Loading...
nl

samskaras!

Tinne
Tinne jan 9 '11
Even voor diegene die zich afvragen waarom ik intens bezig met het beluisteren van Video's van Parhamahamsa Nithyananda..
wel ik voelde me "eenzaam" tussen mensen.
had het er wel al eens over gehad met vrienden, hoor.Ik had het gevoel van een bepaalde leegte en had gevraagd aan m'n Gids om iemand te ontmoeten, waar ik op een bepaald niveau spirituele wijsheden van zou ontvangen.
Die me zouden verderbrengen, die m'n groei zou bevorderen, die m'n oude wijsheden zou activeren, en me intens zou kunnen begeleiden, op een manier waar ik me goed bij voel, waar ik op een natuurlijke manier kan naar luisteren, en over kan mediteren, en het kan laten activeren.
Hoe dan ook, vrij spontaan, kwam ik Parhamahamsa Nithyananda tegen.. en wat deze persoon me verteld, is nu nèt wat ik nodig heb, en naar verlangde! Alle onderwerpen en inzichten, wijsheden en waarheden kan ik van hem ontvangen..
Natuurlijk is er zoiets in mij dat zegt, "waw.. dat is zo fantastisch wat die man zegt, dat wil ik delen" en in dat gevoel laat ik me nu niet tegenhouden. grin
Toch, voel je niet geduwt in iets.. en is het niet iets voor jou , laat het gewoon aan je voorbij gaan! Het laatste wat ik zou willen is iemand het idee of gevoel geven, dat ik iets zou opdringen. Het is een delen van m'n enthousiasme.. Ik ben blij dat ik deze inzichten krijg!

dit even terzijde laugh
Delen:
Tinne
Tinne jan 9 '11
Even een uitleg wat Samskaras betekent!

Even googlen, en kreeg dit als antwoord van deze site
http://www.srcm.org/centers/eu/nl/sahaj.htm

Wat zijn samskara's?

De wetenschap zegt dat in het fysieke vlak iedere actie een reactie teweegbrengt. Spiritualiteit zegt: iedere gedachte of handeling die gedaan wordt met een gevoel van `ik' of met bewustzijn van het ego-zelf, laat een spoor van subtiele `indrukken' achter in het hart. Deze vormen de zaden voor toekomstige gedachten en handelingen, die op hun beurt weer leiden tot de vorming van indrukken. Herhaalde indrukken van dezelfde soort verharden tot neigingen (samskara's). Een mens wordt dan een slaaf van samskara's en keert telkens terug om ze uit te putten. Maar terwijl hij de oude samskara's uitput, vormt hij nieuwe. Door deze vicieuze cirkel komt zijn spirituele vooruitgang tot stilstand.

Een methode voor spirituele groei is daarom alleen effectief als zij een oplossing biedt voor de aangroei van samskara's, in de vorm van ontelbaar veel sluiers rond de menselijke ziel. In Sahaj Marg biedt de spirituele kracht van de meester ons de mogelijkheid om van onze samskara's af te komen - op voorwaarde dat we ze ook echt kwijt willen!


Tinne
Tinne jan 9 '11
Takhihiii
Takhihiii jan 9 '11
Daarom noemt men het ook spirituele ontwikkeling; de sluiers af wikkelen. Inderdaad is daarbij soms de hulp van een ander nodig, omdat je zo gewend bent aan je sluiers dat je ze zelf niet meer ziet. Pas als ze afgewikkeld zijn, besef je waarvan je verlost bent. Maar dit geldt net zo goed voor een 'verlichte meester', ook hij kan sluiers bij zich dragen die hij zelf niet kan zien. Het is een gegeven van het leven, en we hoeven daar niet benauwd over te zijn. Want het is angst waardoor wij ons in sluiers hullen, en angst die ze vastsnoert.
Serenity
Serenity jan 9 '11
Leuk mooie dingen schreven ze erop....2004 kon ik ergens lezen....is er nog een site met een wat geuptodate info te vinden?!?!?!?
Tinne
Tinne jan 10 '11
eerste laag van Samskara : De diepe wens om te rusten, het verlangen om de diepe stilte en rust te ervaren. Geef je toe aan dat verlangen en wil je gaan rusten, automatisch een andere Samskara zal in actie komen.



tweede laag van Samskara : waar al je verlangens liggen opgestapelt. Elke sterk verlangen doet de ademhaling veranderen.
Het is dan Chaotisch. (lust, zelfs boosheid is een vorm van verlangen)Mentale laag. Is de stapel van verlangens. Richt je je naar de toekomst is het "Disire, verlangen".

Derde laag van Samskara : " Waar alle gedachten liggen opgestapelt hoe je leven niet had mogen zijn geweest. Guild. " Je denken gaat naar de toekomst is "verlangen" (samsara 2), gaat het naar het verleden het is "Schuld"(samsara 3)


Vierde laag van Samskara : "emotions" al de visualisaties van pijn ligt opgestapeld, je emotie's. Er is niets nodig om dit te activeren. Het vermenigvuldigd zich gewoon.. Het is er, en is niets nodig, pijn is er! het komt gewoon..


Vijfde laag :onbewustzijnslaag. Ook de Diepsleep genoemd. Als de vier onderste lagen verminderd worden , dan komt de vijfde laag van Samskara los.. dan kan je in de zesde laag geactiveert worden. Hoe meer de vier onderste lagen leeg zijn, hoe meer je in de onbewustzijnslaag komt. Als de vier onderste lagen niet leeg genoeg zijn, en je zit in de vijfde 'onbewustzijnslaag", lijden en verdriet, verlangen , schuld wisselen elkaar contstant af. Slapeloosheid, depressie..komt.
verminderen van de vier onderste lagen is het zelfde als vriend worden met je lichaam. Heb je overgewicht, het is een probleem door een van de vier onderste samskara. (engrams) Ledig die samskara's, is de beste healing die je je kan geven. vb, een vrouw had een tumor, drie maal kwam de tumor terug. Ze kwam en deed de meditatie, en ze was onophoudelijk aan het wenen, aan het huilen. Ze herleefde opnieuw de schuld die ze voelde van een fysieke abuse van haar kindertijd. Dus konstante relieving is Re-living. After the meditation.. tumor never came back.

Relieving heals.. was ook een vorm van haat tegen de persoon, en tegen haarzelf en tegen haar lichaam, dus de tumor was een vorm van haat; wanneer de schuld verdween door zo hard te huilen , de tumor verdween.

(wordt vervolgt)
Tinne
Tinne jan 10 '11
We stockeren als mens enorm veel pijn, schuldigvoelen, boosheid..in onszelf, als een vorm van engrams, en dat kan een ziekte vormen!
Elke dis-order in het lichaam, komt van de vier eerste samskara's,
Als het ons verlaat, geneest het lichaam weer.
Via meditatie.. kan je tot de vierde laag (samsara) werken, en healen.
Mirakels gebeuren dan in jou. Als je weet -in je inner space- wat te doen, creeeer je mirakels,
als je niet weet wat te doen in je inner space , creeeer je accidenten.
Tinne
Tinne jan 10 '11
Tinne
Tinne feb 12 '11
Mimosa
Mimosa feb 13 '11
Hoi Tinne,

Ik lees nu pas dit berichtje. Blijkbaar ergens toch wat gemist. smile
Wat ontzettend mooi hoe en dat dit op je pad is gekomen. Fijn dat je er zoveel aan hebt en van mag leren.
admin
admin feb 13 '11
Mooie informatie, heb al een paar videos intensief bekeken en beluistert ben erg onder de indruk ervan, en voel het als een herkenning van iets wat van diep komt.

Wanneer je er aan toe ben zul je de boodschap kunnen pakken niet eerder denk ik maar dat kan natuurlijk verschillen van mens tot mens
Tinne
Tinne feb 13 '11
Dank jullie wel!
En zie wat voor een prachtmens Paramahamsa Nithyananda is!
karda
karda feb 13 '11
Als je al naar zijn foto kijkt dan zie je hem stralen!
Fijn dat je al die berichtjes plaatst Tinne

liefs Karda
Tinne
Tinne feb 14 '11
smile

jannie
jannie mrt 7 '11
Wat bijoznder dit te lezen...wat een positieve tijd wordt er uitgestraald..wat mooi dat je hierdoor zelf ook mocht groeien en ontdekken....liefs Jannie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki