Loading...
nl

Dilemma...

gast
gast apr 13 '11
Shit is ook nodig om dingen te laten groeien....Zonder shit geen eten wink
Mimosa
Mimosa apr 13 '11
grin
Serenity
Serenity apr 13 '11
hahahahaa zo grappig!!
siskaatje
siskaatje apr 13 '11
holi shit!!
Groene_heks
Groene_heks apr 14 '11
Ja die is goed Siska..lol
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 6 '11
Volgens mij heeft een pedofiel iets niet goed zitten in zijn hersenen... zulke mensen zijn ontzettend beschadigd,
kijk maar naar de dieren... daar gebeuren zulke dingen gewoon niet!
kinderen die zijn na zo'n ingrijpende gebeurtenis meteen het kind in zich kwijt, durven niet meer te ontdekken, zullen nog maar weinig mensen vertrouwen, en daardoor worden ze niet sterker... misschien als ze er ooit overheen kunnen komen wel, maar daar heb je de juiste mensen om je heen voor nodig...
ik vind eigenlijk dat ze zulke "viezerikken" levenslang moeten geven, en dwangverpleging... in iedergeval hun leven lang begeleiding... Mensen maken fouten! en mensen veranderen, leren, zien fouten in, maar een pedofiel is ziek in zijn hoofd! en dat kun je niet met een potje pillen onderdrukken! Zo'n kind heeft levenslang net als de naasten van het kind...
Sowieso zal het bespreekbaar gemaakt moeten worden, want hoe klein ze ook zijn, ze weten dat er iets gebeurd is wat niet goed is! Maarja, dan is het eigenlijk al te laat!
het is macht-misbruik, pfoeee ik kan me hierover zo opvreten :x
zelf heb ik het nooit hoeven mee maken, gelukkig! Maar ken mensen genoeg die het wel meegemaakt hebben, die dragen dat hun hele leven mee!

moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks mei 6 '11
Jemig Moonflower wat een oordelen zeg!
Het is verschrikkelijk maar misschien zijn die mensen zelf ook misbruikt, dat hoor je vaker en dat praat het niet goed, maar om ze allemaal zo te veroordelen..
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 6 '11
hmmmz... misschien wel

maaar........
als die mensen zelf zijn misbruikt, dan JUIST, zouden ze beter moeten weten...
gast
gast mei 6 '11
Hoe kom je aan de wetenschap dat het bij dieren niet gebeurd?
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 6 '11
lijkt me logisch...

dieren hebben namelijk een instinct,
een innerlijke drang waarmee ze worden geboren....
dieren kwetsen elkaar niet, omdat ze het niet om kunnen zetten in gedachten, het zijn de gedachten die de mens ziek in hun hoofd maken, de gedachten die de gevoelens omzetten in lust, macht, en frustraties, haat, op een gegeven moment kan het zelfs een obsessie worden!
als dieren elkaar niet "liggen" gaan ze elkaar uit de weg!
gast
gast mei 7 '11
Het zijn die zelfde gedachten die iemand doen lijden.

Dieren kennen ook incest, verkrachting, pedofielie alleen doen ze het niet vanuit een bepaalde gedachte zoals jij zegt maar dat betekend dus niet dat het niet gebeurd.
Ik heb een poesje gekent die toen ze 8 maanden oud was beviel van twee kittens die alleen door haar broertje gemaakt konden zijn (incest/verkrachting) Honden rijden op elkaar om macht uit te oefenen (verkrachting) Paarden doden hun veulen wanneer het ziek is en niet met de groep mee kan (moord).
Dieren die niet sociaal gedrag vertonen worden verstoten door de groep en gaan daardoor vaak dood omdat ze van de groep afhankelijk zijn wat voedsel betreft. Natuurlijk is dit allemaal natuurlijk gedrag maar het is natuurlijk gedrag wat de mens ook in zich heeft omdat het net zo goed een zoogdier is. Maar omdat de mens het niet goed acht, omdat de mens in termen als goed en kwaad denkt, wordt het niet geaccepteerd in de maatschappij zoals wij die kennen. Maar dit gedrag moet een uitlaatklep hebben en daardoor krijg je excessen als het niet op een juiste manier afgevloeid kan worden. En kan het daardoor zover komen dat mensen als ziek worden bestempeld terwijl ze dus net zo goed slachtoffer zijn van deze maatschappij.
En dan nog hebben slachtoffers en daders meer met elkaar te maken dan je nu misschien zult denken.....Kwestie van karma uit dit leven en vorige levens.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 7 '11
dieren voelen een drang... om zich voort te planten...

en ik haal uit het verhaal over het poesje, dat deze niet naar buiten mochten, een dier in gevangenschap, behoudt zijn instinct
beide... dus als ze niets anders kunnen, dan met elkaar, niemand heeft het ze geleerd! dus het gaat instinctief, en ja... dit is incest, maar incest is niet per definitie verkrachting.

honden, je zegt het zelf al, is puur om dominantie uit te oefenen. gewoon om te laten zien wie de "baas" is, de hond die "rijd" is hoger in rang,
de hond die zich laat berijden, accepteerd dat. Als het op vechten uitdraaid, vechten ze puur om de dominantie , dit gaat er soms heel erg hard aan toe!

Als je mensen bij elkaar zet, gaan ze ook met elkaar aan de gang, ja... ook een mens heeft voortplantingsdrang...
... maar toch niet op onschuldige kinderen?
Ik voel heel sterk, dat het onrecht is,wat zo'n kind wordt aangedaan!

Als kind zijnde ben ik emotioneel verwaarloost, en daardoor weet ik hoe het is, als je niemand durft te vertellen
hoe het er thuis aan toe gaat, tuurlijk zagen de kinderen op school het wel aan mijn zusje en mij,
maar we durfte er niet over te praten, als je ouders tegen je zijn... vertrouw je niemand meer
als je nog jong bent, denk je niet hulp zoeken, mijn zusje vertelde me een paar jaar geleden dat ze toen ze 8jaar was al serieus zat te denken aan zelfmoord!
Dat raakte mijn "gevoelige snaar".
ik zeg dit niet omdat ik meedelijden wil hoor! Want daar kan ik nog steeds niet tegen!
En ik weet dat zelf meedelijden en meedelijden van een ander niet helpt... je moet toch door, en niet blijven "hangen"
Vandaag de dag kan ik er wel over praten, want ik weet dat ik er sterker van geworden ben, soms ook wel paranormaal begaafd, (aura's zien en voorspellende dromen)
al weet ik niet wat ik er mee kan? Soms weet ik dingen van andere mensen, die ik niet wil weten! meestal van de mensen die dichtbij staan...
als ik daar dan niet op reageer... dan blijf ik er tegenaan lopen...
Ook weet ik ...er is nog een lange weg te gaan!
maar het verleden heb ik een plekje gegeven, ingezien dat het te maken had met mijn "borderline, schizofrene" moeder,
waarvan ik nog steeds kan houden gelukkig! want, tja het blijft mijn moeder hé? en vanuit haar visie bedoelde ze alles goed
mijn zusje daarentegen heeft er een jeugdtrauma door opgelopen, ook ontzettend beschadigd,
en ze hebben haar ook onderzocht enzo... zij heeft nu "borderline"
ik vind het wel erg dat ik haar niet heb kunnen beschermen, vroeger!
ik ben godzijdank niet schizofreen of heb borderline... ik ben prettig gestoord, zeggen ze wel eens... ik kan me hierin wel vinden
^^ omdat ik al heel vroeg contact maakte met mijn inner (Cindy) zegmaar
die me de nodige inzicht heeft gegeven, en nog steeds geeft!, Helaas mag "innercindy" niet alles voorkauwen, daardoor krijg ik wel eens een voorspellende droom,
die ik moet vertalen... dat lukt me wel hoor, alleen altijd als het gene al gebeurd is...
Eigenlijk zit ik 2 dagen van te voren al koffiedik te kijken , haha
Ik loop sinds kort wel bij een logopedist, die ook wil dat ik weer een psycholoog ga raadplegen om te kunnen helpen met mijn chronische hyperventilatie- probleem
(angst) want, een kleinigheidje houd je toch, denk?

misschien begrijpen jullie nu waarom ik zo fel reageer wink

misschien moet ik een boek gaan schrijven shocked
gast
gast mei 7 '11
Ik begrijp dat het je aangrijpt als er onrecht met anderen gepleegt wordt. Je kunt gelukkig zien dat dit bij jouzelf vandaan komt, uit eigen ervaring, en dat je jou pijn van wat je is aan gedaan op de ander projecteerd kun je hopelijk ook inzien. Want dat is het feitelijk. Jij kunt nl nooit weten wat een ander voelt, al is de situatie nog zo gelijk.
Als je zelf iets hebt meegemaakt kun je je inleven in de ander maar daarmee wordt je niet de ander en is het je eigen gevoel en dat wat jij gevoeld hebt toen het voorviel. Moeilijker is het je in te leven in de dader, omdat je je daar niet zo mee kunt identificeren. Maar in wezen is ook deze net zo goed onderdeel van het geheel dus ook van jou als degene die het slachtoffer is.
Uit mijn eigen ervaring weet ik wel dat ik heel erg uit moet kijken over hoe ik oordeel over anderen, vooral als ik denk dat ik dit zelf nooit zou doen/kunnen want voor je het weet krijg je een levensles in die dader rol. Dit hoeft dan niet persé datgene te zijn waar je over hebt geoordeeld maar wel met dezelfde strekking.

Heb je wel eens geprobeerd te achterhalen hoe het voor je moeder is geweest toen ze opgroeide? Is zij zelf misschien ook mishandeld/misbruikt/verwaarloosd? Kan best moeilijk zijn dit te achter halen want het wordt al eeuwen in de doofpot gestopt wat er met mensen op negatieve manieren gebeurd.
Toch is het echt zo dat alles ook in jou zit. Wil niet zeggen dat het er ook uit komt op een extreme manier, want alles heeft te maken met hoe jij er zelf mee omgaat. En als ik je nu zo hoor ben je aardig op de goede weg maar probeer jezelf niet mooier voor te doen dan je bent want dan kan het negatieve een loopje met je nemen. Alles draait om balans en het inzien hoe wijzelf in elkaar zitten, alle facetten.

Ik zelf kan ook absoluut niet tegen onrecht maar heb inmiddels wel geleerd dat je soms op een andere manier naar dingen moet kijken om te zien wat het werkelijk is. En als je er goed naar kijkt zul je zien dat niets is wat het lijkt en dat je vooral naar je zelf kijkt want dat is in principe het enige wat er is.

Je kunt het leed van anderen ook niet voorkomen, hoe graag je dat ook zou willen. Het enige wat kan is je eigen leven leven en er daardoor voor de ander zijn wanneer die dat nodig heeft. Ga jezelf vooral geen verwijten maken, tenzij je de keus bewust hebt gemaakt het te laten gebeuren wat er is gebeurd. En ik denk niet dat je dat bewust hebt gedaan...

Enne....van je moeder houden mag maar hoeft niet....geen verplichting omdat het je moeder is. Althans zo zie ik het.
Groene_heks
Groene_heks mei 7 '11
Mooi dames smile
Uit een hoop verdriet kan iets moois komen, inzicht en dat helpt je verder.
Zo kun je blijven groeien en voorkom je dat je blijft hangen, het is hard werken maar wel de moeite dubbel en dwars waard.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
uhu... daar heb je helemaal gelijk in, Groene heks!
misschien ben ik een beetje negatief nu;
maar, uit iets heel moois, kan een heleboel verdriet komen!

ook om te kunnen groeien, want de ervaringen die eruit voort vloeien, ( inzichten) die behoud je! en die maken je, tot wie je bent!
soms raak je iemand kwijt, en kun je alleen maar rot denken aan diegene, terwijl als je het uiteindelijk een plekje hebt gegeven, en je denkt terug aan diegene, komen ineens ook de dingen waar je van hield omhoog... en dan denk je: ik hoop dat diegene het geluk nu wel gevonden heeft!
dan besef je ook ineens dat je een tijd in een negatieve wolk geleefd heb! en ook dat Johan Kruyf helemaal nog niet zo gek is met zijn: Ieder nadeel, heeft zijn voordeel

groetjes
Groene_heks
Groene_heks mei 9 '11
Hep zijn voordeel ..lol
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 9 '11
?
Groene_heks
Groene_heks mei 9 '11
Zo zegt hij dat toch altijd dacht ik?
Op zijn Amsterdams, ieder voordeel hep zijn nadeel?
Sorry ik bedoel er echt helemaal niks mee hoor smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 11 '11
shocked
Ja, Johan Kruyf!!
whehehe...
hij heeft wel gelijk!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki