Lieve forumleden,
Ik las laatst een gechannelde tekst door Geoffrey Hoppe (www.crimsoncircle.com) over dat deze tijd kenmerkend is voor de (extra) zuigende neerwaartse kracht die drama met zich meebrengt. Dit lees ik ook terug in bv het boek van "Verlicht Leven" van Tijn Touber die onlangs is uitgebracht.
Drama is een verslaving, een systeem uit de 3d wereld, bestaande uit illusies. Drama is ook heel vermakelijk, zonder drama (3e dimensie) ga je naar het Niets in de 4e dimensie. Dat is hartstikke saai natuurlijk, en dat voelt ongemakkelijk. (waarom leef ik nog, zul je je afvragen?) Een verlangen naar iets om om te huilen, boos te worden, iemand op een voetstuk plaatsen, jezelf onder een ander plaatsen, beter te willen zijn dan iemand anders, in de slachtofferrol schieten (of juist de schurkenrol), dingen ingewikkeld maken terwijl volgens mij spiritualiteit juist in de eenvoud zit, en vooral van een mug een olifant te maken. Zet bv de tv maar aan, het zit bomvol drama.
Ik heb gemerkt in mijn eigen leven dat ik meer dan ooit uitgedaagd word om niet mee te gaan in mijn eigen (en andermans) drama en mezelf als het ware in het oog van de storm te plaatsen. Hiermee zie ik mezelf als liefdevol wezen die tegen de ander in gedachten zegt: "veel plezier met jouw drama".
Het thema drama vind ik de laatste tijd ook veel terug op dit forum. Ik wil jullie vragen eens bij jezelf na te gaan hoeveel energie het kost om mee te gaan in andermans, maar ook je eigen drama. Vraag jezelf eens af wat je werkelijk leuker vindt: drama of een comedy. Lachen is voor mij het beste medicijn tegen drama. Ik bescherm mezelf met een luchtige liefdevolle energie, en dan kan ik niet geraakt worden.
Ik vraag me af wat jullie van drama vinden, en of jullie ook drama kunnen herkennen in je leven buiten dit forum.
Liefs the moon