Ik ben begonnen met zielenreizen omdat ik zielen zag. Dat van andere kon zien en daar informatie uit kan halen. Een van die dingen is het element van een ziel... Daarom beschrijf ik hier een aantal dingen. Het zal ook aangevuld worden, mocht ik meer weten om over te schrijven...
Het element: de fundamentele basis van de ziel.
Je ziel is je kern, je diepste kern die bepaald wie jij bent en hoe je je gedraagt. Diep in je ziel huist het element; het eerste kenmerk van de ziel.
Je ziel heeft een hoofdelement waar je mee verbonden bent. Water, vuur, lucht of aarde. Voor sommige zichtbaar, duidelijk zichtbaar. Blauw wordt gelinkt aan water en kenmerkt vooral gevoelige zielen die vrij snel zijn. Vuur is rood en kenmerkt het vermogen tot zomaar op kunnen laaien. Lucht zielen zijn communicatief sterk en hebben een gele tint. Groen behoord tot de aarde, rotsvaste zielen die lekker down to earth blijven.
Om je heen zijn ook andere kleuren zichtbaar, zodat het lijkt dat je meerdere elementen hebt. Dat is niet zo, je kern bestaat uit 1 kleurtje. Maar, het is wel mogelijk om jezelf een ‘deken’ te geven van een ander element. Mensen foppen of onzekerheid van jezelf kan een oorzaak voor dat zijn. Daarvan losstaand is het beheersen van de subtiele elementaire energieen. Wij hebben allen het vermogen de elementen om ons heen aan te roepen en ze naar eigen hand te zetten. Dit kost echter oefening en is vooral aan te raden om het te ‘leren’ van andere ‘meesters’. Onder meesters versta ik zielen die het element beheersen en begrijpen.
Blijf bij jezelf. Wees niet bang om in je element te staan.. want daar kan jij je kracht uit putten.
Zielen hebben ook hun familie, net zoals wij hier kennen op aarde. Jou zielfamilie heeft over het algemeen hetzelfde element, net zoals jij dingen van jou aardse geerfd hebt.