Loading...
nl

Boekenkast en kristallamp

Zuzanna
Zuzanna feb 14 '11
Ik droomde dat ik in de huiskamer zat van een man, op een bank. Het was een knusse bank overdekt met een geweven foulard/doek. Rechts van mijn staat een grote open houten boekenkast met heel veel boeken erin. Mijn oog valt op een dik boek van Stieg Larsson, over iets crimineels, thriller achtig verhaal. Maar daarnaast ligt een hele stapel boeken van eenzelfde serie met op de bruin/paarse kaft een roze roos.Het boek heet ook Naam van de Roos. Het is een spiritueel boek voel ik.
Dan wordt mijn oog getrokken naar een lamp die op de vloer staat, een oranje lamp die lijkt op een zoutlamp maar met de kristallen van carneool. Ik zeg tegen de man die er woont dat ik het een prachtige lamp vind en hij zegt dat hij dat ook vindt.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen?
Delen:
Cialara
Cialara feb 14 '11
Mag ik voordat ik wat ga proberen te vertellen eens vragen wat voor gevoel je zelf bij deze droom had. Wat voor gevoel gaf deze kamer en deze man jou? Wat betekent voor jou een roos?

Grappig dat je eerst een bekend boek ziet, van Stieg Larsson een thriller en daarna een boek met een Roos erop; Naam van de Roos.

Een bibliotheek kan verder staan voor kennis, maar ik heb het gevoel dat het hier meer om een stukje zelfkennis gaat, het is een huiselijk sfeer waar ik in terecht kom als ik jou stukje lees.

Carneool is een prachtig kristal, heel warm, zonnewarm. Zoutlamp staat misschien voor het zuiveren van een stukje... misschien iets wat met angst, duister of negativiteit te maken heeft, iets wat ook in die stapel boeken zit...

Dit is een beetje wat ik tot nu toe er uit haal. Maar met jouw aanvulling van jouw gevoelens in de droom kom je een stuk verder.

Liefs Cialara
Zuzanna
Zuzanna feb 14 '11
Hoi Cialara,
ik zal schrijven wat ik zelf dacht na deze droom. Hij gaat over mijn tweelingziel, in zijn huiskamer zat ik. Het eerste boek (van Larsson) stond voor mij voor zijn donkere kanten, zijn excessieve gedrag van de afgelopen tijd, en dus eigenlijk het negatieve waarin hij erg vlucht(te).
Meteen daarna viel mijn oog op die stapel roos boeken en deze stonden voor mijn gevoel voor het positieve, de liefde, groei en ontwaken. De lamp was mooi en warm om te zien. Die gaf voor mijn gevoel een opening om iets tegen hem te zeggen, iets positiefs, iets over een voorwerp in zijn kamer dat hij zelf had uitgezocht, dus iets persoonlijks. Ik voelde in de droom dat hij langzaam van het meer negatieve (als je dat al zo kunt noemen, iemands ontwikkeling is nooit negatief denk ik) naar het positieve aan het groeien is (het zien van de boeken).Maar langzaam. Zoals een kristal er eeuwen over doet om zich te vormen...Zijn wijsheid/kennis (=de boeken) evolueren langzaam maar zeker.
De carneool staat dan vervolgens voor hem, die hoort bij zijn sterrenbeeld. Een lamp, ja die staat voor licht, hoop.
Is dit een bruikbare uitleg?
Tinne
Tinne feb 15 '11
Je geef een enorme grote waarde aan je droom. Ook in de letterlijke betekenis van het woord, en ik weet niet of dit wel zo goed is.
dromen zijn de weerspiegelingen van jouw gedachtegangen en indrukken, en gedachtegangen zijn altijd subjectief, gebaseerd op jouw reflectie van de situatie..
De werkelijkheid kan eens helemaal anders zijn dan je droom!
Zuzanna
Zuzanna feb 15 '11
Met betrekking tot mijn tweelingziel zijn mijn dromen niet alleen maar indrukken en weerspiegelingen van mijn gedachtegangen. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat ik telepatisch en voorspellend droom over/met mijn tweelingziel.
Ik begrijp wel je waarschuwing dat je niet alles zo letterlijk moet interpreteren van een droom, maar in dit geval ligt het anders. De grote waarde die ik de droom toeken, die komt het ook toe.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki