Loading...
nl

stichting voor schizofrenen met een lvg stempel

leeuwin
leeuwin jan 9 '11
Hallo iedereen,

ik heb een dochter 24 jaar zit in een behandelcentrum en is toe aan begleidwonen!
Haar diagnose is shizofreen met een lich verstandelijk handicap en borderline symptomen medicatie is litium, leponex en anti depressiva!
Waar ik naar zoek is een passende woonvorm voor haar maar omdat tot nu toe die nog steeds niet is gevonden en veel instanties haar afwijzen om haar compelxe problematiek wil ik kijken of er samen met meedere natuurlijk, ik een stichting op kan richten!
Dus bij deze een oproep komt u dit bekend voor mail mij dan kunnen we samenwerken!
Ik ben al in gesprek geweest met een jurist een een notarisklerk dus daar heb ik al wat info van nu nog de lotgenoten of familie van lotgenoten die samen willen werken!
Delen:
Marenubium
Marenubium jan 10 '11
Nu ja... ik vind jouw initiatief super geweldig!
Ik heb helaas zo mijn eigen ideen over stempels zoals schizofrenie/borderline en wat al niet meer. Aangezien ik mijn bedenkingen heb bij de snelheid van de reguliere geneeskunst waarmee dit soort stempels uitgedeeld worden wink

Heel veel succes met de stichting, het is wel iets wat de wereld kan gebruiken.
Hopelijk horen we er nog wat van!
Lotusje
Lotusje jan 16 '11
Heel erg mooi initiatief,
uitermate triest dat het met de reguliere zorg dusdanig gesteld is dat er geen passende woning te vinden is.
Ik weet dat er Thomas-huizen zijn, wellicht heb je er zelf ook al van gehoord, maar het is misschien wel een optie om met hen samen te werken, de oprichter ervan is om dezelfde redenen begonnen.

Ik lees graag hoe het er over een tijdje voor staat!
Succes!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 7 '11
Hoi, Leeuwin...

Hoe staat het er nu voor, vroeg ik me af?
Dit is echt een groot probleem, besef ik...
(mijn moeder heeft ook schizofrenie/ borderline)
mijn broertje is schizofreen, mijn zusje heeft borderline frown
mijn broertje heeft het zeer ernstig en zit in een pleeggezin
al vanaf jongs af aan, (8ste) hij is nu 21...
zijn pleegouders zeggen dat hij nooit op zichzelf kan wonen...
waardoor hij nog verder in de put geraakt is...
toen hij onder toezicht stond, hebben ze hem allemaal voor ogen gehouden, dat als hij 18 zou zijn, hij zelf mag bepalen waar hij wilde wonen!...
toen het uiteindelijk zover was, bleek dit niet te kloppen!
dus dat is ook een groot probleem...
als de kinderrechter bepaald dat iemand met een verstandelijke handicap (IQ 79 geloof ik) onder toezicht moet komen te staan...
in de meeste gevallen zijn hiervoor niet eens de mensen die ervoor geleerd hebben! ze hebben geleerd om "gewone" kinderen te begeleiden, en eventueel uit huis te plaatsen...
plaats te zoeken voor een kind... in een leefgroep, of pleeggezin...
maar voor kinderen met een verstandelijke handicap gelden hele andere regels! leg dat maar eens uit aan iemand die er zich op verheugd om bij mama te gaan wonen...
Ik heb het hem uiteindelijk verteld, want al dat gerommel, en vage gedoe, is ook niet goed voor zo'n jongen shocked
geloof me: het heeft me letterlijk verscheurt, en hem ook!
Toch begreep hij het gelukkig wel...
omdat mijn moeder natuurlijk ook behoorlijk in de war kan zijn, dit was mijn broertje ook op gevallen!

groetjes moonflowertje
Tatora
Tatora sep 7 '11
Goh meissie..
wat een verhaal..
het is toch erg hey,in deze wereld,met dat systeem wat echt niet klopt,blijkt maar weer..
pfff..
kan niet meer zeggen ,dan dat ik voor je broer hoop dat het goed komt,en hij zn plekje vind,waar hij gelukkig kan zijn...in een veilge omgeving,waar hij zich ook vrij voelt..
veel liefs X
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 13 '11
thanks...
sorry voor mijn late reactie, ik lees dit nu pas shocked

groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki