Loading...
nl

Spirituele vakantie, iemand tips?

L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 12 '11
Heey lieve mensen,

al een tijdje zit ik na te denken over wat ik met de zomervakantie zou willen, of misschien wel voor wat langer dan dat.
Ik vroeg me af of jullie misschien een keer een 'spirituele vakantie' hebben gedaan binnen/of buiten Europa;
in de zin van dat je een week/maand mediteert, aan yoga doet in kleinere groepen, waardoor je lichamelijk/geestelijk weer dichter bij jezelf komt in een mooie natuurlijke omgeving (en niet al te gek in de prijs of 'commerciele omgeving') ;-)
Natuurlijk zie ik wel af en toe reclames in tijdschriften als Yoga of dergelijke, maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar persoonlijke ervaringen en tips,
iemand?

Liefs
Delen:
Serenity
Serenity apr 13 '11
Ik weet dat het mariawinkeltje zulke reizen organiseren naar Suriname maar meer info erover zul je even moeten googlen.

Ja persoonlijke ervaringen, die heb ik niet ik denk dat je niet op vakantie hoeft te gaan om spiritueel te zijn maarrrrrrr daarin tegen kan ik me wel een voorstelling geven dat een andere omgeving en sfeer erg sfeer verhogend kunnen zijn! ^^

En waneer je nou eens een schilder vakantie neem in Frankrijk, met een tv programma was een Engels echtpaar naar Frankrijk verhuist om daar een B&O te organiseren en daarnaast gaf ze ook aquarel cursussen en er was een combinatie mogelijk.

En verder kan je door fiets tochten in de Veluwe ook dichter bij de natuur komen, in een heidebos gebied of in Cadzand in een duinen & strand gebied en Luxemburg lekker in de heuvels en bergen, ik ben benieuwd!
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 13 '11
Hoi Liy,

dat klopt hoor wat je zegt; 'ik hoef ook niet op vakantie te gaan om spiritueel te zijn, dat zit in me en dat maakt niet uit waar ik ben. Maar ik heb het gevoel dat ik er gewoon even uit moet (buiten nederland) en meer met mijn lichaam bezig wil zijn door meditatie of yoga, zoiets... ik heb niet zo handig met goede adresjes vinden, vandaar dit topic met de vraag of iemand misschien een persoonlijke tip heeft:D

Ik ga even googlen op mariawinkeltje, dankjewel, heb daar nog nooit van gehoord;-)

Lfs
Emuca
Emuca apr 13 '11
Ik ben zelf met mijn moeder naar Ierland geweest.. Dat was niet zo zeer een spirituele reis, maar omdat we meededen aan een rondreis hebben we wel heel wat bijzondere plekjes mogen zien. smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 13 '11
Hoi Emuca,
Daar ben ik vijf jaar geleden ook geweest. Had daar met een wandelgroep een rondje Ierland gemaakt en op kompas het land verkent, was een hele ervaring:-D. Maar ik ben dit keer niet echt op zoek naar een actieve vakantie op die manier..
Liefs
Emuca
Emuca apr 13 '11
Ik was lui, deed een busreis smile
Serenity
Serenity apr 13 '11
ik zou ook lui zijn en een busreis nemen hihi, ik denk ALS ik ga dat ik met mijn vriend naar Barcelona ga
En ALS ik ga dan ga kies ik ook voor de busreis incl. gids!!
En WANEER ik met een vliegtuig zou gaan zou ik in de stad zelf een kaartje kopen op zo'n hop on hop of bus ik heb daar echt ge-wel-dig-ge ervaringen mee namelijk. ^^
Cialara
Cialara apr 13 '11
Ik heb nog nooit een reis gedaan met yoga lessen ofzo. Ik ben wel vorig jaar naar Engeland gegaan en heb daar een aantal graancirkels bezocht en ook Stonehenge en Avebury aangedaan. Gewoon een camper gehuurd en een aantal campings aangedaan. Van daaruit op pad gegaan naar de graancirkels.

In de cirkels kwamen we bijzondere mensen tegen, die allemaal een mooie verhaal hadden of een bijzonder iets deden wat ons fascineerde, ook de kids winkDe cirkels zijn heerlijk om in te mediteren!!! Echt de energie is ongelofelijk daar.

Engeland is echter niet goedkoop en het is er niet echt toeristisch, je moet het er hebben van de weinige campings en van de bed and breakfests.
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 21 '11
Ben ik ook geweest haha! Ik vond het trouwens echt een tegenvaller dat Stonehenge, we moesten er in een enorme cirkel op afstand omheen lopen..met al die mensenmassa had ik er geen feeling bij.
Emuca
Emuca apr 21 '11
Ja da's echt lelijk. De optie is wel om tijdens een zonnewende te gaan, dan mag je dichterbij komen.. mits je jezelf tussen die vele mensen weet te wurmen.
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 21 '11
Jaa dat zou kunnen als optie, maar ook dan zal het idd wel druk zijn..echt jammer is dat
Cialara
Cialara apr 21 '11
Ja stonehenge was een afknapper laughmaar de rest niet wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki