Loading...
nl

droom

maro
maro jul 12 '04
hallo allemaal.

dit is de eerste keer dat ik op deze site kom, dus ik weet niet zo goed waar ik mijn verhaal (droom ) moet neerzetten. dus maar hier dacht ik.

mijn droom is als volgt.

ik was ongeveer 8 jaar toen ik deze droomde. ik zag mezelf in de deur staan met mijn moeder naast me, we waren aan het wachten op de melkboer die de flessen melk uit zijn wagen haalde. toen hij terugkwam zag ik mezelf staan met mijn moeder naast me en die melkboer was me aan het uitlachen heel hard. toen zag ik dat ik maar een been had. toen werd ik wakker ik zou graag weten wat die droom betekend

groetjes maro
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '04
Heb je deze droom veel vaker gehad? Of niet? Het kan best zijn dat je net daarvoor een oorlogsfilm hebt gezien waarin iemand zijn been verloor. Dromen hebben namelijk ook als functie de dingen van de dag te verwerken. Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar dat kan ook heel goed. Niet alle dromen hebben namelijk een betekenis. Kun je dus wat meer bijzonderheden buiten deze droom vertellen?

En belangrijker nog, wat denk je zelf dat deze droom betekend?
maro
maro jul 13 '04
hallo nims

ik kan me geen gebeurtenissen herinneren van die dag of dat ik een film of iets dergelijks gezien heb,eigenlijk heb ik heel weinig herinneringen aan die tijd. en wat ik zelf denk dat die droom betekent ik zou het niet weten. vandaar dat ik hem geplaats heb. jammer als er geen verklaring voor zou zijn, maar ja er zijn in het leven vaker dingen onverklaarbaar nietwaar.

groetjes maro
alpha
alpha jul 13 '04
Hoi Maro,

Als ik jou droom zo lees zou het mogelijk kunnen zijn dat je toen een gebrek aan zelfvertouwen had waardoor je "wankel" in je leventje stond. Op die leeftijd had je misschien het gevoel dat iedereen je uitlachte (waarschijnlijk onterecht).Dat ene been stond waarschijnlijk synoniem voor jouw gebrek aan zelfvertrouwen. Dit is wat er in mij opkomt bij het lezen van jouw droom, ben benieuwd of je het kan plaatsen.

groetjes, Alpha
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '04
Hoi Maro, ik heb geen verklaring voor dromen omdat ik nooit dromen verklaar. Ik denk wel dat alpha hier het wel eens bij het rechte eind kan hebben.
alpha
alpha jul 14 '04
Ook ik kan er naast zitten hoor,maar om één of andere reden krijg ik bij het horen van dromen een "mogelijke verklaring" door.Vaak is een droom angstig om je te laten nadenken over een bepaalde situatie,waneer je jezelf toestaat er goed bij stil te staan kunnen deze dromen je een heel eind in je ontwikkeling helpen. succes!

groetjes, Alpha
maro
maro jul 14 '04
hallo alpha

dat kan wel kloppen een gebrek aan zelf vertrouwen nu ik zo terug denk , vooral in de puberteit erna had ik er last van. maar nu als volwassen vrouw sta ik met beide benen op de grond, en heb best veel zelfvertrouwen, dit groeit nl ook door de ervaringen wat je meemaakt in je leven en naarmate je ouder wordt denk ik.
in ieder geval bedankt voor je verklaring

groetjes maro ;)
alpha
alpha jul 14 '04
Geen dank,graag gedaan! :D

groetjes, Alpha
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '04
Hoi Maro, blijkbaar kun je dromen verklaren ;)

Misschien wil je dan ook met die van mij proberen? Ik heb namelijk al een tijdje geleden over mensen gedroomd die ik nog nooit gezien of gesproken heb. In mijn droom heb ik ze ook niet gesproken, het was enkel dat ik ze alleen maar heb gezien. Er zat ook geen verhaal in mijn droom, maar enkel het "bekijken" van onbekende mensen.

Dit is gebeurde voor ongeveer 3 / 4 dagen achter elkaar, en ik werd daarna altijd met een "raar" gevoel wakker.

Enig idee?
maro
maro jul 18 '04
hallo nims

ik denk dat je het verkeerd gelezen of begrepen hebt , maar ik kan helaas geen dromen verklaren. als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik dat je mischien mensen (nieuwe) die je niet kent gaat ontmoeten mischien, en dat rare gevoel bij het wakker worden is mischien de angst voor wat gaat komen met of voor die mensen. maar ik zou me niet te veel zorgen maken hierover. als iets gebeurt in het leven gebeurt het toch nietwaar. nou het lijkt wel of ik toch dromen kan verklaren maar ik lees jouw verhaal en dat komt bij me op.

wie weet een nieuwe gave , ik zou het niet weten.

nou nims hopelijk heb ik je niet van streek gemaakt maar blijf positief in het leven he

groetjes van maro
Carina
Carina jul 20 '04
Hallo Nimms :D
Ook ik las je droom,en ook ik kan geen dromen verklaren.
Maar zou het niet kunnen zijn dat je een droom hebt gehad over deze site?
Misschien komen er in de toekomst steeds meer leden bij,die voor jou alleen bekent zijn en blijven via hun naam op de site. En krijg je zoveel vragen en ervaringen te lezen, goede en slechte, wonderbaarlijke en fantastische dat dit gemengde gevoelens oproept,maar die je op een positieve manier kan verwenden in je eigen leven.
Misschien?
Lieve groetjes Carina
alpha
alpha aug 2 '04
Hoi Nims,

Ik heb net je droom gelezen, heb je er wel eens bij stil gestaan dat je tussen "slapen en waken" een gemakkelijke "opening" bent voor gene-zijde. Het is best heel goed mogelijk dat er van gene-zijde kontakt met jou is gezocht (denk aan mijn gezichten), geen verhaal, geen echte droom. Het rare gevoel wat je er aan overhoud is heel herkenbaar! Ben heel benieuwd of het steeds de zelfde onbekende mensen waren?

gr. alpha ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 7 '04
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Ik ben niet bang hoor ;)dus wat dat betreft valt het wel mee. Het zijn niet steeds dezelfde mensen die ik in mijn dromen zie, sterker nog die mensen die ik toen gezien heb, heb ik daarna nooit weer gezien.

Misschien dat het idd gaat over nieuwe dingen die op mij afkomen aangezien dat inderdaad er wel op begint te lijken.

In iedergeval heb ik net een lekkere vakantie achter de rug, dus ik kan er weer eventjes tegen. We zullen zien wat er gaat gebeuren allemaal.
Carina
Carina aug 11 '04
Hallo Nimms :D
Altijd fijn om er na de vacantie weer fris ertegen aan te gaan.
En positief is nooit verkeerd
liefs Carina ;)
garfield
garfield aug 7 '05
Hoi,iedereen ik wou ook even men verhaal vertellen.Ik heb al een paar keer dezelfde droom gedroomd,het is een droom die steeds terugkomt na lange tijd.Ik bevind me in een groot oud,bouwvallig herenhuis met balkon en uitzicht op een grote tuin die vol onkruid staat ,maar hier en daar groeit er wel een mooie bloem.Maar het meeste bevind ik mij op zolder,want daar voel ik mij het machtigst en maak ik familie en vrienden bang ,omdat ik daar alleen kan voorwerpen laten bewegen en ik kan zelfs zweven. Maar wat me bang maakt is dat die droom steeds terugkomt,raar.Heeft iemand zo ook al iets meegemaakt??? Groetjes Garfield
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 7 '05
Ik heb nog nooit een droom gehad die steeds terug komt. De betekenis kan op meerdere vlakken liggen. Zijn het symbolen, plaatsen personen die belangrijk zijn?

Zie je dingen in de droom die bijvoorbeeld voor je gevoel niet kloppen?
Je hebt het bijv ook over mooie bloemen. Zit daar mss een symbolische verklaring achter?
Selma
Selma aug 9 '05
Dromen blijven wonderlijke gebeurtenissen, soms zijn ze heel echt, dan weer warrig, angstig en sommige mensen zeggen nooit te dromen.
De meest voorkomende verklaringen van dromen is volgens het gene ik erover gelezen heb, het verwerken van je dagelijkse gebeurtenissen, soms ook het voorverwerken van de dingen die nog staan te gebeuren, denk bijvoorbeeld aan, een niet zo leuk bezoek aan de tandarts een sollicitatie-gesprek waarover je nerveus bent enz.
Het vreemde aan dromen is, wat ik ervan merk, dat je ze een beetje kan sturen, als ik aan iets fijns denk net voor ik in slaap val, word ik vaak de volgende dag wakker met het gevoel van zalig gedroomd.
De herinneringen aan mij eigen dromen zijn vaag, soms heb ik inderdaad ook het gevoel ik heb geen droom gehad vannacht, maar ik geloof dat iedereen elke nacht droomt.
Waarom je de ene keer wel een herinnering eraan hebt en de andere keer niet, daar heb ik ook geen verklaring voor.
En soms droom je ook op klaarlichte dag lijk wel, ik zal een voorbeeldje geven.
Een paar jaar geleden zat ik op de bank een tijdschrift door te bladeren, ineens zie ik een man staan, een boer, althans zo zag hij eruit, hij stond geleund op een hark/schoffel ofiets dergelijks, hij keek uit over zijn land en had een tevreden gevoel, ik zag en voelde dit in mijn hoofd, ik zag het plaatje voor mijn ogen, niet te verwarren met een geest zien.
Het vreemde ervan was, dat ik wist dat ik die man was(geweest) en nu verklaren, dat kan ik dus niet!
Het was klaarlichte dag, ik was wakker, althans zo was ik mezelf bewust, voor mij gevoel droomde ik dus niet.
Het was een mooie ervaring en het voelde goed, wat me later wel opviel was, dat gevoel van voldoening, dat heb ik ook.
Ik kan slecht tegen rommel, alhoewel het hier heus een bende kan zijn, maar tot op een bepaalde hoogte dan, ineens krijg ik dan de geest (zo noem ik het altijd) en ik ga als een razende aan de gang met schoonmaken en opruimen en als dan alles weer spik en span is, dan voel ik me intens voldaan, maar dat zullen heus wel meer mensen hebben, opzich dus niets bijzonders.
Het vreemde aan dat gevoel is, die man komt weer voor mijn ogen, ja zo voelt dat hé, denk ik dan, tevreden zijn na een dag hard werken.
Voor mij verklaart het ook waarom ik als ik echt veel te doen heb, ik soms niet weet waar te beginnen, ik toch na soms dagen uitstel aan de slag ga, want ik weet dan krijg ik dat mooie gevoel weer.
Ik zou het ook mooier kunnen verklaren, ik ben gewoon een luie donder die af en toe een geestelijk schop onder mijn kont krijg om me aan te zetten tot werken :p .
Nee, echt lui ben ik niet, maar ik heb wel zo mijn momenten ;).
Ook denk ik dat je emotie's voor heftige dromen kunnen zorgen, als ik ruzie met mijn vriend heb gehad, dan droom ik meestal heel heftig en dat zou dan weer het verwerken kunnen verklaren.
Wat jouw droom betreft Garfield, heb ik het volgende gevoel.
In eerste instantie doet het me denken dat jij een geest bent in die droom, het verplaatsen van voorwerpen en het zweven, je voelt ook "naar", je maakt mensen bang, aan de andere kant zie je ook het mooie, tussen het onkruid de bloemen.
En nog dieper voel ik dat je klein bent, bang en onbegrepen, het gevoel dat opkomt bij mij is, dat je in die droom een overledenen bent die niet beseft dat hij niet meer tot de levende behoort, jij ziet de mensen om je heen, zij zien jou niet, ze zien en horen onverklaarbare dingen en die maken hen bang.
Misschien een herinnering aan een vorig bestaan van jou, je tijd tussen "hemel" en "aarde"?
Ik denk dat je wel degelijk in dromen ook die dingen kunt ervaren.
Maja, dat denk ik hé, misschien heb je hier iets aan en misschien niet.

Liefs en groetjes van Selma.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki