Loading...
nl

Eczeem rondom de ogen en op de voeten

Orakelkaarten
Orakelkaarten jan 27 '11
Hallo allemaal,

Al sinds maanden (burn out) heb ik soms jeukende tenen (bovenop de tenen, behalve de grote tenen). Dan geneest het weer en dan gaat het weer vreselijk jeuken, krab ik het kapot enz. Later kreeg ik rondom de ogen een soort eczeem/ uitslag. Dit jeukt niet en ik krab er ook niet aan ofzo.
Ik ben wel benieuwd wat dit betekent.

Liefs, Ina.
Delen:
Emuca
Emuca jan 27 '11
Was je je voeten met zeep? smile
Serenity
Serenity jan 27 '11
Misschien helpt het waneer je:
Let op chemisch, niet biologische dingen die je eet en drink voldoende water voor de afvalstoffen af te voeren en daarnaast gebruik een handdoek voor je lijf en een andere handdoek voor je voeten je wilt toch niet waneer je je tenenkaas afboent dat dart in je gezicht komt!! ^^

Oja bezoek eens een dokter....wellicht heeft die nog advies...zou me niet verbazen anders zou zij of hij geen dokter zijn! L.O.L.
Maryssa
Maryssa jan 27 '11
Hallo Ina,

Dat klinkt een beetje als wintertenen wat je beschrijft maar je geeft aan dat je het ook rond de ogen hebt dus wellicht is het dan eerder een allergische reactie. Schimmelinfectie kan het ook zijn. Even wat vragen aan je:

-Kunnen jouw schoenen en sokken ademen? Zijn ze van materiaal gemaakt dat niet broeit?
-Ben je onlangs van wasmiddel veranderd?
-Hoe verzorg je jouw voeten?

Ik denk dat je er goed aan doet even langs de huisarts te gaan.De metafysische betekenis heb ik ook voor je opgezocht:

*Eczeem staat voor:Adembenemende strijd. Geestelijke uitbarstingen. Welke affirmatie past hierbij?:Harmonie en vrede en liefde en vreugde omringen mij en zijn in mij. Ik ben veilig en beschermd.

Bronvermelding:http://members.multimania.nl/.../metafwerkingenh.htm
Maryssa
Maryssa jan 27 '11
Quote:
Lily Beau:gebruik een handdoek voor je lijf en een andere handdoek voor je voeten je wilt toch niet waneer je je tenenkaas afboent dat dart in je gezicht komt!! ^^

Hihi ik moest er wel om lachen Lily al zat ik net te eten toen ik jouw opmerking las. Tenenkaas boen je er toch niet af met een handdoek?! Maar wel goede tip aan Ina om 2 handdoeken te gebruiken anders verspreid je de infectie van je voeten naar je gezicht.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 27 '11
Origineel bericht van: Orakelkaarten
Hallo allemaal,

Al sinds maanden (burn out) heb ik soms jeukende tenen (bovenop de tenen, behalve de grote tenen). Dan geneest het weer en dan gaat het weer vreselijk jeuken, krab ik het kapot enz. Later kreeg ik rondom de ogen een soort eczeem/ uitslag. Dit jeukt niet en ik krab er ook niet aan ofzo.
Ik ben wel benieuwd wat dit betekent.

Liefs, Ina.


Heey Ina!
Even een brainstorm:
1) Jeuk; herken je iets in de volgende beschrijving: Heb je gevoelens/verlangens die tegendraads zijn? Heb je het gevoel dat je staat te springen om weg te gaan? Heb je het gevoel dat je je onbevredigd voelt en wroeging hebt?
2) Eczeem; heb je het gevoel dat je last hebt van een 'geestelijke uitbarsting? Of dat je in een adembedemende strijd zit?

Misschien affirmaties die hiertegen helpen;
1)Ik ben in vrede precies waar ik ben. Ik aanvaard mijn welzijn, wetende dat al mijn behoeften en verlangens vervuld zullen worden.
2)ik ben in harmonie en vrede met mezelf en vreugde omringt mij. Ik ben veilig en beschermd.

Ik heb dit even gehaald uit het boekje 'Je kunt je leven helen' van Louise L. Hay. Vaak klopen de dingen die hier in staan voor mij.
Ben benieuwd wat jouw gevoel erbij is.

Lfs L 'arbe de vie
Orakelkaarten
Orakelkaarten jan 27 '11
Allemaal dank voor jullie reacties. Ik voel heel sterk dat het psychisch is en dat het ook niet besmettelijk is naar andere lichaamsdelen ;-) Het is geen voetschimmel maar eczeem.

Lárbe de vie ik hoorde vandaag dat mijn schilderijen (bij cursus) tegendraads zijn! Er zit inderdaad tegenstrijdigheid in mij, en ik zit momenteel ook in een diepgaand therapie-proces die mij veel energie kost.

Liefs, Ina.
Serenity
Serenity jan 28 '11
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Lily Beau:gebruik een handdoek voor je lijf en een andere handdoek voor je voeten je wilt toch niet waneer je je tenenkaas afboent dat dart in je gezicht komt!! ^^

Hihi ik moest er wel om lachen Lily al zat ik net te eten toen ik jouw opmerking las. Tenenkaas boen je er toch niet af met een handdoek?! Maar wel goede tip aan Ina om 2 handdoeken te gebruiken anders verspreid je de infectie van je voeten naar je gezicht.
Tuurlijk wel dat houd het eelt in toom krijg je lekkere zachte voetjes van.

Waarom worden Nederlanders kaaskoppen genoemd?!?!

In de encyclopedie is het een Zuid Afrikaanse 'slang' voor Nederlander.
Een bijnaam of scheldwoord voor Hollander maar ook een mal voor kaas in te vormen.
Quote:
Nederlanders staan al eeuwenlang bekend als goede kaasmakers en kaaseters. Al in 1596 verbaasde een Engelsman zich er over dat wij zoveel boterhammen met kaas aten.
Het woord kaaskoppen stamt uit de Belgische Opstand (1830-1939). In Belgie wilde men niet meer bij Nederland horen en schold ons uit voor kaaskoppen. (De ronde kazen lijken ook wel een beetje op een hoofd.) Onterecht want de Belgen aten ook graag kaas. bron:willemwever.

Maarrrrrr er is nog een variant op de verklaring van het woord kaaskop!
Toen de Turken in Nederland gingen werken als gast arbeiders viel het hun op dat de persoonlijke hygiëne een stuk minder was als die van hun.
Ze zagen dat men hun piemel niet besneden en door het gebrekkige wassen na het plassen groeiden er een vieze laag 'kaas' op hun eikel of terwijl piemel 'kop'....
Vandaar dat Nederlanders vieze kaaskoppen worden genoemd.....

Nou doeiiiiiii
Orakelkaarten
Orakelkaarten jan 28 '11
Ik eet nooit geen kaas meer!!! :-)
Serenity
Serenity jan 28 '11
L.O.L.
Gelukkig dat 'nooit geen' een dubbele ontkenning is!!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 28 '11
Wat goed dat je je daarvan bewust bent!
Wat een cadeautje!
Hoop dat de affirmaties veranderingen met zich mee kunnen brengen voor jou laugh

Lfs!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki