Loading...
nl

Verlichting op mijn facebook

Tinne
Tinne mrt 18 '11
Ajada.. je wil duidelijkheid, en ik wil dat ook, Karin ook, nog mensen..
echter ik voel me zo door vele mensen in het nauw gedreven, langs verschillende kanten..
en telkens kom ik uit op dat ik hierin niet kan komen met enkele waarheden ontrend dingen, omdat ieder van de mensen die daarbij betrokken zijn,
zich met hand en tand zullen hun versie vertellen..
ik hou het hierbij..
ik weet waar ik de mist in ben gegaan, en ik weet waar ik gelijk in had..
en dan heb ik het over verscheidene maanden.. daardoor kan ik in mezelf een optelsom maken over de verschillende relatie's met mensen, wat ik voor hen gedaan heb.. wat ik betekend heb, en hoe het is dat ik evengoed niets beteken, hoe weinig zelfs..
daarin heft de dualtiteit elkaar op.

Ik en karin.. wij tweeen, zonder dat ik me over iets schuldig voel en hoef me aan de schandpaal te laten nagelen,
en zij vanuit haar kracht en openeheid, wij tweeen .. in eerlijkheid zullen wij praten, ik sta daarvoor open.. en zal haar laten lezen wat er is gezegd op msn!
goed..?

en ondertussen weet ik nu zeker dat wat er zich afspeelde onder de gewelven van de stad .. dat we daar deze keer geen gevolgen van moeten dragen, ongeacht of iets moet aan het licht gebracht worden..
zo zie ik het voor nu.
gast
gast mrt 18 '11
Bij het lezen van dit alles vraag ik me 1 ding af; gaat transparantie om het vertellen over anderen aan anderen, of gaat het om dat te zeggen wat in jou zelf is over jou zelf?
Ik begrijp wat jij bedoeld Ajada, althans dat denk ik, dat jij het niet erg vind als Tinne of anderen dingen over jou aan anderen verteld. Je hebt wat dat betreft niets te verbergen. Maar in deze ben jij degene die transparant is, niet Tinne (in deze dan).
Tinne
Tinne mrt 18 '11
Ik laat geen teksten lezen, omwille van Karin nu.. ik wil niet dat ze zich hiermee nog meer gekwetst voelt!
Maar ik heb gezegd dat ik open zal zijn, en ze mag lezen wat er is rond gezegd.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
Origineel bericht van: Ajâda
nee het is anders ik draag altijd de verantwoording over wat ik vertel aan anderen.
Ook als mensen mijn woorden overbrengen aan iemand anders is dat mijn verantwoording.
Dit is de keus die ik maak wanneer ik iets vertel.
Dus de mensen mogen me daar altijd over aanspreken en de persoon die het vertelt heeft daar geen verantwoording voor.
De verantwoording ligt bij mij omdat het mijn keuze was om te vertellen.

dat klopt.. ajada, en je weet dat als ik iets doorvertel aan derden, dat het niet is om te roddelen of iemand slecht te maken,
Ik denk dat de gesprekken in de tijd met J. bv evengoed toch eens over iemand ging omdat we even moeite hadden om iemand zijn felle woordgebruik te verwerken, maar evengoed, door dat we dat deden, begrepen we meer, en ook de ander.. en soms ook hele mooie fijne healings voor de gehele groep... en vernieuwing!
ook dt kan mooi zijn,

gast
gast mrt 18 '11
Leg eens uit wat je onder "echt zijn" verstaat Ajada? Want ik krijg nu het idee dat je dat pas kunt zijn als je in het straatje van de ander past. (mijn interpretatie)
gast
gast mrt 18 '11
Ik ben echt. Altijd en overal.
gast
gast mrt 18 '11
En Karin is in mijn ogen ook heel echt...
Emuca
Emuca mrt 18 '11
Lieve iedereen. Ik vraag me af wat het nut is van gesprekken tussen andere mensen op weliswaar openbare sites op een andere te plaatsen. Om mensen schoppen onder hun kont te geven? Ik vind het een beetje een uitlokkertje. Als mensen het hadden moeten zien hadden ze het vanzelf wel gezien op facebook.
Ik had dit wel zien aankomen, maar mensen beter ingeschat om te beseffen wat dit zou opbrengen. Zeggen dat je niet meeschrijft maar ondertussen wel op een andere manier verder gaan en om andere daarmee de grond in te boren. Als ik mijn schrijfsels wil zien, dan kijk ik wel op facebook... En hoe goed het ook bedoeld is tegenover de 'slachtoffers'. Iedereen die zich in mijn tekst aangesproken voelt, mag lekker even naar zichzelf kijken. Een prettige dag nog. Ik ga vandaag even lekker genieten van een stressvolle klas en het feit dat mijn hele school aan het rouwen is.
Groene_heks
Groene_heks mrt 18 '11
Ik heb niks geheims gedaan, ik mag op mijn facebook toch open en bloot schrijven wat ik voel en denk?
Als ik allergisch ben voor zwevers dan plaats ik dat, ik vind het wel bizar dat ditnu zo wordt uitgemeten.
Hebben jullie mijn hyves ook al uitgepluist want daar staat ook erg veel leuks...
Groene_heks
Groene_heks mrt 18 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Ajâda
nee het is anders ik draag altijd de verantwoording over wat ik vertel aan anderen.
Ook als mensen mijn woorden overbrengen aan iemand anders is dat mijn verantwoording.
Dit is de keus die ik maak wanneer ik iets vertel.
Dus de mensen mogen me daar altijd over aanspreken en de persoon die het vertelt heeft daar geen verantwoording voor.
De verantwoording ligt bij mij omdat het mijn keuze was om te vertellen.

dat klopt.. ajada, en je weet dat als ik iets doorvertel aan derden, dat het niet is om te roddelen of iemand slecht te maken,
Ik denk dat de gesprekken in de tijd met J. bv evengoed toch eens over iemand ging omdat we even moeite hadden om iemand zijn felle woordgebruik te verwerken, maar evengoed, door dat we dat deden, begrepen we meer, en ook de ander.. en soms ook hele mooie fijne healings voor de gehele groep... en vernieuwing!
ook dt kan mooi zijn,

Als je iets doorverteld wat in vertrouwen is verteld, met het uitdrukkelijk verzoek om dit niet door te vertellen dan kan je het nog zo mooi inpakken, het blijft fout.
Daarbij zijn er niet alleen van mij vertrouwelijke dingen doorverteld maar ook van iemand anders die mij zeer na aan het hart ligt en dat maakt mij dubbel vals.

Dat doe je gewoon niet.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
ik ben niet op de hoogte van een "uitdrukkelijk verzoek" maar ik zal dat nakijken, karin .. in m'n documenten.
Ook zal ik nakijke wat vertrouwelijks ik dan wel verteld heb over een ander persoon.
Ik heb één zin gezegd dat misschien de hele lading van je situatie inhoudt, maar welliswaar ook in vertrouwen!
niet om iemad pijn te doen, of wat dan ook..
zoals jij het vind dat op facebook open en bloot kan vertelt worden, wat jullie van anderen vinden.. op het moment van emotie, zo heb ik het mijne verteld.
jij vind dat van jou nu heel erg.. maar al de roddels over mij, achter mijn rug.. dat ik al maanden voel, en intuitief ook in m'n zonnevlecht krijg, die zijn er ook, maar komen toevallig niet uit.
ik heb gezegd dat ik met je erover wil praten.. maar je vind me te vals en onbetrouwbaar en dat is dan je oordeel, veroordeel!
dat kan.. dan wacht ik tot je een opening wenst.
Maar ik heb me wel laten uitschrijven op Merudi..
er is te veel gebeurd waarin ik me eveneens "genaaid" voelde zoals jij het soms zegt
Zeker als het om mensen gaat waarbij ik healings heb gedaan, en heel erg hard me voor heb ingezet.. en intens heb voor geknokt op een zeer positieve wijze; en waar ik zelden of nooit openlijk voor wordt bedankt, wel altijd de rotzooi mag te horen krijgen wat men over me vind!
Emuca
Emuca mrt 18 '11
Maar toch kwam je terug tinne. En je vindt het Kloteding way er gebeurd is maar draagt voor mij nu bij aan hetzelfde.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
ik vind het niet "kl..ding..way".. hoor! ik ben alleen blij dat de energie die ik al die tijd voel nu weet vanwaar het komt.

Er zijn er zelfs die hier op dit topic schrijven dat ze niets via pb's doen.. maar ondertussen heb ik daar wel pb's van ontvangen die niet zo lief waren!

Dus,Ik ga ervanuit dat hier heel veel mensen vanalles te ventileren hebben over wat er in hen roert, apart en of in een groepje..en hun eigen straatje schoonvegen nu en zwijgen.

ik heb ook niet zo veel zin meer om telkens op je te reageren, Emmy, ik voel een duidelijk verschil met een gesprekje dat we gehad hebben onlangs en je mening via facebook! Dus zegt me dat genoeg!
Serenity
Serenity mrt 18 '11
Lieve Nims, omwille het merudi forum wil je dit Topic sluiten dit prive gesprek of facebook voegt niets bevorderlijkst toe aan de merudi site.

Trek een grens en wees de scheidsrechter zie in dat dit nergens toe lijd (of was het 'leid' van leiden...) dan alleen maar meer negatieve energie.

Met heel veel oprechtheid vraag ik je dit Topic te sluiten hetzij te verwijderen voor ieders bestwil!

Lieve groet richting iedereen.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
Niet ongerust zijn..lily, het topic zal hoogstwaarschijnlijk wel worden verwijders later.
Serenity
Serenity mrt 18 '11
ik vind het stom en niet leuk het brengt onrust en ellende op dit gezellige forum en op deze manier kunnen mensen weg blijven..

tenzij ze dit topic negeren en niet meelezen en gewoon hun eigen topics aanmaken en doorlezen..humm….

oké dit is dus ieders eigen verantwoording maaaaarrrrrrrr het is niet leuk en ik wil die sfeer niet hebben op dit forum dat vind ik helemaal niet leuk!
Marenubium
Marenubium mrt 18 '11
eek
Ik val van verbazing van m'n stoel.
Waar is de algemene integriteit gebleven? Hier even een helder licht op de zaken:
Ten eerste: wat hebben facebook, hyves en/of msn te maken met merudi? Zaken heen en weer kopieren doe je niet, en helemaal niet met naam en toenaam. Hier worden niet voor niks nicknames gebruikt.
Dit is privacy schending. Ondanks dat facebook openbaar is, maar hier speelt blijkbaar iets in de privésfeer af, en dan is en blijft het privacy schending.
Zoiets wordt door 'leken' nooit in de juiste context geplaatst.

Ten tweede valt het me op dat de beheerder hier wel berichten heeft weggehaald die hem aangingen onder het mom van 'privacy schending'. Het was handiger geweest de namen even te vervangen door sterretjes. Maar nog handiger was geweest dit hele gebeuren gewoon te weigeren; er zijn voor mindere zaken fora aangeklaagd wegens laster en smaad.

Ten derde, het is aan niemand om te oordelen of iets 'echt' is of niet. Hier wordt alleen maar getracht mensen in een kwaad daglicht te stellen. Waar gaat dat heen? Doe maar lekker normaal met ons allen, dan doen we al gek genoeg.

Bij sluiting van dit topic ook het verzoek het gekopieerde stukje uit Facebook verwijderen.
Serenity
Serenity mrt 18 '11
ja vind ik ook Marenubium en ik word er gewoon een beetje sipjes van, ik zit hier dan ook met een heuse pruillip te tikken.
admin
admin mrt 18 '11

Lieve mensen hier een boodschap van een vriendin van mij.

Licht, liefde en vrede

Namasté
Tinne
Tinne mrt 18 '11
ik heb wel zin om te schrijven in welk moment ik zat toen ik iets schreef over karin en nog iemand.
dat kan aan de hand van teksen uit m'n bestanden, zonder dat de andere personen daarbij betrokken worden..laten lezen,
ik hoop dat daarmee zien, dat ik toen in een emotioneel stuk (donkere nacht van de ziel) zat, maar dat ik wel m'n inzichten aan het nemen was..
er is niets veranderd aan de tekst!

2 januari, 2011/

en er komt een moment - want ik ben bij mij die laatste restjes aan eht opruimen - dat het volledig verdwijnt en verwerkt is
dan kan daarna altijd het licht schijnen
en kan liefde komen
de vraag die ik me stelde is,
waarin heb ik geloofd? in m'n eigen leugens
want ik geloofde m'n eigen leugen dat mensen me mochten gebruiken en konde gebruiken, en dat ik daar iets uit moest leren
jawel het zijn leugens..
leugens zijn leugens
wat je jezelf wijsmaakt, zijn leugens
als ik dacht, dat ik alleen maar moeilijke mannen zou tegenkomen
dan loog ik mezelf dit toe
ja tis hoe ik het bekijk hoor

ik ben nu zover dat ik weet dat alles wat mij overkomt dat me pijn doet, dat dit komt doordat ik mezelf iets voorlieg

ja ik ook

de grootste leugen die ik had, was denken dat ik geen leugens had
de enige echte waarheid is dat ik graag omringt ben door liefde
jij ook..
liefde is alles!!!
das een sterk en straffe uitspraak dat weet ik
maar het is onwaar dat je een muur nodig hebt om iets te beschermen
pas wanneer je doorhebt, waarom je jezelf afremt... groei je
juist, ik snap dat ook wel, en het is een automatisme..
ik heb me jaren lang voorgelogen dat ik mezelf moest kleineren
ja ik zie het zo, elk iets dat je geloofd dat geen waarheid is, is een leugen
elke keer dat ik tegen mezelf zeg dat ik iets niet waard ben.... lieg ik
ik neem wel de verantwoordelijkheid dat ik lieg op mij
dat doe ik wel helemaal zelf

ok, het kan me aangeleerd zijn
en dat klopt ook wel
maar er is een moment in m'n leven dat ik ben gestopt dat altijd voor de voeten van anderen te gooien
het is niet hun fout dat ik niet aan mezelf kan komen
het was niet hun fout

ook voel ik me verantwoordelijk voor m'n eigen leven
dus ook hoe ik denk, voel, enhandel
en ook al weet ik en ontdek ik conditioneringen die een ander er in gestopt heeft toen ik kind was
ik ben nu verantwoordelijk voor hoe ik daarmee omga

daarbij wil ik persoonlijk, zowel als naar Karin toe als naar de andere persoon, laten zien wat ik zou geschreven hebben over hun
ik denk dat ook zij kunnen laten zien naar mij toe, wat zij in gesprekken hebben gezegd over mij.
ik denk dat we er met z'n drietjes zo wel uitkomen. openheid.. en begrip en elkaar verstaan!
ik laat telkens die openheid zien.. ik hoop dat ze dat ook doen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420