Loading...
nl

de Saboteur in jezelf aanpakken

Lin
Lin jan 14 '11
L'arbe de Vie,
als ik Tinne der reactie lees op jou voelt het voor mij niet fel aan zoals het bij jou binnen komt.
Heb ook voor m'n gevoel dat Tinne (sorry als ik voor je spreek)
doelt op het geen wat je schrijft dat je nu even geen tijd hebt alles goed te lezen, maar zodra er tijd is....dat het over komt dat je het voor je uitschuift...(wil niet zeggen dat dat zo is)
Op die manier voed je de saborteur in jezelf, omdat je het andere voor laat gaan ipv dat je aan jezelf denkt.

Dit is is al een heel goed moment om te oefenen.
Daarin kan je een aantal vragen beantwoorden om naar de achterliggende gevoel te gaan en of deze reeel is of niet, en of de hoeveelheid boosheid je der aan geeft bij de situatie past.

Ook kan je daarna er op een afstand naar kijken en je afvragen als jij het als buitenstaander dit zou mee krijgen hoe jij degene dan kan het beste kan helpen en adviseren hiermee om te gaan.

Hoop dat het niet al te verwarrend is...
en als je er niks mee kan, dan is het ook goed en leg je het naast je neer.

Liefs Lin
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 15 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Yep yep ik herken het maar al te goed hihi.

Mijn trucje was affirmeren dat werkt echt super bij mij!!

En misschien bij een paar dingetjes heb je een andere aanpak nodig .
Dan moet je het eerst beseffen eer dat je het probleem aan kan pakken.
solaas.jouwweb.nl-->karma-->weg-negatieve-gedachtes en als je verder op Solaas kijk vind je misschien jouw manier wel erbij zitten en de rest wat je hebt gelezen.....ach bewaar dat in je achterhoofd misschien heb je het later nog eens nodig.

succes



Hoi Lin,

heb de site even doorgelezen en kan met niet in alles vinden.
Maar ik vind het wel een handige 'combi' site die verschillende denkwijzen naast elkaar laat zien.

En met de Affirmaties ga ik zeker iets doen;-)

Het ' de discussie ' even laten zinken en wil elke ochtend een affirmatie doen. Ben wel benieuwd naar wat dat mij brengt;-)

Dankje wel voor je tip!

Lfs

Serenity
Serenity jan 15 '11
yep, uit elk onderwerp haal ik eruit wat ik nodig acht te hebben en/of in kan vinden de rest laat ik als nuttige info op de achtergrond, wellicht heb ik hem een keer nodig of als mensen erover spreken kan ik hun gesprek of ons gesprek beter begrijpen omdat mijn kennis over het 1 en ander dan ruimer is geworden.

Zelf ben ik van plan om elk onderwerp te gaan herlezen en kijken of mijn mening is veranderd of dat ik meer inzicht heb gekregen waardoor ik bepaalden onderwerpen misschien wel breder kan in zien.
Door er anders erover te na denken , misschien wel dieper of het juist minder van toepassing vinden...alles kan!! ;-P
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 18 '11
Precies laugh
Serenity
Serenity jan 18 '11
jaaaaaaaaa!!!!!
Ik vind communicatie onder de mensen heel mooi en heel informatief alleen ikke moet alles nog lezen en poeh he da's even veel werk !!^^

Maar have fun whit it!!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 21 '11
Thankss laugh
BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 7 '11
Wat ook kan helpen is onderkennen dat 'de saboteur' een aspect van jezelf is, dat je heeft gediend omdat je het blijkbaar een poos nodig gehad hebt, en het je toen heeft geholpen. Vervolgens het bedanken voor z'n functie en vertellen dat het z'n functie goed gedaan heet, maar dat je het nu niet meer nodig hebt. En hem dan ontslaan uit z'n functie en hem de vrijheid geven en loslaten.
Als hij dan later toch weer eens om het hoekje komt kijken of je hem echt niet meer nodig hebt, kun je hem begroeten; "ha, ben je daar weer? Ja, je saboteerde mij altijd he? Maar dat hoeft echt niet meer hoor, je mag echt gaan. Hup! Ga maar" of iets van die strekking.
Ariel
Ariel feb 7 '11
Ik heb ooit het boek geluk zonder voorwaarden gelezen.
Dit heeft mij enorm geholpen.
Het is niet een boek dat je even leest aangezien je steeds automatisch tot actie overgaat en je dus even het boek aan de kant legt.

Hier een quote van de libris site over dit boek.

Quote:
Geluk zonder voorwaarden.
de bevrijding van het verkrampte hart
Singer, Michael

ISBN/EAN: 9789025960506
Uitgever: Have, Ten

Paperback € 19,90
Verschenen: juni 2010
Genre: Spiritualiteit
Taal: Nederlands
240 pagina's



Gerelateerde uitgaven
Hoe zou het zijn als je werkelijk vrij was? Wat kun je dagelijks doen om innerlijke rust en vrijheid te vinden? Dit boek geeft een zuiver, no-nonsense-antwoord op deze vragen en verandert de relatie met jezelf en de wereld om je heen.

Onze persoonlijkheid blijkt gebaseerd op gedachten, herinneringen en ervaringen die wij voortdurend recyclen. Wij zijn de gevangenen van de verhalen die we over onszelf afsteken. Helaas nestelen de minder verheven momenten zich dieper in ons geheugen dan wat naar wens verlopen is. Daardoor zitten onze verhaallijnen bijna altijd vol verongelijktheid, boosheid en wrok, gevoelens van minderwaardigheid; we voelen ons onbegrepen en vinden dat we op veel, zo niet alle fronten hebben gefaald.
Maar hoe weten we eigenlijk dat we verdrietig, mislukt, verward of ongelukkig zijn?

We zijn onze gedachten niet. De auteur neemt ons stap voor stap mee naar de vrije ruimte in onszelf, daar waar zich een onbewogen toeschouwer, waarnemer bevindt – een bekend gegeven in verschillende spirituele tradities. Díe ruimte is onze diepste kern, onze essentie. Als ons hart zich sluit en langzaam weer opengaat, zal ons leven vrij zijn van angst, frustraties en egoïsme; dan krijgt ons leven een vreugde en lichtheid die op geen enkele voorwaarde zijn gebaseerd.

Michael A. Singer schetst deze spirituele ontwikkeling niet vanuit een specifieke wereldbeschouwing. Hij schrijft lichtvoetig en met veel humor.


Misschien is het wat?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki