Loading...
nl

Uittreden

Thomas A
Thomas A nov 7 '06
Droomstadium moet droomvorm zijn en inderdaad NiMS

Thanks
Wendy's
Wendy's nov 7 '06
lucide droom.. is toch dat je weet dat je droomd?

maar hoe kan het dan dat ik niet kon bewegen en gewoon mijn kamer zag??
CoZ
CoZ nov 7 '06
Inderdaad een lucide droom is een droom waarin je weet dat je droomt... maar... je kan ook stellen het is een droom waarin je denkt dat je wakker bent ;)... dit noem ik laag-lucide. Hierbij heb je geen controle over de droom maar vaak wel over je eigen handelingen. Veelal gebeurt dit in de overgangsfase tussen slapen en waken, waarbij je lichaam nog in slaapverlamming verkeerd (je kan je niet bewegen).

Je bent dus wss half wakker geweest, voelde dat je lichaam in slaapverlamming verkeerde, maar je geest projecteerde nog droombeelden. In de meeste lucide dromen van dit type zie ik gewoon mijn slaapkamer, al blijkt bij nader onderzoek er wel foutjes te zitten tov de werkelijkheid.

Overigens de slaapverlamming komt ook voor als je geest al wel wakker is, dit ervaren mensen als heel eng want ze zijn wakker maar kunnen nog steeds niet bewegen. Mocht je dat ooit overkomen gewoon rustig wachten, je lichaam wordt binnen korte tijd ook wakker. Wil je lucide dromen dan kan je vanuit deze toestand redelijk makkelijk een lucide droom in stappen, door je ogen dicht te doen en naar je 3e oog te kijken (sun-eye methode).

Ik denk dus idd dat het geen uittreding is geweest, maar een laag lucide droom.
Wendy's
Wendy's nov 8 '06
Ok, dankje!!

Nu snap ik er wat meer van
CoZ
CoZ nov 8 '06
Ik was even vergeten dat er zelfs een officiële term hiervoor is, namelijk: False Awakening (FA).
Wendy's
Wendy's nov 24 '06
Elke keer als ik ga slapen, en ik kan me ineens niet meer bewegen, komt er iemand mijn kamer binnen gelopen.

Altijd denk ik dat dit mijn moeder is. Maar als ik wakker word dan besef ik me dat ze dit helemaal niet is geweest (omdat ze over dingen praat die ze eigelijk niet kan weten, bijvoorbeeld school dingen). En als ik later aan mam vraag of ze in mijn kamer is geweest zegt ze 'nee'.

Ik heb haar nog nooit gezien.. maar ik voel haar wel elke keer, weet dat ze er is, en ze praat tegen mij.

Misschien is het mijn oma? of gids??
Weet iemand misschien hoe ik beter in contact kan komen met haar?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
Oh, ze praat dus ook met je? Ik denk dat het je gids is. Iig iemand die je nodig hebt om je raad te geven. Soms heb ik het gevoel dat je denkt er helemaal alleen voor te staan. Op dat soort momenten is het fijn dat zo iemand er direct is.
admin
admin dec 7 '06
Ik heb heel vaak dat voordat ik wakker word ik heet gevoel heb alsof ik kilometers de afgrond instort... Zo'n gevoel dat je hebt in een achtbaan zeg maar. Nu liet ik me vertellen dat je dan onbewust uitgetreden bent maar ik kan me daar niets van herinneren. Het enigste wat ik voel is het neerstorten vallen en het wakker worden. Heb dan ook echt het gevoel alsof ik in mijn bed gevallen ben ofzo Iemand hier een idee van?
Charlie
Charlie dec 7 '06
Dat gevoel ken ik, dan lig je te slapen en in eens lijkt het net of je in een bodemloze put valt. Door de schik ben ik dan ook gelijk weer wakker. Ik heb eens een keer meegemaakt, mijn partner en ik lagen te slapen en de kids waren er toen ook. Ik zag onze dochter tussen mij en hem in op een deken zitten en opeens begint die hele deken omhoog te gaan richting het plafond met haar erop. Ook zie ik ondertussen dat die zelfde deken nog gewoon op bed ligt. Ik het s ochtends verteld en dan word je voor gek versleten. Wie heeft zoiets ook eens meegemaakt??
Verder kan ik, zoals ik al eerder vermelde, dus bewust uittreden en mijzelf observeren. Ik kan dan ook wandellen, mijn lichaam kan op dat moment helemaal niets, dus ook niet praten. Ik weet niet of je iets op kan pakken, maar dat denk ik niet. Voor dingen oppakken heb je, denk ik, gewoon je lichaam nodig. Wel kan ik, wanneer mijn partner en ik gaan slapen, ook in zijn ziel me voortbewegen en dus mijn eigen ziel ook zien. Dan zie ik dus mijzelf liggen, mijn partner zie ik liggen en ik kan dus, vanuit zijn ziel ook nogeens mijn ziel zien. Weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen, dus hoop dat het een beetje duidelijk is. Zo niet, vragen staat vrij.
Wendy's
Wendy's dec 8 '06
Wat mij opgevallen is, is dat ik geen kou of warmte voel (van buitenaf).

Heb jij dit gevoel ook niet carolyn??
Wendy's
Wendy's jan 13 '07
vanacht: 13-01-2007.

Ik kon niet goed slapen, wist niet precies waarom. Ik lag dus tot half twee snachts wakker.

toen kreeg ik een droom over mijn moeder (uit meerdere ervaringen weet ik dat mijn gids er dan is).
Toen droomde ik dat ik een smsje kreeg, ik weet niet meer precies wat er in stond maar het was zoiets als: 'Wendy kun je even contact met me opnemen, ik wil iets weten over merudi groetjes (naam benk vergeten)'. Op de achtergrond van het smsje stonden foto's van mij. Foto's die ik nog nooit gezien had.

Daarna kreeg ik weer een uittreding. Ik keek rond in mijn kamer en zag ineens een gezicht (heel duidelijk) van een jonge man. Hij zat op het eind van mijn bed, volgensmij hield hij mij vast want ik voelde tintelingen. Ik vond dat best eng dus ik deed me handen voor me ogen, maar dat lukte niet. Ik zag toen ineens veel gezichten achter elkaar (allemaal verschillende). Toen wilde ik dat het weg ging, dus ik vroeg (telephatie's) of het weg wilde gaan. Toen kwam ik weer bij.

Ik voelde een soort 'traan' over mijn wang gaan. Dit was niet van mezelf, net alsof er iets over je gezicht gaat (een haartje ofzo).
Dit gevoel heb ik vaker als ik op bed lig. Dus ik denk dat het steeds dezelfde entiteit is die dit bij me doet.

Nu word het me ineens duidelijk, dat de entiteit geholpen moet worden. Hij maakt het me duidelijk met die soort van 'traan'.
Ook denk ik dat die droom met dat smsje van hem af komt.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Iemand die hier een ander gevoel over heeft??


In het smsje stond iets over merudi, dus het zal wel iets spiritueels zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '07
Eerste wat ik net dacht:
Die traan is verdriet. Iemand wil contact met je, maar jij "stuurt het weg". Dat die entiteit geholpen moet worden is wel duidelijk. Ik denk alleen dat het iemand is die jij heel goed kent, en geen entiteit van een overledene. Je weet wel waarom ik dat denk. De link met merudi snap ik denk ik ook wel, omdat het iemand van dit forum is.

Groetjes.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki