Op dit forum, en door het boekje 'Engelen op aarde' van Doreen Virtue heb ik dus ontdekt dat ik een engelmens ben, en daardoor is een heleboel in mijn leven op z'n plek gevallen.
Waar ik nog mee worstel is dat ik zo ontzettend moe kan zijn, en zo'n wisselende energiehuishouding heb. Ik ben een soort van 'geestelijk' moe, door alles waar ik doorheen gegaan ben in dit leven toen ik nog niet bewust wist wat mijn plaats was en me maar constant afvroeg wat er met me aan de hand was. Als ik bijvoorbeeld foto's zie van afgelopen jaren dan komt alles weer boven hoe moeilijk/ongemakkelijk het voor me was, en dan kan ik zo weer in die moeheid en moeilijkheid van toen schieten.
In principe ben ik zelf een vrolijk en speels persoon, net een kind en juist door lekker gek en spontaan te doen krijg ik weer heel veel energie. Maar door het drama in de wereld en het drama van de mensen om me heen, die allemaal hun dramatische verhaal aan me kwijt willen, voel ik me helemaal volgepropt met dat drama en dan heb ik weer een hele poos nodig met mezelf alleen en m'n onzichtbare team van helpers, om weer in balans te komen.
Mijn vraag is dan ook: wat is de toolbox voor een engelmens? Hoe kan ik de energie bij mezelf houden? Hoe zorg ik dat ik niet meegesleurd word in het drama? Hoe blijf ik blij en speels? Hoe blijf ik in m'n engelenkracht en op m'n eigen hogere trillingsfrequentie? Hoe raak ik de conditioneringen kwijt die me als mens zijn meegegeven en hoe kan ik volledig als engelmens leven?
En hoe heel ik de moeheid van een tot nu toe zwaar bestaan?
Ik heb gewoon geen zin meer om hier nog onnodig lang onder te lijden, hier dien ik mezelf niet mee, hier dien ik de wereld niet mee, en hier dien ik de engelendimensie niet mee. Ik ben er ook van overtuigd dat langer lijden niet hoeft, ik weet alleen nog niet goed hoe. Ik sta er voor open dat te leren.