Loading...
nl

Ben gebanned

admin
admin jan 5 '11
Lily, ik kan prima nee zeggen en heb volgens mij echt geen assertiviteitstraining nodig.
Dat heeft voor mij in ieder geval niets met mijn grenzen verhaal te maken.
Dank voor je antwoord.
admin
admin jan 5 '11
Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: Groene heks
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.



Ik voel met je mee en ik ken het gevoel. Je wil alles goed doen; je wil er voor iedereen zijn en als er iets verkeerds loopt dan voel je je schuldig. Je loopt op de toppen van je tenen. Neem een beetje afstand en laat alles bekoelen en ben je er binnen de kortste keren terug bovenop.
Veel sterkte


Ik hoop het, morgen mag ik weer naar de huisarts, ben teveel afgevallen en stiekem hoop ik dat hij adviseert dat ik even bij moet komen thuis.
Als zelfs je lijf het laat afweten is dat een duidelijk signaal.
Ik kan van mijn werk geen afstand nemen, ik wilde dat ik morgen zo mijn ontslag kon indienen, echt!
Maar ik moet wel voor 4 kids zorgen en heb geen partner, dus dan denk je wel twee keer na voordat je opzegt.
Wat ik morgen wel ga doen is zeggen dat als de situatie niet binnen twee weken veranderd, ik het roer omgooi.
Dan ga ik of ander werk of een studie zoeken, mijn collega en ik gaan samen, wellicht helpt dat, samen sta je immers sterker.
admin
admin jan 5 '11
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Groene heks
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.



Karin zo menselijk toch,ook de verandering die je nu doormaakt...en wat ik voel is het een mooi proces...
grenzen herkennen aangeven en er wat mee doen...is een mooi proces...het maakt je innerlijk sterk...maar gaat meestal ook samen met pijn...

zo ook loslaten als het moet...
en blijf jezelf... niet afstompen door...
rust nemen en afstand...doet wonderen wink


Mooi proces? Nou zover ben ik nog niet, voel me uitgebuit en uitgeblust.
We vechten al maanden tegen de bierkaai..
Ja loslaten, het zit er dik in dat ik deze baan echt ga loslaten en dat zal zeker pijnlijk zijn, ik heb bij dit bedrijf 20 jaar geleden gewerkt en ben er nu al weer een tijd terug.
Dat mensen zo schandalig met hun personeel kunnen omgaan en dat bij een gemeente, echt te gek voor woorden.
Geen pauzes, alleen zitten aan de receptie terwijl de telefoons roodgloeiend staan en mensen in de rij aan de balie.
Je baas lekker op vakantie terwijl jouw kindjes alleen thuis zitten omdat er niemand is die je taak kan overpakken (twee collegas zijn in 1 maand opgestapt, nr 3 zit overspannen thuis en ik nr 4 loopt dus de benen onder haar lijf vandaan..

Echt...wat the hell doe ik daar eigenlijk nog...
Lotusje
Lotusje jan 5 '11
Jeetje Karin,
wat een klotesituatie zeg!!!!!!!
Heerlijk als een werkgever zo "meedenkt" met zn mensen confused
Helaas moet iedereen eerst opgebrand zijn voordat de werkgever eens naar de situatie gaat kijken, plus het feit; "zolang het gaat, gaat het goed toch"
Trek maar eens keihard aan de bel daar, of vraag halve dagen te werken om te voorkomen dat je een burn-out ingaat, wellicht dat ze dan wel even wat meer gaan nadenken.
Op deze manier ga je er zelf aan onderdoor en ik denk dat ik wel kan zeggen dat niemand er iets aan heeft als jij straks ook met een burn-out thuis zit.

Sterkte lief heksje!!!!!
(blijf trouw aan jezelf en je kleur wink)
admin
admin jan 5 '11
Als ik dit zo terug lees zie ik eigenlijk pas goed wat er mis is..

Staat los van *het* incident, maar het is overduidelijk waarom ik zo heftig reageerde.
Lotusje
Lotusje jan 5 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Als ik dit zo terug lees zie ik eigenlijk pas goed wat er mis is..

Staat los van *het* incident, maar het is overduidelijk waarom ik zo heftig reageerde.


Afgezien van je persoonlijke situatie,
begrijp ik toch wel erg goed waar het vandaan komt/kwam.
Ik heb me bewust helemaal afzijdig gehouden omdat mijn prive m'n tijd en aandacht vraagt en mensen die "trollen" kosten mij onnodig veel energie wat zelfs zn weerslag heeft prive confused
Zorg vooral heel erg goed voor jezelf en je dierbaren,
zij (en jijzelf) zijn degene die jou nodig hebben.
Wederom een dikke knuffel van mij voor jou laugh
Lin
Lin jan 5 '11
@Karin, mss geeft deze hele situatie jou juist de kracht om
meneer de baas werkelijk bij z'n .... te pakken en te zeggen hoe spuug zat je der van bent. je krijgt in elk geval door het schrijven een helder beeld ...
Heb der ook zo voor gestaan en heb in mijn meeste (laaiend/gekwetste/het interressert me geen hol gevoel) mijn beste beslissing gemaakt (zonder schelden) en voor mezelf op gekomen. Je kan ver in je werk gaan, maar het kan je ook kapot maken en das een streep te ver.

kwens je veel kracht toe en de juiste woorden om de situatie weer leefbaar te maken.


Lin
Vari
Vari jan 5 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: Groene heks
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.



Ik voel met je mee en ik ken het gevoel. Je wil alles goed doen; je wil er voor iedereen zijn en als er iets verkeerds loopt dan voel je je schuldig. Je loopt op de toppen van je tenen. Neem een beetje afstand en laat alles bekoelen en ben je er binnen de kortste keren terug bovenop.
Veel sterkte


Ik hoop het, morgen mag ik weer naar de huisarts, ben teveel afgevallen en stiekem hoop ik dat hij adviseert dat ik even bij moet komen thuis.
Als zelfs je lijf het laat afweten is dat een duidelijk signaal.
Ik kan van mijn werk geen afstand nemen, ik wilde dat ik morgen zo mijn ontslag kon indienen, echt!
Maar ik moet wel voor 4 kids zorgen en heb geen partner, dus dan denk je wel twee keer na voordat je opzegt.
Wat ik morgen wel ga doen is zeggen dat als de situatie niet binnen twee weken veranderd, ik het roer omgooi.
Dan ga ik of ander werk of een studie zoeken, mijn collega en ik gaan samen, wellicht helpt dat, samen sta je immers sterker.



Dat is zeker zo. Met 2 ben je sterker dan alleen. Ik hoop dat het morgen allemaal goed meevalt. Ik ben blij dat je nog kan terugvallen op je collega. En ik begrijp je ten volle; 4 kinderen en dan zonder werk vallen. Je kunt het je inderdaad moeilijk permitteren. Maar je moet ook een beseffen dat het zo niet verder kan. Dus dan kan het roer omgooien misschien wel een goede oplossing zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '11
Origineel bericht van: Groene heks

Ik heb geen oppas nodig, maar ik vind dat je als *hoofd* wel een bepaalde verantwoording hebt, als hier mensen worden afgebekt dan ligt er wel een stuk verantwoordelijkheid bij jou Nims.
Jij beslist voor een open forum en geen screening, dan denk ik dat je ook moet ingrijpen als het fout gaat.

Ik denk dat je hier iets mist bij het woord ingrijpen. Want ik heb wel degelijk iets gedaan, namelijk jou en degenen met wie het conflict was ontstaan, samen met elkaar in een PB gedaan om het te laten uitpraten wat er tussen jullie was ontstaan. Als dat geen ingrijpen is, dan weet ik het niet?

Bannen heeft niet zoveel zin, want dan gaan mensen pas echt rellen. Ze registreren gewoon opnieuw en gaan nog vervelender doen. Bannen is het laatste middel als je er met normaal praten niet uit kunt komen. Prive gepsrekken zijn hier dan heel prettig voor, omdat je elkaar dan wel even goed de waarheid kunt zeggen, zonder dat de "hetze zoekers wink" gaan zitten meelezen en nog wat meer olie op het vuur gaan gooien.

Ik vind dat dus wel degelijk onder ingrijpen vallen.
Origineel bericht van: Groene heks

Consequenties van keuzes aanvaarden lijkt mij, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.

De pb zou ik graag eens zien, ik kan dan teruglezen of ik echt heb zitten mutsen en het verkeerd heb begrepen of dat jij het afzwakt.

Ik heb je hem even gestuurd.
admin
admin jan 6 '11
Je hebt er eentje terug smile
admin
admin jan 6 '11
heb de bom laten barsten samen met mijn collega.
We hebben allebei gezegd dat we opstappen als er niet heel snel werd ingegrepen.
Wonderbaarlijk hoe zoiets werkt...
De bazin schrok zo erg dat ze bijna ging huilen...
Woops dat hakte erin want dat vind ik dan weer zielig, maar ben sterk gebleven en heb gezegd dat de arts mij rust en medicijnen heeft voorgeschreven.
Ik heb aangegeven dat als zij (de bazin) dezelfde dag met goede oplossingen zou komen, ik in ieder geval mijn best zou doen om toch zoveel als gaat te komen en niet 100 procent in de ziektewet te duiken.
Nu krijg ik voorlopig op kosten van de zaak elke week twee vrije dagdelen (plus mijn standaard vrije woensdag).
Er is een dame ingehuurd die de nieuwe collegas gaat inwerken waardoor ik en mijn colegaatje wat meer ademruimte krijgen, zodat we in iedergeval ons gewone werk weer kunnen doen, gewoon pauze kunnen houden en niet meer alleen ingezet worden.
Het voelt of er kilos van mijn schouders zijn gevallen, en ik ben trots op mezelf dat ik zo goed voor mezelf ben opgekomen.
admin
admin jan 6 '11
Zo Karin, heftig ! Maar echt wel goed dat op deze manier de bom is gebarsten met een uiteindelijke, positieve uitkomst ! Denk aan jezelf !! Succes !!
Sundance
Sundance jan 6 '11
Met recht trots op jezelf. Goed gedaan.
Marenubium
Marenubium jan 7 '11
laugh
*shaking hands als mede en ex-ambtenaarlijke collega*
Je hebt het gedaan, dudesse! En eens naar jezelf geluisterd ipv naar een ander winkAls jij niet trots op jezelf bent, ben ik het wel!!!
HULDE!!!!
Beschermengel
Beschermengel jan 7 '11


Goed zeg Karin! ...zo zie je maar als je niets zegt gebeurt er ook niets, ik ben heel erg blij voor je smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '11
Wat super! Mooi hoe dat kan lopen als je het aangaat smile.
admin
admin jan 8 '11
Ja duurt alleen fff voor je voldoende moed hebt verzameld...
Ik stel me nu zo in dat het gewoon goed komt, voor mij is er weer licht aan het einde van de tunnel.
Kijk de leiding is rot, maar het bedrijf en het werk is zo leuk, ik ga echt liever niet weg, maar als je je zo ongelukkig voelt zul je op een gegeven moment wel stappen moeten zetten.

Doodeng maar wel een overwinning en wat ook fijn is dat er niet is gemopperd, niet geschreeuwd, het was een rustig gesprek.
Zo krijg je geen verwijten en kun je de dingen goed doorspreken.

Ja Kaatje leert het wel.
Serenity
Serenity jan 8 '11
Toppie!!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki