Nims had mij gevraagd om mijn dromen eens te posten.
De laatste tijd heb ik weinig dromen, maar wanneer ik er 1 heb, is het vaak eenzelfde soort droom.
Daarom zal ik eerst globaal vertellen waar de dromen over gaan, en daarna een byzondere eruit halen, en die zo goed mogelijk vertellen.
Wat ik steeds droom is dat ik reis. Ik reis dan met een bus, trein, auto of te voet. Wat steeds centraal staat in mijn droom is dat er meerdere routes zijn. Ga ik met de bus, dan ben ik bang dat ik misschien de bus mis, maar bij de gedachte realiseer ik me dat het niet uit maakt, want bus (met ander nummer) komt 10 minuten later en die kan ik dan ook gewoon nemen.
Met de trein idemdito, en met de auto heb ik dat niet zo. Dan gaat het meer om afslagen die allemaal naar dezelfde plek toe gaan.
Wat ik ook vaak in een droom heb, is dat ik instinctief een handeling verricht die dan ook beloond wordt, waardoor ik mijn vervoersmiddel mis, en zo de volgende neem.
Voorbeeld van 1 van mijn dromen: ik zit in een trein, en stap bij een halte uit omdat iets me zegt dat ik dat moet doen. Daar vindt ik mijn jas in het bushokje (vraag me niet waarom, maar dat bushokje stond aan't spoor).
Doordat ik mijn jas pak, mis ik de trein, en moet ik wachten op de volgende, maar ik weet toch dat die zo komt.
-----[droom]-----------------------
Deze droom heb ik meerdere keren gehad, en was steeds een vervolg op de eerdere droom.
-----------------------------------
*er zijn een aantal eerdere dromen die beschrijven hoe ik op de snelweg komen, maar dat is niet zo relevant voor waar ik heen wil met deze droom*
Ik ben op de snelweg, en beweeg me over deze snelweg alsof ik in een auto zit. Met mijn voeten geef ik gas, en draaien gaat ook zoals in een auto. Ik zie echter geen auto om mij heen, maar heb wel het warme gevoel e.d. van een auto. Ik rijdt ook achter andere auto's aan.
Er komt een afslag gevolgd met een tunnel waar ik doorheen moet om op mijn bestemming te komen. Deze tunnel is echter in renovatie ofzo (ze werken aan de weg, en daarom is er een omleiding ingesteld over een andere weg, die zich later samen voegt met de afrit)
Ik volg dus die weg en neem op een later punt de afrit om vervolgens op een andere weg te rijden.
*ik word wakker*
*vervolg droom*
Ik rijdt op dezelfde manier achter de auto's aan en kom bij de bewuste afrit waar ze aan het werk waren. Al na de afrit te hebben gepasseerd, en vanaf mijn rij strook de tunnel te bekijken, zie ik dat de tunnel weer open is, en ik dus mijn afrit gemist heb. Ik besluit door te rijden, want je kan je immers niet keren op een snelweg. Dat is levens gevaarlijk.
Ik probeer daarom dezelfde route als de vorige keer te rijden om zo toch nog op de afrit te komen. Aangekomen bij het punt waar de andere weg over mijne gaat, zie ik dat het niet meer mogelijk is om op die weg te komen, omdat er nu een vangrail staat en gras enzo.
Ik besef me dat ik niet in een auto zit, en stop bij het viaduct. Ik klim omhoog, op de andere weg, en ga daar staan om verder te rijden.
Wanneer ik op de weg rijd, realiseer ik me dat ik steeds over de weg gevlogen heb. Ik begin te vliegen. Ik verlaat daarom ook de snelweg.
Ik voel me alsof ik in het water ben. Kan vrij bewegen, en zie andere dingen om mij heen zweven. Naarmate ik vlieg, zie ik een school mensen in een bepaalde baan waar ik overheen vlieg. Ze zien er allemaal hetzelfde uit, en ze vliegen als een school vissen.
*toen werd ik wakker*