Loading...
nl

01-02-20110 Ontmoeting met mijn zielsmoeder

Marenubium
Marenubium feb 2 '11
01-02-2011 Ontmoeting met mijn zielsmoeder

Ik vraag Michaël om me een beetje op weg te helpen naar boven toe; de laatste reis van 27-01-2011 zit me nog vers in het geheugen namelijk. Tevens vraag ik hem mij bij mijn zielsmoeder te brengen, want haar heb ik nog altijd niet mogen ontmoeten.

Ik bevind me aan het begin van een heuvel, het lijkt een weide met groen gras en bloemetjes. Links van me is een kronkelpad wat omhoog leidt, en uitkomt bij een heg op schouderhoogte. Er bevindt zich een rozenboog met een hekje aan het einde van het pad.
Het lijkt hier wel wat op:


Erachter bevindt zich een enorme tuin vol met kruidenbedden, fruitboompjes, kronkelpaadjes, bloemen, etc. Keurig en liefdevol onderhouden. Het ruikt lekker en de hele omgeving voelt liefdevol en warm aan.
Als ik het pad verder af loop tussen alle bloesemtakken en kruidenbedjes door, word ik begroet door een wolk vlinders. Ze dartelen vrolijk om me heen, en ze zijn zo verschillend en kleurrijk!
Groot, klein, alle kleuren van de regenboog. Even zetten ze zich neer op mijn lichaam; hun pootjes kriebelen op mijn huid. Dan maken ze zich los en dartelen voor me uit.
De tuin is werkelijk waar heerlijk om in te vertoeven.

Aan het einde van het pad is een terras met een houten overkapping, zo 1 waar de zonnestralen doorheen komen. Klimstruiken en planten sieren de overkapping.
Er zit een vrouw aan een houten tafel. Ze heeft vuurrood haar en draagt een groen gewaad. Om haar hals draagt ze een gouden medaillon. Ze glimlacht als ze me ziet en staat op om me te begroeten.

- Ik had je al verwacht, kom.

Ze neemt mijn handen in de hare en leidt me naar een stoel. Haar handen zijn zacht en teder.
Op de 1 of andere manier voelt zij aan als een moeder, maar of ze de mijne is? Ik weet het niet, maar ik voel me meteen thuis bij haar.
Ik vraag wie ze is, en ik krijg de naam Birgid of Brigit door, maar ook iets met Sai of Shai nogwattes. Birgid?
Ze glimlacht en knikt.

- Ben jij mijn zielsmoeder?
Ja.
- En Metatron mijn zielsvader?
Ja. We hebben ervoor gekozen alle elementen bij elkaar te brengen. In jou zit lucht, water, vuur, aarde en ether.

Huh? Vijf elementen…

- Waarom zijn jullie niet bij elkaar dan? (Metatron zit steeds in het ‘paleis’ uit mijn dromen, en daar zie ik nooit een vrouw bij).
Haha, ik heb ander werk te doen, zoals hier in de tuin.
- Ja, dit is zeker een mooie tuin, een echte droomtuin, mijn droomtuin! En zoveel vlinders!
Ik zorg voor de tuin, en de tuin zorgt voor de vlinders. Het zijn zieltjes die hier tijdelijk hun rust vinden of wachten voor ze weer verder gaan.

Ben jij Metatrons tweelingziel dan, als hij mijn zielsvader is?
- Nee, ben je gek! Niet alleen tweelingzielen kunnen creëren. Soms komt dat besluit om te creëren ook omdat bepaalde eigenschappen moeten ontstaan op het juiste moment, en stukjes van zielen vertegenwoordigd moeten worden in een nieuwe ziel. We hebben een hele Zielenzee aan keuze!
Euh… dus je kunt met elke willekeurige ziel stukjes uit de Zielenzee uitzoeken en samenvoegen tot een nieuwe ziel?
- Haha, jullie menselijke redenatie blijft me verbazen. Maar ja, het komt er wel op neer ja.
Jee, ik heb echt nog zoveel vragen aan je.
- Dat weet ik, en die zullen ook allemaal beantwoord worden op zijn tijd. Ik wil je eerst wat meegeven, kom mee.

Birgid voert me naar een waterbron. Er staan een gemetseld muurtje omheen, en overtollig water stroomt als een klaterend beekje de tuin in.
Het water heeft een zilveren glans, en sprankelt.
Birgid doopt haar handen in het water en tekent met haar natte vingers op mijn gezicht. Geen idee wat ze tekent, maar als ze klaar is neemt ze mijn gezicht tussen haar handen en geeft me een kus op mijn voorhoofd. Warmte en liefde stroomt door me heen, en ik voel haar ziel in heel mijn wezen…ik kan het niet goed uitleggen, het voelt aan als thuis.
De watertekens op mijn gezicht beginnen te tintelen, en een sprankelend gevoel trekt door mijn lichaam; alsof er bubbeltjes of vlinderpootjes onder mijn huid kriebelen en hun weg naar alle zenuwen vinden, waarbij elk spiertje zich ontspant onder hun aanrakingen.
Ha, wat een sensatie ook weer dit! Zo anders…

Birgid glimlacht:

- Dit water heelt en brengt genezing en vruchtbaarheid. Vruchtbaarheid in de creatieve zin en groei.

Ik weet niet echt wat ze ermee bedoelt, en kan mijn ogen niet van haar afhouden. Ze voelt zo heerlijk bekend aan, alsof we elkaar al jaren kennen! Ik probeer elk detail van haar te zien en te onthouden.
Ik kan alleen maar kijken en alles in me opnemen.

Birgid draait zich om en pakt een aardenwerken kruikje, waar een leren riempje aan vast zit. Ze vult het kruikje met het bronwater en sluit het kruikje af met een kurkje.
Ze hangt het kruikje om me heen (over de linkerschouder; het kruikje hangt op mijn rechterheup).

Vervolgens pakt ze her en der takjes en zaden en bloemen, waar ze handig een krans van in elkaar vlecht. Haar handelingen zijn zo soepel en vaardig, en ik kan zien dat ze hier erg veel plezier in heeft; ze neuriet en glimlacht terwijl haar vingers vlechten.
Uiteindelijk is de krans klaar en houdt ze deze trots omhoog.

- Kijk! Deze is voor jou!

Ze legt de krans op mijn hoofd en stapt dan achteruit. Kritisch bekijkt ze me en zegt dan:

- Zo, je bent er helemaal klaar voor, lieverd.
Klaar voor wat?
- De strijd.
Welke strijd?
- Die nog komen gaat,
schatert ze.

Het mag dan wel mijn zielsmoeder zijn, maar ze is vol mysterie voor me…

Wat gaat er gebeuren dan?
- Licht, duister, angst, liefde, zegt je dat wat?
Ja, dat is de dualiteit…
- Juist! Dat gaat veranderen, en dat brengt wat strijd met zich mee.
Eh…hoe moet ik dat opvatten dan, wordt het gevaarlijk??
- Niets waar je niet op voorbereid bent, wees gerust.
Oh… Maar hoe zit dat nu met die vijf elementen???
- Ooh, dat. Ja, ook daarvoor ben je gecreëerd, lieve schat! Zodat je in staat zou zijn vanuit alle elementen te kunnen ZIEN. Vanuit alle hoeken, zonder oordeelsvorming. Want dat is nodig de komende tijd. Maar er zijn nog veel meer elementen, die kan ik je alleen nog niet zeggen. Die komen vanzelf wel tot de mensheid.
Wat is ether dan voor element?
- De Geest, en pure liefde.
Oooh…heb ik dat moeten leren, mij eigen moeten maken in dit leven?
- Onder andere. Kijk, een element komt voort uit een ander element, zonder element A zou element B niet bestaan, enzovoorts. Iedereen heeft alle elementen in zich. De ene is de weg naar de andere, en jij hebt het vijfde element bereikt of gevonden bij Ra.
Yuh…dat is 1 ding wat zeker is…
- Het is ook een onderdeel van het groeiproces.
Alles staat met elkaar in verbinding…
- Ja precies! Je hebt soms een schop onder je kont nodig, ik ben blij dat Ra dat op zich genomen heeft. We hebben lang op je gewacht lieverd.


Ik krijg nu opeens de naam Deirdre door, maar dat laat ik even bezinken. Ik heb nog teveel andere vragen aan Birgid. Haar antwoorden en woorden creëren nog meer vragen en vraagtekens…eigenlijk teveel om op te noemen, en ook teveel om nu te vragen. Ik wil liever van het moment genieten en van deze wonderbaarlijke vrouw. Ik heb haar gemist in mijn leven besef ik me. Iemand die me aan de hand nam en me onderwees, iemand van wie ik kon leren, iemand die mijn wezen begreep. Dat heb ik gemist. Alsof ze mijn gedachten leest begint Birgid mijn gedachten plots te onderbreken:

- Ja…je moest het echt even alleen doen, er zelf allemaal achter komen. Je eigen weg vinden. Dat gaat niet, als alles je voorgekauwd wordt, schat. Hoewel ik bij je was, we zijn altijd bij je, niet vergeten. Nooit vergeten!

Birgid lacht en knuffelt me stevig. Haar omhelzing voelt reusachtig goed, en ik krijg de neiging om me als een klein meisje onder haar rokken te verschuilen, lekker veilig wegkruipen bij mama laugh
Birgid schatert het uit en maakt een rondedansje met me.

- Ik ben zo blij je weer te zien! Je bent hier altijd welkom, en neem je vrienden ook eens mee.

Birgid en ik lopen hand in hand naar de rozenboog en het hek.
We nemen afscheid, en ik loop het pad af naar beneden. Het beeld vervaagt en ik ben weer terug.

Birgid is frivool, vertegenwoordigt het vrouwelijke, is grappig en spontaan. Ze staat bij weinig dingen echt stil, is mijn indruk, en leeft van moment op moment. Eigenlijk wel de eigenschappen die ook in mij vertegenwoordigd zijn. Het onderzoekende, het mannelijke en analytische, verbanden leggen en altijd op zoek naar de achterliggende reden heb ik van Metatron. Kennis en wijsheid tezamen met het frivole en het spontane.
Hmzz…ze hebben er weer wat moois van gebakken, daarboven laugh
Ik ben zielsgelukkig nu mijn zielsmoeder te hebben mogen ontmoeten, en ik hoop haar zeker nog vaker te kunnen bezoeken!
Delen:
Emuca
Emuca feb 3 '11
Birgid, keltische godin van het licht. laugh
Marenubium
Marenubium feb 3 '11
Oh??? ha, vandaar (ook) mijn hang naar het keltische misschien??
*zoeken doen gaat*
Marenubium
Marenubium feb 4 '11
Ha wat gaaf!!!! zie dit dan:
http://www.nissaba.nl/godinnen/brigid.php

Haar feestdag valt op 1 februari (Imbolc; feest van de zuivering), en toen heb ik haar ontmoet laugh
Op 2 februari valt officieel het nieuwe jaar in, en dat is ook apart want 2 februari was ik bij een vriend die ik vertelde: ik heb het gevoel dat nu pas het nieuwe jaar begonnen is.
Is me dat apart!
Ik heb alleen de heilige koe nog niet ontdekt wink
admin
admin feb 4 '11
Wat een mooie ervaring Mare, ik kon helemaal mee reizen in de beelden die je beschreef.
Ook in gevoel...
Indrukwekkend...

Dat is wel gek dat je de reizen die anderen maken, en ze beschrijven ook zelf nog een keer kunt reizen, in de reis van iemand anders duiken ermee versmelten.
Het is gewoon een lijn volgen in de stilte en het onstaat vanzelf.

heb helemaal kippenvel nu.

Bedankt voor het delen.

liefs Ajada
admin
admin feb 4 '11
wauw !! van 1 februari !

ja, ik had er ook niet echt bij stil gestaan dat het nieuwe chinese jaar was ingegaan, (zag het pas op het nieuws 's avonds) maar voelde het ook al zo
Marenubium
Marenubium feb 4 '11
Wat leuk om te horen Ajada!!! Heb ik zelf nog niet bij stilgestaan eerlijk gezegd, maar het klopt wel wat je zegt. Ook niet verwonderlijk he, aangezien we toch allemaal 1 zijn en hetzelfde lijntje met boven hebben, hihi...
Wat mooi allemaal he... smile

@ Zilveren Spin: Oh? dat wist ik niet, van het Chinese nieuwe jaar! Het stond in die link die ik geplaatst heb; daar staat iets over de Maria Lichtmis, waarbij het nieuwe jaar wordt ingeluid op 2 februari. Wel weer grappig dat dat overeenkomsten heeft met een totaal andere cultuur, en aan de andere kant van de wereld...hmzzz...wel weer interessant laughDank jou!
Marenubium
Marenubium feb 4 '11
Laatste reis met Birgid: Ze vliegt met draken!!! Echt super....:


03-02-2011 Reis met Birgid, mijn zielsmoeder

Nu ik eindelijk mijn zielsmoeder heb ontmoet, wil ik zoveel mogelijk tijd met haar doormaken!
Ik zie haar al in de weide staan vlak voor de tuin (reis van 01-02-2011).
Ze draagt een grote heuptas en heeft een soort van leidsels en een zadeltje in de hand.
Ze zwaait als ze mij ziet en lacht.

-We gaan vliegen!
Eh… oké.


Ze houdt me stevig vast en we reizen naar een groot eiland in het water (meer of zee, dat zie ik niet). Ik hoor dat het Drakeneiland heet.
Ze zoekt de lucht af en mompelt iets. Ik kan het niet horen.
Ze maakt met haar vingers tekens in de lucht en plots verschijnt er aan de horizon een stipje wat steeds groter wordt en op ons afkomt.
Een draak!
De draak landt en groet Birgid, die de draak zachtjes over de neus/snuit streelt. Ze haalt wat hapjes uit de heuptas die ze de draak aanbiedt.
Met één oog neemt de draak mij op, en Birgid begint te lachen.

-Dit, lieve Aerith, is mijn zielsdochter, Eva.
De draak snuift en buigt haar hoofd naar mij toe, en ik word besnuffeld. Ze geeft me een duw (alsof een kat je een kopje geeft, haha), en ik wankel een beetje.

- Dag Aerith, wat ben je mooi!
Ze is echt mooi, vlammend goud en rood met groene tinten! En groot, haar hoofd (ja, geen kop, ik voel dat ik geen ‘kop’ mag zeggen) steekt boven ons uit als ze haar hoofd naar de grond buigt. Haar huid voelt glad en warm aan, ondanks dat haar schubben zo dik en sterk zijn als een pantser. Ik ben erg onder de indruk van haar verschijnen!

- Ze heeft jouw kleuren.
Ja, voor iedereen bestaat een persoonlijke draak.
- Heb ik ook een draak dan?
Die moet nog geboren worden.
- Huh?

Birgid begint weer te schateren:
- Je creëert je eigen draak, deze moet opgeroepen worden door gedachtekracht. De gedachte zal bezield raken, en er zal een nieuwe draak ontstaan. Die bezieling gebeurt door een deel van jezelf in de gedachte te leggen. Een draak is daarom heel persoonlijk.
Wow. Hoe doe je dat dan?
- Door de drakenmagie aan te wenden en met heel veel liefde en zielsverlangen. Maar dat leer ik je nog wel.

Aerith trekt aan mijn gewaad, deze is blauw met zilveren krullen zie ik. Ze blaast een stoomwolk in mijn gezicht, en door de mist zie ik even niets.
- Hee, zeg!
Haha, ze wil je aandacht. Ze praat al de hele tijd met je. Ze is een echte babbelkous hoor.
- Ze praat tegen me? Ik hoor niets?
Nee, daar heb je de drakenmagie voor nodig. Dat komt vanzelf wel. Probeer goed te luisteren en stel je hart open voor haar. Aerith is heel poëtisch en zingt bijna.


Ik knuffel Aerith en leun lekker tegen haar aan. Maar horen kan ik haar niet.
- Sorry Aerith, maar ik kan je niet horen. Maar je bent lief, fluister ik.
Aerith geeft me weer een duwtje.

Birgid is ondertussen het zadeltje aan het bevestigen en hangt de teugels om het hoofd van Aerith.
Opeens heft Aerith haar hoofd op en spert haar neusgaten.

- Oh, we krijgen bezoek, zegt Birgid.
En ja hoor, een gouden bol komt op ons afgevlogen; Ra.
- Dag, dames.
Aerith snuift geamuseerd; blijkbaar is ze echt een dametje, hihi.
Birgid en ik krijgen allebei een stevige knuffel van Ra. Hihi, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien, en vind het fijn dat hij er is.

Ra: Birgid, ik steel mijn gemalin van je.
Birgid: Hou haar wel heel, wil je?
Ik: Ja zeg, heb ik nog wat in te brengen?
Ra: Nope.

Hij tilt me op en weg zijn we.
Birgid roept me nog na: we gaan een volgende keer wel vliegen! Veel plezier!

We landen weer op een andere rots. Er staan een zestal witte pilaren in een halve cirkel, om een piepklein plantje heen.
Het plantje ziet er echter niet zo gezond uit, het hangt en is een beetje geknakt.

Ra: Deze heeft even wat hulp nodig.
Ik: Wat is het?
- Wat jij wilt wat het wordt; met gedachtenkracht en verlangen en heel veel liefde.
Haha, dat zei Birgid mij, zo creëer je een draak!
- Niet alleen draken, God-gemalin. Creëer creatief, met de juiste intentie, dan is alles mogelijk.
Wat moet ik doen dan?
- Gebruik het water van Birgid maar, en stel je dit plantje voor als een grote, gezonde boom.

Ik pak het kruikje van Birgid, en giet een paar druppels water over het plantje. Ik stel me voor dat dit plantje een mooie pruimenboom wordt, groot en sterk.
- Wens het vanuit je hele wezen, en schenk de wens al je liefde.

In mijn gedachten omarm ik de boom en stuur de boom al mijn liefde.
Het plantje begint te trillen, richt zich op, en begint plots te groeien en te groeien.
We stappen achteruit, en binnen de kortste keren ontstaat er een grote, gezonde pruimenboom vol met bloesems voor ons!
Allemachtig laugh
Plots komt er een zwerm vlinders aangevlogen die zich op de boom neerzet.
De boom is haast niet meer te zien door al die bewegende vleugeltjes.
Bedrijvig nemen de vlinders de bloesems onder handen (pootjes?).
Ineens en alsof het afgesproken is, maakt de zwerm zich weer los van de boom, dartelt nog even als een wolk om ons heen, en vliegt weer weg.

- Dank je wel, Birgid, zegt Ra lachend.
De boom begint weer te trillen, en de bloesems veranderen in grote blauwe pruimen.

- Vruchtbaarheid in creatieve zin en groei, God-gemalin.
What the hell happened here????
- Dat zal je wel duidelijk worden, denk ik.
Hebben jij en Birgid wat met elkaar afgesproken of zo? Dit sluit allemaal perfect aan op wat zij me heeft gezegd.
- Haha, ik wil ook wel eens wat kunnen doen, God-gemalin!
Grapjassen zijn jullie ook, stuk voor stuk.
- Nee, echt?

We gaan onder de boom zitten, die een heerlijke koele schaduw en een aangenaam zoete geur verspreidt.
Ik voel eenheid met deze boom, weer net even iets anders dan mijn Levensboom. Stil zitten we onder de boom, waar ik me lekker veilig voel. Rust verspreidt zich door me heen, mijn gedachten houden zich stil. Ik begin me lekker loom te voelen en nestel me tegen Ra aan.
Daarna val ik in slaap, een hele diepe, rustige slaap.
Ook weer voor het eerst sinds weken wink
Sjnoerk.
Slaap lekker, mooie wereld.
Raida
Raida feb 4 '11
ik wil ook vliegen op een draak, ik wil meeeeeeee!!!
admin
admin feb 4 '11
Origineel bericht van: Marenubium


@ Zilveren Spin: Oh? dat wist ik niet, van het Chinese nieuwe jaar! Het stond in die link die ik geplaatst heb; daar staat iets over de Maria Lichtmis, waarbij het nieuwe jaar wordt ingeluid op 2 februari. Wel weer grappig dat dat overeenkomsten heeft met een totaal andere cultuur, en aan de andere kant van de wereld...hmzzz...wel weer interessant laughDank jou!


oh maar dat was gisteren.. 3 februari overigens(meestal is dat later)
:-)
Emuca
Emuca feb 4 '11
Birgid doet me stiekem ook wel een beetje aan Lindru denken, zo met zo'n draak. laughGhi, misschien zijn ze familie.
Marenubium
Marenubium feb 5 '11
Jaaa doet jouw mams ook met draken spelen??? Wat gaaaf laugh
Zou kunnen, dat ze familie zijn hihi...eens vragen?
Emuca
Emuca feb 5 '11
Mamsie komt uit het oosten.. ghi. En houdt wel van draken.
Groene_heks
Groene_heks mrt 18 '11
Ik ken die plek Mare, ik kom er vaak smile
admin
admin mrt 18 '11
bedoel je die tuin, Karin ?
Cialara
Cialara mrt 19 '11
Gaaf deze reis van jou Mare, ik had hem nog niet gelezen ik was toen geloof ik op vakantie. Maar ik heb er van genoten laughlaughprachtig!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki