Loading...
nl

De onmogelijke keuze...

mo66
mo66 apr 2 '11
Het was nacht en mijn lief was erg ziek. Hij had heel veel pijn waar pijnbestrijding niet toereikend was en heel mijn hart ging naar hem uit. Ik voelde boosheid dat dit moest gebeuren want dit had hij niet verdiend!

Toen kreeg ik een keuze voorgelegd.

Koos ik voor wit, dan zou hij binnenkort sterven zoals verwacht. Koos ik voor zwart, dan zou hij verder leven, maar het leven zou verdergaan zoals het is, onvoorspelbaar als altijd. De keuze was aan mij.

Ik huilde en wist niet wat te doen. Ik was boos dat mij de keuze werd voorgelegd.
Wilde ik hem bij me houden? Ja... met heel mijn hart. Maar zou dat egoïstisch zijn? Hoe zou zijn leven zijn, hoe zou ons leven zijn? En waarom was dat de zwarte keuze?

Na heel veel verdriet en heel veel heen en weer geslinger koos ik uiteindelijk wanhopig toch voor wit... Een goed sterven was misschien te verkiezen boven een onvoorspelbaar en misschien ellendig leven. Wit was de kleur van het licht toch?

Toen werd ik wakker met een enorm gevoel van onmacht dat ik voor deze keuze was gesteld en een enorm schuldgevoel omdat ik nooit zal weten of deze keuze iets heeft uitgemaakt en of ik de goede keuze gemaakt heb...
Delen:
Ariel
Ariel apr 2 '11
Poeh even proberen hoor.
Ik moet ten 1e zeggen wat past je onderschrift goed bij de droom wink
Maar goed.
Het lijkt wel of de droom wil zeggen dat je keuzes moet maken en dat de antwoorden beide onaanvaardbaar lijken.
Als ik je droom bekijk maak je toch de juiste keuze.
Hoe moeilijk die ook lijkt.
Vertrouw op je intuitie.
Emuca
Emuca apr 3 '11
Je deed wat juist was lieve Mo. Je liet je hart spreken.
knofje
knofje apr 3 '11
respect!!!
Groene_heks
Groene_heks apr 3 '11
Dat is liefde smile
Serenity
Serenity apr 3 '11
Poeh he intensief zeg ik voel het hier aan deze kant van de pc !!
Ja, het is een keuze geweest ik zou denk ik het zelfde hebben gedaan maar goed jij heb vanuit je hart gekozen en of het goed of slecht was die keuze was er niet bij maar wel de keuze om een meest dergelijke bevoordelijkste situatie te creëren zowel voor hem als voor jouw voor jouw gevoel en voor zijn welzijn en daarmee mag je trots op jezelf zijn lieve Mo, niemand zei dat het makkelijk was en jij moest ermee kampen, bravo Mo!
mo66
mo66 apr 3 '11
Bedankt voor al jullie lieve woorden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki