Loading...
nl

Wat betekent mijn droom?

Bertilla
Bertilla dec 5 '06
Ik had een paar dagen geleden een droom waarvan ik zelfs nu nog heel veel herinner. Dat is niet vaak het geval. Vandaar dat het mij zo opvalt en ik op zoek ben naar de betekenis. Eerst een aantal punten en wat het voor mij betekent:

Tecklenburg: een plaatsje in Duitsland alwaar mijn ouders al 40 jaar een vaste privé plek bij een boerderij hebben. Zij hebben daar een chalet. Ik ben daar zelf grotendeels opgegroeid tijdens alle weekenden en vakanties aldaar. T, is een groene en bosrijke omgeving. Mijn moeder is afgelopen augustus overleden.

Tanja: vriendin van vroeger, woonde op die boerderij in Tecklenburg. Ik ben heel veel met haar opgetrokken.

Gijs: een neef van mij. Hij heeft vroeger de verhuizing van mijn broer geregeld toen mijn broer weg ging bij zijn vriendin.

De droom:

Ik ben in Tecklenburg bij het chalet en krijg te horen dat deze verplaatst moet worden vanwege het milieu. De uitstoot zou 102.000 zijn en dat is veel te hoog. Ik vind dat heel vreemd met name omdat het chalet aan de bosrand ligt en vraag mij af of ze niet een verkeerde meting hebben gedaan.

Maar het chalet wordt met behulp van boomstammen een paar honderd meter verplaats richting een eventueel nieuwbouw plan (in werkelijkheid is de nieuwbouw gelukkig niet doorgegaan).
Tanja wil graag haar cadeau terug die ze aan mijn moeder had gegeven, een fabergé ei. Ik weet niet waar die ligt en wij zoeken samen alles na. Er is een kast maar die zit op slot. Na heel veel zoeken vinden wij een sleutel die past en openen de kast. Het fabergé ei zit erin en geef deze aan Tanja terug. Ik had het ei nog nooit gezien en vind hem schitterend, met mooie herfsttinten en helder blauw. Jammer dat ik het terug moet geven maar Tanja is erg blij.

Gijs komt binnen en zegt dat als we later nog weer naar Tecklenburg willen en alle spullen heel terug willen zien, we het beste alles kunnen inpakken. Ik vind dat niet zo leuk maar stem wel toe. Ik wil ook graag terugkomen. Hij begint met inpakken. Ik help Tanja het ei naar buiten brengen en we staan in de wei. Ik zie het chalet alleen staan in het gras en voel me vedrietig.

Toen werd ik wakker. Een hele aparte droom.
Wie kan mij helpen?

Liefs Bertilla
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Ik zal eens kijken. De volgende steekwoorden pak ik eruit.
Sleutel, ei, bos, weiland, boomstam, slot, blauw.

Sleutel: De sleutel levert een oplossing voor een obewust probleem. Je ogen worden zeg maar geopend. Slot: Het slot symboliseert ontoegankelijkheid. Ben je soms erg gesloten? Misschien kan je ook niet bereiken wat je wilt of heb je de toegang tot je bewust geest geblokkeerd?
Ei: Symbool voor iets nieuws in je leven. Een nieuw begin zoals het uitkomen van je ware zelf.
Weide (niet helemaal weiland): Weelderig en groen betekend de mogelijkheid van persoonlijke groei.
Bos: Symbool voor het onbewuste.
Blauw: Mogelijk vraagt de droom je leven te baseren op intuitieve inzichten. Zeker in combinatie met het ei, iets nieuws in je leven.
Boom: Symboliseert groeikracht.

Mijn conclusie is, dat je het verleden aan het aflsuiten bent, en bezig bent met een nieuwe meer spirituele richting in je leven. Kun je hier iets mee?
Bertilla
Bertilla dec 6 '06
NiMS, bedankt voor je reactie.

Ik kan er zeker wat mee. Ik ben nog "zoekende" over het spirituele in mijn leven. En in hoeverre ik daarin geloof. Ik wil graag geloven dat er meer is tussen hemel en aarde omdat mijn moeder in augustus is overleden. Ik zou haar graag willen waarnemen. Maar ik heb een hele deuk opgelopen door de wijze waarop zij is overleden. Dat was verschrikkelijk.
Vandaar dat ik "zoekende" ben.

Verder ben ik 2 weken geleden ingewijd in Reiki 2. Hierdoor heb ik ook hele heftige emotionele reacties. Mijn tranen zijn niet te stoppen en alles komt weer terug m.b.t. het overlijden van mijn moeder. Ik voel me hierdoor een vreemde in mijn eigen lichaam maar ik heb op dit moment niet het vermogen om mijn ware ik terug te brengen. Hopenlijk wordt morgen alles beter, denk ik dan. Dus waarschijnlijk ben ik mijn verleden aan het afsluiten maar vergeten doe ik nooit.

Lieve groet,

Bertilla
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Graag gedaan! Je hoeft het ook niet te vergeten. Als je het maar loslaat.

Toch wil ik je wel deze boodschap geven. Doe dit alles niet om je moeder proberen weer te zien. De enige reden in mijn ogen dat je dit zou moeten doen is voor jezelf. Wees bedacht op mensen die je kunnen zien als een gewillig persoon waarop ze de charlatan kunnen uithangen. Er lopen in dit spirituele wereld ook een paar geldwolven rond. Ik weet niet waarom ik je er nu zo voor waarschuw, maar noem het maar een ingeving.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki