Mooi geschreven Petra. Ben het helemaal met je eens.
Het is een beeld, het zijn verwachtingen, denken in je recht te staan of welke redenen dan ook je in je hoofd hebt gezet. Kwetsen, gekwetst worden, teleurstellingen.
In deze snap ik niet dat je, Ajada, niet reageert op vragen. Met recht of zonder recht geef je bepaalde dingen in het forum aan, waarvan je weet dat het een gevolg heeft. Je zou weggaan, maar bent gebleven ! Prima natuurlijk
Daarnaast reageer je niet op vragen, komt met een eigen site, geweldig voor je! Dan geef je wel aan dat je voorlopig hier niet bent, en jezelf met ... zet, omdat je het druk hebt voorlopig en hier niet aanwezig bent. Waarom jezelf op deze manier profileren?
Het lijkt alof je er boven staat om te reageren. Maar het komt bij over als een vorm van arrogantie op deze manier, maar misschien is dat niet helemaal de bedoeling. Het is veel van 1 kant, maar er komt niets terug. Ik zou het respectvoller vinden om gewoon te reageren, want dan begrijpt een ander ook wat meer van je (re) acties.
Wie met de bal rolt, kan wat terug verwachten.
En in sommige tegenreacties proef ik ook wat cynisme, wat uiteindelijk ook niet echt uitnodigt om te reageren.
Het kansloze begrijp ik nl. ook niet, zie bovenstaande.