Loading...
nl

Wat doe je als je een onbewust mens ontmoet....

Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
Miri schrijft *sommigen*, das toch niet generaliserend?
En waarom zouden ze niet rijk kunnen zijn? Is het niet generaliserend om te denken dat alle daklozen hele arme mensen zijn?
Serenity
Serenity jul 19 '11
Jaaa 40 tot 70 euro leverde die jongen bij mij in ik was kasseier toentertijd.
En die vrouw die hier bij mij in de buurt bij de supermarkt staat zag ik bellen met een duur telefoontje en ik zag har ook in normale kleren met siereden om en helemaal niet arm maar moderne kledij.
En een andere man staat al 5jaar bij de zelfde supermarkt en is al 7jaar in Nederland...dus ze zitten er wel bij maar niet allemaal heeft het zelfde verhaal.

Net zoals alle groepen of zelfs individuele op alle vlakken, het lijkt soms het zelfde verhaal maar soms met een andere achtergrond.
Of het zelfde achtergrond verhaal hebben maar een andere loop baan in het leven alsof ieder persoon een versie van een andere 'ik' vertaald; zo groeit wellicht God via ons, ons God-gedeelte, maar dat is maar een ideetje van mij. ^^
akschuna
akschuna jul 19 '11

@ Groene heks,
vandaar de opmerking; het kaf van het koren scheiden........

@ Miri

Zoals ik het begrepen heb moeten die "daklozen" dat krantje de volgende dag kopen voor een bepaald bedrag en dan kunnen zij dat met winst weer verkopen en daar leven "de echte daklozen" dan weer van..........
Serenity
Serenity jul 19 '11
Ojaaaaa da's waar, maar toch een hoog bedrag vind je ook niet?!
En sieraden en telefoontjes zijn heel duur en niet een prioriteit lijkt mij.
Maar goed het is wel een goed systeem voor de benodigde.

En ik generaliseerde niet ik deed al het kaft van de koren scheiden, en ander mijn excuus ervoor dat was echt niet mijn bedoeling.
Maar lekker wat duidelijkheid over de straatkrant verkopers is er wel van gekomen. ^^
akschuna
akschuna jul 19 '11

Ben het heus met je eens alleen maatschappelijk gezien wordt een mobiele telefoon beschouwd als een levensbehoefte en als je in een huis zou wonen betekend het .een tv,een cd-speler,een wasmachine,een droger,een ijskast met vriezer enz. die als "levensbehoeftes" worden gezien........

Verontschuldigen is niet nodig,ik heb het heus goed gelezen hoor,alleen had er "overheen" gelezen kunnen worden begrijp je...
Serenity
Serenity jul 19 '11
Oh oké! Tanks!
Tatora
Tatora aug 2 '11
punt 5 is wat ik meestal doe...Als ik voel dat de persoon in kwestie hiervoor open staat..
maar soms kan je ernaast zitten met je gevoel..dus moeilijk..
laten voor wat het is,totdat de persoon duidelijk laat blijken dat hij/zij wat wilt weten ...
diebrabander
diebrabander aug 5 '11
Vaak merk ik wel aan die persoon of hij/zij nog 'onbewust' is. Hiermee bedoel ik zoals Plato het zei: 'De mensen kijken zonder te zien, ze horen zonder te luisteren en ze ...(de rest vergeten:$)' Met dit kijken zonder te zien bedoel ik of iemand onbewust is. En inderdaad, ik ben niet de juiste persoon om hierover te oordelen maar toch denk ik dat het goed is om te doen als je denkt dat het goed is tongue

Vaak als ik merk dat diegene er voor open staat, vertel ik een verhaal over wat ik/iemand anders heb meegemaakt wat met dat onderwerp temaken heeft en spiritueel is. Hierbij probeer ik zijn/haar ogen te 'openen', en diegene verder te helpen.

Punt 5 dus tongue
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki