Loading...
nl

de Saboteur in jezelf aanpakken

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '11
Graag zou ik willen weten of mensen tips hebben om om te gaan met Een Saboteur in jezelf. Hoe pak je die aan?

Met de Saboteur bedoel ik de stem die jezelf enorm naar beneden kan praten, waardoor je niet goed meer kan functioneren. Misschien herken je het wel: de stem die zegt: je kan dit niet, zie je wel je haalt je planning niet, zie je wel hoe stom je eigenlijk bent, Jezus wat zie je eruit vandaag en zie je wel dat je niet komt waar je wilt komen, omdat je het niet kan. Allemaal onbewuste zinnetjes, die je eigenwaarde enorm onderuit trappen. Hoe klein of simpel soms ook..

Bewustzijn daarop is natuurlijk al een eerste stap. Maar hoe kan je die saboteur laten schrikken als die er is? Hoe kan je ervoor zorgen dat je hem voor bent, en dat je hem niet achteraf betrapt als die al aan het werk is gegaan?

Herkent iemand dit en heeft die tips om hier mee om te gaan?

Lfs, L'arbe de Vie
Delen:
Serenity
Serenity jan 11 '11
Yep yep ik herken het maar al te goed hihi.

Mijn trucje was affirmeren dat werkt echt super bij mij!!

En misschien bij een paar dingetjes heb je een andere aanpak nodig .
Dan moet je het eerst beseffen eer dat je het probleem aan kan pakken.
solaas.jouwweb.nl-->karma-->weg-negatieve-gedachtes en als je verder op Solaas kijk vind je misschien jouw manier wel erbij zitten en de rest wat je hebt gelezen.....ach bewaar dat in je achterhoofd misschien heb je het later nog eens nodig.

succes
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '11
Dankjewel Lily Beau voor je goede advies, kende die site nog niet! ik ga het op mn gemak bestuderen allemaal!

Liefs
Tinne
Tinne jan 11 '11
mocht ge engels kunnen?
Dat wat jij Saboteur noemt, noemt Parahmahamsa Nithyananda " bio-memorie" die zich verzet!

8 JAN 2011

PATANJALI YOGA SUTRAS

Santoshad, annutamaha, sukalabhahaSutra 93,Chapter2,Verse42
Experience the supreme state of bliss
There is no round about way for the ultimate, hence there is no short cut. A person who believes in a round about way or shortcut is cheated.


All sadhana fails when you think that the path is round about. And if you have overconfidence with short cut, you wont be doing sadhana. Its time we understand that the path is simple and straight. You just need to live and execute it.

Santoshad…. Through contentment, supreme and ultimate joy is achieved.

Learning contentment-I think its a very plain and straight forward opening. There is no other way. Anything else leads to more and more complication.

When you decide to be content, the carpet will seem good, but then you will think-that one corner if I pull it this way, it can be made better.

Don’t think there is an army of enemies in your inner space. Your inner space is more intelligent. It will show only one enemy. The moment u accept one enemy you are done. By the time you kill that enemy, your great friendly mind is ready with another, by the time you kill that, your great friendly mind will make you finish all thoughts about contentment.

If your mind brings 10 enemies, you can have a direct fight to finish but your mind will say everything is great, just my husband needs to fall in tune with Swamiji! Im completely content, just this one thing needs to be corrected.

Your mind knows the capacity of your shredha, your sincerity. Your mind know that nothing much is required to disrupt you from the sadhana, experience, just one small problem. By the time you attend to that, there will be one more small enemy. Your mind is laughing at you. For contentment there will not b too many enemies.

Decide, now you are going to practice, no question of allowing one enemy. I am content from now. Out of that content feeling, I will work.

Contentment is like a huge snow capped mountain, glide in it, ski in it, the moment you hit a rock, go back, no more skiing, go back to the snow. The moment you see yourself hit the ground, in rough terrain, decide no, Im dropping, get back to the contentment. Im dropping everything, Im getting back to my space of contentment.

Your bio-memory is very responsible. Your logic is irresponsible. When u withdraw from your day to day activities, the bio-memory feels threatened. It will say, I cant be like this, not being useful, how can I do like this, get back to contentment, sukaha, labaha-attainment of the ultimate joy.

Once you dump like this, your mind knows how to get back the contentment quickly. Otherwise, your mind knows you are not going to get back to the normal life. So get back to contentment.

Im going to move my body only if I am contented. Your mind will find some reason, so many people are in worse situations etc, when you put your bio memory in a survival threat, it will support you. Do the self strike. Non-cooperation movement with your life!

When your logic says, this is one small thing, if you correct it, you will be content. Do a strike. Then your bio memory will be in pressure. The only way is if you find contentment, it will find some method. Put pressure on your bio-memory, only if you are content you will exist. The only way is to get back to contentment.

Let your bio-memory bring you contentment, then it will become a system in you. Create chaos in you, that is the only way to find a solution. The more and more you try to keep your make up perfect, more and more diseases are growing in you.

Instead, churn, and you will find the solution. Just shift the responsibility to your identity. Simply your bio-memory will find a way to get back to your life and regular routine because by nature your identity will be shaken or disturbed when your life or normalcy is disturbed.

Make contentment as the first vridha. I will be content, only then I will be doing anything. Break your regular life, your routine. Your whole identity will shiver and put you in contentment. That contentment will never be taken away from you. If your logic tries to find a way, it wont work.

Whenever I put people back on their own biomemory, they just stand up and take the responsibility. When I give too much support, the whole thing collapses, they want to lean on me more and more.

So tell yourself Im going to be content. Strike, keep a board, Im striking, discontentment go go, contentment come come! Everybody will know, the pressure will build up, there will be no other way, you have to get back to contentment.

Don’t base yourself in the stability of the outer world. Don’t think this one thing will do it.

This is the only way for sukalabhaha
You have only 2 ways of living-managing, managing with make up or being content. How long will you go on managing? When you don’t have contentment, the whole world will know. No body will respect you if your board is up every 2 days. Your bio-memory is under pressure, you cant maintain an image or identity. Your bio-memory will have to find the solution. No other way.

In 2 or 3 strikes some how your bio-memory will show you and get you back. This is what I call creating chaos for order. If you try to create order out of chaos, you will not find it. So create chaos and your bio-memory will find you’re the solution.


Bron https://sites.google.com/site/nithyanandafamily/
Serenity
Serenity jan 11 '11
Mooie tekst Tinne!
Tinne
Tinne jan 11 '11
Schitterende Inhoud van Paramahamsa Nithyananda ja, heel zeker!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '11
Heey Tinne,
ben een tijdje afwezig geweest, Je bent weer terug zie ik! Dank voor je inspirerende tekst, ga het even rustig doorlezen;-)
Lfs
Lin
Lin jan 11 '11
Die geweldige opbeurende stem (not) die je telkens tegen komt in de periodes dat het niet lekker met je loopt, jaa die ken ik.

Heb zelf de ervaring met cognitieve therapie.
Daarbij leer je om die gedachten een ander kaliber te geven.
De situatie ontrafel je door het af te breken en of je gevoel werkelijk reeel zijn? Of dat je er te veel emoties (dan nodig) aan vast koppeld.
Het probleem is vaak dat je zelf de woorden blijft voeden. Krijgen ze een andere waarde voor jou dan kan je het beter los laten.
Cursus bestaat uit 10 weken (geloof ik) en krijgt wat opdrachten mee om te oefenen. Heb er veel baat bij gehad.

Liefs Lin
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '11
Origineel bericht van: Lin
Die geweldige opbeurende stem (not) die je telkens tegen komt in de periodes dat het niet lekker met je loopt, jaa die ken ik.

Heb zelf de ervaring met cognitieve therapie.
Daarbij leer je om die gedachten een ander kaliber te geven.
De situatie ontrafel je door het af te breken en of je gevoel werkelijk reeel zijn? Of dat je er te veel emoties (dan nodig) aan vast koppeld.
Het probleem is vaak dat je zelf de woorden blijft voeden. Krijgen ze een andere waarde voor jou dan kan je het beter los laten.
Cursus bestaat uit 10 weken (geloof ik) en krijgt wat opdrachten mee om te oefenen. Heb er veel baat bij gehad.

Liefs Lin



Okay... ja bij mij is die stem er Altijd, niet eens alleen in periodes ik even niet lekker in mn vel zit. Dat is zo vervelend eraan.. er moet een moment zijn geweest in mn leven dat mijn eigenwaarde is afgenomen, maar wanneer dat nou precies was?

Wat je zegt inderdaad 'dat je jezelf blijft voeden met woorden', dat klopt wel. 'De saboteur' blijft iedere keer weer hetzelfde herhalen dat klopt.. inderdaad die woorden omdraaien zou goed zijn.. maar dat is soms best lastig omdat ik 'het' te laat door heb en vervolgens al weer in een modus zit...

Ik vind het fijn dat je deze andere manier van kijken met mij deelt;-) Zo had ik er nog niet eerder over nagedacht, dankjewel;-)

LFS
Lin
Lin jan 12 '11
Graag gedaan.

Tja hoe onstaat zoiets, meestal begint het klein.
En vaak onstaat het ook op jonge leeftijd, vaak als er iets gebeurt is dan ontstaan er bij volwassenen heel veel verschillende emoties waar ze geen kant mee op kunnen maar wel aan iedereen tonen.
Kinderen zijn daar heel erg super gevoelig voor en pikken dat op.
Als de situatie niet uitgelegd word hoe het wel zit en het niks met jou (als kindzijnde) te maken heeft gehad , gaat het een eigen leven leiden.
Meestal ontstaat dan ook die welbekende stem. Dan dient de stem als bescherming,om geoorloofd boos te kunnen zijn op de ander,of om andere redenen.

Tegen de tijd dat je volwassen word en je hebt niks met die gevoelens gedaan en dus niks met de stem, blijft het ook diezelfde woorden herhalen.En dan voel je vaak weer "klein"net als toen. Maar het heeft niet meer dezelfde functie als toen.
Zo word dit ook besproken in die cognitieve therapie en pak je het probleem aan bij de wortels.

Oja ik was het al vergeten te zeggen dat je deze therapie kan aanvragen via je huisarts.

Hoop dat je der wat aan hebt

Liefs Lin
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 13 '11
Heel treffend zoals je dat omschrijft Lin!

Als kindje was ik ook super gevoelig voor alles wat er om mij heen gebeurde.

Inderdaad, ik voel me op die momenten dat ik die saboteur aan het werk voel 'klein'.

Het wordt dus tijd om iets met 'die stem' en die oude 'emoties' te doen die ik niet verwerkt heb..

Jaa, goed dat jij het even zo formuleert;-) Daar ga ik zeker iets mee kunnen! :-D Thankss!
Serenity
Serenity jan 13 '11
Die stem kan je eigen angst zijn, probeer net zoals ik te achterhalen waarvoor je angst is en daarna bekijk je of die angstgevoel reëel is.
Zo niet dan eb je hem nu herkent en door te analyseren begrijp je het en heb je meer zelf inzicht gekweekt en nu kan je het los laten .
Blaas het uit en laat het mee dansen op de muziek van de wind en ga verder met de orde van de dag.

Dit werkt bij mij erg goed.
Heb je de linkjes al gelezen?
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 13 '11
Jaa, ik denk ook dat die stem een reactie is op een angst. Ik denk in mijn geval 'angst om mezelf te mogen zijn'..dat zit erg diep in in mijn vorige levens heb ik iedere keer zodra ik voor mezelf ging staan, mijn leven verloren... het schiet me ineens te boven dat dat ook daar een relatie mee zou kunnen hebben..

Inderdaad wat je zegt: als je inzicht hebt en kijkt of het reeel is op het moment dat het boven komt, kun je het loslaten als dat niet zo is..goed punt!

K'heb nog geen tijd gevonden om echt even rustig alles door te lezen, ben super druk met een aantal deadlines, maar als die voorbij zijn, dan neem ik er de tijd voor om het even goed op me in te laten werken.. je krijgt nog verslag;-)
Tinne
Tinne jan 13 '11
Origineel bericht van: L'arbe de vie
K'heb nog geen tijd gevonden om echt even rustig alles door te lezen, ben super druk met een aantal deadlines, maar als die voorbij zijn, dan neem ik er de tijd voor om het even goed op me in te laten werken..


Dat is nu net de saboteur : Last hebben van iets, een vraag stellen om oplossingen aan derden, maar zelf "geen tijd " hebben en het "druk hebben" met andere zaken wink
Serenity
Serenity jan 14 '11
ahhhh, kijk 'inzicht' yep heb ik ook wel eens (nu zelfs:zie 'hoe nu verder, Topic') last van..gewoon tijd zoeken net zolang dat je het vind....
Maar dan kan ik erg moe van worden...hummm da's het risico van 'wat wil ik'. ;-P
Lena
Lena jan 14 '11
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Graag zou ik willen weten of mensen tips hebben om om te gaan met Een Saboteur in jezelf. Hoe pak je die aan?

