Zo Tinne, dat is zeker een aardige wateroverlast! De plaatjes zien er mooi uit, alleen de last die je er van hebt helaas minder. Is dit het niveau wat het nu blijft, of kan het water nog hoger komen te staan?!
Sterkte bij jullie !
Groetjes,
Bart
Het water kan nog hoger komen.. morgen ga ik weer diezelfde wandeling doen als gisteren en eens kijken of die mensen van die chalet daar nog zijn.. Tja het kan niet anders, want ze kunnen daar niet weg met de wagen. Ik had hen voorgesteld om eten te brengen en mits een goeie wandeling zouden ze aan ons dorp komen, en met de bus naar het station kunnen gebracht worden. Maar ze wilden nog blijven en afwachten. Ben benieuwd of het water tot aan hun chalet komt, want deze stond net ietjes hoger dan de anderen en bleef noggespaard!
Hij vertelde me ook toen dat er een dame was die doorheen het water wilde aan de zijkant, daar waar het pad loopt ( zie foto sky), en daar is het water dus één meter hoog. Ze wilde doorheen het water omdat haar auto nog aan de andere kant van de rivier stond, zei ze.. en ze dus naar de brug een twintigtal meter verderop wilde stappen, om haar auto te redden.
Ze dacht er niet aan, dat ze zou kunnen uitschuiven op het pad in het water en zou mee kunnen gesleurt worden. Die man die het me vertelde, zei dat hij er heel lang heeft op in gepraat, en toen is ze teleurgesteld rechtsomkeer terug gegaan. Geen idee wat ze later heeft gedaan!