Je bent soms zo moe, zo ontzettend moe. En je houdt juist zo van leven, warmte en gezelligheid.
Ik heb de indruk dat je veel oude emoties aan het herinneren, verwerken en opruimen bent. Dat heeft even tijd nodig,geef het die tijd maar gewoon, geef je over aan niets moeten of verwachtingen van mensen buiten de deur. Kun je misschien eens lekker met een zus of vriendin een weekendje weg, zonder man, zonder kinderen en hoeft geen kapitalen te kosten (mocht iemand het aandragen :)). Al ga je maar bij een vriendin thuis logeren, even helemaal los van het gezin komen, niet bellen, niets doen, tijd voor jezelf, even niet de spil zijn en niet nadenken over hoe alles zonder jou in de soep zal lopen (de wereld vergaat er immers niet mee).
Het zal je goed doen. Want enerzijds doe jij veel alleen, maar anderzijds sta je ook geen hulp toe, want je zegt nogal snel ´doe ik wel even´ en zo ´even´ je de dag door en ben je ´s avonds afgebrand. De mensen uit je omgeving vragen om die reden ook niet zo snel meer of ze iets voor je kunnen doen en stilletjes hoop je dat ze daar door heen willen breken omdat je het heel moeilijk vind dat voor jezelf te vragen.
Met je man zal het iets langer duren dat patroon te doorbreken omdat het al heel erg lang zo gaat en gewend is dat jij meteen rent. Maar probeer het wel, vraag tijd en ruimte voor jezelf, vraag een helpende hand, dat is belangrijk voor jullie allebei, alleen een wisselwerking kan een fijn evenwicht en een nieuw zicht op je relatie brengen, in jouw geval is het belangrijk te leren ontvangen, leren (in jouw ogen) lui zijn, je momenten leren pakken. In staat zijn te blijven zitten als een ander iets voor je doet, zoals je gezin.
Je hebt wat aanleg tot gevoelige spieren en gewrichten, stress en emoties die je inhoudt (en dat doe je snel) sla je op die plaatsen (spieren en gewrichten) op en dat geeft je soms een stram/pijnlijk/stijf gevoel, zeker als je even gezeten, gelegen of geslapen hebt. En dan bedoel ik meer als normaal is. Mocht dit kloppen overleg die klachten eens met de huisarts en vraag eens wat je daar aan kunt doen.
ik hoop dat je een stapje zet in die richting, je bent de moeite waard om serieus genomen te worden, aandacht en ontspanning te krijgen, zowel door jezelf en door anderen!