Ik heb geen oppas nodig, maar ik vind dat je als *hoofd* wel een bepaalde verantwoording hebt, als hier mensen worden afgebekt dan ligt er wel een stuk verantwoordelijkheid bij jou Nims.
Jij beslist voor een open forum en geen screening, dan denk ik dat je ook moet ingrijpen als het fout gaat.
Ik denk dat je hier iets mist bij het woord ingrijpen. Want ik heb wel degelijk iets gedaan, namelijk jou en degenen met wie het conflict was ontstaan, samen met elkaar in een PB gedaan om het te laten uitpraten wat er tussen jullie was ontstaan. Als dat geen ingrijpen is, dan weet ik het niet?
Bannen heeft niet zoveel zin, want dan gaan mensen pas echt rellen. Ze registreren gewoon opnieuw en gaan nog vervelender doen. Bannen is het laatste middel als je er met normaal praten niet uit kunt komen. Prive gepsrekken zijn hier dan heel prettig voor, omdat je elkaar dan wel even goed de waarheid kunt zeggen, zonder dat de "hetze zoekers
" gaan zitten meelezen en nog wat meer olie op het vuur gaan gooien.
Ik vind dat dus wel degelijk onder ingrijpen vallen.
Consequenties van keuzes aanvaarden lijkt mij, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
De pb zou ik graag eens zien, ik kan dan teruglezen of ik echt heb zitten mutsen en het verkeerd heb begrepen of dat jij het afzwakt.
Ik heb je hem even gestuurd.