Lien, bij deze heeft je volharding zijn vruchten afgeworpen
Ik zie in jou een zoekend iemand. Ook erg onzeker. Je hebt nog niet echt je eigen weggetje gevonden, of bent daar heel erg naar op zoek. Je wilt zo graag van alles maar het lukt je allemaal niet zo goed.
Ik ben inderdaad onzeker en een zoekend iemand. Ik wil veel dingen veranderen in mijn leven maar weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen. Ik heb mijn weg nog niet goed gevonden
Je hebt de neiging jezelf enorm weg te cijferen, en ik heb het idee dat je iets of iemand op sleeptouw aan het nemen bent waardoor je weinig aan jouzelf toekomt. Heb je een zorgende functie? Of is er een zieke in jouw directe omgeving?
Ik heb het gevoel dat je meer met anderen bezig bent dan met jezelf.
Wellicht vanuit een enorm plichts- dan wel verantwoordelijkheidsgevoel.
Daar is ook helemaal niks mis mee eigenlijk, maar je houdt jezelf daar 'klein' mee. Je mag groeien, en die prachtige dame worden die in je zit: stevig met de benen op aarde en die best heel sterk in haar schoenen staat!
Ik heb geen zorgende functie en heb ook geen zieke in mijn omgeving. Dus dit stukje zegt me niet zo veel.
Laat je niet zo snel wat wijs maken door anderen, maar vertrouw meer op je eigen gevoel. Het voelt aan alsof je heel erg bezig bent om je eigen grenzen af te tasten. Heel goed! En ga daarmee door! Het is best een lastig proces, helemaal omdat je gedachten en de buitenwereld heel vaak jouw gevoel (dat kleine stemmetje in je achterhoofd) een beetje boel ondersneeuwen. Dan ben je geneigd om toch weer de woorden van een ander hoger te waarderen dan jouw eigen gevoel.
Dit klopt helemaal.
Blijf lekker je grenzen aftasten, en schaam je niet als je voor jouw gevoel eens wat feller uit de hoek komt dan je hebt bedoeld.
Er gaat namelijk niemand dood van, en jij wordt er alleen maar sterker door.
Tijdens zo'n groeiproces zul je er ook achterkomen dat bepaalde mensen niet meer zo goed bij je passen. Anderen zullen zich dan weer aandienen. Blijf niet uit plicht aan het oude en vertrouwde vasthouden, mensen komen en gaan nu eenmaal. Je zult misschien ook wel eens horen 'zo ken ik je echt niet', of 'zo ben jij niet, doe niet zo mal'. Ik denk eigenlijk dat dit je vaak gezegd wordt. Misschien niet in die exacte bewoordingen, en wellicht ook niet in uitspraken.
Zo ben jij niet of zo ken ik jou niet word bijna nooit tegen me gezegd maar misschien denken de mensen dat soms wel.
Ik voel je inkrimpen als je een bepaalde blik van iemand ziet. Iemand die je hoog hebt zitten, maar hij of zij kan met 1 blik jou volledig naar beneden trekken.
Is het afwijzing ergens? Ik kan er de vinger niet zo goed op leggen. Misschien herken je er zelf wel iets in.
Toen ik dit stukje las moest ik direct aan mijn vader denken, er was er maar 1 die mij met een blik de mond kon snoeren. Mijn vader is ondertussen al 8 jaar overleden.
Ik wil je graag meegeven dat jij goed bent zoals je bent, lieve Lien, en dat jouw eigen IKJE er wel degelijk mag zijn. Je bent hard op weg om uit de kinderschoenen te stappen en eindelijk op eigen benen te gaan staan. Hou dat vol
En probeer je niet zo vaak zo schuldig te voelen, want dat is namelijk nergens voor nodig. Je bent goed zoals je bent.
Zeg je zelf dat maar elke dag!
Als je wat met kristallen hebt, wil ik je ook graag een groene steen adviseren. Een groene calciet of een jade. Liefst donkergroen.
Ik heb veel kristallen en lees er ook veel over. Een groene calciet of een jade heb ik nog niet, zal me er binnekort eens eentje aanschaffen. Bedankt voor de tip.
Het ga je goed en dat IS.