Loading...
nl

Hoe je kennis maakte met zielenreizen.

Emuca
Emuca jan 6 '11
Dit is eigenlijk voor mijn gevoel ook voor iedereen anders en ik wil graag beleven hoe ik de stappen naar het zielenreizen heb gezet.

Zoals sommige van de oude garde wel weten, zie ik zielen. Altijd al gekund, maar op merudi begon het me duidelijk te worden dat ik ook de zielen van mensen kon zien die niet naast me stonden, of waar ik direct contact mee had gehad. Ik bekeek de zielen, soms ook op verzoek.. en ik begon steeds meer te zien. Toen ik merkte dat ik op dat niveau ook kon communiceren met de ander, wist ik dat er nog meer mogelijkheid in moest zitten.
Er kwamen meer en meer dingen bij. Omgevingen, andere zielen, banden van vroeger. Via via kon ik een heleboel zielen op het spoor komen, alsof ik een touw met knopen volgde.
Langzaam maar zeker ontstonden de eerste reizen. Bewust. Onbewust had ik die dingen al gezien in dromen of in binnenwaaiende gedachten.
Nu zijn we al tijden verder, en is reizen een belangrijk onderdeel van mijn leven geworden. Het is voor mij heel erg logisch, alsof het er gewoon bij hoort. smile
Delen:
admin
admin jan 6 '11
Ik heb 1 keer eerder zielen gezien op mijn slaapkamer. Niet als geesten dus, maar als energetische vorm.. dat vond ik heel vreemd.
Emmy wees me erop via een topic hier op merudi :-)

Het reizen ben ik begonnen, en wel bewust door Emmy en Hans, die mij en een aantal anderen vertelde over hun zielenreizen. Dankjulliewel :-) Daarna is het gewoon vanzelf gegroeid. En kan ik het zielenreizen momenteel ook niet meer uit mijn leven denken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '11
Jullie hebben het over zien. Zie je het met jullie ogen? Of is zien hier anders?
Emuca
Emuca jan 6 '11
Ehm tja.. ik noem het altijd geestesoog... maar ik 'zie' ook dingen hier op aarde.. Dus voor mijn gevoel is het met mijn ogen ja. Maar ik weet niet hoe andere dat zien.
admin
admin jan 6 '11
ik zie met mijn "derde oog",
ik schat mijn ziel, in combinatie met mijn hersenen,
met name de epifyse, pijnappelklier denk ik.
aangezien iemand ook kan "zien" wanneer ie niet meer leeft, zullen het niet enkel de hersenen zijn.
Cialara
Cialara jan 6 '11
Ook ik ben via Emmy en Hans gaan reizen. Vlak voordat ik daar aan begon had ik hun verhaal gelezen en net een Reiki II inwijding gehad, waarin je al enigszins kennis maakt met het op afstand "zien" van personen, en het sturen van (reiki)energie op afstand.

Maar ook omdat mijn zoon in die tijd ook begon te zien via visioenen en meelas met het verhaal van Emmy, waarna hij hen dingen door mocht geven via zijn gids, dingen die hij daar ook zag. Ik wilde dat ook, wilde bij hem kunnen zijn als het nodig was en zodoende probeerde ik het ook.

Ik zie dus niets, maar 'weet' en voel heel veel. Via die twee instrumenten werk ik tijdens de zielenreizen. Ik krijg gewoon door wat ik weet en vertaal dat naar beelden denk ik.

Ook ik kan de reizen niet meer wegdenken en wordt letterlijk getrokken als het nodig is. Soms krijg ik al flarden door overdag van dingen die gebeuren, soms kost het wat meer moeite om me er op te concentreren.

Ik voel vooral heel veel, en kan dan ook energieén herkennen aan wat ik voel. Voor degenen die wel zien is het soms lastig als een spirit zich anders voordoet (wat wel eens gebeurd) en dan herken ik toch de energie, dus het heeft ook wel eens voordelen.
admin
admin jan 6 '11
Ik ben via Tinne en Jorine met de zielereizen in contact gekomen.
Ook ik kan zielen zien, moeilijk te omschrijven maar ik zeg meestal dat ik ze in mijn hoofd zie.

Van mij was het pure nieuwsgierigheid dat ik ben meegegaan.
Wat ik super vind is dat ik nu ook heb kunnen zien wie een van mijn begeleiders is.

Ook heb ik gemerkt dat ik tijdens de reizen duidelijk kan zien welke paden ieder voor zich volgt.

Hoe leg ik dat uit...
Ehm, ik merk dat mijn ziel heel aards overkomt in de reizen terwijl de anderen vaak in wit of zilver overkomen, altijd met vleugels.
De *weg* die ik zie die in de reis door ieder wordt gevolgd is anders, zo zie ik de verschillen.
Om de een of andere reden lukt het mij niet met vleugels maar heb ik een bezem bij me.
Emuca
Emuca jan 6 '11
Jij bent de meest aardse ziel waar ik mee gereisd heb Karin, en dat is ook heel fijn. Van jou wil ik leren vliegen op een bezemsteel.. hihi
admin
admin jan 7 '11
Ik doe gauw weer een keer mee, ik ben erg geschrokken van de reis die je hebt beschreven op facebook.
Of nou geschrokken, meer zo'n gevoel van, ships mijn gevoel voor de toekomst klopt wel..
Als ik op een of andere manier jullie daar in kan bijstaan dan wil ik dat heel erg graag.

Leuk dat jij dat ook zo hebt ervaren Emmy, dat aardse bedoel ik dan.
Emuca
Emuca jan 7 '11
Wuh ja. DIe reis is/was behoorlijk heftig.
admin
admin jan 9 '11
Hoe gaat het reizen bij jullie in zijn werk ben je iets aan het voorbereiden of gebeurd het spontaan?
Als ik eraan denk om te gaan reizen dan doe ik eerst een aarde oefening en plaats mezelf in een ei van bescherming, daarna vraag ik aan mijn hoger zelf en mijn gidsen om me te beschermen en weer veilig thuis te brengen in mijn aardse lichaam.
Ook vraag ik een gids om over mijn lichaam te waken.
En dan wacht ik af maak mijn hoofd leeg en laat het gebeuren.
de ingevingen worden dan vanzelf in mijn hoofd geplaatst.
Als ik dan denk aan reizen dan heb ik geen voertuig nodig, mijn geest zelf reist door de dimensies los van een voertuig.

Is dit een beetje wat ik me er bij voorstel of zit ik er nu helemaal naast?

liefs Ajada
admin
admin jan 9 '11
Het lijkt op trance reizen wat jij beschrijft Ajada.
Maar wel heel erg gelijk aan zielereizen.
Jouw ritueel vooraf lijkt veel op het mijne smile
Ik vraag niet om aan een gids om over mijn lichaam te waken omdat ik wakker ben, wat er rond om me heen gebeurd zie, voel, hoor en ruik ik.

Wat ik merkte is ook, veel van ons hebben vleugels, ik heb ze niet dus ik gebruik meestal een bezem om te vliegen.
Het grappige is dat je bij trancereizen de reis zelf (het vliegen naar) niet vaak ziet, bij zielereizen zie ik dat wel.
Ik weet niet of anderen dit ook zo ervaren.

Wat ik ook merk is dat vooraf aan een reis je heel erg wordt *getrokken*.
Ik voel een enorm druk in mijn rug en wordt met beelden uit andere reizen bekogeld zeg maar.
Je krijgt een soort van *sterk verlangen* om te gaan, net of het zachtjes wordt ingefluisterd of zo.

Voor mijn gevoel zit je helemaal goed Ajada.
Emuca
Emuca jan 9 '11
Het lijkt inderdaad meer op trancereizen. Bij zielenreizen blijf je gewoon in je lichaam en ook bewust van wat er op aarde om je heen gebeurd.
Al moet ik zeggen dat bij de reis van de voorspellingen, meerdere mensen hebben gevraagd of ik wel okee was. Maar dat was dan ook een van de meest intense reizen die ik ooit heb meegemaakt.

Vliegen ergens naartoe komt inderdaad vaak voor. Maar ook ik gebruik mijn vleugels niet, maar ik ren. smile
admin
admin jan 9 '11
Inderdaad ik zie het vliegen niet ik ben er gewoon en hoe ik er kom weet ik niet, wel voel ik dat ik vanuit mijn hoofd vertrek daar word ik lichter en hup het gebeurd, de laatste keer gebeurde het spontaan toen ik net in bed was gestapt.
Ik was nog klaar wakker.
Wel ken ik ook de ervaring van het vliegen met vleugels dat was vroeger zo toen ik nog kind was dan voelde ik het in mijn rug en ik zweefde zo weg.
Wist dan ook nog precies waar mijn moeder de sint nikolaas kadotjes verstopt had en ook wat we kregen ik had gezien wat ze ingepakt had s,avonds, toen wij in bed lagen mijn broertje en ik.
Mijn broertje kon niet vliegen toen ik zei ga je ook mee vliegen toen zei hij wat is dat.
Was best een heerlijk gevoel hoor dat zweven zo viel ik altijd in slaap.
Marenubium
Marenubium jan 27 '11
Ik las op merudi wat verhalen van Jorine, en heb haar er ook een paar keer over gevraagd. Ergens boeide mij het wel namelijk. Verder alles laten bezinken, totdat het vorig jaar weer boven kwam drijven, voornamelijk door dromen die terugkwamen, en die ik als klein kind had. Uit mijn eigen verhalen en gedichten bleek eigenlijk dat ik altijd wel aan het zielsreizen ben geweest, was me er alleen niet bewust van.

Samen met Jorine geprobeerd een reis te maken, maar dat ging niet zo goed. Ik probeerde teveel geloof ik, en had ook moeite met loslaten ('laten gaan'). En de pc stoorde ook enorm laugh
Maar uiteindelijk toch zelf geprobeerd, voor het slapen gaan ontspanningsoefeningen gedaan en goed gelet op mijn ademhaling. Voorts 'boven' gevraagd om me te begeleiden.
Tja, van het 1 kwam het ander smile

En ja, Ajada, de eerste keren viel ik ook uiteindelijk als een blok in slaap! Haha, het beste slaapmiddel wink

(ps: ik zie nu net dat Groene Heks ongeregistreerd is, why...?)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki