Ik heb wat bedacht maar nog niet uitvoerig uitgevoerd behalve in mijn hoofd.
Een royale veelomvattende zetel voor contemplatie oftewel
"De troon der mijmering."
Ken je die schommelstoelen die hangen aan een dikke veer en meestal zijn ze van bamboe, een soort ei-koepel vorm heeft bij een tante en oom stond er ook één, ik vond (stiekem 'vind' ) hem helemaal ge-wel-dig!!
Nou die spinnen we met verschillende soorten metalen draden voor al hun heilzame krachten waaraan van onder (het zitgedeelte) naar boven de verschillende soorten geneeskrachtige (edel of half edel) stenen kralen en in kleurvolgorde van de chakras ingeweven zijn en er hangen ook mooie kristallen prisma's.
Als een soort net om de koepel heen zodat het zon en maanlicht op de stenen vallen en jij zit erin en vangt dat gebroken licht op.
Gebroken licht heeft een vernieuwende werking op lichaam en geest.
Het zitvlak is net zoals die houten kralen autostoelen weet u wel?!
Maar dan met touw gemaakt van kruiden vezels want die hebben positieve invloed op ons,
(Als ze kleren van Hennep kunnen maken kan dit ook gemaakt worden!! )
en de kralen is van zoveel mogelijke soorten hout voor hun geneeskrachtige werkingen.
+Je kan aan de bovenkant tingeltangels, belletjes hangen of misschien wel erbovenop een klankschaal,
dan hoef je alleen je hand op te tillen. ^^
+ Spiegeltjes voor de weerkaatsing van het licht zou ook een leuk idee kunnen zijn.
+ En een infra rood lamp onderin op de voet van de stoel gemonteerd zou weleens comfortabel kunnen zijn.
+ Mooi schelpen ophangen voor hun magische werking.
+ Symbolen ophangen of in het hout kerven.
+ Verse kruiden of bloemen ophangen voor hun aangenamen geur ook kan essentiële oliën of wierook gebruikt worden natuurlijk.
+ Een bak met (mineraal) water of een (elektrische) voetenbadje voor de energie van het water en/of ter ontspanning!
De troon der mijmering kan voor een open raam, veranda, schuifpui worden gezet en met droge dagen kan je heerlijk in de tuin of op het balkon ermee zitten.
Ik zeg droge dagen omdat onbehandeld hout en verschillende soorten metalen kunnen gaan werken in het water sommige stenen en ook het hout kan wel gaan verkleuren in de zon maar goed het blijven natuurproducten.
Zo dit was mijn idee en dat wilden ik even delen met iedereen en alles die dit wilden aanhoren hihi.
Ik zou dit wel eens op een dag willen maken hoor!!
Als ik de kennis en materialen heb bij elkaar gescharreld heb en een ruimt heb wellicht gaat ik het proberen.
Als iemand anders dit gaat uitvoeren of 'in de trant van..' al heeft uitgevoerd hoor ik het graag misschien wil je ook een foto plaatsen erbij dan, dat zou erg leuk zijn!