Met de Saboteur bedoel ik de stem die jezelf enorm naar beneden kan praten, waardoor je niet goed meer kan functioneren. Misschien herken je het wel: de stem die zegt: je kan dit niet, zie je wel je haalt je planning niet, zie je wel hoe stom je eigenlijk bent, Jezus wat zie je eruit vandaag en zie je wel dat je niet komt waar je wilt komen, omdat je het niet kan. Allemaal onbewuste zinnetjes, die je eigenwaarde enorm onderuit trappen. Hoe klein of simpel soms ook..

Bewustzijn daarop is natuurlijk al een eerste stap. Maar hoe kan je die saboteur laten schrikken als die er is? Hoe kan je ervoor zorgen dat je hem voor bent, en dat je hem niet achteraf betrapt als die al aan het werk is gegaan?

Herkent iemand dit en heeft die tips om hier mee om te gaan?

Lfs, L'arbe de Vie


Hoe meer je in staat bent om van jezelf te kunnen houden..
des te minder hoor je hem...
Eigenlijk zijn de gedachten die opdat moment naar boven komen niet erg zinvol...negatief...door wat voor oorzaak dan ook...
maar wel wat aan te doen... smile

Allereerst moet je er niet meer mee zitten als je iets niet kan of iets niet lukt...accepteren dat wat op dat moment zo is, zo is... en er geen waarde oordeel aan hechten.
echter vind je wel dat je er wat mee moet doe het dan ook, geen beslissing nemen is altijd erger dan een foute...want daar leer je weer van...
Ook niet afhankelijk zijn wat een ander denkt of vindt, vertouwen leren hebben in je eigen waarheid..

Om die sabateur te laten schrikken is,van mij part zeg je dat die op moet krassen... tongue
en laat een positieve gedachte erop los...
een van gedachtengangen die ik hier heb meegekregen is....

Als je denkt dat je het moeilijk hebt, is dat slechts een gedachte....

Maar heel herkenbaar hoor...en zeker niet eenvoudig om dit te doorbreken..maar je bent het je al bewust..dus........
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 14 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: L'arbe de vie
K'heb nog geen tijd gevonden om echt even rustig alles door te lezen, ben super druk met een aantal deadlines, maar als die voorbij zijn, dan neem ik er de tijd voor om het even goed op me in te laten werken..


Dat is nu net de saboteur : Last hebben van iets, een vraag stellen om oplossingen aan derden, maar zelf "geen tijd " hebben en het "druk hebben" met andere zaken wink



Uhmm.. wat reageer je fel Tinne... Hoezo dat zo?

ik snap wat je probeert te zeggen, maar ik zie dat anders.

Het is aan mijzelf om hier iets mee te doen, op het moment dat het goed voelt voor mij..als ik daar nog niet de rust voor heb kunnen vinden..dat is mijn ding... ik vind het jammer dat je mij daarop veroordeelt! En ik heb eerlijk gezegd het idee dat je zelf ergens in geraakt wordt..

Ik ben heel dankbaar voor advies en inzicht, maar ik moet daarvoor wel eerst de rust in mezelf gevonden hebben, wil ik daar iets mee kunnen doen..
en ruimte voor dat moment is er op dit moment even niet vanwege andere omstandigheden;-)

Zo heeft iedereen zijn eigen manier om dingen te verwerken..en op zijn eigen tijd.. en daarin kunnen mensen verschillen. Laat mij daarin dan ook in mijn waarde, thanks!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 14 '11
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Graag zou ik willen weten of mensen tips hebben om om te gaan met Een Saboteur in jezelf. Hoe pak je die aan?

Met de Saboteur bedoel ik de stem die jezelf enorm naar beneden kan praten, waardoor je niet goed meer kan functioneren. Misschien herken je het wel: de stem die zegt: je kan dit niet, zie je wel je haalt je planning niet, zie je wel hoe stom je eigenlijk bent, Jezus wat zie je eruit vandaag en zie je wel dat je niet komt waar je wilt komen, omdat je het niet kan. Allemaal onbewuste zinnetjes, die je eigenwaarde enorm onderuit trappen. Hoe klein of simpel soms ook..

Bewustzijn daarop is natuurlijk al een eerste stap. Maar hoe kan je die saboteur laten schrikken als die er is? Hoe kan je ervoor zorgen dat je hem voor bent, en dat je hem niet achteraf betrapt als die al aan het werk is gegaan?

Herkent iemand dit en heeft die tips om hier mee om te gaan?

Lfs, L'arbe de Vie


Hoe meer je in staat bent om van jezelf te kunnen houden..
des te minder hoor je hem...
Eigenlijk zijn de gedachten die opdat moment naar boven komen niet erg zinvol...negatief...door wat voor oorzaak dan ook...
maar wel wat aan te doen... smile

Allereerst moet je er niet meer mee zitten als je iets niet kan of iets niet lukt...accepteren dat wat op dat moment zo is, zo is... en er geen waarde oordeel aan hechten.
echter vind je wel dat je er wat mee moet doe het dan ook, geen beslissing nemen is altijd erger dan een foute...want daar leer je weer van...
Ook niet afhankelijk zijn wat een ander denkt of vindt, vertouwen leren hebben in je eigen waarheid..

Om die sabateur te laten schrikken is,van mij part zeg je dat die op moet krassen... tongue
en laat een positieve gedachte erop los...
een van gedachtengangen die ik hier heb meegekregen is....

Als je denkt dat je het moeilijk hebt, is dat slechts een gedachte....

Maar heel herkenbaar hoor...en zeker niet eenvoudig om dit te doorbreken..maar je bent het je al bewust..dus........



Hoi Lena,

Ik weet niet of het zo is dat als je nog meer van jezelf houdt, of hij dan ophoudt…miss ook wel, maar miss ook niet..ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de oorzaak ervan, wanneer het is ontstaan..dan denk ik dat ik het beter kan vatten…en om kan draaien

Ik voel me niet afhankelijk van andere meningen, dat zeer zeker niet.. ik luister wel graag naar andere meningen met een open mind..maar ik blijf altijd mijn eigen gevoel trouw;-)

Ik vind dat een mooie stelling ‘ Als je denkt dat je het moeilijk hebt, denk je het maar’! Die ga ik erin houden;-)
Tinne
Tinne jan 14 '11
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: L'arbe de vie
K'heb nog geen tijd gevonden om echt even rustig alles door te lezen, ben super druk met een aantal deadlines, maar als die voorbij zijn, dan neem ik er de tijd voor om het even goed op me in te laten werken..


Dat is nu net de saboteur : Last hebben van iets, een vraag stellen om oplossingen aan derden, maar zelf "geen tijd " hebben en het "druk hebben" met andere zaken wink



Uhmm.. wat reageer je fel Tinne... Hoezo dat zo?

ik snap wat je probeert te zeggen, maar ik zie dat anders.

Het is aan mijzelf om hier iets mee te doen, op het moment dat het goed voelt voor mij..als ik daar nog niet de rust voor heb kunnen vinden..dat is mijn ding... ik vind het jammer dat je mij daarop veroordeelt! En ik heb eerlijk gezegd het idee dat je zelf ergens in geraakt wordt..


Ik ben heel dankbaar voor advies en inzicht, maar ik moet daarvoor wel eerst de rust in mezelf gevonden hebben, wil ik daar iets mee kunnen doen..
en ruimte voor dat moment is er op dit moment even niet vanwege andere omstandigheden;-)

Zo heeft iedereen zijn eigen manier om dingen te verwerken.. en daarin kunnen mensen verschillen. Laat mij daarin dan ook in mijn waarde, thanks!


Ik kan er ook niet aan doen dat je jezelf saboteert! wink
kijk.. ofwel staat een mens open voor inzichten ofwel neemt de saboteur in de mens er de meest makkelijke eruit! Ofwel heeft de saboteur in de mens weer een ander excuus.
En deze van " geen tijd" is een dooddoener, m'n beste. Ook al beticht je mij van veroordelend te zijn, en fel, dat is hoe jij het leest! Want ik veroordeel je nergens. Ook niet in gevoel...
Je wilde de saboteur in jezelf aanpakken, doe het nu.. de saboteur is nu in jou bezig met tijd te rekken!
wink
of je me lief vind of niet.. verandert niets aan jou! en ook niets aan mij! ik ben een hele lieverd, en gelukkig weet ik dat. wink

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 14 '11
Laten we het op een meningsverschil houden. Ik voel me niet verantwoord om mezelf naar jou of wie dan ook te verantwoorden.

Ik wil meer inzicht krijgen over de saboteur, vandaar mijn topic. Nergens heb ik gezegd ' nu '. het kan nu, maar het kan voor mij ook op een ander moment. Dat is mijn ding;-)

ik snap niet zo goed waar het ' lief vinden ' verhaal opeens vandaag komt??
En ik snap daarin de relatie met mij niet...
Zal wel jouw ding zijn;-)



Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki