Loading...
nl

Duif

Maryssa
Maryssa jan 30 '11
Ik heb vannacht iets bijzonders meegemaakt wat ik graag wil delen. Ik was klaarwakker lag net in bed en zag ineens bij het raampje boven mn slaapkamerdeur een duif aan komen vliegen; hij ging rustig zitten. Ineens maakte hij een duikvlucht en kwam met een plof op mn bed zitten. Het voelde als een groet en hij was ineens ook weer weg. Ik was niet bang had alleen zoiets van "wat gebeurd me nou?" Ik denk dat het een overleden oud collega is die me kwam groeten en ik ben heel dankbaar dat hij dat heeft gedaan omdat ik niet bij zijn uitvaart heb kunnen zijn.
Delen:
admin
admin jan 30 '11
Hoi Maryssa,

Wat een mooi verhaal ! De duif is inderdaad een boodschapper en denk ik geloof zelf ook dat deze boodschappen in de vorm van dieren kunnen komen.

Onderstaand de informatie van een eerder onderwerp over de symboliek van vogels.

Groetjes,
Bart


Adelaar : Inspiratie, moed, heling, geweldige waarneming, verbindingsvogel
Boomklever : Wijsheid toepassen in de natuurlijke wereld, geaardheid en etherisch
Duif : Liefde voor huis en haard, veiligheid, vruchtbaarheid, boodschapper Moeder Aarde
Eend : Moederschap, gratie en troost, bescherming, welbehagen
Ekster : Occulte kennis, poort naar nieuwe dimensies, sluw en wilskrachtig
Gans : Reizen en ontwaken, sprookjes, vruchtbaarheid en trouw, ouderschap
Gier : Zuivering, eeuwige waakzaamheid, bewaker van mysteries, wedergeboorte
Gierzwaluw : Vrouwelijke en occulte krachten, snelheid en behendigheid
Havik : Oerlevenskracht, bescherming, paranormale visioenen, luisteren
IJsvogel : Vredige tijd, vrede en voorspoed, het Noorden, liefde
Kalkoen : Spiritueel verband met Moeder Aarde, gedeelde zegeningen
Kanarie : Helende kracht van geluid, verhoogde gevoeligheid
Koolmees : Werkelijkheid, magie door contact met het collectief onbewuste acrobatisch en beschermend
Kraai : Intelligentie, waakzaamheid, magie, vraagt ons te ordenen zodat het in balans komt, blijf in contact met wat je verlangt, geef niet op
Kraanvogel : Lang leven en creativiteit, geheime kennis en geduld
Kuifmees : Zorgzaamheid, wijsheid zoeken in geaard zijn
Merel : Voorteken en mystiek, de schaduw, het vrouwelijke, de innerlijke roep
Mus : Overwinning, waardigheid, eigenwaarde, bewustwording
Ooievaar : Nauw verbonden met de mens en emoties, water en geboorte
Pauw : Wijsheid en visie, trots, bescherming door oplettendheid, wederopstanding
Pelikaan : Zelfopoffering, geen competitiedrang, veerkracht
Pimpelmees : Behendigheid, geluk en waarheid, aardse oplettendheid
Raaf : Gedaantwisseling, heling, initiatie, boodschapper, voorteken
Reiger : Onafhankelijkheid en zelfbeschikking, schouwen onder het onderbewuste
Roodborst : Nieuwe groei, territorium, pijnverlichter en vruchtbaarheid
Specht : Weerprofeet, tromgeroffel tot andere dimensies, eigen lied ondekken eigen plek, inzicht, liefde
Spreeuw : Gezelligheid, gevarieerde communicatie, kracht en hoop
Staartmees : Sociale warmte, gezelschap, evenwicht, aarden en inventiviteit
Uil : Stille wijsheid, kunnen zien in het onbewuste, helende krachten, magie
Vink : Nieuwe ervaringen en ontmoetingen, een groot bereik, zomerverbinding
Vlaamse Gaai : Het juiste aanwenden van macht, Hemel en Aarde verbinden, grote vindingrijkheid, en aanpassingsvermogen
Winterkoninkje : Stoutmoedigheid, vindingrijkheid, moed, heethoofdig en gevoelig
Wielewaal : Positieve energie, afstemming op innerlijke Zon, natuurgeesten
Zwaan : Gevoeligheid, dromen en mystiek, schoonheid, lang leven en zelfkennis
Zwarte Mees : Behendigheid, ijverig, werkvoorbereider en aardevogel

Bron: http://www.le-papillon.nu/anders.php?id=63
Maryssa
Maryssa jan 31 '11
Dank je Bart! Ik ben er nog steeds beduusd van. Is wel vooruitgang om te merken dat ik niet bang was. Ik hoop dat ik op een dag voor geen enkele verschijning meer bang ben. Komt vanzelf..

Mooi en interessant jouw informatie over vogelsymboliek! Thx
admin
admin jan 31 '11
Graag gedaan ! smile

Ja, het komt natuurlijk best "binnen", en het is zeker een mooie vooruitgang als je merkt dat je er niet bang voor bent! Heb je veel verschijningen/voorvallen meegemaakt?
Maryssa
Maryssa jan 31 '11
4 bewust ervaren verschijningen. Een paar heb ik ook beschreven op Merudi bij geestverschijningen.

Soms ook aanwezigheid voelen en aanraking ervaren (een aai door mijn haar, een kus) Ook mn kat die geregeld laat voelen dat hij er nog steeds is. Ook ooit getroost door een verschijning toen ik vreselijk veel pijn had. Het is prettig om te weten dat je nooit alleen bent en ze van boven wel degelijk zien wat er gebeurd en meeleven.

Zie jij wel eens verschijningen? En hoe ga jij er mee om?

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/35019/Vrouw_in_de_kamer.html#Post35019
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/84504/1.html
admin
admin jan 31 '11
Die ga ik eens lezen Maryssa.

Mooie ervaringen en het is inderdaad een (tastbaar) bewijs !

Eveneens zag ik in een bepaalde periode (overleden) katten lopen.

Zag overdag wel eens vaker "mensen" op straat lopen, 1x iemand die voor mijn auto sprong en echt vervaagde, een andere keer een vrouw met hond: nadat ik nog eens keek was ze ineens weg. De derde persoon was een joggende vrouw met een walkman: hetzelfde verhaal, toen ik weer opnieuw keek was ze weg.

Vaak schimmen in mijn ooghoek en bij het overlijden van een dierbaar persoon daar gebeurde het voor mij het meest tastbare bewijs. Een minuut voor dat deze persoon overleed werd het ineens heel erg stil, je voelde zo overduidelijk dat het "stond" te gebeuren. Na het overlijden ging er een ziel/energie/aanwezigheid "door me heen" naar beneden de grond in. Het was mooi en serene ervaring !

In het begin vond ik het allemaal heel raar, en nu weet ik dat "het" er is.
Raida
Raida feb 1 '11
Waauw mooi topic hier, altijd fijn om te weten wat anderen zien en ervaren!
admin
admin feb 2 '11
smileHeb je zelf ook nog eventueel iets toe te voegen Raida?!
Raida
Raida feb 2 '11
goh even denken, de eerste beste dingen die mij binnenschieten dan maar:

- mijn overleden kat Pipin die mij jaren geleden een bezoekje bracht, sprong op mijn bed en ik kon hem bijna zo goed als aaien..
-Soms plots een parfum ruiken, dat weer even snel verdwijnt..
-een plotse koude rilling,warme handen op mijn rug, prik of geduw in mijn kaak, mijn gids dan die mijn aandacht probeert te trekken :-)
- mijn hoofd dat soms gedraaid word, of mijn verplichting om even naar de radio te luisteren, mooi lied of gewoon iets wat ik moet horen..
-ik heb een hekel aan dikke zwarte spinnen, en als er één in huis is dan zie ik die op voorhand al ergens lopen want Raidar (mijn gids) verwittigd mij dan ;-)
- mij zeggen dat ik de straat over kan, of dat ik moet oppassen voor een auto, mij vragen of ik niets aan het vergeten ben ( en altijd is het dn ook zo natuurlijk)
-mij plots rustig maken als ik heel angstig ben, of triestig ben of boos ben, plots van de ene seconde op de andere
-ik hoor en voel hem ook heel duidelijk, hij is dan ook mijn tweelingsziel..
admin
admin feb 3 '11
Zo, coole ervaringen Raida smileDat is niet niets, mooi !!
Maryssa
Maryssa feb 3 '11
Origineel bericht van: Bart
Die ga ik eens lezen Maryssa.

Mooie ervaringen en het is inderdaad een (tastbaar) bewijs !

Eveneens zag ik in een bepaalde periode (overleden) katten lopen. Wat geweldig dat ze zich lieten zien!

Zag overdag wel eens vaker "mensen" op straat lopen, 1x iemand die voor mijn auto sprong en echt vervaagde, een andere keer een vrouw met hond: nadat ik nog eens keek was ze ineens weg. De derde persoon was een joggende vrouw met een walkman: hetzelfde verhaal, toen ik weer opnieuw keek was ze weg. Wow dat lijkt me best wel apart als je in eerste instantie denkt dat het echt mensen zijn maar je daarna beseft dat je even in een andere dimensie kon kijken

Vaak schimmen in mijn ooghoek en bij het overlijden van een dierbaar persoon daar gebeurde het voor mij het meest tastbare bewijs. Een minuut voor dat deze persoon overleed werd het ineens heel erg stil, je voelde zo overduidelijk dat het "stond" te gebeuren. Na het overlijden ging er een ziel/energie/aanwezigheid "door me heen" naar beneden de grond in. Het was mooi en serene ervaring ! Naast het verdriet dat je voelde op dat moment lijkt het me tegelijkertijd heel troostend om die overgang van zo dichtbij; door jou heen te hebben mogen voelen. Ik denk dat het veel zegt over de band die je had/hebt met de persoon die over is gegaan. Prachtig..

In het begin vond ik het allemaal heel raar, en nu weet ik dat "het" er is. Bijzonder is dat hè hoe je daar in ontwikkelt en het langzaam aan gaat accepteren. Ik merk ook dat door verhalen uit te wisselen hier en met gelijkgestemden in het dagelijks leven het ook steeds meer "gewoon" wordt. Mooi om jouw ervaringen te lezen.


Liefs Maryssa
Maryssa
Maryssa feb 3 '11
Origineel bericht van: Raida
goh even denken, de eerste beste dingen die mij binnenschieten dan maar:

- mijn overleden kat Pipin die mij jaren geleden een bezoekje bracht, sprong op mijn bed en ik kon hem bijna zo goed als aaien..
-Soms plots een parfum ruiken, dat weer even snel verdwijnt..
-een plotse koude rilling,warme handen op mijn rug, prik of geduw in mijn kaak, mijn gids dan die mijn aandacht probeert te trekken :-)
- mijn hoofd dat soms gedraaid word, of mijn verplichting om even naar de radio te luisteren, mooi lied of gewoon iets wat ik moet horen..
-ik heb een hekel aan dikke zwarte spinnen, en als er één in huis is dan zie ik die op voorhand al ergens lopen want Raidar (mijn gids) verwittigd mij dan ;-)
- mij zeggen dat ik de straat over kan, of dat ik moet oppassen voor een auto, mij vragen of ik niets aan het vergeten ben ( en altijd is het dn ook zo natuurlijk)
-mij plots rustig maken als ik heel angstig ben, of triestig ben of boos ben, plots van de ene seconde op de andere
-ik hoor en voel hem ook heel duidelijk, hij is dan ook mijn tweelingsziel..

Het lijkt me geweldig als de lijn met je gids zo duidelijk is en hij zo dichtbij je staat omdat het je tweelingziel is! Bijzondere ervaringen beschrijf je en de humor die er in de boodschappen zit is volgens mij ook heel prettig in het dagelijks leven...mooi is dat om te lezen.

Liefs Maryssa
Raida
Raida feb 4 '11
ja hij is echt een lolbroek, maar als ik eens een mindere dag heb en het op hem uitwerk trekt hij ook wel aan mijn oren hoor of krijg ik een virtuele sneeuwbal in mijn gezicht, hij is echt leuk crazy
en kan ook een echt gesprek met hem hebben dat is ook heel fijn...
admin
admin feb 4 '11
Mooie feedback Maryssa, en oh zo waar, dank je wel laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki