Loading...
nl

de sleutel en depressie....

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '11
Inderdaad, ademen is een belangrijke sleutel, want met ademen neem je ruimte in voor jezelf. Misschien is het belangrijk om jezelf af te vragen: Hoeveel ruimte neem je op dit moment in, in je eigen leven? Leef jij je leven, of overleef je je leven?
amethist
amethist feb 4 '11
Het voelt veilig en gesteund om samen met jullie, Tinne en Nims hierover duidelijkheid te vinden. Sinds gisteravond voel ik me weer wat sterker. Dat komt mede door de steun die ik hier voel.
Als ik jullie antwoorden lees, voel ik steeds meer dat ik meer opmezelf moet vertrouwen en de oorzaak ook zit in zelfbescherming.

Vanacht heb ik wel onrustig geslapen. Gedroomd dat 2 jongens(een kende ik) een telefoon spel deden bij koffietijd, via de telefoon. Ik ging bij ze naar binnen in huis. De zus van de bekende jongen zat naast de jongens. Ik zei tegen haar:gefeliciteerd! (Ik had eerder al gehoord dat ze ging trouwen) Dankje zei ze. (ik vond het raar dat zij zo afstandelijk, dankje zei, en niet opkeek, of naar mij keek, toen ik het zei;gefeliciteerd. Ik vond dit wel leuke dromen, het is over mannelijk en vrouwelijk dat voelt voor mij goed. Het spel is denk ik , wat ontspanning is goed.

Ik ga de huisarts bellen dat ik er van afzie, naar psygoloog of psychiater en medicijnen.

Dankjewel lieve Nims en Tinne voor jullie aandacht voor mij.
Liefs Amethist
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '11
Origineel bericht van: amethist

Ik ga de huisarts bellen dat ik er van afzie, naar psygoloog of psychiater en medicijnen.


Kijk! En dat is nou het nemen van eigen verantwoordelijkheid smile. Heel goed dat jij voor jezelf gaat staan. Hoe voelt dat om je eigen ruimte in te nemen?
amethist
amethist feb 4 '11
Dat voelt sterk. Ook omdat ik geen andere persoon over mijn leven wil laten beslissen!!!
Gister ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik me aan het advies v/d ademtherapeut hield, omdat ik het zelf ook niet meer wist.

Verantwoordelijkheid nemen, voelt sterk en mijn eigen beslissing nemen. Dat wil ik ook Nims. Alleen dan moet ik voelen en bewust ervan zijn, waar ik verantwoordelijk voor ben. Als je niet weet waarvoorvoor of hoe, kun je toch ook geen verantwoordeliojkheid nemen.

Hoe zie jij dat Nims?
Interesant en leerzaam onderwerp!
Tinne
Tinne feb 4 '11
Origineel bericht van: amethist
Als ik jullie antwoorden lees, voel ik steeds meer dat ik meer opmezelf moet vertrouwen en de oorzaak ook zit in zelfbescherming.


Misschien wel eens fijn voor je om stil te staan bij hetvolgende :
Wat betekent het voor jou " zelfvertrouwen "?
amethist
amethist feb 4 '11
Dat is wat ik eng vind, opmezelf vertrouwen. Op anderen vertrouwen is veiliger.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '11
Origineel bericht van: amethist
Alleen dan moet ik voelen en bewust ervan zijn, waar ik verantwoordelijk voor ben. Als je niet weet waarvoorvoor of hoe, kun je toch ook geen verantwoordeliojkheid nemen.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk! Je bent verantwoordelijk voor je eigen pijn. Je eigen liefde en je eigen vertrouwen in jezelf.

Origineel bericht van: amethist
Dat is wat ik eng vind, opmezelf vertrouwen. Op anderen vertrouwen is veiliger.

En daar zit je angst. Want het is je eigen verantwoordelijkheid om op jezelf te vertrouwen. Wat je doet als je op anderen gaat vertrouwen is dat je hen verantwoordelijk gaat maken voor je eigen verdriet, je eigen geluk en je eigen pijn. In hoeverre is het dan nog wel jouw leer-proces? In hoeverre ga je het dan nog wel aan met jezelf?

Het is helemaal niet veiliger om op anderen te vertrouwen, omdat je hen eigenlijk als afvalputje van je eigen ellende en ook je eigen geluk beschouwd.

Veiligheid kun je alleen maar in jezelf vinden en daar heb je geen anderen voor nodig.
amethist
amethist feb 4 '11
Confronterend en helder. Ik vertrouwde vaak op mn man. Vroeg vaak zijn mening, als ik mijn mening had, dan veranderde mijn mening weer, aangpast aan die van mijn man.
Als ik naar rechts wilde, maar dit nog niet uitgesproken had. Mn man wilde naar links, dan ging ik mee naar links. Steeds vaker lukt het me nu zelf mijn mening te hebben en, nee te zeggen, als ik dat voel, ipv de twijfel te laten overheersen.
Mijn eigen veiligheid voelt langzamerhand eigener en durf meer mijn mening te voelen.
Tinne
Tinne feb 4 '11
Origineel bericht van: amethist
Dat is wat ik eng vind, opmezelf vertrouwen. Op anderen vertrouwen is veiliger.


Zoals ik het lees, zeg je
"Ik ben eng, De ander is veilig."
en dat vertaal ik dan weer naar dat je eigenlijk zegt,
"Ik ben angst, de ander is liefde."
en dat is een mega-overtuiging/conditionering die jou steeds weer in die angst duwt, zie je?


ps,als ik het vanuit mezelf zou bekijken (ik als de ander waar je je vertrouwen in veiligheid neerlegt)voel ik:
Ik vind het fijn als er mensen zijn die vertrouwen in me hebben.
Het voelt voor me echter nog fijner aan, wanneer we als personen het vertrouwen in elkaar delen!
Lastiger zou zijn, waarin ik voor de veiligheid van de ander heb te zorgen omdat die het eng vind om zichzelf te vertrouwen!




amethist
amethist feb 4 '11
Quote:
Ik vind het fijn als er mensen zijn die vertrouwen in me hebben.
Het voelt voor me echter nog fijner aan, wanneer we als personen het vertrouwen in elkaar delen!

Het lijkt wel of jij mij al kent Tinne. Het voelt zo heerlijk warm en liefdevol te delen en begrip en liefde van mensen te voelen, die mij niet eens kennen. In mijn leven is het nog niet zo gelukt om contact met iemand op te bouwen waar ik me veilig en begrepen voel.


Quote:
Lastiger zou zijn, waarin ik voor de veiligheid van de ander heb te zorgen omdat die het eng vind om zichzelf te vertrouwen!
Hmmm deze zin kan ik niet volgen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 5 '11
Origineel bericht van: amethist
Confronterend en helder. Ik vertrouwde vaak op mn man. Vroeg vaak zijn mening, als ik mijn mening had, dan veranderde mijn mening weer, aangpast aan die van mijn man.
Als ik naar rechts wilde, maar dit nog niet uitgesproken had. Mn man wilde naar links, dan ging ik mee naar links. Steeds vaker lukt het me nu zelf mijn mening te hebben en, nee te zeggen, als ik dat voel, ipv de twijfel te laten overheersen.
Mijn eigen veiligheid voelt langzamerhand eigener en durf meer mijn mening te voelen.

Wow wat goed! Dit volhouden en echt altijd blijven doen en dan heb je je eigen veiligheid al heel snel en volledig in je eigen hand smile.
amethist
amethist feb 5 '11
dankje Nims
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki