Inderdaad een lucide droom is een droom waarin je weet dat je droomt... maar... je kan ook stellen het is een droom waarin je denkt dat je wakker bent
... dit noem ik laag-lucide. Hierbij heb je geen controle over de droom maar vaak wel over je eigen handelingen. Veelal gebeurt dit in de overgangsfase tussen slapen en waken, waarbij je lichaam nog in slaapverlamming verkeerd (je kan je niet bewegen).
Je bent dus wss half wakker geweest, voelde dat je lichaam in slaapverlamming verkeerde, maar je geest projecteerde nog droombeelden. In de meeste lucide dromen van dit type zie ik gewoon mijn slaapkamer, al blijkt bij nader onderzoek er wel foutjes te zitten tov de werkelijkheid.
Overigens de slaapverlamming komt ook voor als je geest al wel wakker is, dit ervaren mensen als heel eng want ze zijn wakker maar kunnen nog steeds niet bewegen. Mocht je dat ooit overkomen gewoon rustig wachten, je lichaam wordt binnen korte tijd ook wakker. Wil je lucide dromen dan kan je vanuit deze toestand redelijk makkelijk een lucide droom in stappen, door je ogen dicht te doen en naar je 3e oog te kijken (sun-eye methode).
Ik denk dus idd dat het geen uittreding is geweest, maar een laag lucide droom.