Loading...
nl

Ho'oponopono

Tinne
Tinne jan 28 '11
Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede

Ho'oponopono is een sjamanistische methode uit Hawaii die ervoor zorgt dat ons ego op één lijn komt met ons Ware Zelf.

Je spreekt het uit als Ho o pono pono.

Velen van ons zijn gevangenen van ons onderbewustzijn. Het zijn de programma's van het onderbewuste die het merendeel van ons handelen en onze gedachten beïnvloeden. En die er de oorzaak van zijn dat we de (niet altijd gewenste) werkelijkheid ervaren zoals die is.

De oplossing? Vrijkomen van de ketenen van het onderbewuste. Door een paar simpele zinnetjes te zeggen maak je contact met het bovenbewuste en worden de programma's die het onderbewuste domineren defintief weggebrand. Deze zinnetjes zijn.

Ik hou van je (I love you)

Bedankt (Thank you)

Het spijt me (I am sorry)

Vergeef me alsjeblieft (Please forgive me)

Zeg deze zinnetjes altijd en vooral als er zich problemen voordoen. Je zult zien dat op het moment dat je zegt ik hou van je tegen jezelf of het universum dat angst en ergernis verdwijnen. Pure liefde en harmonie komen er voor in de plaats. Als je Ho'oponopono beoefent voel je je meteen beter. Het is alsof je een andere wereld binnengaat.

De vier zinnetjes zijn sleutels die ervoor zorgen dat de energie van het bovenbewuste kan binnenstromen in het bewustzijn. Vervolgens ruimt die energie allerlei oude programma's die zich in het onderbewuste bevinden op. Dat zijn programma's die te maken hebben met bijv. angst, zelfbeklag, pijn, teleurstelling, opgelegde normen enz. Het gaat dus niet om affirmaties, maar om sleutels die de energie van het onderbewuste vrijmaken en je helpen om schoon te worden van oude programma's.
Beoefenaren van Ho'oponopono hebben het over cleanen, schoonmaken, vrijworden van oude pijn.

ho'oponopono
Delen:
admin
admin jan 28 '11
Blij verrast een artikeltje van een hyves vriend/kontakt
Tinne
Tinne jan 28 '11
Uitgebreide Ho'oponopono statement

Het is mogelijk om de zinnetjes aan elkaar te voegen en in een context te plaatsen. Bijvoorbeeld stel dat er in je leven iets vervelends gebeurt (wat altijd te herleiden is op oude programma's).
Wat je dan zou kunnen zeggen is het volgende:
Ik hou van je oude herinneringen of programma's, maar het is nu tijd om jullie te laten gaan. Ik vergeef mezelf voor het scheppen van deze situatie in mijn leven. Bedankt voor deze gelegenheid om jullie (de programma's of de herinnering) in liefde te laten gaan.
In deze statement zijn drie van de vier zinnetjes verwerkt.
Bedoeling van deze statement is om
1. Te accepteren wat er is, ook als wat zich in de realiteit voordoet vervelend lijkt. Een probleem wordt gezien als een kans om iets ouds op te ruimen en daarom als iets positiefs.
2. De energie van oude programma's op een liefdevolle manier vrij te laten. Alleen als je iets lief hebt kan het vrijgelaten worden. Als je je verzet tegen oude programma's wordt het alleen maar erger. Daarom is liefhebben van de realiteit zoals die is een voorwaarde tot schoonmaken van het onderbewuste.

Hier is het originele gebed van Morrnah, de kahuna (healer) waarvan Dr. Hew Len de techniek geleerd heeft. Dit gebed is wellicht ingewikkelder als de vier basiszinnetjes van Dr. Hew Len, maar het gebed heeft een bijzondere kracht.

Eenheid van Goddelijke schepper, vader, moeder, zoon en dochter. Als ik, mijn familie en voorvaderen U, uw familie of voorvaderen heb beledigd door woorden, daden en handelen vanaf het begin van de schepping tot het heden dan vraag ik U om vergiffenis.

Laat dit alle negatieve herinneringen, blokkades, energieen, vibraties schoonmaken, purificeren en loslaten en ze transformeren in puur licht.
Tinne
Tinne jan 28 '11
Origineel bericht van: AJÂDA
Blij verrast een artikeltje van een hyves vriend/kontakt



wink
Tinne
Tinne jan 28 '11
Tinne
Tinne jan 28 '11
Tinne
Tinne jan 28 '11
Tinne
Tinne jan 28 '11




et en français la même chose! grin

Tinne
Tinne jan 29 '11
Geen ho'oponopono, maar toch aansluitend, zijn de volgende video's.
je kan deze topic volgen vanuit je zelf, en deelnemen aan het hele proces! Zo heel je je jezelf, een situatie waar meerdere personen bij betrokken zijn, het verleden, het heden.. en uiteraard de toekomst!
het werkt echt, lieve vrienden!


Tinne
Tinne jan 29 '11
admin
admin jan 29 '11
Ik ben dit weekend en beetje druk zal er vanavond even naar kijken...

Bedankt voor het plaatsen Tinne

liefs Ajada
Tinne
Tinne jan 29 '11
graag gedaan, lieve Ajada!
Ho'oponopo is natuurlijk geen "even naar kijken", eerder " een deelname aan!"
het schept vreugde in iemands hart, het doet balast verdwijnen,
het zuivert je denken, en het maakt je visie helder! Het geeft kracht en balans...het vernieuwd,
Het schoont op, en het is Moksha!!! grin
Soenarjo
Soenarjo jan 29 '11
Bedankt voor deze post Tinne. Ik zal de video's straks thuis in alle rust eens bekijken.
admin
admin jan 30 '11
Lieve Tinne

Daar heb je helemaal gelijk in, en mooi verwoord ook, je bent een schat...

liefs Ajada

ps ik heb nog een vraag, hoe krijg je toch die filmpjes van you tube geplaatst?
Ik kom niet verder dan de link ervan.
admin
admin jan 31 '11
tnxx Tinne erg mooi dit filmpje

liefs Ajada
Mimosa
Mimosa feb 1 '11
Hoi Tinne,

Dank je voor het delen van deze filmpjes. Heel krachtig.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki