ik heb al een hele tijd geen droom gehad die ik me zo goed kan herinneren als de droom van gisternacht.
ik weet niet waar ik was maar het leek op een gigantisch pakhuis in de vorm van een trein. eerst was ik alleen en rende door de trein/pakhuis heen op zoek naar iets maar wat weet ik niet. later was er nog iemand bij me geen idee wie maar het was een jongetje van een jar of 8. samen gingen we snel op zoek naar datgene wat ik zocht. we hadden haast want we renden door het pakhuis/treinding heen. er waren een heleboel deuren en die gooieden we allemaal open vlogen door de kamers en schoten weer terug de hoofdgang in op zoek naar de volgende deur.
het was hier vrij donker en er was niuet veel te zien. plots van het ene op het andere moment stond ik ergens buiten bij een oudere vrouw die wat gezet was en grijs haar had. een hele norse vrouw. zij was de tante van mijn moeder (ik ken verder geen tantes van mn moeder) zij had mn moeder ooit iets aangedaan en dara nooit haar excuses voor aangeboden. wat het is weet ik niet. ik heb met haar gepraat en tegen haar gezecht dat ze fout had gezeten en dat hetnu tijd werd om haar excuses te gaan maken want dat was wel zo eerlijk tegenover mijn moeder.
dat deed ze we zaten aan een lange tafel ergens buiten in de zon. ze liep naar mijn moeder en bood haar excuses aan en haalde uit het niets een giga mooi bos bloemen tevoorschijn. het had knalrode rozen en knalpaarse andere bloemen. (het was eerder een heel bloemstuk voor op de auto ofzo). het was het mooiste boeket/bloemstuk wat ik ooit gezien had. (kan me herinneren dat ik dat zei) mn moeder was blij dat alles nu klaar was en dat ze haar excuses had aangeboden en ik zei tegen de tante van mijn moeder dat dat toch best mee viel.
toen stond ik op het station van een plaats waar ik wel vaker op het station sta. iok zou naar huis maar kwam erachter dat ik mn fietssleutel kwijt was. die lag nog in het pakhuis treinding. het was een groot drama dat die weg was.
en toen maakte mn man me wakker. heb een dik kwartier nodig gehad om uit die droom weg te komen ik was al van bed af en had tegen mn man gevraagd hoe hij naar zn werk ging en hij zei met de auto. ik zei toen dat dat niet kon omdat ik mn fietssleutel kwijt was. (dat vertelde hij mij kan het me niet herinneren)
voor mij was dit heel vreemd meestal zit er wel enige logika in mn dromen zeker omdat het van het ene naar het andere vloog.
en soms ben ik er gewoon echt bij en kan ik dan zelf beslissen wat ik doe in mn dromen.