Loading...
nl

Verlichting op mijn facebook

Lena
Lena mrt 19 '11
en we zijn natuurlijk nooit te oud om weer eens wat te leren...
Serenity
Serenity mrt 19 '11
hhihihi jong op grond van hoelang lid ze zijn…..hier bij merudi!!!
En oud in de vorm van langer tijd lid wezen van het merudi forum.
L.O.L.
yep heel mooi!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '11
Ajada, we zijn nu een paar dagen verder en je hebt besloten om toch nog te blijven. Ik ben daarom heel benieuwd wat je van dit alles hebt geleerd? Ik zie dat je niet meer op het onderwerp hebt gereageerd nadat ik erachter kwam dat je dit van iemands privé pagina hebt gekopieerd. Mag ik vragen waarom niet?
Serenity
Serenity mrt 29 '11
Om de boel over te laten waaien zodat de wind kan gaan liggen en met windstil sta je ook letterlijk stil zodat je alles kan laten bezinken waarna je vliegensvlug ingevingen en suggesties binnen krijgt via GG (God's Golflengte) zo direct naar je innerlijke stem en innerlijke gevoel.
En viola dan pas kan je antwoord geven een zogezegde 'stilte voor de storm' maar wel een mooie lentestorm waarmee je de planten water geeft zodat ze kunnen groeien en groeien en hopelijk te laten bloeien…. ;D
Groene_heks
Groene_heks apr 4 '11
Hmmm..ik ben ook wel benieuwd naar een uitleg eigenlijk..:)
Petra
Petra apr 7 '11
Teleurstelling, verwachtingen jegens elkaar en indirecte communicatie.
De illusies die wij over de ander creëren.

De één (doet er niet toe wie) is teleurgesteld omdat mensen verschillende visies weergeven op verschillende plekken waardoor er wordt getwijfeld aan de echtheid of oprechtheid van die mensen en dat wordt ´im frage gesteld´. De ander (doet er niet toe wie) onderzoekt zijn/haar beeld van de ander aan de hand van reacties die daar op gegeven worden en is teleurgesteld dit niet te kunnen delen met de mensen die hij of zij verkiest. Waar het om gaat: In beide gevallen is het beeld anders dan aangenomen en daar reageren mensen met teleurstelling op. We zijn gedesillusioneerd in de illusie die we blijkbaar hadden. Begrijpenlijk daar zijn we mensen voor!

Wat ik niet begrijp is, waarom gaan mensen mailen over elkaar? Vanwaar deze indirecte communicatie? Het maakt de illusie of desillusie alleen nog maar groter en heviger.

Over anderen praten geeft altijd problemen, er worden zeker via internet, vanwege de veilige afstand en anonimiteit, allerlei invullingen gegeven en dingen aangehangen die er niet toe doen en waarschijnlijk heel anders zouden zijn als iemand in levende lijve voor je stond. Dan voelen we de aanwezigheid van de ander en hebben we een veel vollediger beeld (zoals de emoties van elkaar). Ik ben, net als iedereen denk ik, ook wel eens onderwerp van roddel geweest en met veel verdriet las ik dan wat mensen er allemaal van maakten, terwijl mijn waarheid en intentie in mijn eigen beleving totaal anders was. Waarheden en belevingen verschillen blijkbaar, dat leer je dan heel snel. Er bestaat niet zoiets als gelijk, we hebben hooguit een beeld en het doet er niet toe of dat klopt. We mogen evengoed onszelf zijn, wat de ander ook van ons vind of denkt.

Het is een illusie te denken dat wij de waarheid over een ander weten, het is ook een illusie dat de ander ons altijd moet kunnen begrijpen. Een illudie om te denken dat waarheden altijd gereduceerd moeten worden tot één sluitende waarheid. Gelijk bestaat niet, in zulke situaties bestaat alleen onze eigen angst te falen. Dus waarom proberen in een midden uit te komen, terwijl iedere beeldvorming op zichzelf staat en even waardevol is? Er bestaat niet zoiets als gelijke waarheden, dus is er ook geen gelijk te halen en kan ook niemand falen.

Het is heel gemakkelijk om iemand een kleur te geven waarvan je denkt of verwacht dat die de ander past. Het is een nog veel grotere uitdaging iemands werkelijke kleur te vinden door er zelf naar te vragen en al het andere erbuiten te laten.

Ik verschil ook wel eens van visie met de mensen die me dierbaar zijn, gelukkig, want precies daar zitten de leermomenten, al is dat wel eens even slikken, door bijkomende emoties. Meestal zijn dat de onverwerkte delen in mezelf zoals een van de leden hierboven ook al schreef. Maar zo leer je elkaar dus kennen, waarderen en respecteren, door struikelmomenten heen. Begrip tonen is mooi menselijk, de ander volledig in z´n waarde laten en niet te willen overtuigen of veranderen, is goddelijk.

Ongewoon veel tekst van mijn kant, het is bedoeld naar alle betrokkenen in dit verhaal en in reactie op wat ik hier over en weer meen(!) te zien gebeuren. Een eenmaal ontstane illusie zal nooit werkelijkheid worden. Dus geef elkaar gewoon een hand en haal je schouders op. Blijf niet trekken aan elkaar of iets dat er niet is omdat het uitsluitend met beeldvorming te maken heeft. Verwacht niet van de ander, verwacht van jezelf, blijf bij jezelf, je eigen waarheid en laat de ander z´n eigen waarheid beleven.

Petra
Core
Core apr 7 '11
Ik heb niet meer te zegen dan: Lol, hoe kansloos allemaal ^^.
Petra
Petra apr 7 '11
Wat is er kansloos in deze?
admin
admin apr 7 '11
Mooi geschreven Petra. Ben het helemaal met je eens.

Het is een beeld, het zijn verwachtingen, denken in je recht te staan of welke redenen dan ook je in je hoofd hebt gezet. Kwetsen, gekwetst worden, teleurstellingen.

In deze snap ik niet dat je, Ajada, niet reageert op vragen. Met recht of zonder recht geef je bepaalde dingen in het forum aan, waarvan je weet dat het een gevolg heeft. Je zou weggaan, maar bent gebleven ! Prima natuurlijk smileDaarnaast reageer je niet op vragen, komt met een eigen site, geweldig voor je! Dan geef je wel aan dat je voorlopig hier niet bent, en jezelf met ... zet, omdat je het druk hebt voorlopig en hier niet aanwezig bent. Waarom jezelf op deze manier profileren?

Het lijkt alof je er boven staat om te reageren. Maar het komt bij over als een vorm van arrogantie op deze manier, maar misschien is dat niet helemaal de bedoeling. Het is veel van 1 kant, maar er komt niets terug. Ik zou het respectvoller vinden om gewoon te reageren, want dan begrijpt een ander ook wat meer van je (re) acties.

Wie met de bal rolt, kan wat terug verwachten.

En in sommige tegenreacties proef ik ook wat cynisme, wat uiteindelijk ook niet echt uitnodigt om te reageren.

Het kansloze begrijp ik nl. ook niet, zie bovenstaande.

Groene_heks
Groene_heks apr 7 '11
Mocht je mij bedoelen Bart, het staat er misschien wat cynisch, maar ik verwachtte echt geen antwoord, dus ik zie mijn opmerking niet als cynisch maar als iets wat ik oprecht verwachtte, namelijk dat Ajada wel zou blijven hangen en geen antwoord zou geven en misschien wel hoopte dat dit zou overwaaien.

Daarbij vind ik dat ze wel een uitleg is verschuldigd, mijn facebook pagina is prive, ik vind wat zij heeft gedaan een behoorlijk inbreuk op mijn privacy.
Dat strookt niet met hoe zij zich profileert.
Het had haar gesiert als ze mij persoonlijk had aangesproken.

Ik geef er zelf wel mijn draai aan en ben voortaan wel heel voorzichtig met mensen toevoegen.

Nee het kansloze kan ik ook niet volgen.
admin
admin apr 7 '11
Begrijp ik dat je dat zo bedoelde Groene heks, en ik bedoelde de opmerking gewoon algemeen.

Verder sluit ik me aan bij jouw reactie, daarom heb ik die van mij ook zo geschreven. (Dit is objectief bedoeld, geen lang - kort Merudi, jong/oud of wat dan ook).
Groene_heks
Groene_heks apr 7 '11
Nee klopt Bart, gewoon een normale vraag als volwassenen onder elkaar, zonder ruzie, zonder verwijten want daar schiet niemand iets mee op toch smile
admin
admin apr 7 '11
Zo is het smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki