Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
whaha, een vriendin van me durft nooit naar buiten als het geregend heeft!
ze is bang dat ze op een slak gaat staan!
ik vind het erg dat ik slakken vroeger altijd in de container gooide! die moeten echt ontzettend ver reizen om terug te kunnen komen, 10 km naar de vuilnisbelt smirk

haha een slakkenboerderij shocked
tja...
ik heb wel eens een schaaltje kattenbrokjes buiten staan, voor mijn katten... als ik dit vergeet weg te halen, en ik kom toevallig langslopen, snachts...
dan zitten er zeker 5 grote slakken op!
kippen vlees lusten ze ook!
s morgens kun je wel zien dat het een soort bedevaartsoord geweest is, misschien wel 30 slakkensporen naar het schoteltje, en geen brokje mee te zien tongue
vleesetende slakken shocked
hahaha
groetjes moonflowertje


trouwens; om zo gek te denken, hoe je niet persé een indigo kind te zijn hoor, ik loop nu bij een psycholooog voor adhd of add test...
je kan hele andere symptonen hebben wink
maar wel een enorm gevoel voor rechtvaardigheid...
vooral voor dieren en kinderen.
en creatief...
niet met tijd noch met geld om kunnen gaan
ruimte is ook altijd een probleem...
altijd alles kwijt zijn
blij zijn als het regend! de planten moeten immers ook drinken!
uren lang tegen mijn katten praten! en het grappige is:
mijn katten praten gewoon terug! wel miauwend... maar hele verhalen !
andere mensen worden knettergek van me soms,
ik kan alleen maar denken, jammer dat ze zo beknopt zijn!?
ik kan er wel om lachen hoor wink
dat is het beste wat je kunt doen denk ik?
oja... een indigo is ook bijzonder spiritueel bezig altijd!
dromen- aura's zien- 'weten'- contact met gids zijn daar enkele voorbeelden van...
groetjes wink
New Moon
New Moon jun 8 '11
Haha ik word helemaal vrolijk van je verhalen Moonflowertje,
Zo herkenbaar!
Ik denk trouwens dat er als het om eigenschappen gaat heel veel overlap is tussen bv. indigo's en mensen met adhd/add en indigo's en hooggevoeligheid.
Veel combinaties mogelijk, er zijn er velen te vinden op dit forum hehe. wink
Groetjes laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '11
laughik ben blij te te lezen dat ik herkent wordt wink
want vandaag de dag valt het niet mee!
sommige mensen denken echt dat ik een beetje in de war ben! blush
als het maar vaak genoeg gezegt wordt, ga ik het nog geloven ook!
... tuurlijk weet ik dat ik "anders" ben!
maar ik ben iig geen kuddedier!
ik ga alle grensen ( die andere mensen stellen) over...
en ik moet zeggen: soms kom ik er nog mee weg ook!
die psycholoog heeft me wel gerust gestelt; ik was als de dood dat ik borderline zou hebben... tja mijn moeder en mijn zusje hebben het allebei... de psycholoog zei: ik zie bij jou eigenlijk niet of nauwelijks duidelijke grensen... dus dat heb je niet! pfffff, als je weet hoe blij ik was...
dus nu is het de vraag alleen nog maar: heb ik ad(h)d?
ik zeg tegen de man: ik ben een indigokind...
en ik vind het wel toepasselijk eigenlijk! (de stichting waar ik naar toe ga, waar die psycholoog werkt heet: stichting indigo!)
whaha, hoe verzinnen ze het? ik moest de man helemaal gaan vertellen wat het inhoud...een indigokind smirk
maar gelukkig kon hij er wel om lachen
we zullen wel zien wat hij uiteindelijk als diagnose stelt, toch?
ik hoef pas 30 juni terug te komen laugh
kan de man ff bij komen, nee hoor!, hij is nu op vakantie wink
groetjes moonflowertje
niels
niels jun 8 '11
Ik heb ook vaak mogen horen dat ik een nieuwetijdskind ben (hoewel ik daar soms aan twijfel).
Ik heb soms van die momenten die ik enorm gelukkig en blij voel en daarna het tegenovergesteld. Ik ben ook enorm chaotisch ( je zou nu met die examens echt niet mijn kamer willen zien :)) en daarbij ben ik nog eens heel gevoelig.
Zoals vandaag mijn vader had onze haan dood gedaan omdat hij onze nieuw haantje aan het plagen was frown. Ik vond het zo zielig voor het arme diertje dat het op zo'n manier aan zijn eind was gekomen, en ik had nog zo gezegd om die haan bij iemand anders te plaatsen die er goed voor kunnen zorgen. Maar denk je dat die luistert?

Liefs Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '11
Aahw... dat is inderdaad erg! Het grijpt mij zelfs aan!
Niemand heeft het recht om een leven weg te nemen...
Tenminste zo voel ik dat!
Misschien had ie hem beter naar de kinderboerderij kunnen brengen, maja dat is achteraf smirk
En eigenlijk is het niet echt slim van jou vader ( Niet om je vader af te kraken hoor!)
Een haan bij een haan zetten is vragen om problemen...
Zo is de natuur!
Voor een nieuwetijdskind (indigo) is dit eigenlijk al vrij snel duidelijk! zo ook bij jou!
Jij had het al door, vandaar dat je ook tegen je vader gezegt had, dat hij de haan beter bij iemand anders kon plaatsen, die goed voor hem zou zorgen wink
Ik weet dat dit pijn doet, omdat je overgevoelig bent, en 1 met alles wat groeit en bloeit... als zo iets gebeurt, is het net of er een stukje van je uit jou wordt gepakt...

Over jou twijfel of je een nieuwetijdskind bent: ik twijfel er niet aan, hoor!
soms ben je heel vrolijk, en het volgende moment chagrijnig...
en je weet niet eens waarom?
chaotisch, gevoelig...
dat zegt al heel veel!
groetjes moonflowertje
niels
niels jun 9 '11
dank je MoonFlowertje voor je lieve berichtje smile
fijn om te weten dat dat chaotisch en gevoelig zijn komt doordat ik een nieuwetijdskind ben.
Ben vroeger toen ik klein was van Clb naar Pyscholoog gegaan en terug omdat ze vonden dat er iets met mij was.
Het ging zelfs zo ver dat mijn school waar ik toen in het kleuterklasje zat mijn ouders adviseerde om naar het bijzonder onderwijs te sturen.
Wat mijn ouders gelukkig niet hebben gedaan laugh. 6 jaar later begon de draaimolen opnieuw omdat mijn stieffamillie vond dat er iets met mij scheelde, ook naar een psycholoog geweest.
(die begreep mij volledig verkeerd, we zijn er ook maar 1 keer naartoe geweest.)
tot op het moment dat ik met mijn mama was mee gegaan die voetreflexologie deed.
Om de een of andere reden begon ik tegen die vrouw te vertellen over mijn dromen en angsten etc.
Toen hoorde we voor het eerst over nieuwetijdskinderen.
Mijn stiefvader heel blij want nu was er een oplossing voor mijn probleem. Mocht van hem en mijn mama met het spirtiuele bezig houden .
Ik had toen een prachtig boek over Engelen gekregen.
Maar ja aan die blije situatie kwam een einde toen de zus van mijn stiefvader er achter kwam.
Zijzelf houdt zich bezig met het spirituele maar op een heel verkeerde manier (ze legt de kaarten bv. voor de hele famillie zonder dat iemand daar iets van af weet.en wat ze daar dan te weten komt vertelt ze tegen iedereen) Aanvankelijk was ze er positief over.
Maar de volgende dag was ze volledig omgeslagen.
Was ze volledig omgeslagen en stookte mijn stiefvader op .
Zo heeft hij uit woede mijn pendel kapot geslagen.
Dat was het begin van een zeer zwarte periode voor mij.
Door het gestook van zijn zus en moeder begon ik mij minder en minder op mijn gemak te voelen.
Er kwam pas een soort van einde aan toen mijn eigenlijke vader ( mijn ouders zijn gescheiden) zijn vriend ontmoette waarmee hij 2 jaar geleden gelukkig mee getrouwd is laughtoen ik zijn ouders en zus leerde kennen was dat een hele verrijking en verademing voor mij.
Dat waren zo lieve mensen die mij direct als famillie aanvaarden terwijl de de moeder en zus van mijn stiefvader mij nog altijd behandelen als minderwaardig iemand frown.
Natuurlijk door het gestook van die 2 ben ik gestopt met het spirituele uit angst dat ze er achter zouden komen.
Toen ik op een dag bij mijn tante langs de kant van mijn vaders vriend op bezoek was kwam ik er achter dat zij zich ook met het spirituele bezig hield maar wel op een juiste en hele mooie manier.
Die avond begon mijn heropleving van het spirituele.
Dankzij haar heb ik ook mijn engelenkaarten van Doreen Virtue te danken smileNu nog altijd heb ik een hele goede band met mijn tante en zeker ik mij nu sterker en beter begin te voelen.
Daarom vrees ik dat het getook van mijn stiefvaders zus en moeder weer de kop gaan opsteken .
Soms zou ik willen dat mijn leven gamakkelijker zou zijn maar ja uit deze dingen leer je ook veel bij.

Sory als ik jullie hier mee verveel maar het moest er even uit.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 10 '11
hoi Niels
je verveeld me er niet mee hoor,
eigenlijk is het wel herkenbaar, (stukjes dan)
je moet maar denken, door schade en schande word je wijs!
jij kan zien hoe het niet moet... ook daar leer je van!
en je zal zien dat de waarheid toch gaat winnen...
alleen je bent nog jong, vooral in hun ogen....
ze begrijpen niet (misschien) dat je al zo ver bent?

ik vind het echt ontzettend rot dat ze jou pendel kapot geslagen hebben! en eigenlijk zou ze een nieuwe moeten betalen!

Sowieso moeten ze van jou spullen afblijven, want ook al geloof jij iets anders dan hun, ze horen je in je waarde te laten.
Dat is eigenlijk de algemene regel!

die kaarten die je hebt gekregen, van Doreen Virtue, zijn dat die kaarten met die prachtige engelen erop? met aan de achterkant boodschapjes?
ik heb deze kaarten ook volgens mij...

nee dus... ik heb kaarten Sulamith Wülfing...
ik heb er 1tje voor jou getrokken laugh

er staat op:
Natuur Gevoel hebben voor een gevallen blad is belangrijker dan het afleggen van allerlei examens.

groetjes moonflowertje
niels
niels jun 10 '11
hey MoonFlowertje
bedankt voor je lieve woorden en je hebt gelijk ik ben nog jong en ik heb ook op veel gebieden nog veel te leren laughOok op die kaarten van Doreen Virtue staan er prachtige engelen op maar die van Sulamith Wulfing lijken mij ook mooie kaarten laugh
Ook het kaartje dat je voor mij hebt getrokken is toepasselijk op de periode waar ik nu inzit. Ik bedoel daarmee de examenperiode laughDaar durf vaak nog al eens de dingen erger inzien dan ze eigenlijk zijn vooral in de laatste dagen als je nog niet weet of je geslaagd bent of niet laughdan zie ik de ergste scenario's voor mijn ogen afspelen. Maar ik ben er ieder jaar doorgekomen zonder brokken dus probeer ik mij gerust te stellen en niet te veel te paniekeren laughMet andere woorden heel hartelijk bedankt voor jouw kaartje laugh

Liefs Niels
Groene_heks
Groene_heks jun 10 '11
Probeer het niet te persoonlijk te zien, veel mensen zijn bang van het spirituele en vooral als je aangeeft paranormaal te zijn.
mensen gedragen zich dan anders, zijn bang dat jij dingen kan zien die zij oh zo graag verborgen willen houden of gewoon angst voor het onbekende.
Probeer als je dat lukt, om toch niet te veroordelen.
Het zou zo fijn zijn als je het wel tegen iedereen kan zeggen, en er komt een tijd dat dit ook kan! Ik weet het zeker:)

Ik ben zo'n moeder die juist haar kinderen wel inspireert door veel over het paranormale en spirituele te praten (niet teveel want anders worden ze horendol, maar als het ter sprake komt ga ik het zeker niet uit de weg)

Wat fijn dat jij je ei nu wel bij de familie van je pa kwijt kan.
Je bent nog zo jong en hebt waarschijnlijk nog zoveel vragen, fijn dat je dat nu kwijt kan smile
niels
niels jun 10 '11
Lieve Groene Heks

Ik probeer zoveel mogelijk iemand te veroordelen voor wat dan ook. Als ik het toch doe voel ik mij meestal daarna schuldig omdat ik meestal die bepaalde mensen niet ken en als ik ze beter leer kennen blijkt toch het tegenovergestelde.
Ik moet wel toegeven dat ik lang (en nu soms nog) verward was. Diep in mij wist ik wel dat het spirituele wel bestond maar mijn omgeving en vriendenkring ( en natuurlijk de samenleving ) twijfelde ik er vaak aan. Aan de ene kant wist ik wel dat er bv. dolende zielen bestonden maar aan de andere wenste ik dat het niet bestond omdat het idee mij bang maakte ( vaak nu nog)
Maar zoals ik al vaak hier heb gezegd voel ik dat de dingen op dit moment aan het veranderen zijn . Ik denk dat het tijd voor mij is om op te staan uit de schaduwen van angst en wanhoop en regelecht het warme licht inlopen laugh
Wat fijn voor jou en jeou kinderen dat je daarover kunt spreken. Soms heb ik ook zo van die momenten met mijn moeder maar die zijn heel zeldzaam omdat mijn stiefvader er vrij gekant tegen is. Maar ook hier komen er kleine veranderingen laughWant de beste vriend van mijn stiefvader blijkt ook zich met het spirituele bezig te houden ( hij voert namelijk reiki uit :hij heeft het zowel op mij als mijn stiefvader toegepast) en zijn vrouw heeft een winkeltje waar ze juwelen verkoopt waarin natuurstenen zijn verwerkt. Als er iets is wat ik nu al een beetje heb kunnen leren is dat hoe de donker de wolken ook zijn en hoe hard de regen ook tegen de grond slaat aan het einde breekt altijd de zon door met haar warme stralen. Zeker leer ik hier veel bij vooral over de nieuwe tijd (waarover zoveel verhalen de ronde doen maar deze voelt voor mij als de juiste aan ) en dan nog te bedenken dat ik hier door puur toeval ben terecht gekomen laugh

Veel Liefs Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 11 '11
smile
alles komt altijd precies op tijd wink
behalve ik dan shocked
waar ik ook kom, ik kom altijd te laat...
dit schijnt dus ook te horen bij nieuwetijdskinderen tongue

ik vraag me af hoe dat dit komt?
want ook al besluit ik, dat ik op tijd ga komen... dan komt er altijd weer wat tussen...
gelukkig dat ik er vaak mee weg kom tongue
groetjes moonflowertje
niels
niels jun 11 '11
dat ken ik ik meestal ben ik oook overal te laat of te vroeg laugh
Maar ik heb geen idee waarom dat zo is laugh
Emuca
Emuca jun 11 '11
Ik kom juist altijd te vroeg.. want ik kan er niet tegen als ik te laat kom en iemand teleurstel laughBeetje rechtvaardigheidsgevoel.. wat je afspreekt, dat doe je ook.
diebrabander
diebrabander jun 11 '11
Ik plan t vaak best goed in, maar op t laatste moment ben ik dan opeens mn fietssleutel kwijt ofzo? Er komt iniedergeval bijna altijd iets tussen! confused
Misschien is dat, omdat de nieuwetijdskinderen het systeem willen veranderen, en op tijd komen is een deel van ons systeem.
niels
niels jun 11 '11
dat zou goed kunnen zijn laugh
Groene_heks
Groene_heks jun 11 '11
Ik probeer ook op tijd te zijn, in het verleden was ik echt vaak te laat en net als Emmy al zegt, het is zo vervelend voor de mensen die wachten.
Afspraak is afspraak.
Maar omdat ik net als Willem ook vaak alles in de soep laat lopen in de laatste 5 minuten..lol, heb ik nu dat ik zeker een kwartier eerder al aanstalten maak, dat werkt best goed!
Door dat kwartier extrA heb ik voldoende tijd om verdwenen schoenen, sleutels en telefoons te vinden smile
diebrabander
diebrabander jun 11 '11
Hahhahaha ja das ook een goed idee, ik zette eerst mijn telefoon altijd 5min voor, zodat ik al eerder moest gaan en alles klaarmaken. Vaak had ik dan dat ik eigenlijk te laat was, omdat in die laatste 5min vanalles fout ging, maar dan bedacht ik me dat mijn telefoon 5min voor stond en ik dus helemaal niet te laat kwam laugh

Alleen na een tijdje werkte dat niet meer, omdat ik er rekening begon te houden met dat de klok 5min voor stond -,-
admin
admin jun 11 '11
Wie kent dat niet! Ik ben blij dat ik vrienden heb met dezelfde tik! Acceptatie.......maar belangrijke, zakelijke dingen....tja daar kan je niet onderuit omdat men veelal met een agenda planning werkt. Mijn sleutels zitten daarom altijd in mijn voordeur, autosleutels in een grote knipportefeuille (direct zichtbaar in tas). Dat zijn de dingen die voor mij de bosdoeners waren. En ik natuurlijk zelf ook....vooral als ik geen zin hebt confused. Je schiet dan nooit op!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 11 '11
haha... prioriteiten stellen!
ik doe tegenwoordig alles klaarleggen als ik ergens naar toe moet!
en dan nog: ben ik precies op tijd! geen sec. te vroeg...
vaak moet ik alsnog 10 minuten wachten ( bij de dokter ofzo)
over altijd alles kwijt zijn: laatst zaten we te eten, en de bel ging shockedik zet mijn bord macaronie ¿ ergens neer...
kon hem nooit meer vinden, haha... ik durfde het niet te vragen aan me vriend, omdat hij me uit zou lachen! na een minuut of 10 vond ik mijn bord op de leuning van de bank, haha
we eten eigenlijk nooit aan tafel, altijd gewoon bord op schoot!
ik denk dat het beter zou zijn om aan de eettafel te eten... omdat je dan een vaste plaats hebt om te eten tongue
ik schaam me kapot soms smile
nu kan ik er wel om lachen, maar toen dat gebeurde werd ik kwaad op mezelf! ik kan dat dan niet uitstaan!

haha... de klok staat hier soms 10 minuten voor... en inderdaad, daar ga ik rekening mee houden! dan denk ik: ow... ik heb nog 10 minuten! en altijd op het laatste moment, verzin ik weer iets anders... het lijkt soms wel niet te mogen (op tijd komen)
groetjes moonflowertje
Emuca
Emuca jun 11 '11
Ik heb (gelukkig) een heel goed geheugen wat betreft dingen neerleggen. Zolang iedereen er met z'n tengeltjes afblijft vind ik had vaak reuze snel terug. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki