hoi iedereen
ik zit met iets lastig.....
al 8 j heb ik een nieuwsamengesteld gezin .
met al de regelingen die waarschijnlijk elk samengesteld gezin hebben valt het goed mee maar...
de zoon van mijn man is nu 12j en sinds zijn 4j zeg ik al dat er iets niet klopt aan de energie rond hem.
maar het word erger en erger en blijkbaar ben ik de enigste die dat zie .
met als gevolg dat het eerder bestempeld word dat ik jaloers ben op zijn zoon en zijn ex!
maar ik ben helemaal geen jaloers type en ergens weet mijn man dat ook maar hij wil niks anders horen.
vroeger (tot een 2j geleden) kwam dylan (de zoon) elk weekend naar ons zoals mijn kinderen ook elk weekend kwamen.
dat was een drukte niet te overzien.
wat normaal was omdat ze de regels vande ander kant volgde en bij ons dus andere regels waren.
mijn kinderen hadden daar weinig probleem mee (ook al deed mijn ex het tegenovergestelde van mij) de punten op school zijn steeds goed geweest maar de punten van dylan was om te huilen.
ok elk kind is anders...
maar als je dylan hielp kwam hij met 10/10 naar huis maar door de week was hij bij zijn mama en dan werd er niks gedaan aan het huiswerk.
ze is nogal iemand die problemen heeft met de juiste man te vinden.
met als gevolg als de school de mama op haar vingers wees dat dylan met niks in orde was .... kreeg ik dus van haar naar mijn voeten omdat ze wist dat ik met dylan bezig was.
dat ging van woorden als "abnormaal jaloers geval, dikke koe, stomme kuisvrouw, serpent enz"
wat natuurlijk in de wind geslagen werd door mijn man omdat hij haar kent en niks meer met haar wil te maken hebben .
dylan begon meer en meer negatief te doen tegen mij en hij duwt mij letterlijk weg .
knuffelen doe ik ontzettend graag maar wij knuffelen elkaar maar 1x per jaar.
omdat ik die negatieve energie rond hem voel en je merkt dat hij zich na al die tijd nog steeds niet wil binden.
nu 2j wonen mijn kids bij mij door de week en dylan om de week omdat zijn punten echt slecht waren maar sinsdien zeer verbeterd zijn.
het eerste jaar dat dylan bij ons in de week was , was een ware hel.
uren en dan ook uren zat ik enkel met hem aan zijn huiswerk.
's morgens vroeger opstaan om de lessen te overlopen maar dat was een ramp omdat hij zich in niks concentreerde lukte het niet.
hij "vergat" huiswerk in school ....ach teveel om op te noemen.
nu ik zeker weet dat ik alleen in mijn gevecht sta tegen dat negatief gedrag ben ik beginnen zoeken "hoe en waarom"
en meer en meer kom ik tot de conclusie dat de mama het is die die negativiteit stuurd via haar zoon naar mij.
door de jaren heen zijn er wel eens verhaaltjes van dylan aan onze oren gekomen van wat zijn mama allemaal zegt( hij verteld dat niet tegen mij maar tegen zijn papa) zijn mama wil ons uiteen omdat ze mijn man dus terug wil .
dat moet een fantastisch gevoel zijn voor dylan , de hoop dat zijn ouders terug bijeen zijn.
zo heeft ze al geprobeert om de familie van mijn man tegen mij op te zetten enz.
maar dat is mislukt omdat ze zagen dat ik wel liefdevol met dylan omging en het dus niet klopte wat ze zei.
nu heb ik al een gesprek gehad met zijn mama omdat ik het niet meer aankon zien welke leugens er door dylan verteld werden maar die hij totaal ontkend tot het histerische toe.
hij liegt op elk moment en elk verhaal draait hij naar zijn hand zodat het spectaculair word ... dat zijn de verhalen die zijn mama wil horen .
ik wil echt niet zijn mama slecht maken .
de week dat dylan hier is zijn een ramp van in het moment dat hij de auto instapt voel ik mij leeggezogen... ik vergeet mij dikwijls te beschermen... de kinderen beginnen onmiddelijk met ruzie maken en pesten ook al was er 5min daarvoor niks aan de hand.
die week houd het niet op met roepen en tieren in huis van 's morgens tot 'savonds iedereen tegen iedereen.
dylan vertrekt en de rust valt van de ene op de andere moment.
dylan speelt het slachtoffer op elk moment en geeft mij altijd de schuld als ik boos ben op hem als hij weer de kleinste voor de zoveelste keer tegen de muur geduwt heeft omdat omdat hij per toeval in de weg van dylan stond.
ik weet dat het dylan zijn gedrag is dat aangesproken moet worden en hulp buitenshuis mag ik niet zoeken ... de papa vind het zo erg nog niet en houd dylan "kort" als die het gedrag ziet en de mama zou het leger op mij af sturen.
we hebben hulp gehad van een kidspsy maar die zei heel duidelijk dat ik niks zeggenschap heb over dylan maar ik heb nooit mogen praten met die psy en na een paar keer zijn ze gestopt omdat ze niks vonden .
het begon in mijn zoektocht naar de hoe en waarom op te vallen dat als de mama een zoveelste "nieuwe liefde voor het leven" had dat dylan rust had een super lief kind ... dat waren de momenten dat er wel gepraat kon worden en geknuffeld.
zijn punten super goed ...; ach alles was dan oke.
ik kreeg dan geen verwijten van haar enz
das ook omdat ze op die momenten niet aan mij of aan mijn man dacht.
maar ik kon het voorspellen wanneer haar gedrag begon te veranderen .
dylan zweeg dan plots tegen mij en de leugens begonnen dan weer op te duiken en je voelde dan die spanningen terug komen.
nu zijn mama is super lief tegen mij sinds ons gesprek maar je voeld dat dylan meer en negativiteit begint te krijgen naar mij en de kids toe niet naar zijn papa.
ik weet al langer dan vandaag dat dylan niet de schuldige is van heel het verhaal maar zijn mama die gewoon is om te krijgen wat ze wil en daar ook in lukt maar niet mijn man kan terug krijgen ;
dylan is een kind met een gave en dus overgevoelig voor energieën , zijn mama is zijn alles (wat heel normaal is).
nu mijn vraag
ik kan het niet meer aan om alles hier te beschermen van die negatieve invloed van haar dat telkens binnen gebracht word door dylan.... ik wil dat manneke een week rust geven en plezier en liefde van een gezin maar het lukt me geen enkele dag om dat huisje hier te zuiveren als hij hier is.
soms heb ik dagen dat ik 6x mediteer om mij toch maar te beschermen .
ik heb hem al 100x in het witte licht gezet
het huis met wierook en engelen gezuiverd maar de negatieviteit is te sterk aanwezig .
je voeld de dag dat dylan vertrekt dat de energie al veranderd en dat zijn gedachten veranderen.
ik vermoed dat dylan een serieuze haat tegen mij heeft dat erger en erger word .
die haat vind ik ook terug in de mama haar woorden.
ik weet ook dat dylan moederliefde zoekt maar het van de verkeerde mama krijgt!
en dat hij mij daarom verstoot.
ik heb eens gehoord om een omgekeerde spiegel boven de deur te hangen om kwade energieë buiten te houden en zoverder?
maar heeft nieamnd geen tip die ik nog kan gebruiken ?
al moet ik in elke kamer een kruis hangen laat het maar weten maar ik wil voor dylan rust vinden en dan volgt de rest wel;
hoe kan ik de energie van zijn mama buiten houden?
terug sturen doe ik steeds maar het komt steeds terug en meestal op een onbewaakt moment (natuurlijk)
kan ik niks onder dylan zijn bed leggen ?
dylan staat in het begin van zijn pubertijd wat nog extra spanning meebrengt .
groetjes