Loading...
nl

fotolezen katje

Lea
Lea apr 25 '11
Hallo , een rare vraag ... ik lees hier regelmatig dat men ook fotolezing van dieren vraagt. Kan iemand eens de foto van dit lief katje proberen te lezen ? Bedankt ! Lea
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1858
Delen:
Lea
Lea apr 26 '11
Goeiemorgen , even extra info op mijn vraag voor fotolezen van katje (7 maand oud en al heel wat meegemaakt en ze had nu net 'rust' gevonden bij ons). Het katje is reeds een paar dagen vermist. We zijn al een zoekactie begonnen maar zonder resultaat ... en daar mijn jongste dochter niet stopt met zoeken omdat ze overtuigd is dat ze 'voelt' dat het katje haar nodig heeft wou ik eerst nog even jullie advies vooraleer ik de zoekactie opgeef ... vandaar de 'rare' vraag .... Ik vrees echter dat het katje niet meer zal terugkomen. Het verdriet van mijn jongste is zo erg omdat het vooral door haar geduld en liefde is dat het katje de 2 laatste maanden bij ons een goed thuis had gevonden. Hun band was heel sterk.
Lea
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1858


IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 26 '11
Weet je, ik doe ook aan dierencommunicatie, maar een dier dat van huis weg is en verdwaald is, is zo ontzettend moeilijk terug te vinden, mede omdat het dier zelf vaak in paniek is, en ookal wordt er een omsc.hrijving van de omgeving gegeven, vaak is deze te algemeen om er iets mee te kunnen. Dit is echt het moeilijkste onderdeel ervan. En ook ik zie er in de meeste gevallen vanaf.Zou je eventueel ook een foto kunnen plaatsen van haar ogen, dat leest voor velen fijner.
Ik krijg alleen beetje leeg gevoel door om eerlijk te zijn... maar daar heb je niks aan.

Ik zou je dus adviseren om overal flyers op te hangen, niet alleen in de wijk, maar ook supermarkt, dierenwinkel, dierenasiel, dierenarts. Verder amivedi in te lichten en regelmatig naar asiels te bellen. Vraag ook iedereen in de wijk om in de schuur/garage te kijken wie weet is ze zo per ongeluk opgesloten.
Als ze niet geholpen is, kunnen de hormonen nu flink gaan opspelen, en is thuis niet interessant.

Is ze wel gechipt en geregistreerd?

Om de zoektocht na een paar dagen op te geven kan zeker nog te vroeg zijn, en het kan soms weken, aldan niet maanden duren voordat een dier terug is.

Tevens zou ik bij de gemeente vragen, wat hun doen met overleden dieren, want hun controleren niet altijd op chip. Maar zo kan je hun wel ervan op de hoogte brengen, en dat ze meekijken voor je.
Lea
Lea apr 26 '11
Deze foto vond ik niet ideaal omdat ze hier opgeschrikt was door fototoestel. Ze is gelukkig een gesteriliseerde meid ...
Ze is heel klein voor haar 7 maand ... dus de kans dat zich iemand over haar onfermd heeft is er wel ... ik woon in een wijk , zonder veel verkeer. De ganse buurt heeft al een flyer in de bus gekregen ... nu hopen op reactie.
Maar als u zegt dat u een leeg gevoel krijgt ... dat zit niet goed hé ?
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1860
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '11
als je dochter het gevoel heeft dat der katje hulp nodig heeft, kan het best zijn dat ie ergens is en leeft! misschien in je huis ergens in een kast ofzo, ik maakte het ook mee, bij shanky! die zat bij ons tegenover in een leegstaand pand, waar een kattenluikje zit, maar de kat kon er wel in, en niet meer uit (magneet systeem) gelukkig had ik ook een heel sterk gevoel dat ie hulp nodig had, ik deed de voordeur s, avonds open en hoorde hem heel hard huilen, dus toen konden we hem nog redden, gelukkig! een jaar later, naja dat weet je wink
suc6 met zoeken...
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '11
hey Lea...
deze foto heb ik geprobeerd om te lezen, maar ik kreeg niets door... ja, dat het zo'n lief beestje is, maar dat zei jezelf ook al!
zodoende heb ik niets gereageerd, ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zou zeker ff kijken bij de plaatselijke dierenhulp
instantie... (dierenambulance) als je dit niet durft dan wil ik wel kijken...maar is makkelijker als ik weet waar je woond, snap je
ps. dit was pas de 2 de foto die ik lees, zodoende denk ik dat ik nog niet ervaren genoeg ben...

ik heb dit bericht verplaatst want die stond net bij droomvoorspellingen,
maar dit berichtje is eigenlijk mijn eerste berichtje
groetjes moonflowertje
Lea
Lea apr 27 '11
Goeiemorgen , mijn jongste heeft gisteren een ganse zoektocht georganiseerd ... helaas. Nu troost ze zichzelf dat de kat goed verzorgd wordt bij andere mensen. Ze heeft gedaan wat ze kon en beseft dan ook dat ze zich erbij moet neerleggen.
Bedankt aan iedereen die een poging gedaan heeft en ook voor alle tips.
Lea
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 27 '11
... heel veel sterkte toegewenst, jullie...
groetjes Moonflowertje

heb je ook al op de site van de dierenambulance gekeken?
je kan beter weten wat er aan de hand is, dan dat je blijft zoeken...
Groene_heks
Groene_heks apr 27 '11
Sterkte, hopelijk heeft hij/zij inderdaad een mooi plekje gevonden.
Lea
Lea apr 28 '11
Gisteren nog heel wat flyers verspreid , dierenasiel en dierenartsen gecontacteerd ... Ik denk dat ik nu niet veel meer kan doen dan nog wat afwachten.
De oudste kat mist duidelijk zijn vriendinnetje ... hij weent meer en is onrustig ...
Ik hoop alleen dat ze niet teveel geleden heeft. Als ze toch ooit terug komt dan laat ik het onmiddellijk weten !!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki