Loading...
nl

Reizen met keuzes

LPChip
LPChip aug 12 '06
Nims had mij gevraagd om mijn dromen eens te posten.

De laatste tijd heb ik weinig dromen, maar wanneer ik er 1 heb, is het vaak eenzelfde soort droom.

Daarom zal ik eerst globaal vertellen waar de dromen over gaan, en daarna een byzondere eruit halen, en die zo goed mogelijk vertellen.

Wat ik steeds droom is dat ik reis. Ik reis dan met een bus, trein, auto of te voet. Wat steeds centraal staat in mijn droom is dat er meerdere routes zijn. Ga ik met de bus, dan ben ik bang dat ik misschien de bus mis, maar bij de gedachte realiseer ik me dat het niet uit maakt, want bus (met ander nummer) komt 10 minuten later en die kan ik dan ook gewoon nemen.

Met de trein idemdito, en met de auto heb ik dat niet zo. Dan gaat het meer om afslagen die allemaal naar dezelfde plek toe gaan.

Wat ik ook vaak in een droom heb, is dat ik instinctief een handeling verricht die dan ook beloond wordt, waardoor ik mijn vervoersmiddel mis, en zo de volgende neem.

Voorbeeld van 1 van mijn dromen: ik zit in een trein, en stap bij een halte uit omdat iets me zegt dat ik dat moet doen. Daar vindt ik mijn jas in het bushokje (vraag me niet waarom, maar dat bushokje stond aan't spoor).

Doordat ik mijn jas pak, mis ik de trein, en moet ik wachten op de volgende, maar ik weet toch dat die zo komt.

-----[droom]-----------------------
Deze droom heb ik meerdere keren gehad, en was steeds een vervolg op de eerdere droom.
-----------------------------------
*er zijn een aantal eerdere dromen die beschrijven hoe ik op de snelweg komen, maar dat is niet zo relevant voor waar ik heen wil met deze droom*

Ik ben op de snelweg, en beweeg me over deze snelweg alsof ik in een auto zit. Met mijn voeten geef ik gas, en draaien gaat ook zoals in een auto. Ik zie echter geen auto om mij heen, maar heb wel het warme gevoel e.d. van een auto. Ik rijdt ook achter andere auto's aan.

Er komt een afslag gevolgd met een tunnel waar ik doorheen moet om op mijn bestemming te komen. Deze tunnel is echter in renovatie ofzo (ze werken aan de weg, en daarom is er een omleiding ingesteld over een andere weg, die zich later samen voegt met de afrit)
Ik volg dus die weg en neem op een later punt de afrit om vervolgens op een andere weg te rijden.
*ik word wakker*

*vervolg droom*
Ik rijdt op dezelfde manier achter de auto's aan en kom bij de bewuste afrit waar ze aan het werk waren. Al na de afrit te hebben gepasseerd, en vanaf mijn rij strook de tunnel te bekijken, zie ik dat de tunnel weer open is, en ik dus mijn afrit gemist heb. Ik besluit door te rijden, want je kan je immers niet keren op een snelweg. Dat is levens gevaarlijk.
Ik probeer daarom dezelfde route als de vorige keer te rijden om zo toch nog op de afrit te komen. Aangekomen bij het punt waar de andere weg over mijne gaat, zie ik dat het niet meer mogelijk is om op die weg te komen, omdat er nu een vangrail staat en gras enzo.

Ik besef me dat ik niet in een auto zit, en stop bij het viaduct. Ik klim omhoog, op de andere weg, en ga daar staan om verder te rijden.

Wanneer ik op de weg rijd, realiseer ik me dat ik steeds over de weg gevlogen heb. Ik begin te vliegen. Ik verlaat daarom ook de snelweg.

Ik voel me alsof ik in het water ben. Kan vrij bewegen, en zie andere dingen om mij heen zweven. Naarmate ik vlieg, zie ik een school mensen in een bepaalde baan waar ik overheen vlieg. Ze zien er allemaal hetzelfde uit, en ze vliegen als een school vissen.

*toen werd ik wakker*
Delen:
juppie
juppie aug 13 '06
het reizen geeft me een gevoel dat je op weg bent naar iets. misschien dat je nu iets aan het afsluiten bent en op weg bent naar iets nieuws.

omdat je met verschillende vervoersmiddelen kan en het niet uit maakt welke je neemt en welke weg je gaat denk ik dat je je doel zowiezo zal bereiken je moet alleen geduld hebben.

en doordat je in een auto zit die geen auto is maar eigenlijk niks. denk ik dat je bewust moet worden van. op het moment dat je in de 'auto' zit zie je dat er geen omhulsel is. maar he dringt niet tot je door. oftewel je bent je er niet bewust van. (je klimt namlijk ook nog omhoog) later wordt je je er bewust van wat je eigenlijk aan het doen bent. je vliegt over de weg heen. en dan bedenk je je dat je ook gewoon kunt vliegen.

vraag me niet hoe ik hierop kom maar is gewoon een heel sterk gevoel wat ik kreeg toen ik je droom las.
LPChip
LPChip aug 13 '06
Ja, datzelfde gevoel heb ik ook.

Het is overigens begonnen met lopen, toen met de bus, toen met de trein en toen met de auto.
juppie
juppie aug 13 '06
het wordt dus telkens een stukje beter je gaat steeds een stukje omhoog om het zo maar te zeggen.

toch heb ik het gevoel dat dat niet helemaal van belang is.
het staat in elk geval los van het einddoel. het is denk ik de bedoeling dat je bewust bent van het feit dat je onderweg bent naar iets.
waar je naar onderweg bent is op dit moment nog niet belangrijk om te weten.

wat je ook zult doen je komt er terecht en ik denk dat daar die verschillende vervoersmiddelen voor staan. wat je ook doet met de bus of trein lopend of in de auto je komt er wel..

welke weg je ook paseerd je komt wel bij het einddoel.


maar nu vraag ik me af toen je door had dat je kon vliegen. en over de mensen heen vloog was je toen nog met het einddoel en de reis bezig??

en dat met die tunnel daar is wat mee maar kan op het moment de vinger er niet opleggen. maar doordat het een vervolg en een herhaling is vraagt ie wel de aandacht. de eerste keer is er een omleiding de tweede keer mis je de afslag........ ga er even over nadenken misschien komt er nog wat.
juppie
juppie aug 13 '06
Tunnel Dromen dat u door een tunnel loopt is een slecht teken voor zaken en de liefde. Wanneer u ziet dat er een trein op u afkomt voorspelt dit een slechte gezondheid en een verandering van werkkring. Als u in een auto door een tunnel rijdt wachten u zakelijke tegenslagen en een onplezierige reis. Zien dat een tunnel instort wijst op mislukking en sterke tegenstanders. Een tunnel inkijken voorspelt dat u een moeilijke afweging moet maken.

heb ik even opgezocht op internet. dit betekend een tunnel als je erover droomd. niet echt positief dus maar jij hebt er niet op deze manier over gedroomd.

misschien kan je er wat mee of valt er een kwartje bij mij in elk geval niet.
LPChip
LPChip aug 13 '06
Ik heb juist de tunnel vermeden, dus misschien is dat juist de spiegel, aka positief?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 13 '06
Meestal als je over het gaan over een weg droomt, stelt dit je levensweg voor. De dingen die op /met die weg gebeuren zijn dingen die in je leven een rol spelen. Bij jou zijn het afslagen die gemist worden (kansen die gemist worden), of tunnels die je ingaat (donkere gedeeltes, onduidelijke zaken die op je pad zitten).

Als afsluiting, vlieg je weg en "zoom je uit" op je leven. Hiermee neem je afstand van het leven, en probeert de dingen op een rijtje te zetten.

Mijn gevoel: Je bent teveel gefocussed op de kleine dingen in het leven. Probeer eens wat meer afstand te nemen, zodat je alle afslagen die er zijn, en komen kunt overzien en mss een andere weg inslaan (sporten bijvoorbeeld ;)).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki