Loading...
nl

fel licht in slaapkamer 2

Alice
Alice mrt 15 '06
hai,

de dame was vannacht weer bij me op bezoek, nims en ria ik heb jullie advies opgevolgd en gevraagd wat ze kwam doen ze sprak wederom tegen me in een taal die ik niet begreep, ik heb dit opgeschreven en na een tijd begreep ik wat ze bedoelde, ze is een vriendin van mijn pas overleden oma, mijn oma schijnt volgens deze vrouw vast te zitten omdat ze mij niet los kan laten, ik moet haar dit vertellen, voor dat ik kon vragen hoe dat moest was ze weer weg...! ik heb nu geen idee hoe dit moet en voel me ook sinds vannacht behoordelijk beroerd!! wat moet ik doen!!!!!!
Delen:
Riaction
Riaction mrt 15 '06
Hallo Alice,

Ik kan zo gauw niets vinden via Google over loslaten. Maar wat ik wel weet is dat er waarschijnlijk dingen zijn die je oma niet afgerond heeft. Bv. een ruzie waar jij je misschien niet zo veel van hebt aangetrokken maar je oma wel. En ze wil je graag haar excusses aanbieden. Maar dit is maar een voorbeeld. Misschien kom je zelf op iets dat je je herinnerd waarom ze jou niet zou kunnen loslaten.

Als ik iets vindt stuur ik je de link.

Ria
Riaction
Riaction mrt 15 '06
Misschien interessant!? vond ik op deze website:
http://www.columnweb.nl/pivot/entry.php?id=17

Ik ervaar soms gevoelens waarin de overledene niet loskomt van de aardse werkelijkheid en verbondenheid. Net als de levende 'geestelijk' vaak niet lost komt van de overledene, vanwege de emoties en het verdriet. Het is ook niet iets dat je zomaar kunt sturen. Het is een natuurlijk proces dat tijd nodig heeft. Vaak is het zo, dat als men bewust wat meer afstand wil, het ook gebeurt. Maar wat is bewust. Als we nog volop in het rouwproces zijn...

Het geestelijk contact is niet iets waarbij je zomaar een deur dicht doet. En zeker niet als er een sterke emotionele verbondenheid bestaat. Acceptatie en het een plek geven draagt eerder bij tot rust, dan de vlucht in de angst voor iets dat we niet kennen. En met acceptatie bedoel ik de rust bij de 'aanwezigheid'. Tot het proces van 'loslaten' gevormd is. Tot een ieder zijn eigen weg kan gaan, want 'loslaten' betekent geen afscheid...

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ria
Alice
Alice mrt 15 '06
hai ria,

dankjewel:) ik zal gaan kijken en lezen of ik wat kan vinden, ik heb mijn moeder hier ook van op de hoogte gesteld en mijn moeder had wel een vermoeden wat het kan zijn, mijn oma had nl vroeger veel schulden en heeft daarom mij als enige kleinkind niets gegeven toen ze nog leefde (ik ben het jongste kleinkind) ik neem haar dat absoluut niet kwalijk omdat zij aan die situatie ook niets kon doen, maar ik moet dus denk ik een manier vinden om haar dat te vertellen, ik zou alleen niet weten hoe!

maar bedankt!! :D
Riaction
Riaction mrt 15 '06
Hey Alice,

Ik probeerde wat te zoeken over het los laten. Maar kon helaas niets vinden. Toen bedacht ik mij: Waarom probeer je niet naar de plaats te gaan waar ze begraven is en vertel je haar wat je te zeggen hebt. Of je schrijft het ergens op en laat het open liggen voor een aantal dagen.

Ik kwam net ook op een site die over mediteren gaat misschien kun je eens proberen om te gaan mediteren en zo de boodschap over te brengen. Wat je ook kunt proberen is om je verhaal aan die mevrouw uit te leggen en dat zei dat door geeft aan je oma.
Of je vraagt aan die mevrouw of ze je oma wil sturen zodat je het tegen je oma kan vertellen.

Pfff, dit zijn dingen die in mij op komen en hoop dat ze je kunnen helpen.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je oma niet zelf naar je toekomt.... hoe lang is de vriendin van je oma al overleden? Zou het misschien kunnen zijn dat zij jou`n spirituele gids is en dat zij daarom bij jou komt?

Als het laatste waar is zou je haar misschien nog vaker tegen kunnen komen.

In elk geval zou ik haar heel erg bedanken voor deze informatie, ze is dus echt een goeie vriendin voor je oma [loveys]

Ik wens je heel veel suc6 met het vinden van een oplossing en hoop dat je ons verteld hoe je het gedaan hebt. Ik weet haast wel zeker dat het jou zal lukken ;)

Groetjes en veel liefs,

Ria
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '06
Hoi Alice,

Het is niet zo heel moeilijk om je oma jouw te laten loslaten. Dat gaat namelijk vanzelf omdat jij je nu beseft wat er precies is. Je hoeft het alleen maar in jezelf te denken, en te voelen dat je je oma vergeeft. Het belangrijkste voor je oma was het feit dat je moest weten dat het niet aan jou lag. Ze kon geen rust vinden voordat je dat wist.

En waarom ze je het niet zelf kon vertellen? Ze was niet sterk genoeg om je recht in de ogen te kijken. Ze schaamde zich denk ik er voor. Als je de vrouw weer ziet, kan je haar vertellen dat je oma niet bang hoeft te zijn, en dat ze gerust kan komen om afscheid te nemen. Misschien dat je haar zal zien, of misschien dat je oma dan kan gaan. Veel sterkte, en ik weet zeker dat het eigenlijk vanzelf voor je zal gaan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki