders ! Heel de wereld was aan het wachten op een reactie van Super-America ! Hier komt heel wat meer bij kijken dan jullie denken hoor Just Love en Gast. Mijn vraag aan jullie is : Kunnen jullie George W. Bush vergeven en stoppen met hem te oordelen en verantwoordelijk te houden voor alles wat gebeurd is ? Want zoals ik het zie Gast en Just Love draait deze man hier voor alles op en maken jullie van hem de zondebok en dat is niet volgens jullie principes en eigen regels. Ook lees ik hier overal uitdrukkingen zoals : naar het schijnt, heb ik gehoord of gelezen, heb ik uit dat boek, enz... Dit zijn allemaal speculaties zoals Gast gezegd heeft. Jullie waren er ook niet bij en jullie weten het ook niet uit eerste hand hoor Just Love en Gast. Waarom zo'n bitter oordeel vellen naar Amerika ? Ik peroonlijk was hier nog niet ingetrapt van voor of na dat ik jullie berichten las, maar ik zie wel dat andere mensen het zomaar klakkeloos aanvaarden. Dat vind ik jammer. En als ik vragen mag Gast en Just Love en Groene Heks. Waarom nemen jullie het hier eigenlijk op voor de grootste terroristen en massamoordenaars en deugnieten die er rondlopen op aarde ? Osama Bin Laden. Wie is de volgende die jullie zullen verdedigen ? Hitler of Saddam Hoessein ? En waarom nemen jullie het niet op voor al de slachtoffers die deze mensen hebben gemaakt of bijvoorbeeld voor een goed mens als Jezus Christus ééns voor de verandering zo ... ? Dat is wat mij kwaad maakt aan jullie manier van denken ! Wat een abstracte manier van denken !


Daar heb je wel een punt smile
Maar het rotte van deze discussie is dat niemand keiharde 'bewijzen' heeft.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki