Loading...
nl

Wateroverlast in de Ardennen!

Tinne
Tinne jan 9 '11
Hier zie je op dit filmpje de snelheid waarmee het water zich voortbeweegt. Zo kan je het ook voorstellen beneden hier in de ourthe, met dat verschil dat door de iets bredere loopgang de snelheid zich wat afvlakt en alleen voordoet in het midden, wat de eigenlijke rivier is..en aan de zijkanten is het vele rustiger.


http://www.youtube.com/watch?v=MSPvPANoaIk
Jeannette1
Jeannette1 jan 9 '11
Hallo Tinne,
Help, wij zitten helemaal in het verre en droge Nederland, maar vragen ons af hoe het met ons chalet aan de ouhrte is.
We zagen je foto's en werden zeer ongerust, ons chalet is iets verder op het pad (Vanne Navet 7) dat is nog iets verder op het wandelpad haverwege tussen Sy en de brug naar de palonge.
Kan je ons op je vogende wandeling gerust kunnen stellen en ook daar wat Foto's van kunnen trekken,

Groeten uit Nederland,
Jeannette. Bij voorbaat dank!!!!!!!!!!)
Tinne
Tinne jan 9 '11
Ohjeetje! hmm.. ik heb nog foto's.. getrokken vanuit een chalet buiten, Ik geloof een lichtbruine chalet die ook in verhuring is! en dat is doordat daar de ourthe een bocht neemt, net geen wateroverlast. Maar zoals je kan zien, voor de rest wel. Ik hoop dat je chalet wat hogerop ligt dan kan ze gespaard zijn, maar anders vrees ik er voor..want vermoedelijk is deze bocht zonder water echt een uitzondering.

Ik geraak ook helemaal niet tot aan Palonge via de kant van mijn dorp, het water heeft dus heel het wandelpad overstroomt en zoals je kan zien, aan de eerste chalets.. tot bijna boven het hek en de haag!
Tinne
Tinne jan 9 '11
Deze chalets ken je misschien?
Tinne
Tinne jan 9 '11
Ik zou de weg helemaal achterin kunnen doorlopen tot het laatste punt dat het niet meer gaat , dat kan ik wel doen..
Maar morgen net geen tijd.. dinsdag! Er blijken nog wel wat mensen te zijn daar, die niet weggeraken.
Jeannette1
Jeannette1 jan 9 '11
Beste Tinne,

Hartelijk dank voor je snelle reactie!!!!!!!!!!
Toeval bestaat niet, de eerste bijlage is het hek van ons chaletje!
Ik ben zo blij te zien dat het enigszins nog droog staat.
Voor ons is het moeilijk nu naar de chalet te komen.
Ik ben je echt zeer erkentelijk. Super!!!!
Zijn er nieuwe ontwikkelingen dan hoor ik het graag.

Hartelijke groetjes Jeannette uit Holland.
Tinne
Tinne jan 9 '11
Ja ik laat het je zeker weten! Doe ik graag!
Tinne
Tinne jan 10 '11
Even een geruststelling :
Het water is aan het zakken!! grin
admin
admin jan 10 '11
Goed nieuws Tinne! smile
Tinne
Tinne jan 10 '11
even om het verschil te laten zien hoe het normaal is, en hoe het gisteren was!
Op de eerste foto zie je de rots rechts, de rivier.. het pad, en de haag!
Op de tweede foto zie je water, klein stukje haag... en rots!
Jeannette1
Jeannette1 jan 11 '11
Gelukkig dat het water aan het zakken is! In Nederland valt momenteel veel regen, nu maar hopen dat de Ardennen dit bespaart blijft! Hartstikke top dat je deze ontwikkelingen doorstuurt.
Een hele gerustsrelling.

Hartelijke groet Jeannette.
Tinne
Tinne jan 11 '11
Ik ga strakjes wandelen en zal foto trekken van je chalet en de omgeving! wink
Jeannette1
Jeannette1 jan 11 '11
Ons chaletje staat vlak naast het huisje waar een foto van geplaatst is! (Waar het pad net droog was) Wij zitten in een bruin huisje tegenover een drie taks boom. Naast ons wonen Belgen in een wit stenen huisje. Ik hoop dat het goed met ze gaat. Wens ze sterkte indien je ze toevallig ziet/ spreekt.
Ik word er wel wat somber van! Zou het liefst meteen heen gaan,
maar is dus nu geen optie. Ook de dieren zullen het zwaar hebben. Leef zeer mee vanuit Nederland!
Tinne
Tinne jan 11 '11
Oh hebben jullie een hondje? Ik geloof dat ik het weet..
hebben jullie aan de chalet onlangs gewerkt? In alle geval, ik ga het opzoeken daar en foto's nemen.
Lang zal het niet meer duren, of de meesten zullen met hun wagen wel weer op de weg kunnen.. maar inderdaad, dit was de schrik van hun leven denk ik.
Mocht je komen... in de lente ofzo, wil je me dan een pb sturen? dan kom ik je effe groeten. Ik woon in het hogergelegen dorp!
Tinne
Tinne jan 11 '11
oh nu weet ik het.. dat wit stenen huis, zo zijn er twee naast elkaar! en daarnaas een heel groot huis met een vijver.. en veel katten!
Heee.. dit is echt wel bijzonder hoor, want ik wilde heel de weg aflopen, maar door dat kleine keffertje dat ik zag op de weg(ik was met m'n eigen hond) ging ik rechtsomkeer, en toen wilde ik een foto nemen in de tuin van de mensen van dat witte stenen huisje. Maar het hek was dicht, en wilde niet zomaar daarover springen.. vond dat te privé om te doen!
Jullie en die twee witte huisjes, samen met dat bruinere chalet, alsook nog een ander wit soort prefabwoningetje staan toen ik gaan zien zijn in alle geval zeker droog!
Jeannette1
Jeannette1 jan 11 '11
Hallo, neen wij hebben geen hondje! Wij zitten daarnaast.
Een bruin houten huisje, nummer 7.
Natuurlijk stuur ik bericht als we heen gaan, want ik ben zeer dankbaar voor je snelle reactie en de moeite die je neemt!
Kom zeker langs, dan kan ik je persoonlijk bedanken.
Lief hondje heb je trouwens! Ben gek op dieren.
Tot horens!!!!!
admin
admin jan 11 '11
wil Tinne ook graag een keer ontmoeten...liefs Ajada
Tinne
Tinne jan 11 '11
grin
Tinne
Tinne jan 11 '11
Het wandelpad is weer voor het grootste deel bewandelbaar.. hier en daar de lagere gedeeltes is er nog water.
Al bij al lijkt het voor de chalet's en caravans nog wel mee te vallen. Verhalen van de mensen daar ter plaatsen zullen de situatie daar echte pas kunnen weergeven!
Overal in de stadjes en dorpjes zie je zandzakken voor de deuren daar waar de rivier is overstroomt. Stilletjesaan, zie je mensen van die huisjes ook weer buiten komen..en natte dingen buiten zetten.. het leven keert weer!

Hier de beloofde foto's,ik hoop dat ik het juiste huisje heb! laugh
dianaas
dianaas jan 11 '11
Indruk wekkende fotos!
Hopelijk zal de komende dag de rust wederkeren.

Wel een vraag, wij komen as weekend naar Au Bord De L'Eau.
Dat ligt op de Quai de la saulxure in Hamoir. Weet iemand hier hoe het daar staat met het water?

We hebben de eigenaar gevraagd, maar die zegt niets van wateroverlast te weten?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki