Loading...
nl

De weg kwijt in een vreemde stad

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '06
Ik was met een vriend van me. We zaten in een taxi waarin we getest zouden worden. De chauffeur begon te rijden en reed een rondje. Het was een enquete die hij aflegde. We reden rond en ineens was de chauffeur het zat en reed terug. We kwamen op een soort boerderij en daar stopte hij. Dus ik vroeg waarom hij ons niet gewoon thuis afzette. Hij antwoorde dat we veel te bij de hand waren. We stapen uit en toen deed ik iets (weet niet wat) waardoor de chauffeur boos werd. We begonnen te rennen en ik liep naar een hek en ging samen met die vriend van me erdoorheen.

Ik wist dat de chauffeur achter ons aan zou komen. Ik probeerde dat hek op slot te doen. Er hingen wel sloten aan, maar deze waren dicht. Toch vond ik een soort constructie uit, waarmee het hek dicht kon blijven. De chauffeur kwam met de auto naar ons toe, en we begonnen met rennen. Het was pikke donker buiten dat hek. We konden helemaal niets zien. Ik zei tegen mijn vrien dat we nog moesten wennen aan het donker, en dat het vanzelf beter zal worden. Ik begon inderdaad langzaam het pad en de bomen te zien. Ik pakte mijn vriend bij de hand beet en leidde de weg.

We renden en renden een heel eind. We kwamen in een soort stad uit. We keken en liepen daar rond. Er reden verschillende bussen langs de straat, dus wij wilden de bus nemen om terug te komen. Deze bussen gingen echter naar (voor mij) onbekende plaatsen.

We liepen de halte voorbij en kwamen in een soort straatje. Ik herkende dit straatje alsof het utrecht of amersfoort was. Ik had het idee de weg te kennen maar dat bleek niet zo te zijn. Mijn vriend herkende echter wel dingen, en leidde ons een bepaalde route. We kwamen op een pleintje waar een groot zilveren kermis attractie stond. Ik herkende dat, en toen ik er langs wilde werd ik wakker.
Delen:
Ayasha
Ayasha jul 7 '06
ben je de weg misschien een beetje aan het kwijt raken in je eigen leventje, en wil deze droom je zeggen dat er een vriend komt die je zal helpen met hem terug te vinden nog voor dat er echt iets ernstig gebeurt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '06
Hey kath,
Bedankt voor je reactie. Ik ben al jaren de weg kwijt hoor ;)maar voor mijn gevoel eigenlijk niet meer dan anders. Wel ervaar ik het zo dat het lijkt alsof er veel meer dingen op hun plaats vallen de laatste tijd.

Je hebt het over iets ernstigs gebeurd. Denk jij misschien dat ik met dingen bezig ben waar anderen niet zo blij mee zijn om wat voor reden dan ook? Dat ik doordat ik niet angstig ben, wel nieuwschierig ben, dingen aan het doen ben die iets ernstigs veroorzaken? Of ben je eerder bang dat er iets met mij gebeurd?

p.s. die vriend is ook echt iemand die ik ken hoor, en die is hier totaal niet mee bezig. Misschien zit daar ook een bepaalde metafoor in? Het is wel zo, dat ik hem eerst ook de weg moest leiden om uit het donker te komen. Maar dat toen het eenmaal licht was, hij mij moest leiden. Hm...
????
???? jul 7 '06
Even buiten deze droom om; ik denk dat jij zeker met dingen bezig bent waar bepaalde groeperingen niet op zitten te wachten. Maar hoe dichter je bij de waarheid komt, des te meer weerstand zal je krijgen. Het is denk ik het belangrijkste dat je zelf zuiver blijft (dus niet alleen uit eigenbelang werkt)en niet zwicht voor de valkuilen van die andere partijen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '06
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik merk vaak dat als mensen lezen wat ik heb opgeschreven, er eerder een kwartje valt, dan dat ze weerstand uitten naar me. Misschien scheelt het ook, dat ik vrij overtuigend kan overkomen. Ik ben iig wel voorzichtig met aan wie ik het deel. Als iemand ernaar vraagt zal ik het zeker delen. Ik ga het niet aan iemand opdringen / forceren.
????
???? jul 8 '06
Maar je staat er wel mee op het internet!
Ik bedoel ook meer zwaar gelovige mensen enzo. Of zelfs de kerk zelf. Je hebt nu toch ook weer gezien welk effect een film/boek al "de Davinci code" heeft. Nou dat is nog niets vergeleken met waar jij mee komt.
Er is altijd een groep mensen die er zelf belang bij hebben dat mensen dit soort dingen niet weten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '06
Dat ben ik wel met je eens, echter dring ik die mensen niets op. Grote kans dat ze deze website direct wegklikken, en dat we er nooit iets van zullen horen. En anders zien we wel weer verder hoor. Heb niet echt zin om me daarom druk te gaan maken :).
????
???? jul 9 '06
Das een goed plan Nims. Ik zou me er ook niet druk om maken. Het schoot alleen zo door me heen toen ik het las. Het feit is dat zij wel dingen opleggen aan mensen is hetgeen mij heeft afgestoten. Ik zeg altijd; ik geloof wel in God maar niet in de kerk. (naar mijn idee weerhouden ze juist mensen van de waarheid)
LPChip
LPChip jul 9 '06
 Quote:
Origineel van sylli:
Ik zeg altijd; ik geloof wel in God maar niet in de kerk. (naar mijn idee weerhouden ze juist mensen van de waarheid)
Defineer waarheid.

Iets wat voor jouw onzin kan zijn, kan voor hun de waarheid zijn.

Als je er heilig in geloofd dat je een vrouw bent, omdat je dat zo voelt en je er zo uitziet, is dat voor jouw de waarheid. Als ik echter zou zeggen (dit is niet waar, maar een voorbeeld); ik heb hier een apparaat dat aangeeft dat je een man bent, dan is dat voor mij de waarheid.

Datzelfde zal in jouw geval ook zo zijn. In de wetenschap is iets waarheid wanneer het met feiten is aangetoond. In de paranormale wereld kun je iets niet makkelijk met feiten aan tonen, waardoor het neer komt op het zelf ervaren en delen van die ervaringen voor de bevestiging.

5 mensen maken x mee dus is dat voor hun waarheid, terwijl 5 andere mensen y mee maken dat haaks staat op x. Wat is dan waar?
????
???? jul 9 '06
Wat jij nu bedoeld is meer wetenschappelijke waarheid. Ik zeg dus ook niet dat de waarheid die ik bedoel wetenschappelijk is te bewijzen.
De waarheid die de kerk weg houd van mensen is de spirituele weg naar de waarheid. Dit is in de loop der eeuwen uit belang van de kerk uit de boeken geschrapt.
Het vinden van de waarheid (hoe die ook is voor die persoon) moet gebeuren door die persoon zelf. Je moet dus de waarheid in jezelf vinden. Of te wel "jezelf" zijn, en als je op de goede weg zit heb je in principe geen kerk nodig. Door mensen van die weg af te houden (overigens niet alle geloven doen dit) blijf je ze binden aan de kerk. (omdat die predikken de enige echte weg naar God te zijn en al het andere duivels is) Het is dus eigenbelang van de kerk dat mensen niet de spirituele weg kiezen. Je ziet nu toch in vooral westerse landen dat de kerken mensen aan het verliezen zijn. Alleen de kerken die wel de spirituele kant op zijn gegaan krijgen er meer mensen bij.

"Als je er heilig in geloofd dat je een vrouw bent, omdat je dat zo voelt en je er zo uitziet, is dat voor jouw de waarheid. Als ik echter zou zeggen (dit is niet waar, maar een voorbeeld); ik heb hier een apparaat dat aangeeft dat je een man bent, dan is dat voor mij de waarheid."

Dan zou ik eerder zeggen dat het de waarheid van dat apparaat is en niet de jouwe.
Natuurlijk is er een soort collectieve waarheid die bepaald dat iemand met bepaalde uiterlijke kenmerken een vrouw of man is, maar in principe is dit duidelijk voor iedereen. (ik heb mij overigens nooit expliciet vrouw gevoeld maar meer gewoon mens met vrouwelijke uiterlijke kenmerken)

"5 mensen maken x mee dus is dat voor hun waarheid, terwijl 5 andere mensen y mee maken dat haaks staat op x. Wat is dan waar?"

Boehdisme en het Christelijk geloof staan qua uiterlijk haaks op mekaar. Maar ga je kijken wat de basis is van deze twee geloven dan lijken ze ineens heel erg veel op elkaar. En dat telt voor bijna alle wereldgeloven die er nu zijn. Uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde.
"Innelijke vrede door liefde" of niet soms!
LPChip
LPChip jul 9 '06
Aha, bedankt voor je toelichting. :)
????
???? jul 9 '06
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, dit zijn mijn gedachten erover. Ik hoop niet betweterig over te komen. Als dat wel zo is moet je het me zeggen hoor!!
LPChip
LPChip jul 10 '06
Nee hoor, geen probleem.

Ik begreep jouw eerdere vergelijking met waarheid niet, en na jouw verhelderende uitleg wel. :)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki