Loading...
nl

"De troon der mijmering."

Serenity
Serenity mrt 24 '11
Ik heb wat bedacht maar nog niet uitvoerig uitgevoerd behalve in mijn hoofd.

Een royale veelomvattende zetel voor contemplatie oftewel
"De troon der mijmering."

Ken je die schommelstoelen die hangen aan een dikke veer en meestal zijn ze van bamboe, een soort ei-koepel vorm heeft bij een tante en oom stond er ook één, ik vond (stiekem 'vind' wink) hem helemaal ge-wel-dig!!

Nou die spinnen we met verschillende soorten metalen draden voor al hun heilzame krachten waaraan van onder (het zitgedeelte) naar boven de verschillende soorten geneeskrachtige (edel of half edel) stenen kralen en in kleurvolgorde van de chakras ingeweven zijn en er hangen ook mooie kristallen prisma's.

Als een soort net om de koepel heen zodat het zon en maanlicht op de stenen vallen en jij zit erin en vangt dat gebroken licht op.
Gebroken licht heeft een vernieuwende werking op lichaam en geest.

Het zitvlak is net zoals die houten kralen autostoelen weet u wel?!
Maar dan met touw gemaakt van kruiden vezels want die hebben positieve invloed op ons,
(Als ze kleren van Hennep kunnen maken kan dit ook gemaakt worden!! laugh)
en de kralen is van zoveel mogelijke soorten hout voor hun geneeskrachtige werkingen.

+Je kan aan de bovenkant tingeltangels, belletjes hangen of misschien wel erbovenop een klankschaal,
dan hoef je alleen je hand op te tillen. ^^
+ Spiegeltjes voor de weerkaatsing van het licht zou ook een leuk idee kunnen zijn.
+ En een infra rood lamp onderin op de voet van de stoel gemonteerd zou weleens comfortabel kunnen zijn.
+ Mooi schelpen ophangen voor hun magische werking.
+ Symbolen ophangen of in het hout kerven.
+ Verse kruiden of bloemen ophangen voor hun aangenamen geur ook kan essentiële oliën of wierook gebruikt worden natuurlijk. grin
+ Een bak met (mineraal) water of een (elektrische) voetenbadje voor de energie van het water en/of ter ontspanning! whistle

De troon der mijmering kan voor een open raam, veranda, schuifpui worden gezet en met droge dagen kan je heerlijk in de tuin of op het balkon ermee zitten.
Ik zeg droge dagen omdat onbehandeld hout en verschillende soorten metalen kunnen gaan werken in het water sommige stenen en ook het hout kan wel gaan verkleuren in de zon maar goed het blijven natuurproducten. wink


Zo dit was mijn idee en dat wilden ik even delen met iedereen en alles die dit wilden aanhoren hihi.
Ik zou dit wel eens op een dag willen maken hoor!!
Als ik de kennis en materialen heb bij elkaar gescharreld heb en een ruimt heb wellicht gaat ik het proberen.
Als iemand anders dit gaat uitvoeren of 'in de trant van..' al heeft uitgevoerd hoor ik het graag misschien wil je ook een foto plaatsen erbij dan, dat zou erg leuk zijn!
Delen:
admin
admin mrt 24 '11
Hahaha Lily, geweldig laughDit is wel een hele speciale stoel waarvan ik denk dat hij nog nooit zo compleet is geweest. Het is wel een idee om te maken! Misschien is het handig om een electrisch stukje mechanisme erin te plaatsen, die om de minuut op de klankschaal slaat ! Voor de rest kun je plaatsen wat je zelf wilt/mooi vindt :

Succes met maken !!! laugh
Serenity
Serenity mrt 24 '11
Juist dat was ik even vergeten, ik had er wel maanden geleden aan gedacht en zag het ook voor me die mechanisme maar vergat het te noteren!!
Maar goed dat je het zegt en wat leuk dat je met me meedenkt!

Jaaaaaa iedereen kan zelf plaatsen wat hij wilt of mooi vind misschien wilt iemand ook een fotolijstje ophangen om geconcentreerde reiki uit te oefenen alhoewel ik nog niet helemaal weet hoe reiki helemaal werkt. *grinnik*
Iedereen kan op een troon zitten maar regeert vanuit zijn eigen rijk!
Mimosa
Mimosa mrt 25 '11
Wauw, ik zie het helemaal voor en het lijkt me fantastisch om op deze troon te mijmeren. Wat een ontzettend mooi idee!
Serenity
Serenity mrt 25 '11
Dank je wel,Kické hé!!
Ik bedacht deze een paar maanden geleden en daarna net zoals veel ideetjes laat ik het los en nu deze week werd mijn geest getriggerd door een paar woorden en ik zag heel duidelijk hoe ik obstakels 'hoe het te formuleren' kon oplossen, dat deed ik eerst met plaatjes zoeken en daarna kijken wat ik op die plaatjes zag en daarna het te omschrijven.
Maar gisteren had ik dit plan opgetikt en ik moet zeggen dat ik bijzonder trots ben op mijn geestelijke-creatie!!
jannie
jannie mrt 25 '11
Voilla...completos..wat een pracht idee...geef me het gevoel van een nieuwe kijk op snoezelen...!!
Wat fijn dat deze stoel al in je hoofd zit..kun je er in gedachten in plaatsnemen en weg dromen naar een land waar liefde is ..saamhorigheid. en warmte..!
Ik vind het een uniek produkt..gecreerd door een ziel die zo open staat voor alles wat goed is op aarde...dag engel..dag mooi mens..ga door..ben trots op je..knuffel jannie
Serenity
Serenity mrt 25 '11
Dank je wel Jannie *bloos, bloos.*
New Moon
New Moon apr 2 '11
Lily, ik plaats me in gedachten in deze stoel en ik word helemaal rustig en warm! Voel me nu stukken beter want ik was erg verdrietig. Wilde ik even met je delen.
Echt een top idee, en leuk om je enthousiasme hierover te zien!

Liefs the moon
Serenity
Serenity apr 3 '11
Oh wat fijn en heel mooi om dit te horen zeg!
Leuk leuk leuk dat je rustig en kalm ervan werd hihi.
Dank je wel om dit te dele met mij.

Lies terug!!
-X-
Serenity
Serenity apr 3 '11
De zitting geregen met diverse houtsoorten kralen het touw is gemaakt van vezels van verschillende kruid soorten.
De buitenkant van de troon geregen met (half)edelstenen, kristallen, bellentjes, schelpen en het draad van verschillende soorten metalen en als dat niet mogelijk is dan verschillende soorten metalen kralen.
Symbolen en betekenisvolle vormen of patronen en verschillende soorten knopen bijvoorbeeld keltische in het kruiden vezel touw kan ook.
Leuke vrolijke gelukspoppetjes om de boel op te vrolijken!!

Lekkere warme infra rood lamp onder de (zwevende) stoel monteren.
[img:center]http://www.woon-shop.nl/images/abga0014.jpg[/img] een afbeelding van een variant van die hang stoelen daar heb ik nu EIN-DE-LIJK gevonden!! [img:right]http://www.woon-shop.nl/images/abga0014.jpg[/img]
Serenity
Serenity jun 16 '11
Ik vind dit toch zo'n goed idee nog steeds!
En ik heb al spulletjes verzameld om erin te verwerken…. spannend!
Ik moet alleen nog de rommelmarkten aflopen voor zo'n stoel…. humzzz.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki