Loading...
nl

loslaten

gast
gast apr 22 '11
Dit vond ik op een site en vind het, ondaks er al zoveel over geschreven is, heel duidelijk en precies zoals het voor mij ook is.

'Loslaten' betekent niet stoppen met om de ander geven; het betekent dat ik het niet voor een ander kan doen.

'Loslaten' betekent niet mezelf afsluiten, het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

'Loslaten' betekent niet iemand anders volmacht geven, maar toestaan dat de ander leert uit logische consequenties.

'Loslaten' betekent machteloosheid toegeven, wat inhoudt dat de uitkomst niet in mijn handen ligt.

'Loslaten' betekent niet zorgen voor de ander, maar geven om.

'Loslaten' betekent niet vasthouden, maar ondersteunen.

'Loslaten' houdt in dat je niet in de centrale regelkamer gaat staan om alle gevolgen te bepalen, maar anderen toestaat hun eigen bestemming te bepalen.

'Loslaten' betekent niet beschermend zijn, het betekent de ander toestaan de realiteit onder ogen te zien.

'Loslaten' betekent niet alles naar mijn wensen laten verlopen, maar iedere dag te nemen zoals hij komt en mijzelf erin koesteren.

'Loslaten' betekent niet dat je spijt moet hebben van het verleden, maar groeien en leven voor de toekomst.

'Loslaten' betekent minder vrezen en meer liefhebben

Bron: http://home.planet.nl/~jonke818/
Delen:
Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Die is gaaf Syl!!!
Serenity
Serenity apr 23 '11
Jaaa hij is echt prachtig ik heb deze ook overgenomen en bewaard op min pc hihi!
Oja : Solaas --> liefdevolle oplossingen voor jouw en je partner --> echte liefde is leren loslaten.
Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Ik ga het uitprinten, lamineren en naast de spiegel hangen smile
Serenity
Serenity apr 23 '11
wow ,Goed idee!!
Lea
Lea apr 29 '11
Allemaal zo mooi maar oh zo moeilijk.
Ik dacht dat ik mijn verleden (ex) volledig had losgelaten. In begin van relatiebreuk leek dit tamelijk vlot te gaan.Dat was ook niet moeilijk daar ik toen alleen negatief over hem en zijn daden kon denken. Maar de laatste weken heb ik steeds meer en meer het gevoel dat hij opnieuw in mijn leven komt. Ik zie hem heel weinig en we zoeken geen contact meer. Hij heeft trouwens een andere relatie (heb daar , tot mijn verbazing , zelfs geen jaloerse gevoelens over). Ik denk regelmatig aan hem en het zijn positieve dingen , ook wat medelijden , ik zou hem willen helpen (denk toch dikwijls dat hij het 'noorden' wat kwijt is ...). Ik probeer hier tegen te vechten omdat ik hem echt wil loslaten. Hij moet uit mijn hoofd omdat ik anders vrees dat ik misschien verder zal leven met een 'onbewust idee' dat we terug samenkomen en zo geen ruimte kan maken om verder te gaan met mijn eigen leven maar eigenlijk 'zit te wachten'. Beseffen dat je moet loslaten maar ook beseffen dat het/hij niet loslaat is zo moeilijk. Nu , bezorgdheid zal altijd blijven omdat hij de vader van mijn kinderen is en als hij zich niet goed voelt heeft dit gevolgen voor de kinderen ... dus dat wil ik wel nog aanvaarden.
Serenity
Serenity apr 29 '11
hihi idem hier!!! Maar ik ga gewoon vriendschappelijk met hem om en we zijn gewoon vrienden en meer niet maar voor mijn vrienden probeer ik wel te zorgen dat alles goed met hun gaat althans zoveel ik kan natuurlijk..
Lea
Lea apr 29 '11
In het begin kon ik zelfs niet vriendschappelijk met hem omgaan. Al waren we heel lang samen , nooit heb ik echt geweten wie hij was. Ik heb dan uiteindelijk moeten aanvaarden dat hij een heel leeg persoon is. Jaren heb ik geprobeerd om diepere band te krijgen en ben er niet in geslaagd en dat gaf me een ongelukkig gevoel.
Hij vond dat vrienden blijven kon. Nu ik daar klaar voor ben heb ik de indruk dat HIJ het niet kan. Hij durft me niet aan te kijken , staat zenuwachtig te draaien en te lachen als ik tegen hem praat en dat is heel vervelend. Rare situatie ... ook de scheiding definitief regelen is een probleem. Hij stelt steeds alles uit zonder een echt reden te kunnen geven en daardoor wordt het dus extra moeilijk om alles achter me te laten. Ik moet geduld hebben ... met hem en ook met mezelf. Hij is altijd 'mijn derde kindje' geweest ipv een echte partner en met kinderen moet je meer geduld hebben ...
Serenity
Serenity apr 29 '11
Idem hier!!
Terwijl hij wilden scheiden haha wat een lol zeg!
Ik heb mijn rouwproces al gehad en vind het niet meer nodig om boos op hem te zijn en ach van tijd tot tijd heb ik heus wel een moment en dan ben ik even boos en verdrietig maar ik weet dat ik me volledig ervoor hebt ingezet en echt alles ervoor gegeven om deze scheiding in goede banen te laten lopen dat was en is nog steeds er belangrijk voor mij vanwege onze Uk.
Maar nu dat ik een vriend heb, had hij er toch behoorlijk een probleem ermee wat jij beschrijft dat heb ik ook maar 'hij' wilden scheiden en ik ben verder gegaan en ja dat lijkt me erg moeilijk als je dat niet kunt.
Maar ik moet wel zeggen dat dat zijn probleem is en niet de mijne.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 2 '11
sommige dingen hoef je niet los te laten...
als je het maar een plekje geeft...

groetjes moonflowertje
gast
gast aug 3 '11
Loslaten IS het een plekje geven.
New Moon
New Moon aug 3 '11
Loslaten hoef je niet alleen te doen,
Gidsen, Engelen en Aartsengelen dragen het graag voor je, het universum is groot genoeg voor bagage wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki