Loading...
nl

dejavu in droom

juppie
juppie jul 9 '06
ik droomde vorige nacht dat ik in center parcs was.
ik was er niet zomaar maar er was een groot evenement. er waren veel bekenden van mij maar ook onbekenden. toch kon ik bijna iedereen.

op een gegeven moment was er alarmfase rood. dat betekende dat we alle deurkrukken eerst wit moesten spuiten voor we hem gebruiken konden. anders konden de ?????? via de deurkruk bij ons komen als we die aanraakten.

niet veel mensen hadden door dat er iets aan de hand was.

op een gegeven moment werd het bewolkt en begon het te rommelen en hard te waaien. we waren buiten op een open veld en iedereen vloog naar binnen bang om nat te worden. de meeste mensen gingen naar het grote centrale gebouw. ik ging samen met een lerares van mij ( van mn opleiding die ik afgeront heb) naar een kleiner gebouw want haar zoontje was daar nog. haar zoontje was ziek en lag op bed. ze ging erbij zitten en toen brak het noodweer los.
het leek alsof de wereld verging.
ik zat bij het voeteneind van het bed. en toen kwam er zo'n grote flits met wind dat ik me vast moest houden om niet weg te waaien. meteen daarna stond alles in de brand en toen was er niets...


vanacht was ik weer in center parcs alles liep precies hetzelfde op het moment dat ik het kamertje in liep met het zieke zoontje van mn lerares kreeg ik het deja vu gevoel en ik zag voor me wat er ging gebeuren.
ik raakte in paniek en rende weg op naar het grote centrale gebouw. onderweg kwam ik bekenden tegen die ik wilde waarschuwen want ze moesten opschieten. niemand had door wat er aan de hand was. ik was er bijna toen het tot me doordrong dat mn lerares en haar zoontje nog in het kleinere gebouw waren. ik stond in twee strijd. moest ik terug om ze op te halen of moest ik verder gaan.
ik weet niet wat ik heb gedaan maar weet wel dat het zoontje van mn lerares het niet heeft gered hij heette merin en ik vond het vreselijk dat ie er niet meer was. ik raakte helemaal in een of andere trance en begon te huilen. de mensen die omme heen waren maaktten zich zorgen en zagen dat ik witte tranen had. (net als dat spul wat op de deurkruk moest)
en toen ging de wekker

vond het wel apart dat het eigenlijk vervolgt werd. want de eerste keer heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed maar doordat ik het nog een keer droomde dacht ik he!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '06
Hoi,

Ik zal eens kijken of ik iets doorkrijg bij deze droom.

De steekworden die mij opvallen:
alarmfase rood - van rood naar wit -> Rood is de meest lage vorm van energie. Wit is de hogere vorm van energie. Van iets roods, wit maken doet mij voorkomen alsof er iets veel energie moet krijgen. Het feit dat het zelfs een alarmfase is, geeft mij wel aan dat het dringend is.

Iets kon bij ons komen:
Was je op dat moment bang voor boze (rode) geesten?

Niet veel mensen hadden iets door:
Jij wel, misschien zie je meer dan anderen?

De deja-vu zorgde voor witte (lees GOEDE) tranen. Is het misschien een signaal om erg goed op te letten op je eigen gevoel, omdat het misschien zelfs wel je leven zal redden? Het feit dat het nog een keer gebeurde in je droom, is wel een enorme versterking. Anders was je misschien de droom wel vergeten. Leg een dromendagboek naast je bed, en schrijf ze meteen op (als je dat al niet hebt). Misschien dat er nog meer belangrijke boodschappen zullen worden doorgegeven?
juppie
juppie jul 14 '06
dat idee had ik zelf ook wel een beetje juist omdat ie zich herhaalde. anders was ik em idd vergeten.
en ja ik weet wel es dingen van te voren maar neem aan dat iedereen dat wel eens heeft.

naar mijn weten was ik niet bang voor boze (rode) geesten.
misschien wel een idee om ze es op te schrijven als ik wakker word, heb ik vroeger ook gedaan maar toen ik daarmee begon droomde ik eigenlijk ook niet echt meer daarom ben ik er toen weer mee gestopt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 15 '06
Leg gewoon een boekje naast je bed, en schrijf daarin: "Mijn droom" en laat het open, zodat je klaar bent om de droom te ontvangen. Ik heb dit ook gedaan. Toch krijg ik niet ineens iedere avond een droom, maar het zorgt er wel voor dat als ik er eentje had, ik hem niet overdag / saafs weer kwijt ben. Daar alleen al is het nuttig voor.
LPChip
LPChip jul 15 '06
Ik heb van Nims een heel mooi boek over dromen gekregen.

Daarin staat dat je voor het slapen gaan eerst je gedachten moet leegmaken. Probeer dan te herinneren wat je daarvoor gedroomd had, en ga dan slapen. Op deze manier kun je dezelfde droom opnieuw opvragen en train je jezelf erin om dromen te herinneren na ontwakenen.

Probeer ook nadat je iets gedroomd heb, de hele droom nogmaals na te denken. (zodra je wakker bent geworden) en dan 's avonds nog een keer.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki