Loading...
nl

TV aansluiten

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '06
Ik was bij Nancy thuis om de TV aan te sluiten die ik voor haar gekocht had. Hij stond daar al wel, maar ik moest hem alleen nog maar aansluiten. Ik haalde de TV uit de doos en zette hem klaar in de huiskamer.

Ik vond het jammer dat Nancy er niet was en begreep dat ook niet zo goed. De TV stond daar uitgepakt, dus leek het me wel handig om hem ook maar gewoon aan te sluiten. Ik moest dat eerst aan nancy haar ouders vragen, en die waren boven. Ik deed mijn shirt uit(?), en liep in mijn blote bast naar de slaapkamer van haar ouders. Ze lagen naakt(?) op Bed naar Duits voetbal(?) te kijken. Ze vonden het wel OK dat ik hem ging aansluiten.

Ik ging hem dus maar aansluiten en deed dat in een voorraad kast(?). Ik was aan het aansluiten maar het lukte niet echt. Ik moest nog de antenne kabel aansluiten maar hiervan vonkte de draadjes en ik voelde zelfs kleine schokjes.

Nancy kwam toen wel binnen alleen was ze totaal afwezig, en ik kon haar dus niet bereiken. Ik kon wel tegen haar aanpraten, maar ik kreeg totaal geen reactie. Ik was zelfs een beetje teleurgesteld dat ze niet zag wat ik allemaal voor haar had gedaan. Ik kon haar ook niet bereiken (geestelijk). Toen ging haar telefoon, en voor ik het wist was ze alweer weg.

Ik was ineens in de gang en zag daar een kast. Ik schoof deze open en er lag oude post. Het was nat, en ik moest deze post uitzoeken. Ik zocht ze uit door ze op de spiegel te plakken(?). Het leek erop dat we bijna klaar waren, en dat het niet zo laat zou worden. Ik zei tegen mijn broertje dat ze mijn oma wel kon afbellen, zodat die geen eten voor ons hoefde te maken en te brengen. Mijn broertje geloofde niet dat ik er was voor de post, dus liet ik hem alle brieven zien. Toen vroeg hij nog, maar hoe oud is deze post dan?
Delen:
juppie
juppie jul 14 '06
ik ben niet echt een dromenuitlegger maar krijg na het lezen hiervan heel erg het idee. dat jij wel klaar staat voor anderen en anderen niet voor jouw. (als je ze nodig hebt) misschien moet je daar es om denken (schokjes)
misschien kun je hier iets mee maar ben niet echt een uitlegger daarin hoor
jo
jo jul 14 '06
dat idee had ik ook meteen dat jij voor iedereen alles doet en dat je het idee hebt dat het niet gewaardeert wordt of idd er niemand voor jou is.

x Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '06
Op zich hebben jullie hier wel een goed punt hoor. Ik vraag me soms wel eens af, waarom ik eigenlijk gereincarneerd ben. Wat de daadwerkelijke achterliggende reden is, dat ik hier rondwandel. Ook heb ik soms het gevoel dat ik niet in staat ben de mensen te bereiken die ik graag zou willen bereiken. Dan vraag ik me ook af, waarom het nou juist die mensen zijn die ik wil bereiken. Er zit wel een patroon in (don't ask ;)), maar waarom dat zo is?

Wat beweegt mij toch iedere keer weer, om me in te zetten hiervoor? Eigenlijk een hele lastige vraag, waar ik me eigenlijk nooit zo erg mee bezig houdt. Ik doe het gewoon altijd.

Iemand zei wel eens tegen mij, misschien ben jij wel in staat om aan meer dan 1 iemand je liefde te geven. Ach wie zal het zeggen. Voorlopig doe ik gewoon mijn ding. En wie meewil, steekt de vinger maar op ;).
LPChip
LPChip jul 15 '06
Misschien wordt er bedoeld dat je moet kijken om datzelfde op een andere manier duidelijk te maken.

Niet iedereen communiceert op dezelfde frequentie, en misschien dat dat juist het probleem is.

Probeer je eens te verplaatsen in de beleefwereld van de persoon aan wie je het wilt vertellen, en probeer je aan te passen aan zijn/haar frequentie. Ga stukje bij beetje verder zodat hun je op gegeven moment misschien wel kunnen begrijpen.

Een niet relevant voorbeeld:

Laten we even aannemen dat je een computer nerd bent, en je wilt een anti-pc gebruiker uitleggen hoe hij een router moet installeren.

Wat je nu doet: Zet de router neer, vraag de webinterface op, stel em in op jouw isp, reboot de router en klaar.

Een leek snapt hier geen drol van.

Als je vanuit zijn/haar beleefwereld gaat kijken, zie je dat ze nog nooit een router hebben aan geraakt en uberhaupt niet weten dat zo'n ding een webinterface heeft. Laat staan dat ze weten wat dat inhoud.

Je begint dus je verhaal uit te leggen met: haal het apparaat uit de doos. Stop stekker x in gat x, en stekkers y in een van de gaten y. Sluit stroom aan etc...

(ik kan wel uitleggen hoe je een router installeert, maar dat is niet het doel van dit voorbeeld)

Je wilt in feite aan andere mensen duidelijk maken wat jij voelt. Probeer ze daarom op zo'n manier te benaderen dat het voor hun te begrijpen is. Nou zijn er altijd mensen die het niet willen begrijpen, maar ook hen kun je in ieder geval uit leggen hoe jij het ziet en dat ze er altijd over na kunnen denken hoe raar/ingewikkeld je verhaal ook is.

Probeer mensen niet altijd te overtuigen, want soms werkt dat averegs. Als mensen haaks ingaan op je verhaal, geef ze dan de ruimte om zelf een beeld te vormen, en probeer vanuit hun beeld toch op jouw visie uit te komen.

EDIT:

In dit geval is jouw droom de uitleg dat je dingen op meerdere manieren kunt benaderen, en dat voor jouw misschien een levensles is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '06
Het valt me op dat jullie allemaal één ding eruit lichten, maar de rest van de rariteiten links laten liggen. Is daar een bepaalde reden voor eigenlijk?
Charlie
Charlie jul 16 '06
hoi nims, even over het aansluiten van een tv in de voorraadkast. mss is de boodschap dat mensen de dingen die je doet ook voor anderen niet kunnen zien, omdat je het bijv. in de kast zet en wie weet met de deur dicht. ik denk dat de boodschap is dat je de kast deuren als eerste open moet zetten, zodat andere mensen ook al vast de kans krijgen om te zien wat jij in de kast zet. als dat op zn tijd lukt, kan je hetgeen wat je daar hebt dus ook uit de kast halen en het gewoon openbaarlijk maken. en als dat niet werkt de kast een stukje draaien. succes
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '06
Hoi Carolyn,
Daar zit wel wat in. Ik ben inderdaad meestal wel op de achtergrond bezig. Ik doe heel veel dingen voor verschillende mensen, zonder dat ze vaak doorhebben dat ik voor ze bezig ben. Ik vind dit wel prettig, want ik weet dat iemand veel beter wordt geholpen als deze "denkt" het allemaal zelf gedaan te hebben. Enige wat ik me afvraag, wat is nu precies hetgeen dat op de TV afgespeeld zou worden, dat ik zo angstvallig in de kast aan het opbouwen ben?
LPChip
LPChip jul 16 '06
Mijn reactie was eigenlijk meer een algemene respons op dat wat al eerder gezegd was.

Als ik je droom lees, dan zie ik de volgende connecties.

 Quote:
Origineel van nims:
Ik was bij Nancy thuis om de TV aan te sluiten die ik voor haar gekocht had. Hij stond daar al wel, maar ik moest hem alleen nog maar aansluiten. Ik haalde de TV uit de doos en zette hem klaar in de huiskamer.
Je hebt iets gegeven.

Ik vond het jammer dat Nancy er niet was en begreep dat ook niet zo goed. De TV stond daar uitgepakt, dus leek het me wel handig om hem ook maar gewoon aan te sluiten. Ik moest dat eerst aan nancy haar ouders vragen, en die waren boven. Ik deed mijn shirt uit(?), en liep in mijn blote bast naar de slaapkamer van haar ouders.
Ze lagen naakt(?) op Bed naar Duits voetbal(?) te kijken. Ze vonden het wel OK dat ik hem ging aansluiten.

Waarom je je shirt uitdoet weet ik niet. Waarom hun naakt lagen weet ik ook niet, maar zal wel een connectie hebben. Misschien keken ze duits voetbal omdat het wk in duitsland aan de gang is, en misschien was het naakt liggen en het shirt uitdoen een teken van de warmte die er nu is?


Ik ging hem dus maar aansluiten en deed dat in een voorraad kast(?). Ik was aan het aansluiten maar het lukte niet echt. Ik moest nog de antenne kabel aansluiten maar hiervan vonkte de draadjes en ik voelde zelfs kleine schokjes.

Lijkt me alsof je je in een isolement voelt waar je niet erg uit durft te komen.


Nancy kwam toen wel binnen alleen was ze totaal afwezig, en ik kon haar dus niet bereiken. Ik kon wel tegen haar aanpraten, maar ik kreeg totaal geen reactie. Ik was zelfs een beetje teleurgesteld dat ze niet zag wat ik allemaal voor haar had gedaan.
Ik kon haar ook niet bereiken (geestelijk). Toen ging haar telefoon, en voor ik het wist was ze alweer weg.

Dit wordt versterkt omdat ze je niet schijnt te begrijpen.

Ik was ineens in de gang en zag daar een kast. Ik schoof deze open en er lag oude post. Het was nat, en ik moest deze post uitzoeken.

Oude post is volgens mij een metafoor. Duidt op het feit dat je misschien iets uit een vorig leven hebt ofzo, in ieder geval iets dat je nog niet hebt afgemaakt.

Daarnaast is post een manier van communiceren.


Ik zocht ze uit door ze op de spiegel te plakken(?).

Je zocht naar een dubbele betekenis, omdat datgeen wat je nu weet niet het juiste schijnt te zijn. (spiegelbeeld = omgedraait = het omgedraaide, cq andere?)

Het leek erop dat we bijna klaar waren, en dat het niet zo laat zou worden. Ik zei tegen mijn broertje dat ze mijn oma wel kon afbellen, zodat die geen eten voor ons hoefde te maken en te brengen.
Wat hiermee bedoelt wordt weet ik niet precies.

Mijn broertje geloofde niet dat ik er was voor de post, dus liet ik hem alle brieven zien. Toen vroeg hij nog, maar hoe oud is deze post dan?

Zoals ik al zei: oude post, zo oud dat het nog wel eens uit een vorig leven kon zijn.
Dit is de achterliggende gedachten die ik in bovenstaande post gemaakt heb.
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Hmmm...wat kan je ook rare dromen hebben he!
Heb ik zelf ook, slaat soms werkelijk nergens op. :)
Maar even over die naaktheid...
Ik denk dat dit slaat op de essentie van de mens. Naakt als in je ware aard tonen.
Wat ik uit je droom begrijp kijken jullie er niet raar van op dat jullie naakt zijn. Ik denk dat dit ermee te maken heeft dat je mensen puur benaderd. Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel!
juppie
juppie jul 18 '06
Dromen dat u naakt bent voorspelt een schandaal en ondeugdelijke afspraken. Als anderen naakt zijn is dit een teken dat u mensen zult aanzetten tot verwaarlozing van hun verplichtingen. Ziekte zal uw vooruitgang in de weg staan.

dit is wat ik heb kunnnen vinden op internet over dat naaktzijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
Nou over dat naakt zijn, ik benader mensen inderdaad wel puur. Maar in mijn droom vond ik het niet raar, maar het viel me wel enorm op. Ik dacht toen in mijn droom, hey ze zijn naakt.
Misschien speelt het ook wel een beetje mee dat ik de dag ervoor naar de sauna was geweest misschien?
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
ja dat van de sauna zou natuurlijk ook kunnen :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 14 '06
 Quote:
Origineel van Debiorah:
Hmmm...wat kan je ook rare dromen hebben he!
Heb ik zelf ook, slaat soms werkelijk nergens op. :)
Gebruik het dromendagboek :D.
Debiorah
Debiorah aug 18 '06
Ik heb zelf ook een dromenboek thuis en sla deze er weleens op na. De meeste dingen zijn in dat boek wel logsch verklaard.De verbanden tussen beeld en betekenis zijn te begrijpen. Wat ook wel handig is aan mijn boek is dat er verschillende vormen van betekenissen in staan. Ook op spiritueel vlak. Natuurlijk kijk ik wel of de betekenis op mijn leven van toepassing is.
Maar als ik weer eens een vreemde droom heb zal ik hem wel op het forum plaatsen. ;)

[Kiss]Deborah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki