Loading...
nl

hoe houd je de hogere energie vast?

BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 7 '11
Op dit forum, en door het boekje 'Engelen op aarde' van Doreen Virtue heb ik dus ontdekt dat ik een engelmens ben, en daardoor is een heleboel in mijn leven op z'n plek gevallen.

Waar ik nog mee worstel is dat ik zo ontzettend moe kan zijn, en zo'n wisselende energiehuishouding heb. Ik ben een soort van 'geestelijk' moe, door alles waar ik doorheen gegaan ben in dit leven toen ik nog niet bewust wist wat mijn plaats was en me maar constant afvroeg wat er met me aan de hand was. Als ik bijvoorbeeld foto's zie van afgelopen jaren dan komt alles weer boven hoe moeilijk/ongemakkelijk het voor me was, en dan kan ik zo weer in die moeheid en moeilijkheid van toen schieten.

In principe ben ik zelf een vrolijk en speels persoon, net een kind en juist door lekker gek en spontaan te doen krijg ik weer heel veel energie. Maar door het drama in de wereld en het drama van de mensen om me heen, die allemaal hun dramatische verhaal aan me kwijt willen, voel ik me helemaal volgepropt met dat drama en dan heb ik weer een hele poos nodig met mezelf alleen en m'n onzichtbare team van helpers, om weer in balans te komen.

Mijn vraag is dan ook: wat is de toolbox voor een engelmens? Hoe kan ik de energie bij mezelf houden? Hoe zorg ik dat ik niet meegesleurd word in het drama? Hoe blijf ik blij en speels? Hoe blijf ik in m'n engelenkracht en op m'n eigen hogere trillingsfrequentie? Hoe raak ik de conditioneringen kwijt die me als mens zijn meegegeven en hoe kan ik volledig als engelmens leven?

En hoe heel ik de moeheid van een tot nu toe zwaar bestaan?

Ik heb gewoon geen zin meer om hier nog onnodig lang onder te lijden, hier dien ik mezelf niet mee, hier dien ik de wereld niet mee, en hier dien ik de engelendimensie niet mee. Ik ben er ook van overtuigd dat langer lijden niet hoeft, ik weet alleen nog niet goed hoe. Ik sta er voor open dat te leren.
Delen:
admin
admin feb 7 '11
Hoi Lief moe Engelmans,

Misschien is meditatie iets voor je, zelf doe ik deze altijd.
En een andere die zal ik je ook even sturen.

Mij doet het goed probeer maar eens.

admin
admin feb 7 '11
Tinne
Tinne feb 7 '11
Origineel bericht van: BezieldEngelmens
Op dit forum, en door het boekje 'Engelen op aarde' van Doreen Virtue heb ik dus ontdekt dat ik een engelmens ben, en daardoor is een heleboel in mijn leven op z'n plek gevallen.

Waar ik nog mee worstel is dat ik zo ontzettend moe kan zijn, en zo'n wisselende energiehuishouding heb. Ik ben een soort van 'geestelijk' moe, door alles waar ik doorheen gegaan ben in dit leven toen ik nog niet bewust wist wat mijn plaats was en me maar constant afvroeg wat er met me aan de hand was. Als ik bijvoorbeeld foto's zie van afgelopen jaren dan komt alles weer boven hoe moeilijk/ongemakkelijk het voor me was, en dan kan ik zo weer in die moeheid en moeilijkheid van toen schieten.

In principe ben ik zelf een vrolijk en speels persoon, net een kind en juist door lekker gek en spontaan te doen krijg ik weer heel veel energie. Maar door het drama in de wereld en het drama van de mensen om me heen, die allemaal hun dramatische verhaal aan me kwijt willen, voel ik me helemaal volgepropt met dat drama en dan heb ik weer een hele poos nodig met mezelf alleen en m'n onzichtbare team van helpers, om weer in balans te komen.

Mijn vraag is dan ook: wat is de toolbox voor een engelmens? Hoe kan ik de energie bij mezelf houden? Hoe zorg ik dat ik niet meegesleurd word in het drama? Hoe blijf ik blij en speels? Hoe blijf ik in m'n engelenkracht en op m'n eigen hogere trillingsfrequentie? Hoe raak ik de conditioneringen kwijt die me als mens zijn meegegeven en hoe kan ik volledig als engelmens leven?

En hoe heel ik de moeheid van een tot nu toe zwaar bestaan?

Ik heb gewoon geen zin meer om hier nog onnodig lang onder te lijden, hier dien ik mezelf niet mee, hier dien ik de wereld niet mee, en hier dien ik de engelendimensie niet mee. Ik ben er ook van overtuigd dat langer lijden niet hoeft, ik weet alleen nog niet goed hoe. Ik sta er voor open dat te leren.


Bezield engelmens,
Je zegt dat je met een vraag zit, maar het zijn een hele hoop vragen he! laugh

wat is de toolbox voor een engelmens?
Hoe kan ik de energie bij mezelf houden?
Hoe zorg ik dat ik niet meegesleurd word in het drama?
Hoe blijf ik blij en speels?
Hoe blijf ik in m'n engelenkracht en op m'n eigen hogere trillingsfrequentie?
Hoe raak ik de conditioneringen kwijt die me als mens zijn meegegeven en
hoe kan ik volledig als engelmens leven?

En hoe heel ik de moeheid van een tot nu toe zwaar bestaan?

grinUiteindelijk zeg je de kern. nl :

Ik ben er ook van overtuigd dat langer lijden niet hoeft, ik weet alleen nog niet goed hoe.

Ik weet niet of er geen lijden in een leven kan zijn, maar wat ik wel weet is dat je er niet meer om hoeft te lijden.
Ga eens na wat jouw kwaliteiten zouden zijn, voordat je op aarde kwam! Die heb je nog steeds. alleen inderdaad die beinvloeding van de omgeving en jezelf! Ik herken dat ..
en ik ben op zoek geweest naar een Waarheid daarrond, en was uitgekomen op Samskara en Engrams.
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/108992/samskaras.html

of nog van Paramhamsa Nithyananda, een van zijn devotee's schreef :
http://nithyananda.net/profiles/blogs/silence-is-epic

Naar de stilte gaan! Stilte betekent niet dat er geen geluid is,
http://nithyananda.org/wisdom/articles/move-words-silence

Ik ben er ook mee bezig, heb me in het verleden jarenlang ingezet, nu is het tijd voor innerlijke aanschouwing! Dat proces daarnaartoe is een proces van loslaten, loslaten, en nogmaar eens loslaten! Tot je aan je kern bent, en dan naar de STilte gaan, niet dadelijk weer weggeven! De kern is voor jou..de wijsheid is er voor jou, de inzichten zijn er voor jouzelf! De vreugde is er voor jou, de blijheid, de vrede... allemaal voor jou. Het is in jou, met jou en voor jou!

liefs
Tinne
Tinne
Tinne feb 7 '11
Met innerlijke aanschouwing bedoel ik niet je verwerkingen van het verleden, of eventuele trauma's verwerken of emotie's loslaten. Want dat gaat vooraf aan de innerlijke aanschouwing.
Met innerlijke aanschouwing bedoel ik , de ontmoeting met jezelf als Cosmisch Wezen. Het IK BEN! Maw, de zuivere, pure JIJ. En die weg daarnaartoe is een weg van loslaten, toch voor mij, omdat m'n mentale me daarin in de wegstaat. Die zegt dat ik er voor mensen moet zijn. Dat ik me moet inzetten, en er klaar voor heb te staan. Dat ik heb te geven, en dingen te doen heb voor ze.
En dat is niet zo.. dat mag ik allemaal loslaten.
Dan kom ik aan het ZIJN! ZIJN in zijn PUURSTE VORM! Daar kom je de Cosmos en het Universum tegen.
BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 7 '11
Origineel bericht van: Tinne

Ik ben er ook mee bezig, heb me in het verleden jarenlang ingezet, nu is het tijd voor innerlijke aanschouwing! Dat proces daarnaartoe is een proces van loslaten, loslaten, en nogmaar eens loslaten! Tot je aan je kern bent, en dan naar de STilte gaan, niet dadelijk weer weggeven! De kern is voor jou..de wijsheid is er voor jou, de inzichten zijn er voor jouzelf! De vreugde is er voor jou, de blijheid, de vrede... allemaal voor jou. Het is in jou, met jou en voor jou!


Hier zit wel een kern van wijsheid in, dat ik te snel weer weggeef. Als ik het bij mezelf houd, dan vervul ik natuurlijk nog net zo goed de rol die ik hier te vervullen heb, alleen en simpel door hier te zijn. Dank je.
Tinne
Tinne feb 7 '11
Misschien moeten wij ons zelfs ontdoen van een rol!
Moeten we onszelf ontdoen van een vervulling..

Zodat we onszelf de ruimte kunnen geven om er te ZijN!
En door te zijn, zullen er automatisch mensen zijn die geboeid zijn door dat Zijn!
En zijn ze daardoor geinspireerd om ook te zoeken naar het Zijn.
admin
admin feb 7 '11
Heel mooi verwoord Tinne,

De kern en daar gaat het om, herken het heb meerdere keren een lolaten gehad van uiterlijke dingen en rollen van mezelf af en toe moet ik gewoon opruimen en nog meer naar basic toe.
Geen visie geen wijsheden gewoon stil zijn en in het nu met volle aandacht...

Het is zo simpel....
BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 7 '11
gelukkig zelf ook al het een en ander gevonden o.a. boeken van Fons Delnooz en het artikel over energetische bescherming op http://www.puurdynamiek.nl/therapievormen/Energetische%20bescherming.pdf
Serenity
Serenity mrt 19 '11
Een spiegelende watermantel of jezelf in wit licht of vlammen of een bol van wit licht brengen een ei mag ook wat jij maar wilt zolang jij er goed bij voelt hihi.
Dan heeft het ook meer effect denk ik.. Veel plezier met experimenteren!! ^^
jannie
jannie mrt 19 '11
Lieve Tinne..zo herkenbaar..!
Wordt er ook zo moe van..ga zeker verder lezen..maar wilde je even laten weten..je bent niet alleen..!!!!!!!!!!!!!
Knuffel Jannie
admin
admin aug 22 '12
Wat een fijne meditatie is die 1e meditatie! Ik had ook al zoiets gelezen in het boek van Linda Keen maar het was een beetje weg gezakt dus dit is heel welkom!

Bedankt!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki