Loading...
nl

Dwalen in een vreemd gebouw

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 25 '06
Dit heb ik gedroomd op 16-8-2006

Ik voel in mijn broekzak en voel daar het toegangspasje van mijn werk. Ik voel in mijn andere zak, en voel daar ook een toegangspasje. Ik haal deze uit mijn zak, en zie dat er niets op staat. Ik besluit ermee mijn werk binnen te gaan. Ik sta voor de deuren (die overigens totaal niet op mijn werk lijken) van het gebouw met nog wat andere mensen, maar deze deuren gaan niet open. Ik probeer mijn pasje nog, maar ook die werkt niet. Het was eigenlijk al 18:00 uur, dus echt iets te zoeken hadden we daar ook niet. Ineens gaat de deur open omdat er iemand uit gaat. Ik besluit snel door die deur naar binnen te gaan. Ik doe net alsof ik er hoor en loop gewoon een kant uit. Ik zie in mijn ooghoek de bewaking naar mij kijken en ga snel een trappenhuis in. Om te voorkomen dat de bewaking achter mij aankomt, neem ik snel wat trappetjes, wat deuren etc. Ik heb daar mijn zonnebril op, terwijl het niet eens zonnig is. Ik loop een paar gangetjes door, maar het ziet er niet meer zo uit als een kantoor. Het lijkt meer op appartementen. Ik wil weer terug gaan, maar de weg weet ik niet. Ik loop een trap af, en zie wat deuren die naar buiten leiden. Ik loop er doorheen en kom op een soort balkon. Ik kan daar niet weg, en draai me om. Dan ineens zie ik iemand in de keuken staan waar ik net doorheen liep. Ik denk meteen: "Shit ik ben betrapt". Het is een meisje van een jaar of 25 en ze ziet mij. Ze zegt: "Erik is er zeker niet he?". Dus ik antwoord, dat hij er inderdaad niet is. Ik loop weer naar binnen, en ze vraagt of ik boven al heb gekeken. Ik zeg van wel, en dat hij daar ook niet is. Ik wil heel graag weg daar, dus ik vraag of ze erik de groeten willen doen. Ik loop weg, maar ben bang dat ze mss nog achter mij aankomen. Ik begin sneller en sneller te lopen. Ik heb een rugzak om en terwijl ik ren, stoot ik opeens een klein meisje zachtjes met mijn rugzak aan. Omdat ik niet wil laten blijken dat ik wegren, begin ik meteen te huppelen. Dan ineens zie ik dat kleine blonde meisje met me mee huppelen. En ze stelt me de vraag: "Spreekt U ook Frans?". Ik antwoord: "Ja, een klein beetje. Petit". Direct komt haar moeder naast haar staan, met ook een klein jongetje. Dan zegt die moeder: "We zoeken een kasteel, bij de A3 in de buurt". Ik zeg dat ik dat niet weer. Ik weet zelfs niet eens waar ik ben, denk ik nog. Dan vraag ik aan die moeder of ze Nederlander zijn. "Ha, ha, nee" antwoord ze. Maar ze zegt niet wat ze wel zijn.
Delen:
Debiorah
Debiorah okt 2 '06
Hey nims jouwn droom deed mij erg denken aan een droom die ik eens heb gehad. De letterlijke beschrijving is niet precies hetzelfde maar het gevoel wel! Ik bedoel hiermee dat jouwn droom dezelfde gevoelens oproept als die ik in deze droom had.


Ik droomde over dat ik in een hele grote oude vervallen flat woonde, die letterlijk op instorten stond.
Alles was donker en smerig.
Ik woonde natuurlijk helemaal bovenin.
Doordat de flat op instorten stond moest ik gaan verhuizen dus ik wilde eerst nog spullen ophalen om mee te nemen.
Maar toen ik bovenin de flat was werd ik bang want volgens mij kon bij iedere stap alles instorten. Er liepen wel mensen rond maar ik kende er geeneen. Ik had ook het gevoel dat ik vooral niet de aandacht moest trekken.
Uiteindelijk kon ik niet veel meenemen want er lag eigenlijk ook alleen rotzooi. Ik vond in een mandje wel iets wat ik absoluut mee wilde hebben.
De rammelaar van mn moeder, een konijntje!
Heel logisch!

Opeens kwamen ik en mijn vriend in ons nieuwe huisje aan, en dat was met recht een huisje!
Een 1 kamerflat met een open keuken, en geweldig bloemetjes behang.
Verder was t klein maar wel heel cosy dus we waren er blij mee.
Toen ontdekte ik een luik in het plafond, dit bleek een luik naar een zoldertje wat als slaapkamer diende.
Ik keek de kamer in en zag 1 bed en een matras op de vloer, maar de bedden waren niet leeg.
Er lagen 2 kindjes in te slapen, en toen ik keek werden ze wakker.
Ik sprak ze aan maar ze verstonden mij geloof ik niet.
Toen gingen ze op hun bed zitten en de jongen deed iets vreemds, ik kon niet goed zien wat het was.
Ik keek nog eens goed en zag toen dat de jongen met een stanleymes in zijn knie zat te snijden!
Ineens werd het me duidelijk dat deze kinderen geen echte kinderen waren maar geesten.

Verder kan ik mijn droom niet zo goed herinneren alleen wel dat ik behoorlijk werd lastiggevallen door die kinderen met hun stanleymessen.

Heb jij ook het gevoel dat het enigzins overeenkomt? Ben ik wel heel nieuwsgierig naar!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 3 '06
Wat ik herken is het feit dat je niet gezien wilt worden, en dat je in een gebouw doolt. Daarnaast ook dat alles om je heen vreemd is, en je niemand herkent. Ook de vreemde taal zie ik als gelijkenis. Ik sprak ook iemand aan die een andere taal sprak. Toch ben ik niet uit de betekenis van deze droom. Maar mijn gevoel zegt dus wel dat er overeenkomsten met dezelfde achterliggende betekenis in zit!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki