Loading...
nl

vraag..jeeeeeeeee ????????????

jannie
jannie mrt 8 '11
Ik heb een vraag ( je )..???
Wie kan me vertellen waarom de ene mens wel ontaakt..en anderen niet..??
Ik vraag me dit steeds meer af..en hoe moet ik e.e.a. zien met 2012..??
Misschien een domme vraag..misschien heb ik ook nog niet goed gezocht op dit forum...maar het is iets dat me bezighoudt..
Ik bemerk dat je er ook met weinig mensen over kunt praten...
Wie heeft er misschien een antwoord voor mij...super bedankt..jij...liefs jannie
Delen:
Serenity
Serenity mrt 8 '11
Dat is een goed punt van je Jannie ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Maaruh domme vragen bestaan niet…!!!!

Mag jij fouten van jezelf maken Jannie?
Zijn jouw vragen of ideeën niet welkom?
Van wie niet?

Ik vind vragen stellen een leuk initiatief namelijk het vergt optimisme en moed, denk ik dan..
Tinne
Tinne mrt 8 '11
Lieve Jennie,Ik vind het een prachtvraag van je hoor! Het is heel vanzelfsprekend dat je die stelt..
Iedereen zal zijn kijk ook wel hebben op het ontwaken en op je vraag, en hier alvast in simpele bewoording het mijne ..

eerst effekes een voorwoordje...
Ontwaken is hetzelfde als bewustworden!
Het engelse woord Consciousness = bewustzijn.
Awareness = een vorm van allertheid waarmee je alles ervaart in het leven, vanuit bewustzijn.
Je hebt ook nog eens verschillende bewustzijns-niveau's, bewustzijnsgebieden.. en ook nog een supreme bewustzijn, het gebied dat bv. God, Bron wordt genoemd.

Ontwaken wil zeggen, dat je wakker wordt in het bewustzijn, en dat je daarmee gaat ontdekken dat je meer bent dan waar je mee bezig bent geweest in eht leven.
Bij sommigen gaat dat heel geleidelijk, anderen schieten letterlijk het licht in.. je kan en mag dat niet met elkaar vergelijken.

Er zullen op deze aarde, altijd mensen zijn die "niet" zullen ontwaken.
En dat komt omdat zij het recht hebben hun eigen weg te kiezen, en dat is niet de weg van wakker worden.
Dat hebben we te respecteren, en het is ook niet goed om die mensen te gaan zitten wakkerschudden,
teneerste om dat dit niet lukt, en ten tweede omdat je hiermee karma opstapelt. Je doet eigenlijk dan schade ergens.. je verstoort dan de energie vna die persoon, maar heel zeker ook van jezelf!
jannie
jannie mrt 9 '11
Hallo Tinne en Lily...fijn dat jullie wilden antwoorden..en hihi Lily..nee ik mag van mezelf geen fouten maken..leuk dat je dat zegt/vraagt...
Maar ben me bewust dat een vraag stellen geen fout is hoor...maar een manier om te leren..Ik had alleen zoiets van..jeetje hoe zit dat nou..Er wordt veel over geschreven..maar in je dagenlijkse leven hoor je er zo weinig over..Ik herken soms mezelf niet meer.niet negatief hoor,,,maar me zo ontzettend bewust van dat ik anders ben dan voorheen..
Je gaat dan denken..van oeps..ik ben toch niet gek aan het worden !IK heb inmiddels ook gelezen dat het een "afspraak "is die gemaakt is bij het incarneren ..maar dat je dit niet meer bewust bent...en zo voelt het een beetje...Ik heb een doel..ik ben hier niet voor niets...ik mag er zijn..ik heb als taak er voor de mensen te zijn die me nodig hebben.Ik wil een houvast zijn.Een bron van kracht en liefde..
Ik heb enige maanden niet gewerkt..de burn-out had er goed ingehakken..nu weer aan het re-intregeren.Ik zit erg in mijn hoofd..en he het gevoel hier uit te komen..weet alleen nog niet hoe..maar gisteren zat ik stilletjes bij een bewoner die stervende is...het was zo bijzonder..ik streelde haar wang..ze opende haar ogen en zei..je stem..je tanden..wat mooi..en werd rustig...deze persoon is dementerend..Dat raakt je zo diep..je voelt je intens warm worden..dat is wat ik wil zijn/mag zijn..een troost..een hand...voor als het even heel zwaar is..Moet alleen leren de energie te geven..en niet alle energie die niet goed voor me is tot me te nemen..
Ik begrijp Tinne dat je never mensen mag gaan wakker schudden..heeft ook geen zin het komt van binnen..
Ik voel vaak energien van mensen..zowel positief als negatief...
Ik heb in het verleden getracht m.n. negatieve energien om te zetten naar het positieve...maar weet nu dat dit mij teveel heeft gekost...
Beiden..bedankt..en leuk op dit forum te zijn..toppie !
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 28 '11
ik denk dat sommige mensen zich er voor afsluiten
'
maar ik geloof er ook heel erg in dat het voor sommige mensen bestemd is en voor andere niet omdat zij hier niet voor gekozen hebben boven zegmaar wink

zo is het ook met rampen waarom overleven heel veel mensen niet en andere liggen dagen onder het puin en komen er levend uit? omdat het voor die mensen voorbestemd was dat ze bleven leven

Zo is het met het spirituele ook denk ik de een kiest er boven wel voor de ander niet

Moontje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki