Loading...
nl

negativiteit buiten houden

willow
willow mrt 27 '11
hoi iedereen
ik heb al lang niks meer laen horen omdat ik eerst de situatie eensop een rij moest zetten .
en ik heb dat ergens kunnen loslaten na dat laatste gesprek of beter gezegd na dat brullen en mijn gedacht te zeggen tegen dylan;
dat ventje is echt maar dan ook echt 360° gedraaid en hij moet er zelfs geen moeite voor doen.
de sfeer is super geworden in huis en ik mag hem zelfs knuffelen en hij zegt zelfs nog dat hij dat zo leuk vind.

mijn man is ook veranderd en ik weet zelfs niet hoe maar hij aanvaard nu in eens dat andere dingen zeggen over dylan die ik vroeger maar niet in zijn hoofd kreeg en nu "beseft" hij dat .
hij zegt nu in eens dat dylan geholpen moet worden, maar hoe daar zijn we nog niet uit omdat we zien dat dylan zooooo veranderd is.
ik zeg al een tijdje dat de mama van dylan weer ga beginnen met ruzie te stoken in ons gezin en eerst werd dat weer af gedaan als jaloezie maar (waar die engel ineens vandaan komt weet ik niet hihih)nu zegt mijn man zelf dat ze raar begint te doen!

ik begreep vroeger( tot 3dagen geleden) niet dat dylan bv met vieze sokken in zijn bed kroop of dat ik steeds moest zeggen dat hij nieuwe kleren en ondergoed moest aandoen enz terwijl ik dat voor hun klaar leg maar dan pakte hij steeds de vuile kleren er weer uit enz.
zo erg zelfs dat ik in de week zag dat hij een trui van zijn broer aandeed die 6j jonger is en zo wilde hij naar school vertrekken met niks anders onder .
ik zei nog "hoe is dat toch mogelijk" maar in eens zag ik het ....
ik dacht steeds dat zijn mama hem ook dingen leerde en ik dacht dat hij dus te lui was en geen enkele moeite wilde doen om iets te leren.
maar hoe hard ik ook na dacht besefte ik dat wij hem alleen dingen leerde.
veters binden bv hij was 7j gepasseerd eer hij dat kon .
en ik maar boos zijn omdat ik dacht dat hij weer te lui was.
maar zijn mama leerde hem dat ook niet en toen was hij 5 dagen bij zijn mama en maar 2 bij ons.
dus dat ventje vergat dat steeds door de week en in het weekend moest hij dat in eens maar kunnen want we waren er al weken mee bezig.

als je ziet met welke kleren dat ventje toekomt !
veel te kleine truien en kapote broeken .... maar dylan weet niet beter die pakt waarschijnlijk gewoon maar iets uit de kast en de mama kijkt dat niet na!
ik maak haar niet zwart hoor maar ze heeft alleen maar oog voor haar uiterlijk.
toen ik dat tegen mijn man vertelde zaten we allebei met tranen in de ogen omdat bij ons beide de ogen opengingen.

en eindelijk zagen (ik vooral) dat dylan geen opvoeding krijgt bij zijn mama en ik maar denken dat ze dat wel deed.

nu is er een probleem bij gekomen , dylan wil bij ons in de buurt naar school komen maar zijn mama wil dat langs geen kanten.
de reden ; voor haar mag er niks veranderen qua levenstijl.
dus moet het voor haar gemakkelijk zijn als dylan met de fiets naar school kan.
of die school nu goed is of niet voor dylan daar wil ze niks van weten.
ik heb tegen mijn man gezegd omdat hij gewoon weer wilde toegeven aan haar grillen.
ik rij niet meer( halen aan de school en brengen) !
ik moet steeds maar buigen en plooien om aan haar grillen toe te geven voor de stille vrede en niemand vraagt aan mij of ik dat nog wil doen!
ik werk elke dag in de voormiddag en zij is 3 van de 5 dagen thuis en 1 dag moet ze vroeg beginnen en 1 dag in de namiddag.
zij kan haar uren veranderen maar ze wil dat niet omdat dit voor haar goed uitkomt.

daar is ruzie van geweest toen dylan vroeg om bij ons naar school te gaan... ze zei vlakaf tegen mijn man "jij pakt mijn zoon af en jij wil gewoon niet dat ik hem nog zie!"
dat had er niks mee te maken en we hebben een fantastische regeling uitstekend voor beide partijen.
dylan kroop ineen zij de papa als de mama dat zei!
zowel dylan en mijn man kunnen niet tegen haar op omdat ze direkt de mensen begint te kraken als ze haar zin niet krijgt. ik zei dat ook vlakna ik zei dat ik ook niet meer ging zijden .
ik zei dat niet om hen nog meer pijn te doen nee, ik zei dat omdat mijn man most beseffen dat hij voor zijn zoon moet opkomen en haar niet de kans mag geven om ook dylan te kraken.
want het viel mij in eens op dat zij zelf dylan gebruikt en kraakt om haar doel te bereiken!
toen ik dat zei tegen de papa zag ik dat hij dat ook nooit zogezien had.
omdat hij altijd van mening was dat een kind zijn mama moet hebben en dat een vader desnoods maar uit het beeld moet verdwijnen! (mijn man heeft zijn mama te vroeg moeten afgeven)
ik zei daarop dat ik met spijt moest zeggen dat ik ook dacht dat ze wel ergens een goei mama moest zijn maar dat een mama nooit haar kind misbruikt om haar doel te bereiken en .... ze heeft dat altijd gedaan.... dat beseffen we nu.
maar goed het belangrijkste is dat we dylan hier wel opvoeden en dat ik miss hem alles nog moet leren waar ik vanuit ging dat hij het wel wist of kon!

en ik heb dat nu ook al toegepast en je ziet zelfs dat hij al meer durft vragen .
de strijd moet nog gaan beginnen tuss mijn man en dylans mama maar ik vermoed dat mijn man een inzicht gekregn heeft dat het echt zo niet verder kan en dat ik nu in eens een man achter mij staan heeft die ziet wat ik zie en die weet dat ik het altijd goed bedoelde.
ik wil hier niet met de eer gaan lopen hoor daarom zeg ik dat op dit forum maar niet tegen mijn man .... omdat we één gezin zijn da is wat teld!
en hoe diep ik ook in de put zat in het begin van mijn verhaal zo sterk sta ik nu .... ver van de rand van die put!
want "wie een gat graaft voor een ander , valt er zelf in!!!!!"

echt bedankt allemaal dat jullie je vehaal wilde doen en mij raad geven .
het heeft me inzichten gegeven langs beide kanten , mensen die het meemaakte en andere die het door maakte.
het heeft me soms met mijn voeten op de grond gezet en dan weer laten zien dat ik het echt goed bedoelde.

dat ik teveel moeite deed en op andere vlakken te weinig .

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki